Hemnes kast verven

29-09-2008 05:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al geprobeerd om zo'n witte Hemnes kast van Ikea te verven?



Onze zoon heeft sinds kort een stoere Cars kamer en daar past z'n witte ladekast niet echt meer bij.

Dus zat ik eraan te denken om dat ding rood/blauw te verven maar lukt dat op dat gladde spul?
Kun je hem niet pimpen met een Cars set? Ze hebben vaak bij de bouwmarkten van die stickersets.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je zoiets toch - licht - opschuurt van te voren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik weet het niet. Ik heb een keer ook zulk glad materiaal geschilderd. Eerst opgeschuurd uiteraard. Maar het was te glad. Uiteindelijk wel gelukt, maar het was me een klus! Veel lagen nodig, omdat er steeds maar een heel dun laagje verf bleef zitten.



Ik zou inderdaad zeggen: stickeren. En als je dat echt niet wilt: ze hebben bij ikea voor 19,95 ook grenen ladenkastjes die veel makkelijker te schilderen zijn (en daar volgens mij ook voor bedoeld zijn). Wel kleiner dan Hemnes, maar voor dat geld kun je er misschien ook wel twee kopen.
Alle reacties Link kopieren
Zit er een soort geplasticificeerde laag op die kast? Ik heb pas de zijkantjes van mijn keukendeurtjes geschilderd, die waren ook erg glad. Heb ze eerst opgeschuurd en daarna met een multiprimer (oa. voor kunststof) gegrond voordat ik ze geverfd heb. Dat is goed gelukt. Maar zal voor een complete kast wel een klus worden ben ik bang!
Alle reacties Link kopieren
Ja ben ook bang dat het een flinke klus wordt maar het is zo'n lekker grote kast.

Die kleine ladekastje hebben we al een paar van staan in de computerkamer, speelkamer en kamer van onze dochter. Leuke dingen maar wel erg klein. Maar ja, 2 van die dingen moet eigenlijk wel genoeg zijn. En lekker makkelijk te verven natuurlijk.



Stickers is ook een leuk idee. Bij de Home Depot en de Wal Mart heb ik het een en ander gezien. Zijn volgens mij behang stickers dus dat moet er ook weer zonder al te veel schade af te halen zijn als hj te groot is voor z'n Cars.



Denk dat ik vanmiddag even naar de Wal Mart loop om te kijken wat ze hebben aan stickers.
Alle reacties Link kopieren
Zal je natuurlijk net zien, heb ik bedacht dat ik die stickers wil hebben en dan zijn ze niet meer te vinden.



Maar dit weekend waren we in Salt Lake City en bij de Home Depot daar hadden ze nog wel Cars stickers en zelfs een Cars dekplaatje voor de lichtknop.



En de kast is mooi geworden met die stickers! Ziet er echt netjes uit en zoonlief is er helemaal verliefd op.



Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven