Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club



Persoonlijk zou ik geen abbo nemen. Ik kijk of er iets in staat wat ik zou willen maķen. Zo ja, dan koop ik hem. Als ik er 5 per jaar koop is het veel.

Misschien kun je er op naailes wat lenen? Of in de bieb.



Stof, verschillende manieren. Hier (oosten vh land), zitten redelijk wat stoffenwinkels. Verder op stoffenbeurzen. Of een zaterdag naar Utrecht, lapjesmarkt, ook geen straf
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Ik ben bezig met een shirt , verder ben ik begonnen met het maken van een hondenslaapzak/bed.
@yesyes, Het proefabonnement is 10,- voor 3 bladen. Een stuk goedkoper dan los aanschaffen. Er zal vast in 1 vd bladen wat staan wat ik leuk vind.



We hebben hier wel een stoffenwinkel maar die heeft niet zoveel. Gister was ik in een winkel in een klein dorp in Utrecht en daar lag het zo bomvol dat ik niet wist waar ik moest kijken. Beetje overweldigend.



Dus op zoek naar een nieuwe winkel. De lapjesmarkt in Utrecht is ook wel een goede.
@beeldig, online bestellen lijkt me wat eng maar is ook wel een optie. Eng in de zin dat ik graag de stof wil voelen en dat ik nog niet weet hoeveel ik nodig heb enz.
Alle reacties Link kopieren
Hallo en welkom nieuwkomers!



Hier is de dichtstbijzijnde stoffenwinkel 45 minuten rijden. Ook geen kraam op de markt.

Ik koop dus vaak vooruit op het Stoffenspektakel.

Heel af en toe als ik in een stad ben waar een stoffenwinkel is probeer ik dat te combineren.

Online bestellen heb ik ook al gedaan. Ik heb nu een paar webwinkels waar de kwaliteit mij nog nooit teleurgesteld heeft en daar bestel ik dan met regelmaat. Ik weet niet of ik ze hier mag noemen? Joyfits Bambiblauw en Stoffenkamer.

Stoffen.net heb ik een keer gedaan. Was een drama. Heb een maand moeten wachten op het verkeerde stofje en toen nog 2 weken op het goede. Moet wel zeggen dat dat al even geleden is misschien is het nu beter of had ik echt pech.
Het lastige is dat ik nog niet goed weet wat ik allemaal wil maken en hoeveel stof ik nodig heb enz.
Alle reacties Link kopieren
Stoffen.net las ik inderdaad veel negatieve reviews over, maar levert bij mij keurig op tijd. (Wel met een relatief lange levertijd door verzending vanuit DL.) Kwaliteit is wisselend, maar ik ga dan ook wel voor de bodemprijzen. Zeg maar de prijzen die bij Bambiblauw bij de tricots staan, maar dan per meter in plaats van per 25 cm. Ik probeer onder de 5 euro per meter te blijven, met soms een uitschieter naar 7 als ik op basis van de informatie het idee heb dat het betere kwaliteit is. Prima prijsjes om te oefenen voor mij!



Abonnement heb ik ook naar gekeken. Ik heb wat Knipmodes van Marktplaats en bij Burda bestel ik de patronen los (om te downloaden). Het prijsverschil tussen een abonnement en Marktplaats is zelfs vaak nog zo gunstig dat het loont een abonnement te nemen. Nadeel vind ik alleen dat er ook regelmatig "niks leuks" in de Knipmodes staat. Daar kun je bij MP beter op selecteren dan bij een abonnement. Ik zou ook nog even wachten met een abonnement en eerst kijken of de pasvorm van Knipmode wel goed voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga a.s. zondag stoffen kopen op het Stoffenspektakel.

En dan heb ik het geluk dat ik in de buurt van Alkmaar woon : niet 1, niet 2 maar liefst 3 stoffenwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Haha klopt beeldig! Ter compensatie recykleer ik ook veel en op rommelmarkten heb ik ook al veel leuke lapjes op de kop getikt!



Qua patronen leen ik veel van mijn naaijuf die heeft heel veel Burdas.



Smart als je nog niet weet wat je wil maken zou ik nog niks kopen. Ik heb enorme voorraad en vaak net te kort of enorm veel over. Beginnersfoutje.

Nu koop ik pas als ik een bestemming heb en dan koop ik ook gelijk de fournituren die ik nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook bijna nooit stoffen vooruit. Heel soms zie ik iets dat ik heel mooi vind en waarvan ik al voor me zie wat het moet worden. Dan koop ik zoveel stof als ik denk dat nodig is. Zo heb ik nu heel mooi gebreid stof liggen voor een lang vest. Maaaarrrrr, nu kan ik geen mooi patroon vinden



Ik heb ook geen abonnement. Ooit heb ik een half jaar een

Knip abonnement gehad, maar ik heb daarvan knips die ik heel veel gebruik en andere waar ik nooit iets uit maak. Ik vind het vaak wat tuttig, met ruches, strikken en bandjes. Hou ik niet van. Knippie voor kinderen heeft dat ook vind ik.
Ik heb toch maar wel het proefabonnement genomen. Voor een tientje kan het geen kwaad.



Er zijn genoeg dingen die ik wil maken maar zal eerst op de les navragen hoeveel ik bijvoorbeeld voor een jurkje nodig heb enz.
Alle reacties Link kopieren
Nee, een tientje is geen geld. En het is wel fijn om een paar boekjes thuis te hebben, dan kun je altijd vooruit. Eventueel patroon een klein beetje aanpassen en hop!
Ik koop ook bij stoffen.net, nooit iets slechts meegemaakt. Het hele goedkope standaard katoen is wel heel dun, die van iets duurder is veel beter.



Als je de lengte van haar lichaam opmeet en je bestelt dat, dan heb je zeker wel genoeg voor een jurkje. Vaak is het ca. 150 breed, maar dat staat erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x stof besteld, omdat ik toen exact wist welk soort het was. Maar normaal gesproken moet ik ook voelen. Gelukkige zit ik best in een stoffige omgeving Koop vaak genoeg iets op de gok. Mouwlengte + lengte jurk/shirt zit ik meestal goed.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Meestal ga ik een dagje naar de Albert Cuyp, en dan koop ik voor meerdere projecten in een keer, of ik laat stukjes/monstertjes van leuke stoffen knippen en die bevestig ik in aan een kaartje van de winkel. Zo weet ik waar ik de volgende keer die stof kan halen als ik het wel nodig heb.
Ik heb vandaag 12 Knippies voor een tientje gekocht van iemand En nu weet ik niet wat ik ermee aan moet haha. Ik zie zoveel, weet niet wat ik moet kiezen. Maar ik ben benieuwd of het me lukt, het is wel heel uitgebreid allemaal inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Sorende, keuzestress!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend mijn eerste pofbroek afgemaakt, de taille/heup had ik verpest dus toen heb ik alles losgelaten en besloten dat ik er dan maar zoveel mogelijk van wilde leren. Dus dat heb ik gedaan en uiteindelijk is het goed gekomen en ben ik er echt wel tevreden mee!



Verder heb ik vandaag echt kilo's stof ingeslagen op het Stoffenspektakel in Hoofddorp, was echt leuk! Was samen met mijn moeder en we waren er beiden nog nooit eerder geweest. Dus heb weer zat te doen, morgen beginnen met een gilletje van leer. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb me afgelopen dagen door dit topic heen gespit en (bijna) alles gelezen!Echt leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is (geweest) en het heeft mij weer op ideeën gebracht. Ik heb weer een aantal nieuwe sites ontdekt door dit topic. Ik ben zelf de afgelopen weken fanatiek achter mijn naaimachine. Ik heb afgelopen zomer wat jurkjes en rokjes voor mijn dochter gemaakt. Ik heb voor mezelf een maxi-rok gemaakt en nu voor de winter een vest. Vandaag even gauw twee zwarte leggings voor mijn dochter gemaakt, ik had een paar weken geleden al twee donkerblauwe gemaakt. Mijn dochter is heel smal en gekochte leggings zakken af, ik had nog stukken tricot liggen en hier dus leggings van gemaakt.



Ik maak al vanaf mijn 15e zelf kleding. Voor mijn oudste kinderen (inmiddels volwassen) heb ik vroeger heel veel genaaid. Toentertijd bestond er nog geen marktplaats en ik bracht de kleding van mijn kinderen naar een tweedehandswinkel. Mijn zelfgemaakt creaties waren altijd zo verkocht! Het mooie was dat je daar dan altijd een deel van de opbrengst van kreeg.



Ik heb een aantal jaren niets meer aan deze hobby gedaan omdat ik het te druk had met een opleiding. Maar nu heb ik de smaak weer helemaal te pakken! Ik heb een naaimachine en een lockmachine van Singer, allebei alweer 15 jaar oud. Maar ze doen het allebei nog prima. Ik ben dus echt verslaafd aan lappen kopen, hier staat op de weekmarkt een kraam met hele mooie lappen voor een leuke prijs. Ik heb inmiddels twee verhuisdozen vol met lappen staan .Verder heb ik op vlakbij twee stoffenzaken en op zo'n twintig minuten rijden hier vandaan ook nog een hele mooie stoffenzaak.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe knip gezien? Ik vind er leuke dingen in staan! Heb al weer veel te veel gezien wat ik wil maken

Volgende week voor mezelf ook maar eens een dagje herfstvakantie inplannen!!!



@daisymadelief, welkom. Heerlijk zeg, zo'n lading lappen op voorraad! Fijn dat je voor je dochter op maat kunt maken hè. Als ze wat van de standaard maat afwijken dan is het maar wat fijn dat je het op kunt lossen!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Yesyes, hier hetzelfde! Ik ga beginnen met jurk nr 11, daar had ik nog een leuk stofje voor op de plank liggen. En voor jurk nr 8 en 26 ook trouwens. Ik vind de stof met de lichtpuntjes (top 19) fantastisch trouwens, maar ruim boven mijn budget helaas.



Aemateur, goed dat je pofbroek uiteindelijk wel gelukt is!



En fijn om te lezen dat er nog meer lappenverzamelaars zijn hier. Nu draai ik op het moment een behoorlijke productie, dus er wordt ook het nodige gebruikt. Maar de voorraad blijft desondanks onverminderd groot.



Daisymadelief, leuk zeg dat je al zo lang je eigen kleding naait! Dat hoop ik voor mijn dochter ook! Ik heb er 40 voor moeten worden voor ik begon.
Ik heb ook al m'n reserveringen van de bibliotheek binnen met patroonboeken dus ik kan m'n lol op. Nu nog een keertje er goed tijd voor maken



Ik kwam ook nog van die leuke kinderstoffen tegen online:





De rest van de plaatjes doen het niet... Ik vind het gek dat ik dit merk en zulk soort stofjes op allerlei Belgische webshops wel zie en op Nederlandse niet. (Hier heb je alleen een fysieke stoffenwinkel met stoffen van jaren '90 mode...)

Ik ga eerst eens een paar patronen uitproberen met stoffen die ik al heb, maar als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen
Alle reacties Link kopieren
Klopt Sorende, in België is het naaien echt een hype. In Nederland toch minder heb ik het idee. Voor mij reden om uit België stoffen te bestellen. En om dan aan weinig verzendkosten te komen bestel ik vaak heel veel hahaha!
Alle reacties Link kopieren
@Beeldig, jurk 26 heb ik ook op mijn lijstje staan. Even zien hoe hij de buuf staat :-)

Verder jasje 1, rok 4 (die vind ik zo super gaaf) en jurk 7.

Genoeg te doen dus! Vanavond eerst maar eens mijn huiswerk voor de lingerie cursus knippen
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:damas schreef op 15 oktober 2015 @ 18:03:

Klopt Sorende, in België is het naaien echt een hype. In Nederland toch minder heb ik het idee. Voor mij reden om uit België stoffen te bestellen. En om dan aan weinig verzendkosten te komen bestel ik vaak heel veel hahaha!O, zie je wel. Ik dacht al of wat jij zegt, of ik zoek gewoon slecht. Ik ga volgende keer ook maar uit België bestellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven