Genieten vs schuldgevoel

07-11-2015 09:12 575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Soms twijfel ik zo aan mezelf, voel ik me een rare dus vandaar dit topic.



Ben getrouwd, leuke baan, kinderen...heel doorsnee dus. Man en ik hebben een open relatie, wat voor ons inhoudt dat wij, los van elkaar, contact hebben met anderen.

Ik heb een vaste fwb die ik regelmatig zie. Man en hij hebben elkaar inmiddels ook kort ontmoet. Allemaal prima dus.



Vorige week iemand ontmoet op tinder. Ik heb bepaalde voorkeuren die zowel man als fwb niet helemaal delen. Ze doen hun best qua dingen uitproberen maar het zit niet in hun karakter dus het voelt als spel. Wat het natuurlijk ook is, maar toch...



Tinder-meneer is helemaal van die voorkeur van mij dus leverde leuke gesprekken op. Gisteren met hem afgesproken. Wat erg goed is bevallen.



Nu, weer nuchter in de dagelijkse sleur van alledag, denk ik bij mezelf: waarom doe ik dit, waarom zo op zoek naar mijn grenzen en spanning? Ik heb absoluut geen spijt, dat niet, maar bedenk me wel dat ik risico's loop hierin. Details daargelaten maar ik zat gisteravond alleen in een bos met blinddoek. Gevoel was goed bij tinder-man, man had zijn contactgegevens dus wel iets van veiligheid ingebouwd. Las laatst topic over moeder die swinger is en hoe moeilijk dat soms gevonden wordt. Mijn kinderen zijn nog jong, speelt hier dus niet, en mijn intentie is dat zij er ook nooit iets over horen. Maar knaagt nu toch wel ofzo als ik naar ze kijk. Want hoe je het ook wendt of keert...ik neem wel risico's.



Niet echt een vraag dus. Wel benieuwd of er herkenning is. Het jezelf afvragen waarom. Want ik heb een leuke man, leuke kinderen, leuke baan...waarom dan toch zoekende blijven?
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 17:56:

[...]



Nee. Dan verhuis ik naar een ander land. Ik ben zo atheïstisch als de pest.



Het feit dat je niet kan geloven dat er niemand bestaat die nog nooit iets heeft gedaan wat niet mag zegt iets over jouw wereldbeeld.



Als ik bijbeltechnisch zou zijn dan ben ik die lul die op basis van afspraken altijd de eerste steen mag gooien. Ik zou in kleine zaaltjes beginnen...
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:55:

[...]



Wat dan te denken van alle gescheiden moeders die in het weekend dat hun kinderen bij hun vader zijn, zelf de kroeg induiken en daar een ONS opdoen? Schaden zij hun kinderen?Misschien ook ja, hangt ervan af welke risico's ze nemen, hoe oud de kids zijn, hoe frequent ze het doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:49:

[...]





Ik blijf dezelfde argumenten herhalen, omdat er niets nieuws komt. Denk dat de discussie nu een beetje doodgebloed is. En verder wel eens met dat je ruimer voorlichting kunt geven dan alleen jouw eigen voorkeuren inderdaad. Het een sluit het ander niet uit. Ik zou alleen niet met een droog gezicht kunnen vertellen dat er naast monogamie nog iets anders is, terwijl ik het zelf doe en dat verzwijg. Het doen voorkomen dat je monogaam begnt terwijl je het niet bent. Maar ik val weer in herhaling. En pushen in hetzelfde stramien als jij doet, doe je dat dan ook niet juist door voor te doen alsof je monogaam bent? Dwing je ze dan net zo goed tot een monogame relatie?Nogmaals : een eventuele misstap zou jij direct met je kinderen bespreken omdat je vanaf dat moment nooit meer met droge ogen kunt beweren dat jij ( of hun vader ) monogaam bent?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 17:49:

[...]





Ik blijf dezelfde argumenten herhalen, omdat er niets nieuws komt. Denk dat de discussie nu een beetje doodgebloed is. En verder wel eens met dat je ruimer voorlichting kunt geven dan alleen jouw eigen voorkeuren inderdaad. Het een sluit het ander niet uit. Ik zou alleen niet met een droog gezicht kunnen vertellen dat er naast monogamie nog iets anders is, terwijl ik het zelf doe en dat verzwijg. Het doen voorkomen dat je monogaam bent terwijl je het niet bent. Maar ik val weer in herhaling. En pushen in hetzelfde stramien als jij doet, doe je dat dan ook niet juist door voor te doen alsof je monogaam bent? Dwing je ze dan net zo goed tot een monogame relatie?Ik denk dat het verschil is dat jij het een soort van liegen vindt als je het wel prima vindt dat anderen denken dat je monogaam bent terwijl je dat niet bent. Ik vind dat geen liegen, ik vind het niet nodig dat je zelf gaat vertellen dat je polygaam bent, je kunt dat ook gewoon verzwijgen. Zolang zelf niet zegt 'ik ben monogaam' lieg je niet. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:56:

[...]



Het ging over risico's die de kinderen kunnen schaden, dus het vergelijk kan primaEn ik schreef al dat die risico's ook niet goed te praten zijn. Of vind jij van wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:57:

[...]





Ik zou in kleine zaaltjes beginnen...Nou. Ik zag laatst op TV het geloof van het pastamonster. Ik heb daar best wel oren naar ;)
Maar goed... Nu wordt het echt een doodlopende discussie..

Ik ga douchen.. In mijn blote piemol..



veel plezier nog hierrrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:57:

[...]



Ik denk dat het verschil is dat jij het een soort van liegen vindt als je het wel prima vindt dat anderen denken dat je monogaam bent terwijl je dat niet bent. Ik vind dat geen liegen, ik vind het niet nodig dat je zelf gaat vertellen dat je polygaam bent, je kunt dat ook gewoon verzwijgen. Zolang zelf niet zegt 'ik ben monogaam' lieg je niet. Maar dat is mijn mening.



Kom op, je doet je toch voor als monogaam. Is toch hetzelfde als zeggen dat je het bent. In mijn boek is verzwijgen hetzelfde als liegen.

En dus ja daar zit dan ons meningsverschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 november 2015 @ 17:57:

[...]





Nogmaals : een eventuele misstap zou jij direct met je kinderen bespreken omdat je vanaf dat moment nooit meer met droge ogen kunt beweren dat jij ( of hun vader ) monogaam bent?Wat bedoel je met een misstap?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 17:57:

[...]



Ik denk dat het verschil is dat jij het een soort van liegen vindt als je het wel prima vindt dat anderen denken dat je monogaam bent terwijl je dat niet bent. Ik vind dat geen liegen, ik vind het niet nodig dat je zelf gaat vertellen dat je polygaam bent, je kunt dat ook gewoon verzwijgen. Zolang zelf niet zegt 'ik ben monogaam' lieg je niet. Maar dat is mijn mening.

Geen idee of je kinderen hebt en zo ja, hoe oud, maar hoe verklaar je dan de hoeveelheid aan medemensen in de woning? Zijn dat dat gewoon vrienden die lang blijven?



Ik moet bij dat soort situaties (vast volledig onterecht) denken aan die term huisvriend. Die huisvriendjes in Nederland hebben in de jaren 80 heel wat jeugdigen de kneepjes van het vak bijgebracht. Nog voordat ze konden beargumenteren dat dat eigenlijk niet was wat ze wilden (geen persoonlijke ervaring, wel van enkele vrienden).
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:54:

[...]





Hoeveel mensen ken jij die zoiets is overkomen.. Ik hoor dat soort verhalen.. Werk, verjaardag, internet.. Maar ik ken persoonlijk helemaal niemand, ook niet via via, wie zoiets is overkomen.. Dus volgens mij valt het wel mee.



Ik ken daarentegen wel meerdere mensen die door een verkeersongeval om het leven zijn gekomen.. Kinderen achterlatend... Onverantwoordelijk was het van hen om de weg op te gaan terwijl je kinderen hebt!! Je weet dat er elk jaar doden vallenIk heb geen cijfers paraat en dat doet er ook niet toe. Ik vind het risico van deelname aan het verkeer van een ander soort dan de vrijpartij met een vreemde vent waar iets kan gebeuren. Als je geen kluizenaar bent, moet je naar buiten en ja je kunt bij het oversteken door een vrachtwagen geschept worden inderdaad. Dan blijven we maar met z'n allen thuis? Je kiest niet voor een risico in dit voorbeeld. Vrijpartij met een vreemde op een locatie waar niet direct hulp is te vinden wel. Risico is onderdeel van de spanning. En als je geen kids hebt die je achterlaat, moet je dat maar lekker doen. Met kids, vind ik het bezwaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 17:59:



Ik ga douchen.. In mijn blote piemol..

Als je maar niet onder de buitendouche gaat
Een van de dingen die echt iedere risk-professional weet: mensen hebben geen benul van correcte risico-inschatting.



Dit topic is een mooie illustratie, eens zien of ik er gebruik van jan maken bij klanten
quote:TheQ schreef op 08 november 2015 @ 18:03:

[...]



Geen idee of je kinderen hebt en zo ja, hoe oud, maar hoe verklaar je dan de hoeveelheid aan medemensen in de woning? Zijn dat dat gewoon vrienden die lang blijven?



Ik moet bij dat soort situaties (vast volledig onterecht) denken aan die term huisvriend. Die huisvriendjes in Nederland hebben in de jaren 80 heel wat jeugdigen de kneepjes van het vak bijgebracht. Nog voordat ze konden beargumenteren dat dat eigenlijk niet was wat ze wilden (geen persoonlijke ervaring, wel van enkele vrienden).

Ik heb geen kinderen en geen huisvrienden. Ik weet niet hoe gewoon het is voor polygame mensen of mensen met open relaties dat andere partners dan de eigen vaste partner blijven slapen. Voor zover ik dat meekrijg hier of op andere fora is dat niet gebruikelijk. Het topic afgelopen week van de jonge vrouw wiens moeder een open relatie had en daarover met haar partner giebelde binnen gehoorsafstand van die TO is volgens mij een uitzondering.



Ik ben wel geinteresseerd in de bdsm-wereld. Er zijn maar zeer weinig bdsm-ers die hun kinderen daarmee confronteren, daar worden andere wegen voor gezocht. In de bdsm-wereld zijn ook veel open relaties, bijv omdat er een D of sub wordt gezocht die wensen kan invullen die de eigen partner niet kan invullen. En ook daar is het niet gebruikelijk dat de kinderen daarmee worden geconfronteerd, er wordt echt voorkomen dat kinderen daarmee in aanraking komen.
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 18:07:

[...]





Ik heb geen cijfers paraat en dat doet er ook niet toe. Ik vind het risico van deelname aan het verkeer van een ander soort dan de vrijpartij met een vreemde vent waar iets kan gebeuren. Als je geen kluizenaar bent, moet je naar buiten en ja je kunt bij het oversteken door een vrachtwagen geschept worden inderdaad. Dan blijven we maar met z'n allen thuis? Je kiest niet voor een risico in dit voorbeeld. Vrijpartij met een vreemde op een locatie waar niet direct hulp is te vinden wel. Risico is onderdeel van de spanning. En als je geen kids hebt die je achterlaat, moet je dat maar lekker doen. Met kids, vind ik het bezwaarlijk.

Nogmaals: ik vind echt dat TO met haar actie geen risico heeft genomen, ze heeft echt heel veel veiligheden ingebouwd. Iemand die een mes mee zou nemen had niet akkoord gevonden dat haar partner zijn gegevens zou hebben, zijn kenteken zou kunnen noteren en in de buurt zou zijn. Echt niet.



Ik geef je gelijk dat deelname aan het verkeer niet te vermijden is en daarom niet direct te vergelijken als risico. Maar vind jij dan dat bijv als motorrijder deelnemen aan het verkeer een risico wat je als ouders niet moet nemen? Of in het leger zitten en uitgezonden kunnen worden? Of undercover politie-agent zijn? Of de ambitie hebben om premier te worden (zie Pim Fortuyn)? Of machinebankwerker (schijnt het meest risicovolle beroep te zijn: http://www.rivm.nl/Docume ... werk_in_2011_iets_gedaald)?
Alle reacties Link kopieren
@marana Dank voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk denk ik dat TO minder risico heeft genomen dan iemand die 20 km te hard rijd op een B-weg.

Maar goed te hard rijden heeft ook niks te maken met seks en dus wordt er over het algemeen anders over gedacht dan wanneer het wel met seks te maken heeft.

Ook zal degene die te hard rijdt zich ook niet hoeven te verantwoorden bij zijn / haar kinderen over het hard rijden ondanks dat de kinderen verteld wordt dat ze zich aan de verkeersregels moeten houden. Want dat doen ze zelf ook (niet dus).



Maar als het op seks aan komt dan klimmen de meesten in de gordijnen en roepen "jullie beschadigen de kinderen". Helemaal voorbij gaand aan het feit dat mijn man en ik al 23 jaar bij elkaar zijn, een hechte familie hebben, vriendjes en vriendinnetjes altijd welkom zijn, sociaal zijn en het belangrijk vinden om te helpen, veel doen aan vrijwilligerswerk en voor verenigingsleven etc. etc.



Tja, alleen k*t, wij swingen (ongeveer gelijke status als TO) en ja....da's erg!!!
It's never too late start living!
[.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat relaties betreft ben ik monogaam en ik begrijp van TO ook. Het gaat puur om seks! Het zijn seks partners, niet meer en niet minder.

Oh en ik kan heel veel uitleggen aan mijn kinderen maar daarvoor hoef ik niet verder uit te wijden over mijn seksleven. Kan zo heel veel te vertellen over swingen, open relatie etc. zonder over mijn seksleven te beginnen. Ik vind verder niet dat ik verantwoording schuldig ben aan mijn kinderen.

En dat heeft niks met liegen te maken! Ze vragen er nu ook niet om en zijn er helemaal niet mee bezig. Oh wacht, kan nog best zijn dat ze ons niks vertellen.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 18:01:

[...]





Wat bedoel je met een misstap?Vreemdgaan
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 08 november 2015 @ 18:42:

[...]



Ik heb geen kinderen en geen huisvrienden. Ik weet niet hoe gewoon het is voor polygame mensen of mensen met open relaties dat andere partners dan de eigen vaste partner blijven slapen. Voor zover ik dat meekrijg hier of op andere fora is dat niet gebruikelijk. Het topic afgelopen week van de jonge vrouw wiens moeder een open relatie had en daarover met haar partner giebelde binnen gehoorsafstand van die TO is volgens mij een uitzondering.



Ik ben wel geinteresseerd in de bdsm-wereld. Er zijn maar zeer weinig bdsm-ers die hun kinderen daarmee confronteren, daar worden andere wegen voor gezocht. In de bdsm-wereld zijn ook veel open relaties, bijv omdat er een D of sub wordt gezocht die wensen kan invullen die de eigen partner niet kan invullen. En ook daar is het niet gebruikelijk dat de kinderen daarmee worden geconfronteerd, er wordt echt voorkomen dat kinderen daarmee in aanraking komen.Ik haak weer even aan... Hier mee eens. Wel kinderen maar geen huisvrienden. Ook herkenbaar wat je zegt over bdsm, mijn ervaring is ook dat men dit verre van de kinderen houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 08 november 2015 @ 19:52:

Oh wat relaties betreft ben ik monogaam en ik begrijp van TO ook. Het gaat puur om seks! Het zijn seks partners, niet meer en niet minder.

Oh en ik kan heel veel uitleggen aan mijn kinderen maar daarvoor hoef ik niet verder uit te wijden over mijn seksleven. Kan zo heel veel te vertellen over swingen, open relatie etc. zonder over mijn seksleven te beginnen. Ik vind verder niet dat ik verantwoording schuldig ben aan mijn kinderen.

En dat heeft niks met liegen te maken! Ze vragen er nu ook niet om en zijn er helemaal niet mee bezig. Oh wacht, kan nog best zijn dat ze ons niks vertellen.Hier sluit ik me ook voor het gemak maar bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Oké...nu slotje erop?
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Alles is wel gezegd idd.
Alle reacties Link kopieren
Waar maak jij je druk om ?

Lekker blijven Vrijen zolang je nog kunt, alleen weet ik niet wat je met een blinddoek doet (groepsex)?



Als er iets gaat gebeuren, gebeurt het toch.. dus wat boeit dat nou.



Wel is het slimmer om op huis adresjes af te spreken ipv bossen.

Of samen met een date naar een paren club gaan.



Kenteken wilt niks zeggen, veilig is het niet.



Die gene die je als man noemt snap ik zo wie zo niet, maarja er bestaan nu eenmaal zulke figuren.



Ik zou zeggen leef lekker je leven en veel plezier met fantaseren en je fantasieën uitbleven daar heb ik respect voor.
Sex and Whisky

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven