Huisje kopen in Alphen aan den Rijn

09-10-2015 10:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ik ben 21 en op zoek naar een leuk appartement in Alphen aan den Rijn. Huren lukt voorlopig niet, omdat ik nog niet lang genoeg ingeschreven sta. Ik wil dus graag iets kopen. Ik heb niet zoveel budget (max 130.000), maar wil heel graag iets voor mezelf. Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die in dezelfde situatie zitten en die me wat tips kunnen geven? Ik kon helaas afgelopen zaterdag niet naar de open huizen dag en ben nu op funda aan het kijken om ergens te gaan kijken. Maar er is zoveel aanbod dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Als jullie me dus kunnen helpen, dan graag!



Groetjes
haha ik maak altijd grapjes over Alphen a.d. Rijn. Zou daar noooooit willen wonen. Heb je genoeg salaris voor een hypotheek en heb je een hoop spaargeld? Je kunt ook particulier huren trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bij Funda kun je alles invullen wat je wilt. Aantal kamers, oppervlakte etc. Dan krijg je een hele lijst en dan sorteer je nog op de buurt. Dan ben je al een heel eind denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 09 oktober 2015 @ 10:45:

Bij Funda kun je alles invullen wat je wilt. Aantal kamers, oppervlakte etc. Dan krijg je een hele lijst en dan sorteer je nog op de buurt. Dan ben je al een heel eind denk ik.En de prijs!
even kijken op funda leverde mij binnen 30 seconden een lijst van 114 flatjes/appartementen onder de 150.000 euro op in Alphen aan de Rijn.

Oja, 3 kamers of minder. Je kan ook zoeken op 2 kamers of 5 kamers.

Balkon op de gewenste windstreek etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wegblijven uit de planetenbuurt en de edelstenen buurt.
quote:granny71 schreef op 09 oktober 2015 @ 10:59:

Ik zou wegblijven uit de planetenbuurt en de edelstenen buurt.Ik wilde het net zeggen. Vooral ver weg blijven van de Diamantstraat.
Alle reacties Link kopieren
Nomad, ik heb een contract voor onbepaalde tijd en heb bij de hypotheekadviseur gehoord dat ik een budget van maximaal 130.000 euro heb. Ik heb wel veel gespaard, maar dat is eigenlijk voor meubels enzo. Wat bedoel je met particulier huren? Via de makelaar? Daarvoor verdien ik niet genoeg, want dan moet je iets van 4x de huurprijs als inkomen hebben.

Granny71 en Bambi, bedankt voor de tip. Welke buurt zouden jullie wel aanraden?
Ik heb zelf in een flat in de componistenbuurt gewoond (Aidaplein), pal tegen winkelcentrum De Ridderhof. Ruime maisonnettes zijn dit en (al is het al 20 jaar geleden maar ik kom er nog regelmatig) prima omgeving. Maar ik zag net op Funda dat deze voor gemiddeld Euro 160.000,- te koop staan, iets boven budget dus.

Kerk en Zanen is misschien ook een optie?
Die 130,000 moet je daar alles van betalen? Ook kosten koper?



Verder: lees je in over wat banken en dergelijke nodig hebben voor een hypotheekaanvraag. Een vast contract is meestal toch wel een voorwaarde bijvoorbeeld, heb je dat?
Alle reacties Link kopieren
In Alphen staan op dit moment een paar klushuizen. Moet wel erg veel aan gebeuren.
Niet geschoten is altijd mis
Ken je Alphen? Ik vind het niet echt een gezellige woonplaats. Bodegraven of Gouda vind ik dan veel leuker.

En gebruik Funda. Dan kun je al je zoekvoorkeuren aangeven. In Gouda en Bodegraven kun je genoeg vinden in jouw prijsklasse.

Wat ik ook nog erg belangrijk vind: kabouters wonen in een huisje. Jij bent een volwassen vrouw en je hebt volwassen zoekvoorkeuren. Je gaat immers een huis kopen. Noem het dan ook een huis. Kop op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 09 oktober 2015 @ 11:08:

[...]





Ik wilde het net zeggen. Vooral ver weg blijven van de Diamantstraat.

Daar zijn geen koophuizen te vinden.

Componistenbuurt, oude ambachten en Kerk en Zanen zou ik aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot 5 jaar geleden in een appartement aan de Fazantstraat gewoond. Kon ik zo vanuit huis het centrum inlopen. Ik vond het ideaal. Geen idee hoe het er nu uitziet, ben er na die tijd niet meer geweest.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:granny71 schreef op 09 oktober 2015 @ 12:03:

[...]



Daar zijn geen koophuizen te vinden.

.Ohja.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 09 oktober 2015 @ 12:34:

Ik heb tot 5 jaar geleden in een appartement aan de Fazantstraat gewoond. Kon ik zo vanuit huis het centrum inlopen. Ik vond het ideaal. Geen idee hoe het er nu uitziet, ben er na die tijd niet meer geweest.

In het (niet bestaande) centrum wil je op dit moment echt niet wonen.

Lage zijde is 1 grote bouwpunt en het einde is nog lang niet in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje woont in een leuk appartement in Alphen op de Raafstraat. Zij heeft het erg naar haar zin en vindt het een fijne buurt (ook om als vrouw alleen te wonen). Het is inderdaad nu een bouwput, maar zij heeft geen last van de werkzaamheden en ik begrijp van haar dat de buurt qua aangezicht alleen maar op gaat knappen. Ik zie op funda dat er best wel wat te koop staat daar, bijvoorbeeld deze: http://www.funda.nl/koop/ ... t-49425989-raafstraat-56/
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 09 oktober 2015 @ 13:50:

[...]



In het (niet bestaande) centrum wil je op dit moment echt niet wonen.

Lage zijde is 1 grote bouwpunt en het einde is nog lang niet in zicht.Misschien dan juist nu kopen en straks - als alles weer netjes is - met winst verkopen? Maar wat ik zeg: ben er al even niet meer geweest.... is het marktplein ook weg?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
quote:Misschien dan juist nu kopen en straks - als alles weer netjes is - met winst verkopen? Maar wat ik zeg: ben er al even niet meer geweest.... is het marktplein ook weg?Daar is het ook een bouwput, de markt staat op het parkeerterrein als je de Aarhof uitloopt aan de kant van de Albert Heyn.
You know my name, not my story!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb een paar appartementen uitgezocht en heb komende week wat bezichtigingen gepland.
Alle reacties Link kopieren
...
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven