Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je groot gelijk Casalinga! Je moet wat als ouders en kinderen niet luisteren en zich niet kunnen gedragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 18 november 2015 @ 16:22:

Terug Vind Post.



(Zodat je je geen ongeluk zoekt, maar een topic makkelijk terug vindt in je eigen reacties, plus de plek waar je gebleven was).Aaah! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2015 @ 16:24:

Verbroedert een hekel aan feestjes dusdanig dat niemand valt over de actie van RedBulletje in het verleden? Apart.



JIJ mag ook reageren , je leest toch ook mee



Edit: (Moest ook even terug bladeren voordat ik doorhad welke 'actie' je bedoelt. RedBulletje had het nog over het in de auto zetten van kinderen, maar dat leek me een fictieve oplossing. En dat ze in haar studententijd een keer een kind heeft laten struikelen....tja, nou, nee, natuurlijk is dat 'not-done', maar ben niet zwaar in shock gezien de scène die ze schetst.)
Alle reacties Link kopieren
Up
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds een hekel aan feestjes. Gaat in 2016 niet anders worden vrees ik
Alle reacties Link kopieren
Hahaha haha, Sensy.....!

Geen goede voornemens in die richting, nee..?
Alle reacties Link kopieren
Kijk, alles wat verplicht 'leuk' moet zijn, heb ik een hekel aan. Er is geen ruimte voor spontaniteit en that really kills the spirit you know.

En nee, ik ga het Engels niet vervangen door Nederlands, ook niet in 2016



Ben jij over je feestjes-trauma heen?
Alle reacties Link kopieren
Nope...!
Alle reacties Link kopieren
Het is een béétje afgezwakt omdat ik een poosje geen feestje gehad heb, maar tijdens de kerst verplichtingen zijn er meer dan voldoende gelegenheden om me te frustreren..!
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden dat hele Kerstgebeuren moeten afschaffen. Op de vrije dagen na dan hé...het moet niet te bont worden.
Alle reacties Link kopieren
Tweede kerstdag had mijn avond moeten worden. TWEE afleveringen van Downton Abbey! Lekker bij de kerstboom tv kijken, baileys in de hand, met de honden op de bank.



Maar nee.... moet weer naar zo´n k.t feest....

Iemand die 50 wordt, een naober.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2015 @ 18:32:

Tweede kerstdag had mijn avond moeten worden. TWEE afleveringen van Downton Abbey! Lekker bij de kerstboom tv kijken, baileys in de hand, met de honden op de bank.



Maar nee.... moet weer naar zo´n k.t feest....

Iemand die 50 wordt, een naober.

Ooooow, ik leef met je mee....!



Sensy : IK STEM VOOR....!
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2015 @ 18:32:

Tweede kerstdag had mijn avond moeten worden. TWEE afleveringen van Downton Abbey! Lekker bij de kerstboom tv kijken, baileys in de hand, met de honden op de bank.



Maar nee.... moet weer naar zo´n k.t feest....

Iemand die 50 wordt, een naober.
Alle reacties Link kopieren
iones, heb je Netflix? Kun je je smartphone naar het feest nemen, even je hoofd laten zien en snel je in een kamer opsluiten en serie-bingen tot het feestje afgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik dat mooie programma kijken op een klein schermpje? No way! Ik neem het wel op en krijg het uiteindelijk toch wel te zien. Maar ik hou al niet van feesten. Nu zit ik dadelijk weer in die klote herrie naar muziek te luisteren die ik niet wil horen, niet naar mensen kunnen luisteren daardoor.... dansen geef ik niets om... wat moet ik daar nou???????



Ik heb mezelf de belofte gedaan om geen feest te geven als ik 50 ben. Leve de vrijheid.

De vrijheid om dingen te doen die je zelf wilt doen ipv die sociale verplichtingen zoals een druk herrieachtig feest.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2015 @ 18:32:

een naober.

Wat is dat?



(Heb gegoogeld, maar kom er niet echt uit.)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou dat ook niet op zo'n klein schermpje gaan kijken...zonde van je serie. ..



En ik weet ook niet wat een naober is...
Alle reacties Link kopieren
Naober. Nakomer. Typefout misschien?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, een typfoutje. .dat zou kunnen ja

En wij maar googlen op naober. ..



Vanavond zit ik nog veilig. Man gaat met oudste en schoonmoeder naar de Kerstmis, ik blijf lekker thuis met jongste en een filmpje.

Morgenochtend is ook nog gewoon lekker samen ontbijten en kadootjes uitpakken. Pas tegen de middag begint de ellende (qua verplichtingen)
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2015 @ 18:32:

Tweede kerstdag had mijn avond moeten worden. TWEE afleveringen van Downton Abbey! Lekker bij de kerstboom tv kijken, baileys in de hand, met de honden op de bank.



Maar nee.... moet weer naar zo´n k.t feest....

Iemand die 50 wordt, een naober.



Hè wat balen zeg! Met Kerst nog wel. Maar ze konden het misschien niet verzetten. Als het een groot gezelschap betreft kun je moeilijk met iedereen rekening houden. Dansen kan ik niet eens. Als het daar om draait zou ik zeker niet gaan. Als het bij buren (ik neem aan dat "naober" buren betekent) thuis is, zou je ook heel even het cadeautje of bijdrage kunnen brengen, iets drinken en weer naar huis. Niet langer dan een uur ofzo. Of gewoon niet gaan natuurlijk.



Mijn Kerst wordt lekker rustig. Morgen ga ik met mijn moeder, stiefvader en honden 's middags een strandwandeling maken en daarna bij hen eten. Eigenlijk had ik die dag vrij gepland, maar kwamen gisteren met dit voorstel. Eerst dacht ik: ja hoor, ben ik weer bezet. Maar ik kom niet vaak aan het strand en vind het voor de honden wel leuk om eens iets anders te zien. En de aanhang van stiefvader komt toch niet.

Tweede Kerst ga ik bij hen wokken. We zijn dan met z'n 5en.
Alle reacties Link kopieren
Geen man. Geen kinderen. Geen verplichtingen. Ik bestempel deze dagen als gezegende dagen om in the Christmas spirit te blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 24 december 2015 @ 19:48:

Nee, ik zou dat ook niet op zo'n klein schermpje gaan kijken...zonde van je serie. ..



En ik weet ook niet wat een naober is... Playlist van grappige filmpjes kan toch wel. Ben je zo een paar uur zoet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2015 @ 18:32:

Tweede kerstdag had mijn avond moeten worden. TWEE afleveringen van Downton Abbey! Lekker bij de kerstboom tv kijken, baileys in de hand, met de honden op de bank.



Maar nee.... moet weer naar zo´n k.t feest....

Iemand die 50 wordt, een naober.Jee, je hóeft toch niet te gaan? Het is notabene 2e kerstdag, dus zeg dat je andere (familie)verplichtingen hebt en je wel 'n ander keertje 'n borrel komt doen bij 'm.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wat redbulletje zegt, is eigenlijk ook mijn idee.

Waarom ga je, als je echt niet wilt?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 december 2015 @ 20:12:

[...]



Jee, je hóeft toch niet te gaan? Het is notabene 2e kerstdag, dus zeg dat je andere (familie)verplichtingen hebt en je wel 'n ander keertje 'n borrel komt doen bij 'm.Een reden opgeven hoeft niet eens. Zeg gewoon 'sorry, ik kan niet komen.' Vraagt iemand dan nog verder, dan zeg je 'ik heb andere afspraken'. Pas als iemand dan nog blijft dooremmeren kun je zeggen dat je familieverplichtingen had ipv een Downton Abby afspraak. Dan lieg je wel - tenzij je de bewoners van downton Abby als familie beschouwt - maar familie wordt doorgaans als legitiemer gezien dan een tv-serie. Zelfs als het downton Abby is. Ik snap het ook niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven