Iemand een verklaring?

15-06-2007 19:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren


Op maandagochtend 16 april jl. belde onze buurman 's ochtens om 06.00 uur bij ons aan met de mededeling dat de alarmverlichting van onze auto brandde. Wij wonen in een rijtjeshuis, de auto stond voor de deur en was zondagmiddag om 16.00 uur voor het laatst (door onszelf) gebruikt. We hebben goed zicht op de auto vanuit onze woonkamer, daar zit maar zo'n 10 meter tussen (eerst de tuin en dan de stoep). Zondagavond heb ik nog onkruid uit de voortuin verwijderd en dan is de afstand tot de auto maar 3 meter..... Zondagavond laat heb ik de honden uitgelaten en ook niets bemerkt.

Toen de buurman aanbelde is mijn man naar de auto gegaan en die bleek gewoon op slot (centrale vergrendeling, geen afstandsbediening). Het knopje van de alarmverlichting was ingedrukt (zit bovenop de stuurkolom) en kon ook weer uitgedrukt worden. De auto startte normaal enz.

We zijn er 100% zeker van dat we de alarmverlichting niet gebruikt hebben of aan hebben laten staan o.i.d. Daarbij zijn we allebei heel nuchter en hebben daarom naar een logische c.q. rationele verklaring gezocht, maar die vinden we niet. Kortsluiting kan het ook niet zijn, want dan had de knop niet ingedrukt geweest. We hebben ook geen alarm op de auto.



Op 16 april was het exact 40 jaar geleden dat mijn moeder bij een auto-ongeluk om het leven kwam. We neigen er dan ook naar om het in die richting te zoeken, maar ik wilde het toch ook even voorleggen op dit forum.



Ik ben benieuwd of iemand nog andere suggesties heeft of dat jullie ook denken dat het iets bovennatuurlijks zou kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar jullie reakties.



Marion





Ik heb het echt waar niet gedaan ;)











En hij ook niet














Je kan mijn ouija lenen




Alle reacties Link kopieren
Lieve Marion,



Ik geloof er wel in. Hoewel het gewoon niet te bewijzen valt. Ik ben ook net als jij dat je toch naar een logische verklaring gaat zoeken. Maar wat als die er niet is? En wat als er zoveel dingen naar iets kunnen wijzen. Ja dat is het moeilijke, het niet aantoonbare. Een soort geloof. Ik ben niet echt gelovig (in die zin dat ik een bepaalde God geloof) maar denk/geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Mijn vriendin doet nu een opleiding in het spirituele en het interesseert mij mateloos. Kan uren naar haar verhalen luisteren. Helaas bezit ik niet de gave om het net zo mooi na te verwoorden. Ik ben nu met iets anders bezig maar ik ga zeker in de toekomst hier meer over lezen en zelf ook wat cursussen volgen. 



Heb je al eerder het gevoel gehad dat er iemand was in je huis? Of onverklaarbare dingen?



Er zijn natuurlijk duizenden sites op internet hierover. Ik las deze en moest aan jou denken. hier . Toevallig heeft mijn vriendin vorig weekend bij die opleiding gehad dat er soms geesten blijven hangen omdat de nabestaanden ze niet kunnen loslaten. De moeder van mijn vriendin is ook overleden en zij had een weekend met "familie-opstelling" om haar moeder los te laten zodat die moeder ook niet hier bleef hangen.



Ik zal wel veel commentaar hierop krijgen. Ik kan het ook moeilijk uitleggen omdat ik zelf die cursus niet doe. Maar ik denk dat er meer is tussen hemel en aarde.



Zou je het prettig vinden als het je was moeder die weer contact met je heeft opgenomen?



*;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lieve Marion,



Ik geloof er helemaal niet in maar ik zou geen plausibele verklaring hebben. Onze auto heeft een paar keer hele rare dingen gedaan (op het gevaarlijke af) en daar bleek iets mis te zijn met het electronische circuit.



Het klinkt misschien raar maar ik bedoel het heel goed; als jij denkt dat het iets met je moeder te maken heeft, dan vind ik dat reden genoeg om daar bij te blijven.



Liefs en een *;



Leo
Ik zou ook wel willen dat mijn moeder langs kwam;(
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marion,

Echt veel zinnigs kan ik je niet vertellen. Ik ben niet gelovig, wel steeds meer bezig met 'dat wat er meer is tussen hemel en aarde". Ik geloof hier wél in. Heb een aantal voorvallen meegemaakt die ook totaal niet te verklaren waren. Maar een logica zit er voor mij (nog?) niet in.



Puur gevoelsmatig dus. En ik zou je willen zeggen; als jij dit zo voelt, voel je het mijns inziens goed. Anders zou je het zo niet voelen (dat is dan weer mijn nuchtere kant).



Vind je het een fijn idee/gevoel?

CL
Alle reacties Link kopieren
Zou je het prettig vinden als het je moeder was die weer contact met je heeft opgenomen?



*;
Sorry, beetje snel getyped.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Lieve Marion,



Ik geloof er helemaal niet in maar ik zou geen plausibele verklaring hebben. Onze auto heeft een paar keer hele rare dingen gedaan (op het gevaarlijke af) en daar bleek iets mis te zijn met het electronische circuit.



Het klinkt misschien raar maar ik bedoel het heel goed; als jij denkt dat het iets met je moeder te maken heeft, dan vind ik dat reden genoeg om daar bij te blijven.



Liefs en een *;



Leo
Zo denk ik er ook over.



Mijn tante krijgt altijd flashes door van dingen die gaan gebeuren, heel vreemd. Ze is zo'n druk normaal type en lacht er zelf om. Ik denk dat sommige mensen dit kunnen en iedereen het in principe kan. Ik geloof ook dat het natuurkundig te verklaren valt, niet hoe hoor. Diezelfde tante heeft ook vaak het idee dat haar overleden moeder in de kamer is, en hoewel ze er zelf niet in gelooft, gaat ze dan toch maar in de hoek staan waarvan ze denkt dat haar moeder is. Dat raakt me altijd weer.



Dus Marion, ook al valt het niet te verklaren en vinden mensen het misschien raar, ik vind het mooi dat je eraan denkt en hopelijk heb je gewoon gelijk.



*;
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je mama dichter dan dit bij jou zou komen, als ze het was. Dat je het zelf had kunnen zien of voelen. Niet van horen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een heel nuchter persoon maar soms zijn er dingen dat ik denk, hóe kán dít!

Vorig jaar is mijn vader overleden. Mijn moeder kocht een maand of 2 daarna een andere auto. En het is denk een stuk of 10 keer voorgekomen dat mijn moeder of ik als ik erin reed de motor uit deed en de radio eruit haalde dat deze gewoon nog 1 minuutje ofzo door bleef spelen :o.

En er zijn daarna nog een paar voorvallen geweest waarvan zelfs mijn moeder, de nuchterheid zelf, zoiets had van nou ik ga nu toch wel twijfelen.

Tja er zijn gewoon soms dingen die niet te verklaren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel willen dat mijn moeder langs kwam;(
Ach Fleur je weet niet half hoe het je gegund is:( 



Je opmerking elders raakte me zó: 'soms sta ik op en denk ik: zal ik vandaag doen alsof ze er nog is?'  Werkelijk tranen met tuiten gehuild daarom. Zo herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ze er op de 1 of andere manier nog zou zijn, maar niks, nopes nada... snik
Alle reacties Link kopieren




Toen de buurman aanbelde is mijn man naar de auto gegaan en die bleek gewoon op slot (centrale vergrendeling, geen afstandsbediening). Het knopje van de alarmverlichting was ingedrukt (zit bovenop de stuurkolom) en kon ook weer uitgedrukt worden. De auto startte normaal enz.







Ik begreep "alarmverlichting" eerst niet, maar je bedoelt dat alle 4 de oranje knipperlichten knipperden en dat die oranje knop (bij jullie op de stuurkolom) ingedrukt was.

Gaat een van jullie wel eens slaapwandelen? En dan op knoppen drukken?;)

Vind het wel behoorlijk asociaal om bij iemand om 6 uur s-morgens aan te bellen. Ik had een bloempot naar beneden gegooid;)
Alle reacties Link kopieren


Lieve Marion,



Ik geloof er helemaal niet in maar ik zou geen plausibele verklaring hebben. Onze auto heeft een paar keer hele rare dingen gedaan (op het gevaarlijke af) en daar bleek iets mis te zijn met het electronische circuit.



Het klinkt misschien raar maar ik bedoel het heel goed; als jij denkt dat het iets met je moeder te maken heeft, dan vind ik dat reden genoeg om daar bij te blijven.



Liefs en een *;



Leo
Eens, alweer, met Leo. Alleen ben ik wel iets zweveriger aangelegd als Leo.



Lieve Marion, er gebeuren om ons heen dingen die we nooit zullen begrijpen of kunnen verklaren. Jou gedachte aan je moeder bij zo'n gebeurtenis vind ik heel ontroerend. De kracht van die emotie alleen maakt het waar dat je moeder je een signaal zend. Dat jij bij zoiets aan je moeder denkt, maakt dat ze nog leeft. Mensen zijn pas dood als niemand meer aan ze denkt.



Mensen die overlijden, laten sporen na bij de mensen die van hen houden. Zolang die liefde er nog is, zullen die sporen er ook zijn. Ik denk dat dit er een van is.



Iki geloof niet in geesten, maar wel in krachten die levende mensen kunnen activeren. Misschien heeft jou (onbewust) sterk denken aan je moeder, omdat het haar sterfdag was, dingen in gang gezet.



Maar hoe dan ook, of het nu uit jezelf kwam of van je moeder, het signaal was duidelijk. Ze is nog bij je, in je hart.



Knuffel, Poez

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reakties.



Inderdaad brandden alle 4 de alarmlichtjes en die kunnen niet door kortsluiting zijn aangegaan want dan had de knop niet ingedrukt gestaan.

Ik heb de auto 9½ jaar geleden nieuw gekocht en er nog nooit iets mee gehad. Geen storingen, geen mankementen, helemaal niets. Dat is in het verleden wel eens anders geweest met 2ehands auto's ;). Het is trouwens een Dodge Ram Van.



Ik denk niet dat ik 's ochtends om 6 uur - terwijl ik nog sliep - zelf iets in werking heb gezet (d.m.v. sterke gedachten o.i.d.). Pas toen mijn man en ik naarstig naar een verklaring zochten besefte ik opeens dat het 16 april was en dat het dús de sterfdag van mijn moeder was. Zoals vermeld is het haar 40e sterfdag, dus ik denk er niet meer dagelijks aan.



Ik heb tot nu toe nooit in het bovennatuurlijke geloofd en de meesten hier die mij (via het forum) kennen weten dat ik behoorlijk nuchter ben en dingen vaak met mijn verstand beredeneer. De stap naar het wél gaan geloven vind ik ook moeilijk te maken........ Maar een logische verklaring heb ik óók niet. We hebben zelfs de mogelijkheid van inbraak in de auto overwogen, maar hij was op slot en er was niets weg. Bovendien zou een inbreker niet de alarmverlichting aanzetten toch? Ergens midden in de nacht is die knop ingedrukt, terwijl ik om 00.45 uur de auto nog op een paar meter gepasseerd ben : 4 x omdat ik 2 honden heb en ze apart heb uitgelaten. Ik had het niet kunnen missen als de verlichting toen al/nog gebrand had.



En ja, natuurlijk zou ik het een fijn idee vinden als het inderdaad een signaal van mijn moeder is, maar om dat écht te geloven heb ik behoorlijk moeite mee. Net als Mamzelle al opmerkte had ik dan ook verwacht dat ze dichter bij me had gekomen en niet op deze manier.



Bedankt voor het meedenken maar ik neem aan dat altijd wel een raadsel zal blijven.



Marion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe nooit in het bovennatuurlijke geloofd en de meesten hier die mij (via het forum) kennen weten dat ik behoorlijk nuchter ben en dingen vaak met mijn verstand beredeneer. De stap naar het wél gaan geloven vind ik ook moeilijk te maken........



Misschien dat je er daarom ook niet echt voor hebt opengestaan.



En ja, natuurlijk zou ik het een fijn idee vinden als het inderdaad een signaal van mijn moeder is, maar om dat écht te geloven heb ik behoorlijk moeite mee. Net als Mamzelle al opmerkte had ik dan ook verwacht dat ze dichter bij me had gekomen en niet op deze manier.



Als je er niet voor open staat, ben je ook niet te bereiken. Ja misschien op deze wijze, een duidelijk geval waar er geen logische verklaring voor is en door de datum dat je andere mogelijkheden overweegd. Maar misschien zijn er al eerder dingen voorgevallen waarbij je geen verband hebt gelegd met je moeder. Vaak kunnen dat hele subtiele aanwijzingen zijn zoals een koude wind als alle deuren en ramen dichtzijn. Het gevoel dat er iemand in je huis is enz.



Bedankt voor het meedenken maar ik neem aan dat altijd wel een raadsel zal blijven.



Iid, het blijft altijd een mysterie. Zolang jij je er niet vervelend onder voelt. Misschien als je nu let op eventuele tekens, dat je meer opvalt.

Nogmaals, dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: fleurtje reageerde



Ik zou ook wel willen dat mijn moeder langs kwam;( Ach Fleur je weet niet half hoe het je gegund is:( 



Je opmerking elders raakte me zó: 'soms sta ik op en denk ik: zal ik vandaag doen alsof ze er nog is?'  Werkelijk tranen met tuiten gehuild daarom. Zo herkenbaar.



OMG wat mooi  ;( ik kan er al om huilen terwijl mijn moeder nog leeft. Ik moet er niet aan denken dat ik ooit mijn moeder moet missen...;(
Alle reacties Link kopieren
Als je er niet voor open staat, ben je ook niet te bereiken. Ja misschien op deze wijze, een duidelijk geval waar er geen logische verklaring voor is en door de datum dat je andere mogelijkheden overweegd. Maar misschien zijn er al eerder dingen voorgevallen waarbij je geen verband hebt gelegd met je moeder. Vaak kunnen dat hele subtiele aanwijzingen zijn zoals een koude wind als alle deuren en ramen dichtzijn. Het gevoel dat er iemand in je huis is enz.





Ja, er zijn al meer mensen geweest die dat hebben gezegd. Dit is iets wat je niet zomaar aan bijv. 'toeval' kunt toeschrijven. Maar misschien heb ik dat in het verleden wel gedaan terwijl het geen toeval was. Als de buurman ons niet gewaarschuwd had had mijn man er zelf wel 3 kwartier later achtergekomen, want die laat de honden altijd al vroeg uit. Nu was het dus eerst een waarneming van een ander, wat we wel prettig vinden want dan heb je een getuige.

Maar ik blijf het moeilijk vinden om met mijn verstand te geloven dat er "meer" is. Als je wel eens zo'n verhaal hoort dan denk je "zal ongetwijfeld een logische verklaring voor zijn". Maar dan gebeurt het jezelf en sta je ineens met je mond vol tanden qua rationele verklaringen.



Mijn ouders hadden op 16 april 1967 een auto-ongeluk, mijn vader reed. Het was zijn verjaardag en ze waren op weg naar de tweelingbroer van mijn vader. Er was geen andere auto bij betrokken. Ze zijn geslipt en tegen een boom gereden en mijn moeder was op slag dood.

De link tussen de datum en mijn moeder en de auto ligt dus wel voor de hand. Maar waarom pas na 40 jaar?? Tenzij ik eerdere tekens genegeerd heb, zoals jij zegt.



Pffffffff....... het laat me nog steeds niet helemaal los ondanks dat het inmiddels 2 maanden geleden is.
Alle reacties Link kopieren
Kan mij voorstellen dat het je bezighoudt. Zeker als je er eigenlijk nog nooit in hebt geloofd. Zijn er nog andere mensen in jouw familie die wel eens iets vreemds hebben meegemaakt? Ja is denk ook moeilijk te zeggen als je er de link niet naar legt. Kijk dit is qua situatie en datum makkelijk te herleiden naar je moeder. Ik heb gister mijn vriendin even gesproken. Zij zou wat titels van boeken op zoeken. Misschien wil je eens iets meer over lezen. Kan ook zijn dat je dit geval gewoon laat hoe het is. Maakt beiden niet uit. Mocht je het op prijs stellen dan geef ik hier de titel door als ik die van haar krijg.

Heb je ooit het gevoel gehad om contact op te nemen met een medium? Zelf wil ik dat nog een keer doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb wel aan een medium gedacht, maar of ik die stap ook echt ga zetten? Ze zou dan wel met specifieke dingen moeten kunnen komen alvorens ik geloof dat ze echt kontakt met de geest van mijn moeder maakt.



Met familie heb ik al heel lang geen kontakt meer, dus ik weet niet of zij iets dergelijks hebben meegemaakt.



Alles valt of staat toch eigenlijk met accepteren en aanvaarden dat er 'meer' is en meer 'overtuigend bewijs' krijg ik natuurlijk niet op afroep. Ik kom er niet echt uit hoe ik dit moet afdoen. Na dit voorval hebben we verder ook geen rare dingen met de auto gehad en vóór die tijd ook nooit. Juist dát in combinatie met de datum - éénmalig op 16 april - maakt het aannemelijk dat het iets bovennatuurlijks is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van diverse kanten gehoord dat Joke Schols een heel goed medium is. Zie haar site jokeschols.nl. Ik ken ook een paar mensen die er geweest zijn.



Of lees haar boek via de bieb als dat kan.



quote website;



Joke Schols is een medium dat al meer dan 25 jaar werkzaam is in de praktijk.

Joke heeft  een boek geschreven waarin ze aantoont dat ieder mens paranormaal is.Zij maakt dit duidelijk door kleine testjes en door praktijk ervaringen te vertellen.Zo wordt het op een zeer eenvoudige manier mogelijk gemaakt om zonder gevaar paranormale zaken te ervaren en te testen.

In dit boek komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: aura lezen/zien, energieoverdracht, helderzien, helderweten, uittreden, enz.

Meer informatie over  de boeken vindt u onder de knop het boek
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Thnx MV, zal me er morgen 's in verdiepen, vandaag geen tijd meer voor. *;
Alle reacties Link kopieren
Beste 2ndYouth



Ik geloof wel zeker dat het je moeder kan zijn geweest. En natuurlijk kan er een wetenschappelijke, rationele verklaring voor zijn maar dat hoeft helemaal niet. Ik spreek zelf nog regelmatig in gedachten met mijn oma die een aantal jaar geleden overleden is en waar ik een zeer goed contact mee had. Ik weet niet of ze me hoort, maar ik ken wel haar manier van denken en weet hoe zij zou reageren op een bepaalde situatie. Is dit de eerste keer dat je een teken van je moeder hebt gehad?



Een medium kan een goed idee zijn, zoals MyleneValerie al suggereerde. Zorg er wel voor dat je een goed medium vindt en niet één of ander kwakzalver die precies zegt wat jij graag wilt horen. Je bent natuurlijk op dit moment gevoelig daarvoor. Heel veel sterkte ermee. Groetjes Kikkerjet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven