Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Nee hoor, maar we zagen gisteren opeens een heel gaaf huis op funda. Gelijk de makelaar gebeld, maar het is al verkocht. Helaas.

We zitten hier prima, dus ik heb geen haast, maar ooit wil ik misschien wel iets anders en dat huis van gisteren was perfect geweest.

We wachten rustig verder af. En in de tussentijd wil ik wat kleine klusjes aan dit huis gaan doen, dat als we nogeens gaan verhuizen het verkoopklaar is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik up dit topic maar weer es! :-)



We hebben besloten ons huis in de verkoop te gooien en morgen hebben we kijkers! We doen deze bezichtiging zelf. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Tips:

- vertel rustig over het huis en bedenk van tevoren hoe je de rondleiding gaat doen, oefen een keer

- geef de mensen de ruimte om rond te kijken, neem wat afstand

- praat niet te veel uit jezelf, maar geef wel duidelijk antwoord op vragen

- probeer niet te aanwezig te zien, de kopers willen een indruk krijgen van het huis en niet van jou

- alle rommel opruimen (vanzelfsprekend) huisdieren uit huis



Succes met de bezichtiging!!!
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt misslola!



Tis goed gegaan! Ze hebben meerdere huizen bekeken en gaan ook een aantal huizen voor de tweede keer bekijken. Die van ons willen ze ook graag nog een keer bekijken en dan nemen ze een iemand mee. Die ziet natuurlijk weer allemaal andere dingen...



Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend theepoes!



Wij hebben sinds afgelopen zaterdag ons huis op funda staan halsoverkop 3 weken geleden zelf een huis gekocht binnen 3 dagen terwijl ons huis helemaal nog niet te koop stond en we niet eens echt op zoek waren. Maar dit huis was echt een buitenkans dus konden we niet laten schieten.



Maar nu nog ons huis verkopen. Eerste keer dus heel benieuwd hoe het gaat. Makelaar gaf aan dat ons huis het goed doet op funda. Eerste 2 bezichtigingen zijn reeds ingepland (as vrijdag en dinsdag over 2 weken). Heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ons huis verkocht is...
Jeetje, een bezichtiging ingepland voor over 2 weken? Heel bijzonder... Succes met de verkoop Leona!
Alle reacties Link kopieren
Ja, vonden wij ook raar. Mensen konden niet eerder komen. Misschien op vakantie of iets dergelijks? Want anders lijkt het me dat je het wel eerder gaat plannen.
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels 3 bezichtigingen gehad. Eerste 2 wordt sowieso niets. Eerste vond het te klein (samengesteld gezin dus dan is 4 slaapkamers maar geen zolder) misschien inderdaad te klein.



Tweede vond het niet rustig genoeg. Vast niet de waarheid want wonen aan het einde van een wijk naast een natuurgebied. Dan moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen 😝



Derde was gister. Komen uit een huurwoning maar ons huis was het eerste wat ze hebben bezichtigd dus als het wat gaat worden duurt het vast nog even.



Makelaar belde vandaag dat er voor morgen weer een bezichtiging geplanned staat. Niet slecht lijkt me, 4 bezichtigingen in 2,5 week tijd 😊
Het gaat nu echt beginnen.... mijn huis staat op funda!

En ineens ben ik toch een partij zenuwachtig! Vind het even niet meer zo leuk



Gelukkig liggen de meeste spullen al bij mijn vriend en kan ik mijn huis netjes houden (in de zin dat ik er vrijwel niet meer leef). Dat scheelt. Maar dat wachten op kijkers... de makelaarssite f5-en om te kijken hoe vaak mijn woning bekeken is... wetende dat het een paar maanden kan duren... ik vind het nogal wat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Heeft iemand van jullie ook ervaring met woningruil? Wij komen mogelijk in de gelegenheid daarvoor (als de andere partijen het ermee eens zijn). Wij verkopen aan A en kopen van A, B koopt dan weer van A. Zo is het mogelijk om zonder restschuld te komen zitten, wat natuurlijk financieel heel fijn is.



Ik hoor graag jullie ervaringen daarover!
Alle reacties Link kopieren
Kloppen die letters wel? Ik snap het niet.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook niks van.

Wij verkopen aan A en kopen van A, B koopt dan weer van A. 

Dus zowel jullie als B kopen van A....
Alle reacties Link kopieren
Ja, die letters kloppen



Wij ruilen met degene van wie we het huis kopen. En hij verkoopt het door aan de kopers van ons huis (dan dus voor een dag zijn huis).



Zo kunnen we het huis dat we heel graag willen zonder restschuld kopen.



Maar geen ervaring dus? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nog steeds niet. Waarom verkoop je niet zelf je huis en koop je daarna het huis van de ander? Wat heeft degene van wie je koopt voor voordeel door jullie huis te kopen en daarna te verkopen? Of wat is het voordeel voor jullie? Waardoor levert de ruilconstructie opeens geen restschuld meer op?
Alle reacties Link kopieren
Eens met flatverkopen.

Bovendien betaal je op deze manier twee keer overdrachtsbelasting?
quote:Zanahoria schreef op 30 november 2015 @ 22:20:

Eens met flatverkopen.

Bovendien betaal je op deze manier twee keer overdrachtsbelasting?

als je huis binnen 6 maand weer verkoopt niet, dat is wettelijk zo geregeld.

Maar ik begrijp de constructie ook niet.
Spannend... morgen de eerste kijker voor mijn appartement!



Ik ben nu druk de boel in orde aan het maken, maar wat ik me afvraag; voor de foto's heb ik vrijwel alles weggehaald (qua losse dingen)

Moet dat (of; is dat handig?) voor de kijkers ook? Of kan ik mijn prullenbak e.d. (koffiezetapparaat, water koker, wasmand enz.) gewoon laten staan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toen wel alles zoveel mogelijk weggezet. Vieze was mee (in de auto),schone vuilniszak in de afvalbak. Waterkoker opruimen en koffiezetapparaat laten staan (of andersom) Zorg dat heg aanrecht zo leeg mogelijk oogt!



Oh een 1 tip, sluit de toiletbril! Hoeveel huizen wij wel niet gezien hebben waar de bril omhoog stond. Yuk :(
bats!
quote:Draakje90 schreef op 01 december 2015 @ 15:41:

Wij hebben toen wel alles zoveel mogelijk weggezet. Vieze was mee (in de auto),schone vuilniszak in de afvalbak. Waterkoker opruimen en koffiezetapparaat laten staan (of andersom) Zorg dat heg aanrecht zo leeg mogelijk oogt!



Oh een 1 tip, sluit de toiletbril! Hoeveel huizen wij wel niet gezien hebben waar de bril omhoog stond. Yuk :(Dank voor de tips! Wc-bril is echt zoiets dat ik zou vergeten
Alle reacties Link kopieren
Alles kleiner dan een meloen weghalen was de stelregel die ik hanteerde.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 01 december 2015 @ 16:06:

Alles kleiner dan een meloen weghalen was de stelregel die ik hanteerde.Er staan nog wel wat kleine dingen, maar wil het ook een klein beetje aangekleed houden. Vind het nu al zo leeg en (bijna) kil!
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat sinds vrijdag op Funda! Vandaag een kijker gehad en overmorgen komen er twee. Hopen dat er eentje toehapt! Vind al dat opruimen wel een gedoe zeg...
Alle reacties Link kopieren
Succes met de bezichtigingen ekeim! Opruimen is inderdaad een gedoe. Ons huis staat nu een maand op Funda. Inmiddels 7 1e bezichtigingen gehad en 1 2e. En voor aanstaande maandag staan weer 2 1e bezichtigingen geplanned. Aan animo geen gebrek. Nu alleen wachten tot iemand een bod uit gaat brengen 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat morgen iemand een bod uitbrengt. Ben er nu al zat van. Waren bij jullie de bezichtigingen wel meerdere op 1 dag? Anders blijf je aan het opruimen. En ik ga dit weekend gewoon een kerstboom neerzetten!
Alle reacties Link kopieren
Probeer voor ogen te houden dat het een marathon kan worden. Als je het na 1 dag al zat bent kan het een hele vervelend lange zit gaan worden.

Je wordt vanzelf handig in het snel en efficiënt strak trekken van je huis.

Wij hadden 10 bezichtigingen in enkele dagen, een week later was het verkocht. Wel strak in de prijs en een goeie deal, maar we hebben wel een eerlijke prijs gekregen (bijna vraagprijs).



De tijd tussen funda en verkoop is van zo veel dingen afhankelijk, daar valt niet op te speculeren. Probeer er dus rustig onder te blijven, anders is het niet te doen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven