Waar leuk wonen in Rotterdam, Schiedam of Delft?

16-02-2014 17:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag een huis gaan kopen. Aangezien we binnen nu en drie jaar aan een gezin willen beginnen, willen we graag een huis/appartement met extra slaapkamers en een tuin.



In verband met ons werk zou het het meest praktisch zijn om naar Rotterdam, Schiedam of Delft (en omgeving) te verhuizen. We moeten nu namelijk beiden een uur reizen om op ons werk te komen.



Alleen, we kennen die omgeving niet zo goed, dus we hebben geen idee waar we moeten beginnen met zoeken. Dus vandaar mijn vraag: waar is het leuk wonen in Rotterdam, Schiedam of Delft als stel van rond de 30 met (jonge) kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Delft: Tanthof. Zit dicht bij de binnenkort doorgetrokken A4. Jaren 80-90 bouw in west, gericht op gezinnen.

Rotterdam Kralingen: Vanwege natuur in de buurt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
pff, niet echt te doen dit. wat is 'leuk'? De meeste plekken die ik voorbij zie komen vind ik echt verschrikkelijk/niks aan. Is zo persoonlijk! Wat voor Rotterdam belangrijk is om te weten is dat in de meeste wijken sommige straten leuk zijn, niet hele wijken, muv Hillergersberg en Blijdorp, maar in Blijdorp zijn de huizen meestal erg klein. Liskwartier is enorm hip onder stellen met jonge kinderen, maar is erg cultureel/toch vrij stads, dus dat moet net je profiel zijn. Ben je architect en je man grafisch ontwerper, dan zit je daar op je plek.

Delft is prachtig, maar de prachtige huizen enorm duur.

Schiedam is niet zo veel aan, maar er staan wel supermooie grachtenpanden etc voor een stuk minder geld dan in Delft.

Waar liggen je prioriteiten?
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten twee jaar geleden met dezelfde vraag. Wij hebben er in de kerstvakantie een mini-break van gemaakt. Ik dacht dat mijn voorkeur naar Rotterdam uitging ('k houd van de stad), maar na een paar dagen fietsen (hadden we meegenomen om de sfeer in verschillende wijken snel te kunnen proeven) wist ik het: Delft moest het worden. En dat heeft goed uitgepakt. Snel kennissen gemaakt, zoon heeft het hier naar zijn zin, het is mooi, vriendelijk en gezellig. Maar dat ervaart iedereen verschillend. Maar mijn advies is: ga er een paar dagen heen en fiets rond.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
quote:flatbewoner schreef op 16 februari 2014 @ 17:47:

Delft is leuk als je geen auto nodig hebt etc. In een groot gebied rond het centrum moet er al betaald worden voor parkeren danwel een vergunning aangevraagd worden.Maar daar geldt dan weer geen wachttijden voor. Zelfs niet voor de tweede auto. Wij waren verbaasd hoe soepel in Delft alles te regelen is.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Ik denk dat to na anderhalf jaar wel een huis gevonden heeft.
Delft is een super stad. Qua prijs is het hier ook best te doen en in mijn buurt wonen veel gezinnen met meerdere jonge kinderen. Vergunningen voor een auto in delft waren inderdaad zo geregeld. Binnen een dag was de vergunning geregeld
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 17 november 2015 @ 20:55:

Ik denk dat to na anderhalf jaar wel een huis gevonden heeft.Klopt ;) Hebben inmiddels een heel leuk huisje gevonden. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Whahaha dat had ik helemaal niet gezien, dat het een oude topic was. Hoe komt die opeens boven dan? En wat is het geworden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven