waar goedkope witte standaard binnendeuren te koop?

19-11-2015 09:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Weet iemand waar ik goedkoop normale witte binnendeuren kan kopen? gewoon de standaard die je bv ook in huurwoningen ziet? Ik heb hier allemaal gelige deuren denk al wel twintig jaar oud die ik wil gaan verven maar misschien is het ook een optie ze nieuw te kopen. ik heb al flink gegoogled maar eigenlijk alles wat ik kan vinden zijn deuren met ruitjes of brandveilige duren. Die zijn allemaal schreeuwend duur. Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 19 november 2015 @ 14:08:

Ja echt hè!



En dan te bedenken dat je nieuwe deuren ook moet verven want die worden geleverd in de grondverf, mrt hier en daar een beetje schade van het hangen.



Sorry, ik vond het ook zo'n suffe gedachtegang. Goede vergeelde deuren vervangen omdat je verven te veel moeite vindt....Ja
OMG
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er heel erg vanaf wat voor een deuren je hebt. Opdek of stomp? Die opdekdeuren zijn echt heel erg standaard. Mijn man had 4 deuren in een half uur vervangen. Alle gaten zijn al voorgeboord. Stompe deuren zou ik verven. Niet aan vervangen beginnen.



Ik zou alleen niet voor goedkope deuren kiezen, maar even doorsparen voor mooie deuren. Echt, geeft heel veel extra's aan je woning.
...
Zo'n sierlijstje doet ook al wonderen Ankalida. Zelf zou ik ook geen standaard gladde deuren willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 19 november 2015 @ 14:48:

Het hangt er heel erg vanaf wat voor een deuren je hebt. Opdek of stomp? Die opdekdeuren zijn echt heel erg standaard. Mijn man had 4 deuren in een half uur vervangen. Alle gaten zijn al voorgeboord. Stompe deuren zou ik verven. Niet aan vervangen beginnen.



Ik zou alleen niet voor goedkope deuren kiezen, maar even doorsparen voor mooie deuren. Echt, geeft heel veel extra's aan je woning.

Dit dus.



http://www.voordeeldeuren.nl/detail/can ... ard-lak%29



Dit is dan de goedkoopste oplossing. De prijs is afhankelijk van de maat die je nodig hebt. Een pot verf is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
de boodschap is allang overgekomen hoor, ik snap niet dat dubbus hierboven nog weer zegt dat ze het een suffe gedachengang vindt. ik had allang gezegd dat ik niet op de hoogte was van de bijkomende werkzaamheden en dus zal gaan verven. niet iedereen, waaronder ik, is op de hoogte van dit soort dingen. vandaar dat het fijn is om van gedachten te wisselen op een forum. en dan ook nog concluderen dat verven teveel moeite is...daar gaat het niet om maar goed. ben benieuwd wie er hierna nog gaat zeggen dat ze mijn gedachtengang niet volgen....dus voor alle duidelijkheid:



BOODSCHAP IS OVERGEKOMEN IK WAS NIET OP DE HOOGTE VAN DE BIJKOMENDE WERKZAAMHEDEN EN IK GA DE DEUREN VERVEN.
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 19 november 2015 @ 16:36:

de boodschap is allang overgekomen hoor, ik snap niet dat dubbus hierboven nog weer zegt dat ze het een suffe gedachengang vindt. ik had allang gezegd dat ik niet op de hoogte was van de bijkomende werkzaamheden en dus zal gaan verven. niet iedereen, waaronder ik, is op de hoogte van dit soort dingen. vandaar dat het fijn is om van gedachten te wisselen op een forum. en dan ook nog concluderen dat verven teveel moeite is...daar gaat het niet om maar goed. ben benieuwd wie er hierna nog gaat zeggen dat ze mijn gedachtengang niet volgen....dus voor alle duidelijkheid:



BOODSCHAP IS OVERGEKOMEN IK WAS NIET OP DE HOOGTE VAN DE BIJKOMENDE WERKZAAMHEDEN EN IK GA DE DEUREN VERVEN.



Ik dacht ook in het begin dat het wel mee zou vallen. Kom op, even een nieuw deurtje erin en klaar.

I WAS WRONG. En waarschijnlijk heeft dubbus ook zoiets meegemaakt (of is slimmer dan ik ben)

Dus voel je niet aangevallen.
OMG
Alle reacties Link kopieren
Ho stop.. Even verven. Heb je folie deuren? Dan kun je ervan uitgaan dat je vier, vijf of zes keer moet schuren en verven. En verf gaat er makkelijker vanaf omdat plastic ondanks hechters en primers geen goede ondergrond is voor verf.

Houten deuren? Dan kan soppen met denneharsreiniger al voldoende zijn om ze weer wit te krijgen. St.marc?



Ik heb negen opdekdeuren vervangen voor minder dan 400 euro. Was een mooie aanbieding destijds, loopt nu tegen de 600 euro plus bezorgen.

Hier hingen folie deuren met stickers, krassen door de folie heen, schroefgaten. Vervangen voor deuren in de grondverf. Twee lagen aflak met licht schuren tussendoor. De eerste laag buiten gedaan, nep kozijn gemaakt waar de deur in kon hangen. Na het opschuren en lappen de deur in het kozijn gehangen binnen en weer afgelakt.

Per deur zo'n twee uur werk gehad. Lappen, schuren, stofvrij maken, aflakken, opschuren, stofvrij maken, afhangen in het juiste kozijn en aflakken.



Beetje afhankelijk van de maat die je zoekt. Opdekdeuren van 2015mm bij 830mm zijn in grondverf te koop vanaf 40 euro.

Wil je meer dan vlakke deuren dan loopt de prijs vlot op naar 200/300 euro.



Iedereen weet het beter, ik ook. Iedereen gaat namelijk uit van een houten deur, ik niet. Iedereen gaat er vanuit dat je de stompe deur zelf gaat afhangen ik niet. Iedereen weet zeker dat je een stompe deur hebt, ik niet.



Standaard woningbouwdeuren zijn witgelige folie opdekdeuren. Die zijn namelijk het goedkoopst en makkelijk te vervangen. Door 1 persoon te tillen en afhangen kan ook alleen. Foliedeuren kan een beetje klusjesman in een kwartier van busje in het kozijn hebben zitten.



Wat de beste keus is is persoonlijk. Het hangt af van het soort deur dat er nu hangt. Stompe deuren zijn lastiger afhangen dan opdekdeuren. Misschien kun je wel laten afhangen voor weinig, of gratis bezorgen bij laten afhangen.

Als je een houten deur hebt kun je proberen met verfreiniger een mooi resultaat te bereiken. Misschien een laagje verf.

Als je folie op de deur hebt zitten, is het geen kwestie van een laagje verf. Dan krijg je te maken met drie of vier verschillende lagen, waarbij je elke laag moet schuren.

Op basis van de informatie die je geeft kan er geen absoluut antwoord worden gegeven.



Ikzelf zou een stompe deur vervangen als de deur die er nu zit bekleed is met folie. Afhangen is namelijk minder werk dan foliedeuren netjes in de verf zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 19 november 2015 @ 09:58:

ikea bezorgt ookEn sinds wanneer verkoopt IKEA deuren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Juno87 schreef op 19 november 2015 @ 16:40:

[...]





Ik dacht ook in het begin dat het wel mee zou vallen. Kom op, even een nieuw deurtje erin en klaar.

I WAS WRONG. En waarschijnlijk heeft dubbus ook zoiets meegemaakt (of is slimmer dan ik ben)

Dus voel je niet aangevallen.Of je leest eerst het topic uit voordat je reageert. Er is nog niet eens één pagina volgeschreven. Ik vond de posts van jou en Dubbus onnodig aanvallend en bovendien mosterd.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven