Anonieme beller

13-10-2015 12:06 43 berichten
Beste allemaal,



Ik word al anderhalve week iedere dag anoniem gebeld en ik begin me eraan te irriteren. Iedere dag 1 keer, meestal tussen 10 en 12 in de ochtend. Ik mis de oproep steeds, maar heb nu 2 keer kunnen opnemen. En het gekke is, ik hoor níks. Echt gewoon niks, geen ruis, geen tv, geen auto's, geen ademhaling, helemaal níks. Zondag en gisteren heb ik geen oproep ontvangen, dus dacht dat het klaar was. Maar vanochtend weer (gemist), en zojuist weer en toen heb ik opgenomen. Weer niks.



Hebben jullie dit ooit gehad? Meestal heb je dan van die grapjassen die in de telefoon gaan hijgen, maar in dit geval valt er echt helemaal niets te horen. En oja, op het moment dat ik opneem hangt diegene metéén op. Echt binnen 2 seconden. Ik begin te denken dat dit een automatische oproep is? Een foutje ergens in een systeem van iemand? Ik heb trouwens geen ruzie gehad met iemand het afgelopen jaar of iets in die richting dus ik zou echt niet weten wie dit zou moeten zijn.



Wat irritant dat je anonieme bellers niet kunt natrekken , daar moeten ze echt eens iets aan gaan veranderen. Iemand tips? Ik laat diegene verder lekker door bellen, maar ik begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden wie dat dan toch zou moeten zijn.
quote:Curley schreef op 13 oktober 2015 @ 12:31:

Inderdaad callcentre-terreur, hebben wij ook last van gehad op ons vaste geheime nummer (met dank aan de sukkels van de Ziggo die ons nummer toch aan de telefoongids had doorgegeven). We staan ook nog eens in het bel-me-niet register, maar er zijn genoeg bedrijven die daar blijkbaar ook schijt aan hebben.



We zijn er vanaf gekomen door de telefoon volautomatisch op voicemail te zetten rond de tijdstippen dat ze belden, dan ben je altijd de eerste die opneemt alleen heeft de callcentre-medewerker er dan niks aan. Dat zijn ze blijkbaar na 2 mislukte pogingen al zat, want daarna zijn we nooit meer gebeld.Als ze blijven bellen terwijl je daarvoor afgemeld staat krijgen zij een boete dus zeker aangeven!
quote:Mama2015 schreef op 13 oktober 2015 @ 13:48:

Heb ik gelukkig geen last van maar toevallig lees ik hier dat iemand een app heeft zodat anonieme gesprekken de in gesprek toon krijgen en dat er dan niks van gezien wordt.



Of dat nu zo verstandig is? Ik doe vrijwilligerswerk voor Amivedi, registreren van vermiste en gevonden huisdieren, ook wij bellen anoniem dus leuk als je zo'n app hebt maar als je je huisdier ooit kwijt bent en je hebt dat bij ons geregistreerd dan kun je dus nooit gebeld worden dat je huisdier gevonden is.

Het is maar wat je dan handig vindt, niet elke anonieme beller probeert je wat te verkopen haha.



Nee snap ik, maar waarom bellen jullie dan anoniem? Sowieso nemen er dan heel veel mensen gewoon niet op, en niemand kan terugbellen. Dat is echt niet handig als jullie nieuws hebben over een vermist of gevonden huisdier.



Ik heb me zojuist aangemeld voor het bel-me-niet register :-). Over 6 weken sta ik overal ingeschreven en als ze dan nog bellen dan hebben ze toch wel een klein probleempje.. Krijgen ze namelijk een boete voor.
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuizen bellen ook vaak anoniem, dus hoop voor de "blokkers" dat er nooit een naaste met spoed opgenomen wordt, want dan kunnen ze je dus niet bereiken
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 13:51:

[...]





Nee snap ik, maar waarom bellen jullie dan anoniem? Sowieso nemen er dan heel veel mensen gewoon niet op, en niemand kan terugbellen. Dat is echt niet handig als jullie nieuws hebben over een vermist of gevonden huisdier.



Ik heb me zojuist aangemeld voor het bel-me-niet register :-). Over 6 weken sta ik overal ingeschreven en als ze dan nog bellen dan hebben ze toch wel een klein probleempje.. Krijgen ze namelijk een boete voor.



We bellen anoniem omdat we allemaal van thuis uit werken en onze privé telefoonnummers graag ook privé houden.

We zijn aangesloten op een 088 nummer, dus mensen bellen een 088 nummer en krijgen dan 1 van ons eraan maar als we terug zouden bellen dan zien mensen onze privé nummers en dat willen we logischerwijs niet.

Wij gaan ervan uit dat als jij je huisdier vermist, je ook onbekende telefoonnummers wel gaat opnemen aangezien het nieuws kan betreffen over je huisdier maar als je dat op die manier uitgeschakeld hebt dan is dat erg vervelend.
Zoals jij het uitlegt TO denk ik dat het een callcenter is.



Ik heb het zelf al meerdere keren aan de hand gehad, laatst nog

3 weken lang op dezelfde tijdstippen, 4 keer per dag. Mijn antwoordapparaat stond bomvol maar ik kon nog steeds niet achterhalen wie het was want anoniem nummer plus er werd niks ingesproken.



Op een avond rond 20:00 ging de telefoon weer over en eindelijk kon ik hem opnemen en bleek de anonieme beller het bureau voor de statistiek te zijn. Het zijn volhouders, de man aan de andere kant van de lijn gaf toe dat hij inderdaad al 3 weken lang had gebeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 13:51:

Nee snap ik, maar waarom bellen jullie dan anoniem? Heel veel bedrijven, ziekenhuizen, instanties, overheden etc. werken met een telefooncentrale, die interne doorkiesnummers automatisch afschermt. Het is dus niet slim om anonieme bellers automatisch te weigeren, want je weet nooit welk belangrijk gesprek je daardoor mist.
quote:prik schreef op 13 oktober 2015 @ 14:07:

[...]



Heel veel bedrijven, ziekenhuizen, instanties, overheden etc. werken met een telefooncentrale, die interne doorkiesnummers automatisch afschermt. Het is dus niet slim om anonieme bellers automatisch te weigeren, want je weet nooit welk belangrijk gesprek je daardoor mist.Kan ik me in vinden maar als ik heel eerlijk ben vind ik dat best wel een beetje dom als je weet dat heel veel mensen dan dus niet opnemen.. Tsja. Mysterie opgelost iniedergeval
quote:Mikadoos schreef op 13 oktober 2015 @ 14:06:

Zoals jij het uitlegt TO denk ik dat het een callcenter is.



Ik heb het zelf al meerdere keren aan de hand gehad, laatst nog

3 weken lang op dezelfde tijdstippen, 4 keer per dag. Mijn antwoordapparaat stond bomvol maar ik kon nog steeds niet achterhalen wie het was want anoniem nummer plus er werd niks ingesproken.



Op een avond rond 20:00 ging de telefoon weer over en eindelijk kon ik hem opnemen en bleek de anonieme beller het bureau voor de statistiek te zijn. Het zijn volhouders, de man aan de andere kant van de lijn gaf toe dat hij inderdaad al 3 weken lang had gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik regelmatig familie bellen, negen van de tien keer geen gehoor! Waarom ik anoniem bel? Omdat ik mezelf moet beschermen voor familie en cliënten! Ik neem dus zelf wel altijd op bij een anonieme oproep, is het een call centre heb ik toch zo de verbinding weer verbroken?

Overigens spreek ik wel altijd de voice mail in en als ik dan terug bel wordt er meestal wel opgenomen, alleen is die behoorlijk irritant en kost me dit veel tijd
quote:the-dowager schreef op 13 oktober 2015 @ 13:11:

[...]





Echt álle anonieme nummers? Lijkt me niet handig, want de bank (in ieder geval de ABN AMRO) belt bijvoorbeeld ook anoniem, net als veel andere bedrijven die niet willen dat klanten ze op een ongewenst moment kunnen terugbellen.



Heb ik proefondervindelijk geleerd toen ik een stuk op 5 gemiste oproepen had van een onbekend nummer en de zesde keer stikchagrijnig opnam in de veronderstelling dat het wel een callcenter zou zijn. Bleek een bankmedewerker die me even op de hoogte wilde stellen van het verloop van iets.





Ja echt alle nummers.

Als het echt belangrijk Is sturen ze me maar een brief.
Zoek in de appstore op call blocker. Er zijn er meerdere.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mikadoos schreef op 13 oktober 2015 @ 14:06:

Zoals jij het uitlegt TO denk ik dat het een callcenter is.



Ik heb het zelf al meerdere keren aan de hand gehad, laatst nog

3 weken lang op dezelfde tijdstippen, 4 keer per dag. Mijn antwoordapparaat stond bomvol maar ik kon nog steeds niet achterhalen wie het was want anoniem nummer plus er werd niks ingesproken.



Op een avond rond 20:00 ging de telefoon weer over en eindelijk kon ik hem opnemen en bleek de anonieme beller het bureau voor de statistiek te zijn. Het zijn volhouders, de man aan de andere kant van de lijn gaf toe dat hij inderdaad al 3 weken lang had gebeld.

Die vent was boos op mij.

Ik wou niet meedoen met zijn enquête.

Hadden mij ook al 4x gebeld
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf ook niet snel alle anonieme nummer blokken. Je weet nooit of er ooit iets belangrijks tussen zit. Maar als je net als TO wekenlang op dezelfde tijdstippen gebeld wordt, er niets gebeurt als je opneemt, en er ook geen dreigbrieven of deurwaarders op je stoep verschijnen, dan mag je er rustig vanuit gaan dat er niets ergs aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook weleens last van gehad. Kan ook grappenmaker of stalker zijn. Men hoopt dat je snel ophangt, boos wordt etc.. Elke reactie is een trigger om je te blijven bellen.



Ik heb dit opgelost door juist niet op te hangen en niets terug te zeggen. Stilte aan de lijn gedurende een kwartier ofzo (telefoon even in bed gelegd) en toen hing men zelf op. Nog èèn of tweemaal nog gebeld en wederom niets gezegd, en toen was het ineens afgelopen. Waarschijnlijk omdat de lol eraf was.
quote:Boogschutter10 schreef op 13 oktober 2015 @ 15:49:

Heb ik ook weleens last van gehad. Kan ook grappenmaker of stalker zijn. Men hoopt dat je snel ophangt, boos wordt etc.. Elke reactie is een trigger om je te blijven bellen.



Ik heb dit opgelost door juist niet op te hangen en niets terug te zeggen. Stilte aan de lijn gedurende een kwartier ofzo (telefoon even in bed gelegd) en toen hing men zelf op. Nog èèn of tweemaal nog gebeld en wederom niets gezegd, en toen was het ineens afgelopen. Waarschijnlijk omdat de lol eraf was.Ja dat probeerde ik dus ook maar dan hing 'ie meteen op dus het zal wel een callcenter zijn. Nou nu is het al helemaal gezellig, vandaag al 3 keer gebeld. Ik ga mijn telefoon maar eens op trillen zetten zodat ik hem hoor overgaan, nu mis ik hem steeds want hij staat op stil. Misschien krijg ik dan binnenkort wel iemand aan de lijn
Alle reacties Link kopieren
Ik neem na een heel vervelende ervaring (bedreigingen) nooit meer op als ik anoniem gebeld word.

Had laatst ook een week of twee last van anonieme bellers, kreeg er stress van door die vorige ervaring. Ik heb me toen geregistreerd op bel-me-niet.nl en toeval of niet, het is nu wel opgehouden.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 13 oktober 2015 @ 12:32:

Ook regelmatig last van. Of bedrijven bellen je anoniem terwijl je in het bel me niet register staat.

Nu een app op mijn mobiel gezet waardoor anonieme (gesprekken zonder nummer) in gesprek krijgen en ik zie er niks van.



Ideaal!Ik zou zoiets dan toch niet durven. Ziekenhuizen bellen vaak ook anoniem en ik wil niet op mijn geweten hebben dat daar een dierbare ligt maar ik "in gesprek" was...
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn voicemail aangevuld met de mededeling dat anonieme nummers niet opgenomen worden, en dat ze dus moeten inspreken als ze iets van me willen. Werkt prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven