Domme vraag over foto's op e-reader

10-10-2015 21:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ongetwijfeld een heel domme vraag (ik kom er maar eerlijk voor uit), maar toch stel ik hem maar even. Ik heb sinds een aantal maanden een e-reader, de Kobo Aura, en ben daar heel tevreden over. En nu even mijn domme vraag: ik zou graag een boek willen downloaden, Man's search for meaning van Viktor Frankl, en daar staat bij dat er tevens brieven van hem en foto's op te lezen en zien zijn. Net zoals bij het gewone papieren boek dus. Nu vraag ik mij af of het daadwerkelijk dus zo is dat je op een e-book ook gewoon foto's kunt zien en zo ja, zijn die dan duidelijk? Want als blijkt dat het onmogelijk is om een e-book met foto's te downloaden dan kies ik in dit geval toch liever voor een gewoon boek. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik boeken download dan krijg ik ook de kaft te zien.

Ik vind ze goed te bekijken. Oke, echt scherp zijn ze niet.

Ik kan me voorstellen dat in jouw geval het wel belangrijk is, ik zou voor het echte boek gaan.
ha manestraal.

ik heb een sony ereader, daar zijn mijn bevindingen niet best met illustraties of plaatjes. ik kan daar nl niet op inzoomen! bv handgeschreven brieven, die zijn dan verkleind zodat de brief in zijn geheel op t schermpje past - maar dat is eigenlijk altijd te klein om de tekst te kunnen lezen. vergrootglas werkt niet, corpsgrootte aanpassen heeft alleen gevolgen voor de platte tekst, niet voor de illustratie.

maar misschien is dat alleen zo bij mijn sony.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt bartjes en safari voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het beter is om voor het 'echte' boek te gaan in dit geval. Als het nou om een of ander flutromannetje zou gaan dan zou het niet zoveel uitmaken, maar in dit geval -boek over het leven in een concentratiekamp- is het wel even een ander verhaal natuurlijk.
in dit geval zou ik dat zéker doen. ook omdat ik me kan voorstellen dat een bep. beeld of stukje uit een brief je raakt, dan is een fysiek boek veel geschikter om even te laten zien aan een ander, en het er samen over te hebben.

lijkt me trouwens een indrukwekkend en belangrijk boek, ga er nu zelf even naar op zoek. dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens ook een Kobo e-reader. Vergeten te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker een heel indrukwekkend boek safari. Ik had de 'eenvoudige' uitgave al eens eerder gelezen en die was al heel indrukwekkend, maar nu las ik net op het internet dat er een nieuwe uitgave op de markt is die dus ook foto's en brieven van deze schrijver/psychiater bevat. Alleen bestaat die speciale uitgave met foto's en brieven -tot nu toe althans- alleen in het Engels. Dus mocht je ook in die uitgebreidere versie geïnteresseerd zijn, let dan wel op de uitgever. Die is in dit geval Beacon Press. Bij Bol.com is de papieren versie overigens 20.99 euro en bij Athenaeum -een boekhandel waar ik ook weleens boeken vandaan haal- 28.95 euro. Een heel verschil dus.
Alle reacties Link kopieren
Klopt bij een e-reader gaat het echt om de tekst en niet om foto's en plaatjes en die zijn dus niet super (ik heb ook een Sony e-reader)
dankjewel manestraal! ik weet nu waar ik zijn moet, fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven