Vloeibaar of poeder

09-10-2015 18:49 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat gebruiken jullie voor de was?

Vloeibaar of poeder?

Zelf gebruik ik vloeibaar , maar ik denk dat poeder voordeliger is in gebruik.

Wat is trouwens beter voor de wasmachine?
Ik gebruik vloeibaar, Robijn klein maar krachtig? Of hoe die flessen heten.

Ik weet niet wat beter is. Ik laat 1x per maand de machine leegdraaien op kookwas met een beetje azijn.



Poederwasmiddel vind ik niet lekker ruiken. Vandaar dat ik vloeibaar gebruik.
Puur op basis van man's oude wasmachine en de mijne: dat poeder gaat klonteren. Ik heb nu al jaren vloeibaar gewassen en ik heb het bakje en de machine nooit schoon hoeven maken.



Overigens gebruik ik niet de standaard aanbevolen hoeveelheid, want de machine zit soms niet helemaal vol en vaak is de was niet vies, maar ruikt het alleen maar. Bij de was van dochter gaat er wel de goede hoeveelheid in.
Alle reacties Link kopieren
Poeder, want dat is beter voor je wasmachine. Vloeibaar wasmiddel veroorzaakt (eerder) verstoppingen en wasluis.
Alle reacties Link kopieren
Poeder. Beter voor je machine. Laat geen vettige laag achter in je machine.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Poeder, schijnt beter te zijn voor de machine. Alleen voor de zwarte was heb ik vloeibaar, daar is geen poeder voor volgens mij. Qua kosten weet ik het niet. Ik heb ooit voor 20 euro een gigapak ariel color gekocht. Doe daar nu al 2 jaar mee en is nog niet leeg Ik gebruik lang niet de aanbevolen hoeveelheid. Doe denk ik een kwart schepje poeder erbij.
Vloeibaar.



Gister bij de kruidvat een gratis bakje dreft vloeibaar wasmiddel in van die capsules gekregen bij een nagellakje. Was een actie.



Ben nu net een wasje aan het draaien ermee. Benieuwd of het een beetje lekker ruikt (hoop niet naar afwasmiddel)
Update :



Het ruikt nergens naar.





Niet kopen hoor mensen.
Alle reacties Link kopieren
Poeder voor de ´normale´ was, vloeibaar voor het korte programma (30 min) en speciaal vloeibaar voor wolwas.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Een keer per week een 90 graden was draaien met poeder.

Houden wasluizen niet zo van.
quote:Dolfijntjee schreef op 09 oktober 2015 @ 19:13:

Update :



Het ruikt nergens naar.





Niet kopen hoor mensen.



Het gaat er toch om of dat het schoon wast?

Er zijn volgens mij een hoop mensen die het fijn vinden als de schone was juist niet heel sterk naar wasmiddel ruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 09 oktober 2015 @ 19:13:

Update :



Het ruikt nergens naar.





Niet kopen hoor mensen.

Formil en dan Marseille voor de fijne was.

Ruikt echt heerlijk en kost geen drol.

Te koop bij de Lidl.
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 oktober 2015 @ 18:54:

Poeder, schijnt beter te zijn voor de machine. Alleen voor de zwarte was heb ik vloeibaar, daar is geen poeder voor volgens mij. Qua kosten weet ik het niet. Ik heb ooit voor 20 euro een gigapak ariel color gekocht. Doe daar nu al 2 jaar mee en is nog niet leeg Ik gebruik lang niet de aanbevolen hoeveelheid. Doe denk ik een kwart schepje poeder erbij.Hier exact hetzelfde behalve dat ik een gigapak omo heb gekocht.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik poeder en gooi dat gewoon direct in de trommel boven op de was. Zodra de trommel gaat draaien, verspreidt het zich door de trommel en de was. Mooi schoon bakje en nooit klonten in de was.
2 weken geleden poeder gekocht. Het blijft allemaal in klonten in het bakje liggen (oude machine)



@duet, kun je het ook voordat je de was doet al in de machine gooien? Als de machine vol zit krijg ik daar geen wasmiddel meer bovenop.
quote:leoni schreef op 09 oktober 2015 @ 19:34:

[...]





Hier exact hetzelfde behalve dat ik een gigapak omo heb gekocht.

Ik zat net even op te zoeken wanneer die aanbieding was. Kan ik in de gaten houden of ze dit jaar er weer zijn, want vind het wel handig, die grote pakken! Zag de folder van de mediamarkt...30 oktober t/m 3 november 2013 was het nu dus eind deze maand weer even goed in de gaten houden!



Hier geen klonten in het bakje trouwens. Wel soms dat ik er wat naast gooi in dat andere bakje, die spoelt niet helemaal goed schoon. Maar dan pak ik een vaatdoek en maak het even snel schoon en doe de doek dan in de machine. Heb een miele van een jaar of 10 oud.
Alle reacties Link kopieren
ik was met vloeibaar wasmiddel, alles, maar 1x per maand draai ik wel een lege trommel op 90 graden met soda en azijn, want vloeibaar laat toch behoorlijk wat residu achter in de machine. Als je ziet hoeveel het nog schuimt met zo'n lege trommel en soda, dan kan je daar een aardig bubbelbad van maken, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger vloeibaar, tegenwoordig poeder. Koop dan zo'n mega pak als die in de aanbieding is. Heb gehoord/gelezen dat poeder beter is voor je machine, maar hier geen wetenschappelijk bewijs voor ofzo hoor Ik doe inderdaad ook af en toe de leeg-90graden-soda was.
Alle reacties Link kopieren
ik heb vloeibare wasmiddel (robijn voor fijne was en ariel voor wit en andere was) maar ik doe dat in zo'n plastic bolletje boven op de was, in de trommel. Ik heb gehoord dat het wasmiddel blijft plakken in de buis tussen het poederbakje naar de trommel. Dat krijg je er niet uit, ook niet met een 90 graden was want het water warmt pas op in de trommel.

als je het wasmiddel in de wastrommel doet heb je daar geen last van. Ik doe wel een keer in de week een 90 graden was, om de afvoer-leidingen schoon te krijgen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:Meiroosje schreef op 09 oktober 2015 @ 19:47:

ik was met vloeibaar wasmiddel, alles, maar 1x per maand draai ik wel een lege trommel op 90 graden met soda en azijn, want vloeibaar laat toch behoorlijk wat residu achter in de machine. Als je ziet hoeveel het nog schuimt met zo'n lege trommel en soda, dan kan je daar een aardig bubbelbad van maken, zeg maar.Je hebt geen aluminium trommel? Want daar mag geen soda bij, tast het aan. Ik zou zelf dan gewoon de sokken en handdoeken erbij gooien en azijn erbij doen. Staat hij iig niet leeg te draaien
Alle reacties Link kopieren
Handdoeken met poeder van Witte Reus, doen nu al 2 jaar met een superverpakking.

De bovenkleding was doe ik met vloeibaar van Robijn, verschillende kleuren wasmiddel voor de was (wit, zwart, kleur).

Van beide zeer weinig. Poeder gaat in het bakje bovenin (meer klein beetje wasverzachter erbij) en hert vloeibare gaat in zo'n bol in de machine.
quote:_blabla_ schreef op 09 oktober 2015 @ 19:29:

[...]





Het gaat er toch om of dat het schoon wast?

Er zijn volgens mij een hoop mensen die het fijn vinden als de schone was juist niet heel sterk naar wasmiddel ruikt.



Ja dat klopt, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet als mijn was niet fris ruikt.

Tijdens het opvouwen vind ik t heerlijk om de geur nog even op te snuiven en dat kan nu niet.
quote:dubbeltje4 schreef op 09 oktober 2015 @ 19:30:

[...]



Formil en dan Marseille voor de fijne was.

Ruikt echt heerlijk en kost geen drol.

Te koop bij de Lidl.



Bedankt voor de tip!



Zal het eens uitproberen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 oktober 2015 @ 19:49:

[...]



Je hebt geen aluminium trommel? Want daar mag geen soda bij, tast het aan. Ik zou zelf dan gewoon de sokken en handdoeken erbij gooien en azijn erbij doen. Staat hij iig niet leeg te draaien Soda kan helemaal geen kwaad voor je wasmachine, het wordt zelfs aangeraden door fabrikanten. Je moet er alleen voor zorgen dat je maar een klein beetje gebruikt, want je krijgt er al snel zoveel sop van dat het anders aan alle kanten uit je wasmachine komt.
quote:mary57 schreef op 09 oktober 2015 @ 19:59:

[...]





Soda kan helemaal geen kwaad voor je wasmachine, het wordt zelfs aangeraden door fabrikanten. Je moet er alleen voor zorgen dat je maar een klein beetje gebruikt, want je krijgt er al snel zoveel sop van dat het anders aan alle kanten uit je wasmachine komt.Dat kan best zijn, dat ze het aanraden. Maar niet icm een aluminium trommel. Soda en aluminium is geen goede combi. De soda lost aluminium op. Dat is gewoon een scheikundige reactie tussen die 2. Ik gebruik dus geen soda, want ik heb een aluminium trommel. En heb geen zin om die te vernaggelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven