Hoe groot is jouw libido?

01-10-2008 14:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik kreeg vanmorgen na een heerlijke vrijpartij weer eens een discussie met mijn vriend. Mijn opmerking "dit moeten we vaker doen" viel verkeerd. In plaats van het als compliment te beschouwen werd het een belediging. Want: we doen het toch vaak genoeg?

Nou om eerlijk te zijn.... ik zou wel vaker willen. Wij doen het zo'n 2 of 3x per week en als we heeeel druk zijn met ons werk, soms maar 1x. Over de sex zelf hoor je me niet klagen.. maar pffffff... ik zou echt wel vaker willen..

Mijn vriend vind het goed zo en zegt dan: Jouw libido is gewoon groter...

Pfffffffff... valt wel mee toch? Hoe vaak sexen jullie? Is dat genoeg of is jullie libido stiekem ook groter?
Het heeft én geen zin én is niet fair om het libido van de ander als " te " ( groot / klein ) te betitelen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ongeveer 4x per week, gemiddeld dan, zou wel vaker willen maar heb er de energie niet altijd voor. De ene week doen we het vaker dan de andere week, heel verschillend dus eigenlijks!
Je kunt wel naar ervaringen vragen maar ik denk dat het weinig uit zal maken voor jou situatie. Sex is iets tussen jou en je vriend, je zult elkaar daar toch bij nodig hebben in dit geval. Dus als je vriend minder zin heeft kun je proberen hem te verleiden, of het anders gewoon accepteren dat het minder vaak kan.
Klopt klopt klopt... ben gewoon nieuwsgierig :D
Linndaatje schreef op 01 oktober 2008 @ 14:19:

Je kunt wel naar ervaringen vragen maar ik denk dat het weinig uit zal maken voor jou situatie. Sex is iets tussen jou en je vriend, je zult elkaar daar toch bij nodig hebben in dit geval. Dus als je vriend minder zin heeft kun je proberen hem te verleiden, of het anders gewoon accepteren dat het minder vaak kan.
Tja, hier had ik het van het weekend ook met mijn vriend over. In dat programma over "hoe wordt ik een mama in amsterdam zuid". Daarin werd gezegd dat in een "gezapig" huwelijk 2x per week gemiddeld was. Dat vond mijn vriend raar, want wij zijn niet gezapig en doen het ook gemiddeld 2 a 3 keer per week. Ik gaf aan dat ik nooit het idee heb dat we het te weinig doen, maar wel dat ik af en toe denk: he, jammer, dit was een goed moment geweest (als we naar het werk moeten, ik moet sporten, we visite krijgen). Maar dat is toch wat anders denk ik.

Ik vind het wel raar dat "dit moeten we vaker doen" wordt gezien als kritiek. Het betekent volgens mij gewoon dat het extra lekker was of een keer wat anders of gewoon verrassend ofzo en niet dat het over het algemeen te weinig gebeurt. Ik vind het soms jammer dat we bijvoorbeeld niet wat langer blijven liggen als we klaar zijn. Als het dan wel gebeurt, vind ik dat ik dat best mag zeggen tegen mijn vriend. Niet als kritiek, of dat we het altijd op die manier moeten doen, maar gewoon als opmerking voor over een tijdje.
Wow, mijn vriend zou een moord doen voor zo'n libido als jij hebt maar dan bij mij...Wij doen het weinig. In seks heb ik nou echt geen zin, vind lezen veel relaxter in bed.

'Hoef je niet te bewegen, geen sappen om weg te poetsen daarna, gewoon warm onder de dekens liggen, hmm!

Het enige nadeel van mijn relaxie vind ik de 'sexverplichting' verder wil ik niet zonder hem. Of geen verplichting, maar ja, sex heb je nu eenmaal met je partner, dat hoort zo en dat begrijp ik wel. Ik moet zeggen dat ik vroeger anders was en juist veel zin had in seks, spannend en lekker. Ergens is er iets 'veranderd' maar weet niet wat. Nou ja. Geniet van je libido meid, wat een luxeprobleem. Ik zou me er niet druk om maken. Lees een boek als je je 'in moet houden'.:)
@purperrain, is het echt zo dat je op die manier over seks denkt? Is het niet vervelend als het een verplicht nummertje wordt, voor je vriend en voor jou? Gewoon nieuwsgierig hoor... :)
@ingmagh: ja, het is echt zo dat ik er zo over denk. Of eerder; ik vergeet het ook altijd, haha. Ik ben daar gewoon niet mee bezig, ook niet in die zin van lingerie of wat dan ook. Het is vervelend maar mijn vriend betekent heel veel voor me en dan is het halfuurtje zo voorbij. Maar goed, we doen het eens in de 5 maanden ofzo. Ik verwen hem wel tussendoor, anders is het zo weinig voor hem. Gun hem absoluut seks. En dat maakt het minder 'vervelend.' Maar...back on topic! Ik ben weg!
Ok, nog een toevoeging: ik wil wel een x naar een seksuoloog want vind het zelf best storend in mijn leven. Ik kan wel zonder maar wil mijn vriend niet afwijzen. En dat doe ik op zich op dat gebied volgens hem wel. Er is nooit wat voorgevallen op seksueel gebied maar kom wel uit een streng gelovig en zwijgzaam gezin op dat gebied en ...voel me zo ordinair als mijn vriend alleen al toespelingen maakt...Dat is de reden meer. Voel me dan ineens zo goedkoop. En ik wil daar zeker wel vanaf, van dat gevoel. Nou, terug naar TO! Zij opent dit topic en het is voor haar.

Mag ie van jou buiten de deur seksen? 1 x per 5 maanden vind ik echt wel heel erg schokkend.

Van de 2-3 keer per week van TO zou ik niet wakker liggen. Als je net verliefd bent wil je meermaal daags, maar als je eenmaal ook weer aandacht hebt voor je eigen dingen naast je relatie dan kan ik me voorstellen dat je echt niet elke dag meer tijd/zin hebt, of dat 't moment dat je zin hebt gewoon niet uitkomt voor 1 van beiden.

@ TO: als je zelf zin hebt en gaat dan naast hem liggen met je vibrator, wil ie dan niet vanzelf mee gaan doen?
Haha, ja dat is altijd wel een goede truc ;-)

Hoef ik meestal min vibrator niet voor te pakken.

Dan kijken ineens twee glimoogjes me aan: zit je nou met jezelf te spelen? En dan is het zo voor elkaar en neemt hij over..

Maar dat doe ik niet altijd.. als iemand geen zin heeft, heeft ie geen zin.. hij heeft het wel eens gedaan om mij een plezier te doen en dan geniet ik gewoon echt niet hoor, omdat ik dan zie dat hij eigenlijk liever gaat slapen of zo..

Soms stoort het me dat hij niet vaker wil, dan denk ik, het is toch fijn, wat weerhoudt je dan, dan wordt ik onzeker en zoek ik het bij mezelf al weet ik dat ik niets te klagen heb! Het is ook niet zo dat ik ontevreden ben over ons sexleven. Het is altijd lekker, en 3x is best een normaal aantal. Ik constateer alleen best vaak dat ik daarnaast ook nog op momenten zin heb, als hij dat niet heeft...

Maar wat je zegt... daar zijn ook oplossingen voor :-)
paar keer per maand hier bij ons en zeker niet 2 of 3x per week.
@Elninjoo: waar kom jij vandaan? 20 km van Antwerpen wonend? Mag ik dat vragen?

weer ontopic!
Pfffffff mijn libido kent ups en downs. Als ik niet lekker in mijn vel zit of er zijn spanningen tussen partner en mij dan heb ik niet vaak zin...Als alles goed zit, goed gaat e.d.? Elke dag!
Perfectionisme is niet perfect...
2-3 keer per maand. Als het aan mij zou liggen zou het zeker 3 keer per week zijn.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik trek het gemiddelde van NL wel naar beneden hoor, vind 1,5 keer per week meer dan voldoende. ;-)

(die halve keer is omdat ik zo rond en tijdens mn menstruatie echt geen zin heb in polonaise)
PurperRain schreef op 01 oktober 2008 @ 15:13:

@Elninjoo: waar kom jij vandaan? 20 km van Antwerpen wonend? Mag ik dat vragen?
Zeg maar tussen Bergen op Zoom en Antwerpen aan de Belgische grens (maar nog wel in Nederland) Hoezo? Woon je ook in die omgeving?
Wat moet het toch heerlijk zijn om een vrouw te hebben met zo'n libido.

Tijdens de vakantie zaten we aan 2 maal per week, een ware revolutie t.o.v. de voorbije jaren (eens om de x maanden). Maar met wat extra stress die om de hoek komt kijken is het de voorbije weken alweer wat verminderd. Eigenlijk zouden we er bijna verplicht tijd voor moeten maken, maar ja, als het ongedwongene er af is, is de fun ook weg.
Elninjoo,

ik woon daar niet maar ben zeer bekend daar. Was nieuwsgierig. Geniet ervan, ben wel jaloers op je als je daar woont!
Hallo dames,

gaat toch om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Heb zelf een partner die minstens 1 keer per dag wilt.

Is ook niet alles hoor!

ieder zijn ding

kus

birdy
Hahaha Birdynamnam, om die film heb ik zo vreselijk gelachen haha ( The party was het toch?)

Enniewee, een man die elke dag wil lijkt mij dus ook echt heel erg vervelend...
Mijn libido is zéér wisselend. Dat varieert van 2 maal per dag tot 2 maal in de week. Er zijn tijden van vermoeidheid en stress geweest dat het heel diep gezakt was en er makkelijk een maand (en meer) voorbij ging. :sigh: Op dit moment geen last van stress....... X-D
Ik kan me wel voorstellen dat hij 'dit moeten we vaker doen' verkeerd opvatte. Als jullie libido's al uit elkaar liggen en jij wilt vaker dan hij, dan voelt dat misschien als kritiek. Alsin: nou hebben we seks gehad en dan was het nog niet goed want het moet vaker.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik ook, al was het verre van zo bedoeld!

Birdy: helemaal mee eens. ik ga ook voor kwaliteit! Maar ook naast kwaliteit kun je toch gewoon "zin" hebben? Dat heeft toch weer niet persee iets te maken met goede of slechte kwaliteit! Mijn kwaliteit is namelijk prima.

Ben gewoon benieuwd wat ieders frequentie is en of we vaker zin hebben in sex dan dat we het hebben :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven