Saté (andijvie, andijvie, andijvie!!!!!!!)

13-06-2007 18:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij eten regelmatig een stokje sate bij ons eten. Jeweetwel, zo'n zakje met drie stokjes sate en saus. Even in de pan en klaar. Maar dan....



ik probeer een puntje te zoeken wat net boven het loeihete water uitsteekt, en daar pak ik het zakje beet. Ik pak een schaar, en knip het aan de andere kant (onderkant?) open. De eerste druppen saus druppen eruit, maar de stokjes blijven erin hangen. Ik moet dus met mn handen die stokjes eruit drukken. Au, dat is heet! Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heb ik mn handen gebrand aan die zakjes, blijft de ene helft van de saus in het zakje plakken en ligt de andere helft op mn aanrecht én op de rand / zijkant van mn bord. Mn schaar zit onder de satesaus, en niet te vergeten, mn vingers zitten er helemaal onder. Ook doe mn vingertoppen pijn doordat ik dat zakje steeds aan moet raken en die is heeeettt!!!



Ligt dit aan mij? Hoe maken jullie een zakje saté open?



Ik zei toch al... ANDIJVIEEEEEEE!!! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd die bakjes van Conimex? met sate en saus erin. Ik doe ze nooit in heet water want ze blijken bij mij nooit echt goed heet te worden :( Dus nu doe ik alle bakjes sate (leeggeschud natuurlijk) bij elkaar in een koekenpan, wat water erbij en flink verwarmen. Net zo lekker en wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ovenwant aan, zakje pakken, schaar pakken, open knippen, zakje leegknijpen met ovenwant en eten.

Na het eten de schaar schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
En anders zelf saté maken hoef je geen zakje open te knippen en zijn veeeeeeeeeel lekkerder, smaken écht naar saté nl.
Alle reacties Link kopieren
Ook een zijkant open knippen nadat de meeste saus er uit is?
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de reacties! Zelf sate maken klinkt heerlijk, helaas ben ik behoorlijk lui en heb ik meestal niet zoveel zin om me uit te sloven in de keuken als ik na een lange werkdag thuiskom... maar wel lekker om eens te proberen.

Die bakjes heb ik ook wel eens gezien, maar nog nooit in kipsaté, en aangezien ik allergisch ben voor varkensvlees....

En mn ovenhandschoenen zijn zo groooot dat ik totaal geen grip heb als ik zo'n klein zakje beetpak...



Sorry dat ik jullie tips zo aan de kant schuif hoor.. toch bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een lui mens ;)

Ik pak de vleestang , haal daar mee de zakjes uit het water, leg het op een bord, knip de gehele onderzijde er af en laat zo de sate met saus om mijn bord glijden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook kipsate zonder stokjes van mora. Gaatje prikken in de folie en dan in de magnetron en klaar. Ook het openmaken van die bakjes gaat heel relaxed :D



Maar ik maak mijn indische-sate altijd zelf, de avond van tevoren marineren, en dan eventueel grillen op een tafelgrill en ze zijn zo klaar....Yammmiee..
Alle reacties Link kopieren
De sate in de zakje naar beneden drukken. De andere kant dan waar de stokjes zitten. Zo heb je een cm aan de bovenkant over. Zorgen dat de stokjes niet in het water liggen, het vlees wel. Iets langer doen dan op het pakje staat. Zonder handschoen kan je het pakje aan de bovenkant eruit pakken, daar zit ook het lipje om het open te scheuren. Het zit niet vast gekookt dus je kan zonder problemen het pakje aan de goede kant openen. Mocht het toch een beetje gesmolten zijn aan de panzijde, dan is er nog niets aan de hand, je hebt een cm over voor de schaar, doe meteen de zijkant en klaar.



VERS is echt lekkerder hoor!!! Hoeft niet zo heel veel werk te zijn. Ik gebruik van Conimex bijv. Sate marinade, echt zo gedaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ga er anders eens een zondagmiddag voor zitten. Marinade maken (het liefst zonder zakjes natuurlijk), in laten trekken, sate aan de stokjes rijgen en invriezen!
Alle reacties Link kopieren
Oké, jullie hebben me overgehaald. Ik ga ook eens zelf sate maken. :D

En bedankt voor alle tips! Toevallig aten we gister sate bij de paella, en ik stond weer zo te kloten met die ellendige zakjes, ik dacht: VIVAAAAA WWHHELLPP !!!;)
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo'n zakje saté heb knip ik 'm aan de bovenkant open.

Schone schaar dus. En je haalt de saté er aan de stokjes uit. Daarna keer ik het zakje om om de saté eruit te knijpen.

Heel goed te doen :D
Alle reacties Link kopieren
Zelf sate maken, die kant-en-klare troep vind ik echt niet te pruimen ;)
Alle reacties Link kopieren
hm, ik moet bekennen dat ik die zakjes sate echt heerlijk vind.
Alle reacties Link kopieren
oh mijn hemel, echt waar?

ik vind het echt afschuwelijk spul. vooral datgene wat voor vlees moet doorgaan ;).



Als je eenmaal een goede zelfgemaakte hebt geproefd, wil je nooit meer iets anders....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten of het te eten is, want ik vind die sate te eng om in te happen :$ Je ziet namelijk niet wat je in je mond stopt. Het idee dat er misschien een peesje inzit, of dat het stukje mogenlijk voor de helft uit drillerige vet bestaat, maakt het voor mij onmogenlijk het te eten.



Doe mij dus ook maar zelfgemaakte sate :D
Alle reacties Link kopieren
Er zit vaak een ceentje in die kant en klare verpakte sate. Ohhh gruwel. Alleen de goedkoopste sate (dacht die van 37 cent) heeft het niet. Maar er gaat niets boven zelf gemaakte sate.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Er zit vaak een zeentje in die kant en klare verpakte sate. Ohhh gruwel. Alleen de goedkoopste sate (dacht die van 37 cent) heeft het niet. Maar er gaat niets boven zelf gemaakte sate.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Welnee, die oranje bakjes van Mora? bevatten helemaal geen zeentjes. Nooit gehad, want daar gruwel ik ook van. En je hebt ze ook in kippenvlees hoor. Tja, ze zijn ook geen 37 cent en ze zijn écht lekker! Die saus ook. En ik maak ook wel zelf saté hoor. Maar soms wil je makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Welnee, die oranje bakjes van Mora? bevatten helemaal geen zeentjes. Nooit gehad, want daar gruwel ik ook van. En je hebt ze ook in kippenvlees hoor. Tja, ze zijn ook geen 37 cent en ze zijn écht lekker! Die saus ook. En ik maak ook wel zelf saté hoor. Maar soms wil je makkelijk. 
Nee niet die bakjes van Mora, die heb ik nog nooit geproefd. We hadden het toch over die sate met stokjes? Daar zitten in sommige wel zeentjes in. Dat is voor mij hetzelfde als een graatje van een vis per ongeluk in mijn mond krijgen, dan lust ik het niet meer. Maar ben het eens hoor met Yette, het zal wel allemaal afvalvlees zijn, je ziet toch niet wat je eet. Iig moet je er niet te lang bij nadenken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven