Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mooi appartement hoor, ziet er netjes uit.

Paar opmerkingen over de foto's:

- de uitsnedes zijn niet altijd even goed, zoals een ladenkast die je nog ziet in de slaapkamer, ik zie het raam in keuken en de 2e slaapkamer niet, terwijl die heel belangrijk zijn!

- er is geen overzichtsfoto van de complete woonkamer, die zou ik wel willen zien als koper

- ik mis een foto van het toilet

- kun je de badkamer op 1 foto krijgen?

Verder vind ik de foto's donker overkomen, terwijl het een mooie dag was waarop de foto's gemaakt zijn. Ik denk dat het komt doordat te foto's 'te dicht op' genomen zijn, waardoor er telkens maar een deel van de ramen (en dus het licht) op staat. Ik zou ook iets in de 2e slaapkamer zetten, om een idee van de grootte van de ruimte krijgen.

Ik snap wat je wilt met de foto van de deur, maar het is vooral een foto van een open deur en niet van een doorzicht door je appartement.

Ik denk dat ik zou investeren in een fotograaf, die ziet al die dingen en kan alles eventueel wat overbelichten zonder dat het onnatuurlijk wordt.

Persoonlijk zou ik met een foto van de buitenkant beginnen, dat is waar mensen jouw appartement voor kopen en niet een ruimer, even duur appartement in een andere wijk (denk ik).

Verder vind ik het opvallend dat de vraagprijs 1000 euro gezakt is, dat staat een beetje raar. De prijs op zich is volgens mij niet raar als ik zo snel op Funda vergelijk met andere appartementen.

In de omschrijving noem je de VVE niet. Wat zit er in de bijdrage, ook stookkosten? Is de VVE actief?

Een groter probleem, en dat kan je niet oplossen, is dat er geen buitenruimte is. Ik denk eigenlijk dat dat weleens de dealbreaker zou kunnen zijn.

Kortom, veel opmerkingen, maar ik vind het best bizar dat er helemaal geen bezichtigingen zijn geweest. Ik zou dan van de makelaar willen weten hoe of wat (prijzen we ons de markt uit, wat kunnen we verder nog aan promotie doen etc.), maar ik zie dat jullie de verkoop zelf doen?
Alle reacties Link kopieren
- Jouw appartement oogt letterlijk erg zwart-wit. Ik zou overschilderen in een neutrale, lichte kleur overwegen. En vooral de lila keukentegeltjes oververven!

- Richt de kleine kamer in met een klein bureau o.i.d. Laat zien dat het een bruikbare ruimte is als studeerkamer, of hobbykamer.

- Laat die foto van het schuurdak weg, of richt de camera hoger zodat je dat dak niet ziet.

- Voeg een foto van je bergruimte toe

- Zou het passen om het bed tegen de muur met de witte kast te schuiven en andersom? Of anders die kast even weg te halen voor de foto? Het lijkt nu alsof je als je rechts slaapt niet het bed in en uit kan door die schuine wand.

- op de plattegrond lijkt je badkamer vrij groot, maar op de foto komt dat niet terug. Is daar nog wat aan te doen (groothoeklens, 360 foto?)



Het grootste nadeel lijkt me echter de prijs, en de buren die hun appartement ook te koop hebben staan. De buren zijn bijna 25.000 goedkoper. Die hebben een slaapkamer minder, maar de ruimte is rechthoekig ipv schuin, bijna even groot, en ze hebben een bad. Lijkt me lastig.



If all else fails.... Is verhuren misschien een optie?
Alle reacties Link kopieren
Overschilderen vind ik een hele goede tip van Elein!
Alle reacties Link kopieren
Met t gevaar je af te schrikken, dat is niet de bedoeling! zet ik hier onder mijn feedback.





Prima tekst wat mij betreft. Goed dat je een plattegrond hebt!

Ik zou overwegen om de donkergrijze muur lichter te schilderen en vervolgens de huidige foto 3 nog eens te nemen, en die als eerste foto neer te zetten.

De keuken zou ik echt echt echt echt andere kleur op de muur geven. Foto's vervangen op funda.

Zet op het tafeltje in foto 1 een bos bloemen, foto vervangen op funda.

Lack tafeltjes weg halen voor de foto

Dekbed heel strak opmaken, paar sierkussens erbij. Is nu een beetje saai. Ook hier overwegen om de muur lichter te maken. Plantje oid op de kast. Het ziet er nu niet echt gezellig uit.

Geef de kamer in foto 8 een functie. Kantoor, babykamer oid

Foto 9 voegt voor mij weinig toe

Badkamer iets meer sexy in beeld brengen. Kun je iets doen met panorama beeld? Het lijkt nu heel klein...

Foto 12, uitzicht op plat dak is misschien niet voor iedereen aantrekkelijk?



Algemeen, het oogt nu voor mij iets te onpersoonlijk. Ik kan totaal niet inschatten wat voor iemand er nu woont, en vind het daardoor lastiger om te bedenken of het wat voor mij zou zijn. Ik zou het wat gezelliger maken voor de foto's.



Google eens op verkoop styling.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Oh jullie plaatsen hier wat jullie vinden? Nou dan doe ik dat ook maar en Draakje je hebt het ook via PB gekregen:



Mooie foto's en een prima inrichting. Ik vermoed dat het karakteristieke en speelse iemand moet gaan aanspreken die daar op valt en ik denk dat velen bij alle schuine wanden en extra balken etc. afhaken. Daarnaast oogt jouw app. in verhouding met de andere appartementen die voor vergelijkbaar geld, buurt etc, te koop staan een stuk kleiner en meer donker . En daardoor komt het op mij over alsof het te hoog geprijsd staat. Ik ben een leek hè? Maar dit is wel mijn eerste indruk.



Ik hoop dat je er wat aan hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Haha best wat overeenkomsten qua feedback zie ik!

Prijs heb ik trouwens niet bekeken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Draakje, ik zou even je regio weghalen uit je eerste post hier, want door de beschrijvingen (welke makelaar, welke regio en de kleuren en zo) heb ik je appartement zo gevonden op Funda.

Ik vind dat je al goeie tips gehad van de dames, heb er niets aan toe te voegen. Alleen dat je wellicht kunt overwegen of je de prijs bijv 10k kunt laten zakken, dat maakte bij mijn huis het verschil tussen wel of geen kijkers. Ik deed de prijs wel vlak voor de open huizen route omlaag, dat gaat bij jou nu niet meer lukken helaas. Succes met de verkoop!
Ik vind het een heel net appartement. Mss idd iets donker maar ik denk niet dat dat de koper heel sterk afschrikt.

Ik denk dat het toch vooral de prijs is.



Dus als je npg ruimte hebt, zak. En dan wel iets meer dan de 1000 euro van eerst. Maar minstens 10.000
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips! Ik heb de regio even weggehaald



Het prijsverschil met de buren is helaas niet zo op te lossen, zij hebben het huis al 7(!!) jaar te koop staan en daardoor kunnen ze het nu zo ver onder de waarde in de markt zetten. Mijn appartement is intussen 3x verkocht geloof ik, en staat dus nu voor de 4e keer te koop. Ter vergelijking: toen mijn appartement in de verkoop ging, vroegen zij nog 115000 en de benedenburen (met tuin, inmiddels verkocht) een kleine 140000. Ik ben er dus heel netjes tussenin gaan zitten en mijn vraagprijs komt ook overeen met het advies van de taxateur. Die 1000 zakken was op advies van de makelaar...



De tips over de kleuren ga ik meenemen, ik denk niet dat ik het hele appartement opnieuw ga schilderen maar misschien enkele wanden. Ook de fototips ga ik mee aan de slag. En ik zal het wat meer "aankleden" (misschien iets doorgeslagen in het neutraal maken van het huis haha!)
draakje1188 wijzigde dit bericht op 06-10-2015 09:53
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog ter aanvulling: ook met deze lage prijs raken mijn buren hun huis niet kwijt... Dus ik denk niet dat veel zakken echt zinvol is. Als mensen serieus interesse hebben dan kunnen ze toch altijd een lager bod uitbrengen?
Ons huis is verkocht onder voorbehoud 🎉 Jippie! Nu hopen dat de koper de financiering rond krijgt. Het is de komende anderhalve maand nog even afwachten.

Over ruim 2 maanden moeten we opleveren. Dat is al snel.



Nu de aankoop van onze nieuwe woning nog. Dat doen we zonder makelaar. We kopen van vrienden. Hebben jullie tips? Een goed website waarop ik alles wat we moeten regelen kan vinden?



Maandag gaan we naar de financieel adviseur. Alvast zoveel mogelijk regelen zodat we meteen door kunnen als onze koper zekerheid heeft. Dan hebben wij het ook.
Gefeliciteerd, lekker hoor!



Misschien zou je alvast een eerste orienterend gesprek bij een notaris kunnen doen? Dat is gratis, en zij kunnen je vast al wat tips geven. En de financieel adviseur ook denk ik? Spannend!
Gaan we idd maar doen. Dank voor de tip.

We gaan volgende week in de avond met de verkoper zitten en samen een en ander doornemen. Per 1/12 wordt er ws overgedragen. Gaat zo snel!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd HelpBrand!
Dankjewel! Eind oktober weten we zeker dat de koper zijn woning heeft verkocht en dan is het definitief. Nu dingen regelen voor de koop van onze nieuwe woning. Ik hoop maar dat alles goed en vooral doorgaat. Dat het geen dooie mus is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben woningfotograaf en doe daarnaast ook verkoopstyling. Bij mijn meeste klussen is dat klein, even iets aan de kant zetten enzovoort, en soms is het echt elke ruimte aanpakken. Draakje1188, je mag mij een pb'tje als je wilt dat ik er naar kijk.



Als ik anderen kan helpen, hoor ik dat ook graag, kleine moeite!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had blijkbaar nog een pagina te gaan. Draakje1188, jij hebt waarschijnlijk geen feedback meer nodig maar verder blijft mijn aanbod uiteraard staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpBrand schreef op 13 oktober 2015 @ 13:01:

Dankjewel! Eind oktober weten we zeker dat de koper zijn woning heeft verkocht en dan is het definitief. Nu dingen regelen voor de koop van onze nieuwe woning. Ik hoop maar dat alles goed en vooral doorgaat. Dat het geen dooie mus is De site van vereniging eigen huis zou ik goed doornemen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zou het wel leuk vinden als mjdih even mee zou kijken en hier de feedback zou posten, We leken vij eensgezind, ik ben benieuwd of iemand die er echt kijk op heeft hetzelfde denkt, of dat we alleen maar slecht advies hebben gegeven
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 13 oktober 2015 @ 18:28:

Ik ben woningfotograaf en doe daarnaast ook verkoopstyling. Bij mijn meeste klussen is dat klein, even iets aan de kant zetten enzovoort, en soms is het echt elke ruimte aanpakken. Draakje1188, je mag mij een pb'tje als je wilt dat ik er naar kijk.



Als ik anderen kan helpen, hoor ik dat ook graag, kleine moeite! Wij gaan binnenkort ons huis te koop zetten omdat het te klein wordt voor ons, met twee kinderen en alle bijbehorende spullen ;-( barsten we uit onze voegen. Ons idee is om groot deel van de spullen op zolder en in het aangebouwde schuurtje bij mijn ouders te parkeren, net als een deel van het speelgoed. Er staan nu puzzels op kledingkasten bijvoorbeeld, op zolder is 1 paadje tussen de spullen door, in schuur staan 9 fietsen... Goed idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 14 oktober 2015 @ 11:00:

[...]





Wij gaan binnenkort ons huis te koop zetten omdat het te klein wordt voor ons, met twee kinderen en alle bijbehorende spullen ;-( barsten we uit onze voegen. Ons idee is om groot deel van de spullen op zolder en in het aangebouwde schuurtje bij mijn ouders te parkeren, net als een deel van het speelgoed. Er staan nu puzzels op kledingkasten bijvoorbeeld, op zolder is 1 paadje tussen de spullen door, in schuur staan 9 fietsen... Goed idee?Ja, zeker! In dit topic werd geloof ik al geopperd ook je auto te gebruiken, voor de laatste spullen (zoals je volle wasmand). Als jullie daar met 2 kinderen wonen, ga ik ervan uit dat jullie in een eengezinswoning wonen, waar dus ook andere stellen op af komen met kinderwens, of al kinderen. Je moet zien te voorkomen dat ze denken: "jee het staat hier helemaal vol, blijkbaar is het te klein". Mocht je bijvoorbeeld in een appartement wonen, daar komen ook andere belangstellenden op af.
Wellicht dat je beter kunt zorgen dat de zolder niet vol staat. Dus voor de time being een box huren om al je spullen neer te zetten. Kopers willen graag ruimte zien. Een overvolle zolder geeft niet goed weer hoe groot de ruimte werkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een tussenwoning met drie slaapkamers, valt qua verkoopprijs in categorie starterswoning. Dus vandaar dat ik spullen van zolder en uit schuur bij mijn ouders wil stallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis staat nu zeven weken te koop, tien kijkers gehad, vooral de eerste twee weken veel. Lastig hoor dat het altijd soort van opgeruimd moet zijn en als je gebeld wordt dat er een afspraak is de volgende dag sta je na je werk nog te poetsen. Ik zal blij zijn als het verkocht is. Er ligt nu wel een bod, zijn in onderhandeling, maar of we eruit komen... Ik hoop het heel erg!
Being a person is too complicated. Time to be a unicorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 22:22:

Maar wat is een goede eerste aanblik? Bedoel je een verzorgde tuin, schone ramen en gelapt houtwerk etc, .?

Ja, dat is hier aanwezig maar het blijft ook een kwestie van smaak niet waar?Ja ondanks dat het een kwestie van smaak is. Ik zat net voor de gein op Funda te kijken naar huizen die bij ons in de buurt te koop staan. Ik merkte echt dat ik afknapte op een slordige tuin op de foto's. Dacht echt had je dat nou niet wat netter kunnen maken voor de foto's. Ik keek ook echt naar de foto's van dat moet gebeuren, dat moet gebeuren en dan ben ik niet eens serieus op zoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven