Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!







Ik kan mijn laptop niet meer uitkrijgen via afsluiten. Enige wat lukt is via aan/uitknop een aantal tellen ingedrukt te houden. Verder is er een probleem met mijn taakbalk. Die verdwijnt niet meer automatisch. Heb hem nu op rechts gezet, heb ik er het minste last van, maar heb hem zo gezet dat ie automatisch zou moeten verbergen, maar dat doet ie dus niet. Help?
Upgrade of update aan het verwerken?

Dat had ik een keer na een gigantische landelijke stroomstoring. Ik had toen deze echt uit was. Ook de stekker er uit getrokken.



Even contact opnemen met je provider over eventuele nieuwe installaties waarvoor de pc "open" moet blijven?

Het is maar een idee.
Aan/uitknop doet het weer.



Taakbalk blijft wel een probleem
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al gegooglet op je probleem met die taakbalk?
Je bent zelf een theepot
quote:Pochacco schreef op 29 augustus 2015 @ 12:47:

[quote]Pumps_italiaans schreef op 29 augustus 2015 @ 12:23:

Ik weet niet zeker of er W10 op mijn PC is gezet via updates.

Hoe kan je dat simpel bekijken. ik weet dat het kan, maar zo snel even niet.



Pumps, update gaat niet via een automatische update, je moet opdracht geven. En het duurt echt wel (minstens) een uurtje voordat hij klaar is met update, dus dat is niet over het hoofd te zien (of iemand anders moet het hebben gedaan? Je merkt echt het verschil met W8, bijvoorbeeld door de terugkeer van het start menu. Oh en in mijn geval omdat printer het niet doet



Ik denk dat je bij 'systeminfo' (ik weet zo even Nederlandse term niet) bij start menu de info kan vinden welke windows je hebtGisteren gezien dat ik nog steeds geen W10 heb. Via PC-instellingen en dan configuratiescherm te bekijken.
quote:friezinnetje2014 schreef op 11 september 2015 @ 16:27:

Aan/uitknop doet het weer.



Taakbalk blijft wel een probleem



Geen idee of deze reactie past bij het probleem. Maar onder in het scherm kan een melding staan die vraagt om antwoord.

Ook heeft een browser instellingen die een soort van "sneltoetsen" zijn. Dat kan erg lastig zijn als bepaalde instellingen zijn ingesteld.

Is vergelijkbaar met muis, aantal schermen.... Veel variaties die moeilijk kunnen doen als ze fout staan.

Zelf zoeken naar een uitleg hier over kan antwoorden geven.

Weten hoe ze uit te zetten als ze per ongeluk worden aangeraakt ook. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik een foto wil plaatsen krijg ik nooit een directe link te zien. Ik heb rond gezocht op het forum en de site maar kan nergens vinden hoe dit komt, vandaar dat ik het hier maar even kom vragen.
Mijn laptop is laatst voorzien van een harde schijf, dus ik heb alles opnieuw erop gezet. Tegelijkertijd heb ik windows tien geinstalleerd. Nu valt het me op dat ik ondanks mijn ad-blocker toch veel reclame krijg, als ik bv bij Leen Bakker ben geweest is dat op het viva forum te zien, zelfde voor Wehkamp, Zalando enz. Ligt dit aan een instelling of aan windows tien? Het gruwelijkst vind ik wel de stem van Caitlyn Jenner die steeds uit mijn box galmt als ik op viva zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Yuni schreef op 02 oktober 2015 @ 14:55:

Als ik een foto wil plaatsen krijg ik nooit een directe link te zien. Ik heb rond gezocht op het forum en de site maar kan nergens vinden hoe dit komt, vandaar dat ik het hier maar even kom vragen.Bedoel je specifiek voor op het forum? Want dan kun je alleen plaatjes plakken als je plaatjesplak rechten hebt
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:JoniJoni schreef op 03 oktober 2015 @ 14:49:

Mijn laptop is laatst voorzien van een harde schijf, dus ik heb alles opnieuw erop gezet. Tegelijkertijd heb ik windows tien geinstalleerd. Nu valt het me op dat ik ondanks mijn ad-blocker toch veel reclame krijg, als ik bv bij Leen Bakker ben geweest is dat op het viva forum te zien, zelfde voor Wehkamp, Zalando enz. Ligt dit aan een instelling of aan windows tien? Het gruwelijkst vind ik wel de stem van Caitlyn Jenner die steeds uit mijn box galmt als ik op viva zit.

Vaak is het zo dat standaard op alle websites advertenties geblokkeerd worden, je kan er zelf voor kiezen om bepaalde websites niet meer te laten blokkeren.

Wellicht heb je per ongeluk viva geselecteerd als uitzondering en laat het programma daardoor wel alle advertenties op viva door.

Als je op een advertentie gaat staan en met de rechtermuisknop klikt, krijg je de optie Element blokkeren te zien.

Voeg dit element toe aan je advertentieblokker en je bent waarschijnlijk uit de problemen.

Ik weet niet of dit antwoord je op weg heeft geholpen, laat maar even weten of het zo is of niet.
Help!



Ik heb een update gedaan naar windows 10 en nu heb ik geen geluid meer. Drivers geupdate.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Moiren_ schreef op 09 oktober 2015 @ 20:10:

Help!



Ik heb een update gedaan naar windows 10 en nu heb ik geen geluid meer. Drivers geupdate.Ik heb dit gevonden m.b.t. geen geluid in Windows 10:quote:Geen of niet goed werkend geluid

Een van de problemen die veel voorkomen, betreft de geluidskaart. Van Conexant Audio, VIA HD Audio en de Realtek audio driver is bekend dat ze na de upgrade geen geluid geven, of niet voor alle apps. De website BetaNieuws heeft een aantal tijdelijke maatregelen bijeen gesprokkeld. Als die niet werken heeft International Business Times ook een tweetal tips om problemen op te lossen, ook wanneer het om andere dan de genoemde geluidskaarten en drivers gaat.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Dank je Alixane, ik ga even kijken of het gaat lukken!
Gelukt met de laatste optie uit de tweede link. Thanks!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het opgelost is!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Skype-vraagje:

na een automatische update van Skype hier op de pc kan ik ineens het geluid van de andere kant (de gesprekspartner dus) niet meer horen. Ik heb al gegoogled, en ook gekeken naar geluidsinstellingen e.d. maar het probleem is nog niet opgelost. Weet iemand raad?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Probleem met Skype nog niet opgelost.



Andere vraag: als ik in dit reageervak schrijf, zie ik hierboven, dwars door het rijtje blokjes met B, I etc. een vierkant vlakje staan, met daarin less, en annuleer ok. Hoe krijg ik dit weg?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dit topic is niet meer erg actief maar ik hoop toch dat iemand raad weet...



Ik krijg sinds ongeveer een half jaar om de haverklap (zeg maar 1x per minuut tot 1x per 5 minuten; volstrekt onwerkbaar) een melding in Internet Explorer 11 dat het programma niet meer werkt en moet worden afgesloten; hij opent vervolgens de pagina vanzelf opnieuw, wat soms lukt en soms ook niet, dan hangt hij. De melding verschijnt op zo ongeveer elke site die ik bezoek. Met simpele oplossingen als IE opnieuw opstarten of PC opnieuw opstarten is het probleem niet opgelost. Voor zover ik me kan herinneren heb ik rond de tijd dat het probleem ontstond geen nieuwe software geïnstalleerd.



Na me een poosje te hebben geërgerd ben ik overgestapt op Chrome en dat werkt top. Maar... om te kunnen thuiswerken / telewerken móet ik IE gebruiken, werkt niet in Chrome. Helaas. Heb al een paar keer aangedrongen bij de interne helpdesk om daar iets aan te doen, maar voorlopig moet ik toch gewoon IE gebruiken. Omdat ik op het moment helaas ziek thuis zit kan ik niet naar kantoor en ben aangewezen op telewerken. Kortom ik moet IE weer aan de praat zien te krijgen.



Dus nu ben ik al een paar dagen bezig de oorzaak van het probleem te achterhalen. Wat ik al heb geprobeerd:

- IE opstarten zonder invoegtoepassingen

- invoegtoepassingen uitschakelen/verwijderen

- Windows en IE updaten

- Java updaten

- IE terugzetten naar standaardinstellingen

- IE uitschakelen en weer inschakelen

- Virusscanner (Sophos) een deep scan laten doen (niets verdachts gevonden)

- Emergency Kit Scanner, AdwCleaner en CC Cleaner gedraaid in de hoop dat die iets zouden vinden.



Ik heb een goede en stabiele internetverbinding; in Chrome internetten en in Netflix fimls kijken is geen enkel probleem.



Wie oh wie heeft er nog een goede ingeving?
Windows maakt zelf een restore-point (herstelpunt) op het moment dat je 'grote' veranderingen op je systeem doorvoert. Zo'n herstelpunt kun je zien als een kopie van je systeem hoe het op het moment vóór de veranderingen was.



Aangezien je zelf al het nodige gedaan hebt wat niets verholpen heeft, lijkt het me het handigst wanneer je je systeem terugzet naar zo'n herstelpunt. Dat zo'n herstelpunt misschien wel een jaar oud is, maakt niet zoveel uit; alle wijzigingen die je daarna zelf doorgevoerd hebt kun je opnieuw doen en alle Windows Updates die na die tijd zijn geïnstalleerd kun je ook weer opnieuw installeren (als dat al niet vanzelf gebeurt).



Let er even op dat je je documenten veiligstelt, just in case.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vul nog even aan: als je zo'n herstelpunt hebt gedaan zul je idd daarna weer wat aanpassingen moeten doen (wijzingen/ instellingen) om alles weer te krijgen zoals je het nu hebt.

Doe die echter 1 voor 1 en check steeds of IE het nog goed doet. Wellicht vind je de oorzaak dan.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent zelf een theepot
Hmmm, dat klink als een tijdrovend klusje :( .... Maar misschien wel goed, heb toch al veeeeeel te lang geen back-up gemaakt dus dat moet ik toch ook hoognodig weer eens doen.



Ik ga het morgen proberen en dan laat ik jullie nog wel weten of het succesvol is geweest!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt, het is niet iets dat je 1-2-3 doet. maar je kunt het in stapjes doen

Back up maken

Herstelpunt maken (en hopen dat dat effect heeft)

Daarna kijken of een hernieuwde wijziging storing geeft.



Licht evt huisgenoten ook even in
Je bent zelf een theepot
Hoe zet je trouwens het volume via Internet zachter?

Als iets de instellingen verziekt heeft van laptop met regelknop naar phone zonder?



Als ik een koptelefoon op doe dan moet ik echt festival oordoppen in doen om een gehoorbeschadiging tegen te gaan.

Ergens ligt nog wel een draadje met een regelaar, maar die is van "vroeger" en die kan ik zo snel niet vinden.



Maar ben de volumeregelaar - na herstel naar vorige versie volgens advies van Windows - ook kwijt. Hoe krijg ik die weer terug en werkend?

Iemand daar een eenvoudig advies voor?

Mijn dank is groot.



Windows 8 heeft volume afhankelijk van het apparaat waar het op draait.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven