Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ze hebben bij Blokker, Hema, Ikea en dat soort winkels lijstjes. Maar beter om even online te kijken. Ze zijn niet allemaal even mooi.



Hema hebben ze een fotokastje. Dat is wit.

Zulke moet je echt zien. 30-x-25-x-3 - afmeting. Misschien is die er ook in andere kleuren. Online staat niet altijd hetzelfde als in de winkels.



E D I T vrijdagmiddag: weekeinde!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier! Maar gelukkig luidt Pumps al het weekend in. Ik doe mee!



Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEEEKEND



Ben er weer. Voor mijn doen een drukke week gehad. Maar het topic staat nog steeds op pagina 1 dus dat is goed.

Veel gehaakt, veel uitgehaald. Toch de buidel steeds proberen, lukt nog niet.... Dus kangoeroe aankomende week eens in elkaar zetten.
Hoe is het met iedereen?



Zondag de omslagdoek afgemaakt. Ben er blij mee al krijg ik hem nog niet goed gedrapeerd. Nog even oefenen denk ik.



Maandag voor het eerst naar naailes geweest. Was ontzettend leuk. Hebben een etui gemaakt voor de naaispullen. Volgende week gaan we een tas maken. Moet nog stof kopen en ik twijfel enorm over wat ik wil. Ga ik hem van badstof maken zodat ik hem de komende jaren mee kan nemen naar het zwembad voor smarttje, of maak ik hem van wat dikkere stof met een leuke print. Hmmm.



Helaas nog geen goede lijst gevonden voor de lego poppetjes. Dus daar moet ik ook nog achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat ga je leuke dingen maken. Knap hoor naailes en nu een tas maken voor Smartje. Succes met een patroon vinden.



Hier is alles goed, lekker haken, vrijwilligerswerk en me verheugen *not* op het vriendenweekend.

Voor de gene die haar nog kennen: Snojokorn heeft haar molenaarsdiploma gehaald!!!!



En het is (bijna) WEEKEND
Prettig weekeinde. Gelukkig schijnt de zon.

Ik zag gisteren trouwens erg leuke rugzakken met foto's van chimpansee, zeehond en een panterwelp. Erg lief en misschien als inspiratie?



EDIT: Zon valt tegen, maar het is wel droog. Je zou ook een hoes kunnen maken om een bestaande tas. Met voering van tafelzeil (van dat type douchegordijn) wordt vaak toilettas van gemaakt en zo. Maar dat is kostbaar. Voor het zoeken van ideeën is het wel een richting om leuke ideeën te vinden voor materiaal, afwerking en zo. Ik zag kort geleden een vrouw die een OMODA tas had gebruik om er andere handvaten (kom er even niet op) aan te maken en was een stevige tas geworden. Ik denk dat het materiaal gebroken was. Ik heb er zelf een van sterke vilt. Ik gebruik daar vaak een losse binnenzak in. Verder kom ik even niet meer op het topic. Ik heb een paar mooie kussenslopen terug gevonden die ook als voering gebruikt kunnen worden... Die slopen hebben een slechte rits.)



EDIT2 15-10-2015

Ik las een stukje verder de tip over keukenzeil aan de onderkant. Ook handig. Er is zeil en rollen vloerbedekking van 67 cm tot 1 mater breed. En een klein matje van Ikea. Meestal leg je in de tas zo'n versteviging die met van die noppen onder de tas zijn bevestigd. Ik geloof dat die nog te koop zijn op de markt. Dat zijn de ouderwetse canvas shoppers. Kwaliteit. Ik heb er een van meer dan 30 jaar oud. Gebruikt als boekentas. De tas heeft een ongeluk gehad en anders zou die nog steeds prima zijn door de kwaliteit. Die canvas tas even als voorbeeld i.p.v. een plaatje. Bij gebruik van verschillende materialen even letten op het schoon en mooi houden van de verschillende materialen. Los kunnen verlengt de pasvorm en levensduur van de complete tas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 'm van een stevige stof maken, Smart, de tas. Badstof is fijn om je af te drogen, maar wordt als zwemtas volgens mij een zwaar pakket natte kledder.



Ik ben aan het naaien-naaien-naaien. Straks nog de laatste hand leggen aan (weer ) een jurk voor mezelf en dan voor baby-neefje een paar slabbers en misschien nog een shirt maken.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat goed van Snjokorn! (Ik ken haar zeker nog wel!)



Fijn weekend allemaal!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd er aan mij gevraagd of ik mee wil helpen op een creabeurs (niet DE hele grote). Om te laten zien hoe makkelijk haken is, specefiek knuffels haken!!! Voel me best gevleid.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je, Steph! Wel een compliment!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 10:55:

Leuk voor je, Steph! Wel een compliment!

Ik sta zaterdag de hele dag er, ook voor de verkoop. Gaat leuk worden.



Oja, kan iemand de regenknop uitzetten (voor heel Nederland uiteraard)?
Alle reacties Link kopieren
@Smart: ik zou ook gaan voor de dikkere stof met vrolijk printje. Geen badstof. En mss zelfs voor een onderkant van glad materiaal. (Keukenzeil oid) Dan wordt de ondergrond niet nat als je de tas vol natte zwemscholen bijvoorbeeld op de achterbank vd auto zet.

Krijgen we een foto te zien als hij af is?



@Steph: is je vriendenweekend meegevallen? Was het gezellig?

Knap van Sno inderdaad. Molenaarsdiploma; wauw! Bijzonder ambacht!

En wat leuk dat je op die creabeurs staat; kon wel eens een hele leuke dag worden



@Beeldig: jij bent goed bezig zo te lezen; productief!



@EV: Hoe is het met jou? Nog dingetjes in de maak..? Nog aan het experimenteren met letters..?

Ik heb zelf eens zitten googlen op het maken van Art Journals. Ook bij pinterest, YouTube. Dat ziet er leuk uit. Ben nu ook aan het proberen hier iets mee te doen, maar ik kom er nog niet zo in. Ik weet ook niet goed hoe te starten. Met een leeg boekje neem ik aan. Niet te groot, niet te klein. Daar moet ik nog naar op zoek. Intussen ben ik alvast begonnen met een los vel. Maar ik vind dat best moeilijk. Kom niet in een 'flow', en bekijk het steeds heel kritisch. Dat remt. Dan vind ik dat het meteen het niveau moet hebben van de tutorials die ik op pinterest of YouTube heb gezien, wat natuurlijk niet lukt
Alle reacties Link kopieren
Hoi IBI! Oh ja, die art journals vind ik ook heel gaaf.

Maar op het moment doe ik helemaal niks. Niet tekenen, niet keluren (ja, morgen weer in de huiskamer, dat wel), maar ik heb wel pas een spijkerbroeken-restjes tas gemaakt, dat wel. Alleen heb ik heel veel pijn aan mijn handen, dat maakt ook dat ik geen zin heb om ook maar iets te doen. Shit-artrose, het lijkt wel steeds erger te worden - of het komt door dit natte vochtige regenweer, ik weet het niet. Ik wil naar een warmer land!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Balen, EV.....! We verhuizen samen naar n warm land! Jij voor de artrose, ik omdat ik depri word van dit vieze natte kleffe herfst/winter weer!
Alle reacties Link kopieren
leuk!



Ik wil wat creatiever worden in het leven.

dus ik buurt even
Alle reacties Link kopieren
Welkom Timaatje. Waar liggen je intresses op creatief gebied?



EV, wat erg van je artrose zeg. Lijkt me idd moeilijk om dan iets te doen. Sterkte ermee



IBI, het vriendenweekend is enorm meegevallen. Eerste wat we gingen doen was schermen (gaaf), daarna lunch bij de Maas (gewoon op een bankje wel in de kou wat broodjes eten maar was prima), daarna naar een HELP Stayokay in Maastricht. Dat had ik wel verwacht maar met zijn 6-en op een kamer (dames en mijn vriend) was prima. We hebben daarna door Maastricht gelopen en rond gekeken tijdens een speurtocht, waar we anders nooit kwamen. Daarna (een woord wat je nu vaak leest) diner, lekkere friet met snacks. Omkleden voor een activiteit: vuurspuwen. Ook al iets wat je normaal nooit doet. Daarna zijn we uitgegaan maar wij lagen er op tijd in samen met wat andere dames. Volgende dag steppen in de grotten, vond ik eng dus niet meegegaan. Heerlijk in de zon gezeten met een kopje thee. Daarna nog een lunch gehad. En is besloten dat een vriendin en ik het volgend jaar organiseren.

(zo dat was mijn ego-post)
Alle reacties Link kopieren
(vergeten, stom)

WEEEEEEKEND
Alle reacties Link kopieren
Welkom Timaatje



Leuke aparte dingen gedaan Steph! Enne....ik dans ff mee:
Alle reacties Link kopieren
We doen hier niet aan egoposts toch? We schrijven toch gewoon over vanalles en nog wat.

Wat een weekend, Steph. Klinkt goed!

Heb je dat echt gedaan, vuurspuwen? Schermen lijkt mij ook heel stoer!



Welkom, Timaatje!



Ik heb gisteren niet zitten kleuren, maar wel iets anders gedaan: servetten plakken op een kaars.

Nog nooit eerder gedaan, maar wel leuk. Iemand had dat meegebracht om te laten zien.

Komende week ga ik naar een vriendin die ik niet zo vaak zie (woont best ver) en ik ga zelf iets maken wat ik kan meenemen. Met servetten dus. Even mooie servetten vinden. (Action!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Kun je die kaarsen eigenlijk na het versieren ook nog branden, EV..? Of heeft het na beplakken enkel nog een decoratieve functie?

Ik wil ook wat servetten kopen, dat kan in een art journal ook mooi gebruikt worden. (Eén enkel laagje vastplakken als ondergrond) Laat je weten of je bij de Action mooie kunt vinden?



Ik heb bij de Hema een klein boekje gekocht, maar eenmaal thuis had ik er al spijt van. Net niet de goede maat. Maar al uit verpakking gehaald. Stom. Wel blij met mijn transparante letterstempels. Nu kan ik een leuke tekst kiezen, en dit als uitgangspunt nemen om verder te gaan versieren. Toch heb ik nog steeds weinig inspiratie.



Ben begonnen met een vilten beest te knippen, naar voorbeeldje. Dat ziet er wel leuk uit. Die moet ik nog in elkaar naai en en dan vullen. Is even puzzelen, want er staat niet bij hoe het precies moet, en de staart moet erin genaaid worden voordat ik hem binnenstebuiten draai...Denk ik...Of niet?

Hahahaha! Lastig, dat binnenstebuiten ondersteboven denken.
Alle reacties Link kopieren
Binnenstebuiten ondersteboven denken

Haha!

Ik denk dat je de kaarsen nog wel kunt branden (papier is toch ook brandbaar), maar dat iemand die zoiets krijgt het eerst nog wel een tijdje laat staan. Althans, dat zou ik doen. Uiteindelijk zou ik 'm wel aansteken, ik hou van kaarsen branden (en smelten, en nieuwe kaarsen maken; dat deed ik vroeger als kind al).



Ik ben vandaag niet bij de Action geweest. In de HK liggen nog servetten en speciaal papier, ik denk dat ik dat nu voor dit doel ga gebruiken. Later zie ik wel weer verder.



Wat is er met het boekje, vind je het te klein? Of juist te groot?

Wat zet je zoal in het art journal?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Even gaan googlen. Wow, wat zie ik mooie art journals!

Ik denk nu even terug aan mijn schoolagenda's, plakboeken en dagboeken van vroeger.

Art journal avant-la-lettre, of zoiets
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zo... Daar ben ik ook weer eens...



De tijd is voorbij gevlogen de laatste weken. Geen idee waarmee overigens.



Knutseltechnisch heb ik niet zoveel gedaan. Maandag op naailes begonnen met de tas. Ik had wat stof over dus gelijk zakken er op gemaakt. Daardoor meer tijd nodig en is de tas pas de volgende les af. Daarna wil ik van een spijkerbroek een spijkerrok gaan maken. En nog veel meer ideeën haha.



Ondertussen nog steeds op zoek naar een lijst voor de lego poppetjes. Moet nog naar de Ikea dus dat eerst maar doen voor ik verder zoek.



Vrijdag nieuwe brillen uitgezocht. Mocht weer van de verzekering. Ik draag ze alleen als ik last heb met werken en verder niet. Smarttje vindt het ook altijd maar raar als ik met een bril loop. In de loop der jaren heb ik er al een stuk of 8 verzameld. Nu is voor het eerst de sterkte gewijzigd dus kan ik de oude weg doen. Eens uitzoeken of daar animo voor is bij een 3e wereld organisatie.



Ook hebben we deze week een huis gekeken. Manlief zal de komende jaren achteruit gaan en een slaapkamer op de begane grond is voor ons geen overbodige luxe. Het was werkelijk een prachtig huis maar er moet ontzettend veel nog aan worden gedaan en dat viel ons tegen. De prijs is in onze ogen onrealistisch hoog.

Eigenlijk hoeven we voorlopig niet weg waar we nu zitten maar dit huis maakte ons super nieuwsgierig. Nu maar eens een lijstje pro' en cons maken of we nu willen verhuizen of niet.



Genoeg over mij.

EV, wat K die artrose. Wat zal je blij zijn dat het de komende week wat beter weer wordt.



Ikbenik, welk land heb je in gedachten? Misschien heb ik ook wel interesse



Even een zwaai naar de rest. Ik beloof nu weer vaker aanwezig te zijn
Er ging hier iets mis, maar niet belangrijk. (Elk nadeel heeft een voordeel.)

Ik las Ikea. Ik was gisteren bij de Hema en die hebben heel leuke tassen van vilt. Is geen echt vilt, maar heel stevig materiaal.

Ik heb daar een tas van en mijn tas is heel fijn.



Voor de naailes en de tas.

Misschien even online naar hema kijken voor inspiratie. Ik kreeg zin er een te kopen, maar ik heb er nog genoeg hangen die groter zijn en voor mijn gebruik beter geschikt. Kijk ook eens naar de binnenkant van die tassen. Maakt de tas steviger en blijft het beter in vorm.



Prettige week verder of nog langer. Het weer wordt - voor de tijd van het jaar - minder slecht.



EDIT: Ik zie toevallig op tv in een mode programma. Dat vilt - of wat het ook is - wordt ook gebruikt voor jassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven