Seks met ex? Of friends with benefits, een goed idee?

05-11-2015 20:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben effe mijn kop aan het breken over het volgende... Inmiddels ben ik al een dik jaar single. Iemand 'serieus' tegenkomen lijkt mij momenteel quasi onmogelijk. Niet omdat ik het niet wil, maar wel omdat ik keer op keer de verkeerde mannen lijk aan te trekken. En door een paar van die aanvaringen heb ik er eerlijkgezegd ook effe geen zin meer in en blijf ik liever effe single. Relaties zijn op dit moment net iets te ingewikkeld voor mij; ik verlies mezelf er in.



Maar... Nu dook één van die 'aanvaringen' opnieuw op. Om een lang verhaal kort te maken: hij wil mij zien en wil (hoe kan het ook anders?) seks. In eerste instantie was ik nogal verbolgen door zijn bericht aangezien hij ook diegene was die mij een paar maanden geleden vlakaf zei dat hij niets voor me voelde. Anderzijds denk ik: why not? De seks was goed, heel goed zelfs. Misschien moet ik eens even niet heel rationeel nadenken, verstand op nul en mijn hormonen volgen? Of hou ik beter in het achterhoofd dat ik er ooit iets serieus mee wou dat al heel snel op een flop is uitgedraaid?



Wat zijn jullie ervaringen met 'seks met een ex' of 'friends with benefits'? Positief? Negatief? Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Negatief. Wordt een drama!
Alle reacties Link kopieren
Indien hij nog verbolgen gevoelens oproept zou ik zeggen niet doen. Je denkt dat het een egoboost is maar feitelijk voel jij toch meer voor hem dan hij voor jou en heb je de 'breuk' nog niet echt verwerkt gezien je complicaties. Indien je een avontuurtje zoekt dan kan dat met elke willekeurige man, daar heb je deze niet voor nodig, dat kan ook met iemand anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon doen. Niks mis met seks om seks. Probeer alleen je gevoelens erbuiten te houden.



Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Friends with benefits werkt voor mij niet. Ik kan dat emotioneel niet aan. Ik heb wel een aantal keer seks met mijn ex gehad. Dat was dan weer geen probleem omdat ik een punt achter de relatie had gezet.
Alle reacties Link kopieren
'seks met een ex' is heel iets anders dan 'friends with benefits'.

Denk je dat je het kan, alleen voor de lol/lust met hem omgaan, zonder diepere emoties?

Als ik je OP lees, lijkt het me geen goed idee.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
quote:ThunderassMan schreef op 05 november 2015 @ 20:32:

Gewoon doen. Niks mis met seks om seks. Probeer alleen je gevoelens erbuiten te houden.



Veel plezier.Yep!
Positief, maar alléén omdat wij na een maand samen toch beiden inzagen dat we elkaar helemaal niet zo leuk vonden als we dachten. Dus toen maar friends with benefits geweest, en dat ging super. Ik had geen verwachting (behalve goede seks ) en hij ook niet.



In jouw situatie zou ik het dus niet doen. Hij heeft je gedumpt en zoals ik het lees heb je daar heus wel last van gehad omdat je je altijd verliest in relaties. Dikke kans dat jij tóch gevoelens aanwakkert als je hier Ja op zegt.
Alle reacties Link kopieren
Leek mij 3 jaar geleden ook wel een goed idee.. Niet doen, je zit even op een wolkje en dondert er daarna weer 3x zo hard af..
Nee.
Niet doen!!
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel echt zo'n onderwerp waar iedereen al een standaard antwoord op heeft. Volgens veel mensen is seks met je ex of bevriend zijn met je ex écht not done!



Ik sta er zelf niet achter! Ik heb beide; seks en vriendschap met ex... Na een relatie van bijna 3 jaar en daarna zo'n 5 maanden elkaar niet zien vanwege liefdesverdriet en het verwerken ervan, hebben we nu zeker sinds alweer zo'n 7 maanden contact én ook seks. Ik zie mijn ex ongeveer zo'n 1 keer per 2 of 3 weken. Beiden hebben we het druk met onze levens. Maar we appen wel echt elke dag of om de dag en af en toe bellen we elkaar nog.

Hij was altijd al mijn beste maatje en is dat nog steeds ook al had ik echt wel flink wat maanden nodig om het te verwerken en in die periode hadden we dan ook besloten even geen contact te houden omdat de wonden nog vers waren.



Ik vind het nog spijtig dat hij geen toekomst met mij meer wilt en ik geef nog steeds heel veel om hem en hou zielsveel van hem en zal dat altijd blijven doen. Pijn doet het nu niet echt meer en daarom is afspreken en seks hebben met elkaar niet moeilijk. Ik ben wel bang dat ik weer even door een dal zal gaan mocht hij gevoelens krijgen voor iemand anders of verliefd worden op een ander... maar dat risico neem ik want deze tijd samen nu op een ander manier zou ik voor geen goud willen missen.



Ik ben het trouwens ook niet mee eens dat het met een willekeurige man beter zou zijn, want dan zou ik me zeker niet op dezelfde manier kunnen geven. Met ex doe ik vaak genoeg zonder condoom en ik maak me nergens druk om zo goed vertrouw ik hem en zo vertrouwd voelt het met hem. Ik denk niet dat een onbekende man die ik maar net ken dat even kan vervangen. Bovendien heb ik net als jij TO echt zo geen behoefte aan andere mannen. Ik zou zeggen; gewoon lekker doen! Alleen jij kan beslissen wat goed voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Wel... Ik heb het ooit een paar jaar geleden één keer zelf gedaan, eenmalig seks gehad met een ex van mij. Ik wist dat ik ging met enkel en alleen die intentie, nadien heb ik mijn boeltje gepakt en ben ik naar huis gegaan terwijl hij mij bijna smeekte om toch te blijven tot het ontbijt. Meneer zou zelfs eitjes voor mij bakken. Tuurlijk. Vijgen na Pasen.

Hij spreekt er nu nog van dat hij dat hard vond van mij dat ik nooit 'geprobeerd' heb van daar toen meer uit te halen.



Ben wel een beetje bang wanneer de tegenpartij iemand anders zou tegenkomen denk ik. Dan zit je toch ergens met dat gevoel van "Waarom zij wel en ik niet?"; toch wanneer heel die BWF-affaire gestart is uit een afgesprongen relatie. Als je die start met een min of meer vreemde voor je ligt dat wellicht anders. Maar dat zou ik dan ook niet kunnen denk ik. Ik slaag er nog altijd niet in van seks 100% los te koppelen van gevoelens. Ik moet die kerel minstens een aangename man vinden om het te kunnen...
Als jullie allebei die sex los kunnen zien van een relatie. Dan niet bij elkaar blijven slapen en zo. Hooguit achteraf een kopje thee met creampie en dan hop weer naar huis. Op die manier werkt het misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 05 november 2015 @ 20:35:

'seks met een ex' is heel iets anders dan 'friends with benefits'.Zo is het volgens mij ook. Een ex is een ex en dat heeft een reden. Er klopte ooit iets niets. Zoiets ontbreekt bij FWB: de complete chemie mag dan ontbreken, maar je kunt er plezier aan beleven.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
quote:charlene1984 schreef op 06 november 2015 @ 13:19:

[...]



Zo is het volgens mij ook. Een ex is een ex en dat heeft een reden. Er klopte ooit iets niets. Zoiets ontbreekt bij FWB: de complete chemie mag dan ontbreken, maar je kunt er plezier aan beleven.

+1



Sex met mijn ex is ook totaal niet mijn ding.

Als ik puur voor de sex ga is het iemand waar ik geen relatie mee heb gehad.. Dus FWB.. Prima !

TO, maar wat voor ons geldt, hoeft niet voor jou te gelden. Misschien ben jij voor beide opties niet 'geschikt". Niks mis mee verder.. maar je kunt onze ideeën niet echt op jezelf projecteren lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk geloof nooit dat het echt werkt.

Lees hier ook wel een ander bericht maar heb een paar maanden sex met een ex gehad.

We kwamen elkaar weer een keer tegen in de kroeg en van het 1 kwam het ander.

Ben de volgende morgen weggegaan nadat we het nog erg leuk met elkaar hebben gehad.

Ook afgesproken dat we er eens goed over na zouden denken of dit wel verstandig was.

En dat het een vertrouwd gevoel was, maar dat het alleen om de sex ging.

Zodra we meer zouden voelen voor de ander zouden we het erover hebben als het van 1 kant zou komen zouden we stoppen.

Na een paar maanden stond er een vriendin van haar voor mijn deur.

Ze had gehoord dat we weer voorzichtig een relatie aan het opbouwen waren.

Het bleek dat ze nog steeds verliefd op me was.

Dus ik heb er een slechte ervaring mee.

De sex was geweldig omdat het erg goed en vertrouwd was.

Maar de ellende er na is voor mij een goeie les geweest.
Je leeft maar 1 keer
***
Alle reacties Link kopieren
Heb momenteel een FWB situatie met een ex van me (kwamen elkaar na een jaar weer tegen), en mijn ervaring is dat zolang je van beide kanten weet dat er geen verwachtingen zijn (op relationeel gebied) dan kan het prima werken.



Zodra één van de twee echter andere verwachtingen en gevoelens krijgt, dan kun je er maar beter mee stoppen, want dan lijkt me dat het alleen maar pijn oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij inderdaad best van er mee te stoppen als één van de twee (opnieuw) iets voelt voor de ander...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven