soa..

09-11-2015 19:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal..

ik kamp al een tijdje met een "probleem". Sinds een paar weken heb ik ineens erg last van toegenomen vaginale afscheiding. Ook ruikt de afscheiding niet fris en treed er soms ook wat lichtelijk bloedverlies op tijdens het plassen of bij de afscheiding. (Buiten menstruatie)

Ik vond dit toch wel heel apart aangezien ik mijzelf erg goed verzorg op dat gebied en mij iedere dag was. Ik dacht dat het misschien nog wel wegtrok. Misschien blaasonsteking of een schimmelinfectie dus besloot ik een canesten tabletje te nemen. Een paar dagen was ik van de klachten af tot het weer terug kwam. Ik besloot een bezoekje aan de dokter te brengen. Op advies een potje urine ingeleverd maar daar was niets in te vinden op wat bloedspoortjes na. Toch wist ik dat het niet helemaal goed zat dus heb ik door de arts een kweekje laten maken en heeft ze een soa test bij me afgenomen.

De soa test vond ik in eerste instantie een beetje onnodig. Ik heb immers al 2,5 jr een relatie met mijn vriend en hij is de eerste man met wie ik seks heb gehad. (Ik ben 20 jr)

Maargoed na een weekje wachten kon ik de huisarts opbellen voor de uitslag. Bleek dat ik Chlamydia had.. nou ik schrok me rot... dat had ik niet verwacht.. :(

Nu weet ik zelf dat ik niet ben vreemdgegaan en gelijk mijn vriend ingelicht en hem gevraagd of hij misschien is vreemdgegaan of iets heeft gedaan met een ander meisje. Maar ook dit was niet het geval. Ik vertrouw hem voor 100 procent en twijfel hier absoluut niet aan.

Maargoed het moet toch ergens vandaan komen. Hij heeft wel voor onze relatie al wat eerdere bedpartners en relaties gehad dus het moest daar ergens wel vandaan komen. Hij heeft ook gelijk de arts opgebeld en op dit moment zijn we beide in behandeling met antibiotica.

Ben wel heel erg bang dat ik hier al een paar jaar mee rondloop.. dat moet haast wel als we beide niet zijn vreemdgegaan.. ben erg bang of dit erge schade heeft aangericht vanbinnen en of ik überhaupt nog wel vruchtbaar ben :(

Mijn vriend en ik willen in de toekomst heel graag kinderen... :(



Zijn er meer vrouwen die hier mee te maken hebben gehad en wat meer weten? Hoor graag van jullie..

bedankt voor het lezen van mijn verhaal...
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nooit een test laten doen voor jullie zonder condooms gingen vrijen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2015 @ 19:15:

Hij heeft nooit een test laten doen voor jullie zonder condooms gingen vrijen?Dat is ook maar een momentopname. Misschien is hij, ondanks zijn verklaring en zijn blauwe ogen, toch vreemd gegaan. En dan heb je niks aan een soa-test van het begin van je relatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet vreemdgegaan. Onze relatie is daar veel te goed voor en hij zou nooit zoiets doen.
Alle reacties Link kopieren
Jij ligt ook in bed met alle vrouwen die jouw vriend ooit voor jou heeft gehad. Het is toch de vrouw bij wie het vaak zonder klachten verloopt tot het te laat is, veel mannen hebben toch wel last.



Dat hij vreemd is gegaan een optie maar het kan ook een eerdere besmetting zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar geen SOA test gedaan voordat jullie besloten de condooms in de wilgen te hangen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je behoorlijk naïef.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet zich ook laten behandelen anders ben je zo weer ziek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2015 @ 19:15:

Hij heeft nooit een test laten doen voor jullie zonder condooms gingen vrijen?Of zij
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gigi-Bibi schreef op 09 november 2015 @ 19:24:

Hij is niet vreemdgegaan. Onze relatie is daar veel te goed voor en hij zou nooit zoiets doen.



Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt.

Het is alleen geen garantiebewijs.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Chlamydia heeft max 5 weken incubatietijd. Lijkt me sterk.. 2,5 jaar niks aan de hand en dan opeens krijg je narigheid. Een soa komt niet uit de lucht vallen. Zou nog maar eens een goed gesprek voeren met vriendlief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiemetslagroom schreef op 09 november 2015 @ 19:33:

Chlamydia heeft max 5 weken incubatietijd. Lijkt me sterk.. 2,5 jaar niks aan de hand en dan opeens krijg je narigheid. Een soa komt niet uit de lucht vallen. Zou nog maar eens een goed gesprek voeren met vriendlief.

Sterker nog, je kan jaren Chlamydia bij je dragen zonder dat je er ook maar iets van merkt hoor

En juist daarom is het zo belangrijk om een test te doen voor je je condooms weggooit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met je menstruatie? Als die nog gewoon goed is, dan loop jij hier niet al meer dan 2,5 jaar mee. Je komt heel naief over, alsof het je nooit zou kunnen gebeuren. Waar denk je dat je het dan van hebt? Je kan een verwijsbrief krijgen voor de gynacoloog mocht je je zorgen maken om je vruchtbaarheid. Meestal kunnen ze van de test ook zien of het er al langere tijd zit of pas net.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 09 november 2015 @ 19:39:

[...]



Sterker nog, je kan jaren Chlamydia bij je dragen zonder dat je er ook maar iets van merkt hoor

En juist daarom is het zo belangrijk om een test te doen voor je je condooms weggooitDat kan inderdaad. Maar opeens een 'uitbarsting' uit het niets? TO heeft geen andere bedpartners gehad, dus het komt hoe dan ook van vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiemetslagroom schreef op 09 november 2015 @ 19:41:

[...]





Dat kan inderdaad. Maar opeens een 'uitbarsting' uit het niets? TO heeft geen andere bedpartners gehad, dus het komt hoe dan ook van vriend.Inderdaad vreemd, zo klachten uit het niets. Hier 2x chlamydia gehad, eerste keer heel jong en heel dom en tweede keer van vaste partner die het niet zo nauw bleek te nemen met trouw. Maar beide keren bijna direct klachten....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vriend nogmaals diep in de ogen kijken en de vraag opnieuw stellen..
Ik geloof dat jij erg naïef bent! En dat je vriend erg goed kan liegen.



Ik zelf heb nog NOOIT chlamydia gehad of een andere geslachtsziekte, maar vriendinnen (meerdere) van mij wel.

Mijn broer vertelde mij dat hij er achter kwam dat hij chlamidia had gehad, en hij het zijn vriendin moest vertellen waar hij al 4 jaar mee samen was...(OEPS) Maar hij zei tegen haar dat hij het al 4 jaar onopgemerkt bij zich droeg.

Zij trapte daar met twee voeten tegelijk in.

Hij had tegelijkertijd met haar nog een vriendin in een andere stad, en zij trapte er ook in.

Hiernaast had hij namelijk nog meer ONSjes.



Iedereen geloofde hem altijd met alles wat hij zei.

Al die verhalen en ervaringen van mijn broer, ik ken er een hoop en ze zijn stuk voor stuk te ongelooflijk voor woorden.

Hij vind vrouwen echt domme wezens, en naief.



Dan heb ik ook nog een vriendin die heeft 1 keer deze smoes geaccepteerd van haar "trouwe"vriendje, maar toen ze voor de tweede keer de zelfde ziekte kreeg was ze eindelijk klaar met hem.

En zo heb ik meer vriendinnen gehad in het verleden met precies dit zelfde verhaal, en hun trouwe vriendje die dit nooit zou doen.

En elke keer kwam het er op uit dat hij de boel belazerde en zij te goed gelovig was.

Maar vaak als je dat zegt word ze nog boos ook, en snap jij er niks van want jij kent hem niet en zij wel, en hij kijkt nie eens naar andere meisjes, ook niet voordat hij bij je kwam.



Tuurlijk
TO je kan jaren lang met Chlamydia rondlopen zonder het te weten en het kan uit het niets ineens voor klachten zorgen, dat is een feit en dat kun je ook navragen bij je huisarts of een gynaecoloog. Iedereen die hier roept dat dat niet zo is en je vriend dus zonder twijfel is vreemd gegaan moet zich beter voor laten lichten.



Tegelijkertijd maakt dit feit Chlamydia dus ook zo gevaarlijk. Immers hoe langer je er (ongemerkt) mee rond loopt hoe meer schade het aan kan richten...

Je zult moeten accepteren dat je niet weet wat dat voor jou betekent tot het moment dat jullie daadwerkelijk een kinderwens hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamel schreef op 09 november 2015 @ 21:30:

TO je kan jaren lang met Chlamydia rondlopen zonder het te weten en het kan uit het niets ineens voor klachten zorgen, dat is een feit en dat kun je ook navragen bij je huisarts of een gynaecoloog. Iedereen die hier roept dat dat niet zo is en je vriend dus zonder twijfel is vreemd gegaan moet zich beter voor laten lichten.



Tegelijkertijd maakt dit feit Chlamydia dus ook zo gevaarlijk. Immers hoe langer je er (ongemerkt) mee rond loopt hoe meer schade het aan kan richten...

Je zult moeten accepteren dat je niet weet wat dat voor jou betekent tot het moment dat jullie daadwerkelijk een kinderwens hebben...



Hi Mamel,



Ik suggereerde niet direct dat de vriend van TO is vreemdgegaan hoor, want heb me inderdaad laten inlichten dat iemand er heel lang ongemerkt mee kan lopen. En dat het zonder kenmerken gepaard kan gaan. Maar omdat TO zo stellig zegt dat haar vriend niet vreemd gaat dacht ik bij mezelf; weet je dat heel zeker? Wij kennen TO's vriend niet.. Maar wil zeker niet beweren dat hij sowieso vreemd is gegaan!
Ik ook niet.

Maar dan nog heeft hij een SOA en het dus met meerdere dames onveilig gedaan.

Hij is haar eerste, dus komt het bij hem vandaan.



Als ik haar was had ik mij sowieso laten onderzoeken.
Ha Bettiepage,

Ik doelde ook niet perse op jouw reactie. Er zijn er die een stuk stelliger reageerden op de post van TO

Het gaat er in ieder geval om dat TO niet twijfelt aan de betrouwbaarheid van haar vriend maar zich wel zorgen maakt over de toekomst en zich af vraagt of er mensen zijn die er ervaring mee hebben...



Enige wat ik kan adviseren is accepteren dat je het niet weet en het onduidelijk zal blijven. En voortaan beiden testen voordat je (ook binnen een serieuze relatie) over gaat op onveilig vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Even offtopic, ik wil ook een soa test laten doen voordat de condooms weg blijven, heb geen klachten tot zo ver, heb mijn ex er ook nooit over gehoord dat ik iets heb achtergelaten, maar wat kost het en is een volledige test nodig of alleen een chlamydio test?
Alle reacties Link kopieren
quote:masterofdisasterr schreef op 09 november 2015 @ 22:40:

Even offtopic, ik wil ook een soa test laten doen voordat de condooms weg blijven, heb geen klachten tot zo ver, heb mijn ex er ook nooit over gehoord dat ik iets heb achtergelaten, maar wat kost het en is een volledige test nodig of alleen een chlamydio test?



Google eens zou ik zeggen.

Je kunt je overal op testen, maar ook specifiek alleen op chlamydia. Maar dan zou je alsnog wel een andere soa kunnen hebben.. Volgens mij kun je beter gelijk overal op testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven