Reservekopie iPhone iCloud en foto's in iCloud

14-11-2015 21:40 13 berichten
Wie kan mij helpen? Ik heb een iPhone en 2 vragen m.b.t. iCloud.



Ik krijg al langere tijd de melding dat er geen reserve kopie gemaakt kan worden in iCloud i.v.m. te weinig opslagruimte. Nu heb ik net extra opslagruimte erbij gekocht, maar ik kan geen handmatige reservekopie maken. Als ik google staat er dat ik dat bij instellingen bij iCloud kan doen, maar bij mij staat dat er niet bij



En nog een vraag. Kan ik foto's en video's in de iCloud zetten en dan dat ze geen ruimte meer innemen op m'n telefoon zelf? Maar dat ik ze wel nog kan bekijken vanaf m'n telefoon zegmaar. Zodat ik meer telefoongeheugen vrijhoud. Van google word ik niet veel wijzer...
Ik heb trouwens IOS 8 erop. Weet niet of dat van belang is...
Heb je al meer dan 50 GB ruimte gebruikt dan?



De optie reservekopie onder iCloud moet erbij staan. En verder denk ik niet dat het mogelijk is om wel je foto's en video's te bekijken maar dat die tergelijkertijd geen opslagruimte innemen.



Aanvulling: je kan wel een dropbox account aanmaken en daar je foto's in bewaren. Maar je krijgt weinig opslagruimte. En dan zal je ook meer opslagruimte moeten kopen.




Dit staat er bij jou niet?
quote:Pyjamabroek schreef op 14 november 2015 @ 21:45:

Ik heb trouwens IOS 8 erop. Weet niet of dat van belang is...Dat maakt inderdaad uit. Foto's in de cloud zetten en nauwelijks ruimte in laten nemen op je telefoon kan bijvoorbeeld volgens mij alleen met iOS 9.
Nee had 5 gb en die volledig gebruikt. Heb nu 50 gb gekocht.



Reservekopie staat er nu ineens wel bij En ik weet echt zeker dat die er net niet bijstond. Snap er niks van. Maar vrees dat het toch echt aan mij ligt haha. Maargoed, gevonden dus!



Dropbox ga ik eens naar kijken.



Thnx dadelduifje!
quote:dadelduifje schreef op 14 november 2015 @ 21:58:

Heb je al meer dan 50 GB ruimte gebruikt dan?



De optie reservekopie onder iCloud moet erbij staan. En verder denk ik niet dat het mogelijk is om wel je foto's en video's te bekijken maar dat die tergelijkertijd geen opslagruimte innemen.



Aanvulling: je kan wel een dropbox account aanmaken en daar je foto's in bewaren. Maar je krijgt weinig opslagruimte. En dan zal je ook meer opslagruimte moeten kopen.Onder iOS 9 heb je de optie 'optimize iPhone storage', en die doet bijna dat.
Probleem is dat ik niet naar iOS 9 kan updaten omdat m'n geheugen dus steeds vol is.
quote:Pyjamabroek schreef op 14 november 2015 @ 22:58:

Probleem is dat ik niet naar iOS 9 kan updaten omdat m'n geheugen dus steeds vol is. Foto's op een computer en in de cloud zetten (dubbelop als back up), dan wissen van je telefoon, iOS 9 installeren en daarna de minimize optie aanzetten?
Ga ik proberen Miffy, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Kun je gemakkelijk foto's vanuit de cloud op je pc zetten? Iemand een idee?
Als het goed is wordt er ook een map aangemaakt met iCloud foto's in mijn afbeeldingen. Althans dat is de bedoeling bij mij doet ie dat niet om een of andere reden.



Anders kan je de foto's aan aanvinken in iCloud en downloaden naar een mapje.
Alle reacties Link kopieren
Dat mapje is er inderdaad, maar daar staat lang niet alles in. En aanvinken en downloaden lukt me vooralsnog alleen maar één voor één. Met duizend foto's schiet dat niet echt op.

Maar bedankt voor het meedenken, dadelduifje. Ik ga er nog eens mee prutsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven