Zelf lederen kleding maken

29-10-2015 03:46 37 berichten
Ik wil zelf wat lederen setjes maken, wat ik kan dragen naar party's zoals toxic, wasteland. De kleding is erg duur, dus willen het gaan proberen het zelf te maken. Maar hoe dik moet het leer zijn, lijkt me dat het zo dun mogelijk moet zijn. Waar haal je het?

Wat voor gereedschap is aan te raden? Wij hebben dozen vol holnieten dus deze kunnen we sws gebruiken. En heb je een speciale schaar of mes nodig.



Oh het leer hoeft haast niet gestikt te worden, wat er gedaan moet worden gaan we met de hand doen. Leernaald hebben we, maar met wat voor garen stik je het.
Alle reacties Link kopieren
Roza, kun je het ook eerst van katoen maken? Je weet dan of het past en kunt het katoen als patroon gebruiken.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:nina1966 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:03:

Ik zou trouwens nep nemen. Er zijn echt hele mooie ademende stoffen te krijgen Voordeel is dat deze prettiger dragen dan echt leer, er zit meer beweging in. Verder kun je deze beter naaien dan echt leer wat of ontzettend dun moet zijn waardoor het snel verkeerd gaat of je moet de randen bijsnijden wat een enorm rotwerk is.

Heb ook eens een kennismaking dag leer gedaan. Tis echt niet makkelijk.





Waar moet ik op letten als ik het ga kopen? Dikte? En kan er wel wat gewicht aan hangen?



Ik ga het proberen he? Ik hou er rekening mee dat het zwaar tegen valt. Maar als ik het niet probeer dan weet ik het nooit.
quote:yesyes123 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:13:

Roza, kun je het ook eerst van katoen maken? Je weet dan of het past en kunt het katoen als patroon gebruiken.



Dat is een goede tip, ik heb intussen wel berekend hoeveel cm de lapjes zijn, maar moet uiteraard ook gaan passen.



Trouwens iemand nog een tip voor de holnieten? Het zijn kleine van 0,5 cm. Ik zit te denken om een vario tang te bestellen, is dat een aanrader of overbodig. Want er gaan nogal wat holnieten in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:13:

Roza, kun je het ook eerst van katoen maken? Je weet dan of het past en kunt het katoen als patroon gebruiken.

Moet je wel hele dikke katoen nemen.

En leer word soepeler als het warmer word en gaat naar je lijf staan. Dat doet katoen niet. Leer is echt een vak apart.
Alle reacties Link kopieren
quote:RozaRomee71 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:15:

[...]





Waar moet ik op letten als ik het ga kopen? Dikte? En kan er wel wat gewicht aan hangen?



Ik ga het proberen he? Ik hou er rekening mee dat het zwaar tegen valt. Maar als ik het niet probeer dan weet ik het nooit.Hoezo moet er gewicht aan hangen? En hoeveel is veel Wil je iets waar je partner aan kan hangen? Lijkt me toch niet met een rokje en ik dacht dat je het daar over had.
Alle reacties Link kopieren
quote:RozaRomee71 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:18:

[...]





Dat is een goede tip, ik heb intussen wel berekend hoeveel cm de lapjes zijn, maar moet uiteraard ook gaan passen.



Trouwens iemand nog een tip voor de holnieten? Het zijn kleine van 0,5 cm. Ik zit te denken om een vario tang te bestellen, is dat een aanrader of overbodig. Want er gaan nogal wat holnieten in.Tang is handig, maar je moet wel zeker weten dat hij op je nieten past.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 29 oktober 2015 @ 12:19:

[...]



Moet je wel hele dikke katoen nemen.

En leer word soepeler als het warmer word en gaat naar je lijf staan. Dat doet katoen niet. Leer is echt een vak apart.

Gezien de kleding die ze wil maken denk ik wel dat het gaat werken. Zo maak ik zelf ook nml vaker wat voor een avondje club. En nou heb ik een ruime ervaring in naaien.

De kettingen ed kun je wel vervangen op het katoen voor een koordje. Maar als je leer vernaggeld nis dat is jammer!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Rozaromee, is het nog gelukt? Moest er aan denken doordat ik voor de cursus bezig ben met leer en ik vond het niet super makkelijk werken (leren body aan het maken)
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Oh nou we hebben ( man) het getracht te naaien, maar inderdaad wat een K werk. Nu lijmen we de stukken aan elkaar en werken het af met holnieten. En ziet er nog geweldig uit ook. Op kinkyparty veel complimenten gehad. Maar we zullen het voorlopig niet te koop aanbieden haha.



Ik ben nu bezig aan een top, en heb flink geoefend met de naaimachine maar valt niet mee. Werken wel met heel erg dun leer, echt niet het dikke tuigleder.
Alle reacties Link kopieren
quote:RozaRomee71 schreef op 20 november 2015 @ 00:03:

Oh nou we hebben ( man) het getracht te naaien, maar inderdaad wat een K werk. Nu lijmen we de stukken aan elkaar en werken het af met holnieten. En ziet er nog geweldig uit ook. Op kinkyparty veel complimenten gehad. Maar we zullen het voorlopig niet te koop aanbieden haha.



Ik ben nu bezig aan een top, en heb flink geoefend met de naaimachine maar valt niet mee. Werken wel met heel erg dun leer, echt niet het dikke tuigleder.Dat dikke leer moet je eerst gaatjes in maken. Dat kan gewoon met een dunne priem en dan met koord oid? Dus net als zo'n oud corselet zeg maar.

Ja maar zo'n corselet moet toch genaaid worden. Anders komt er geen model in, en dat kan de naaimachine niet aan.



Dus gaan we zelf naar de leerlooier en zoeken we naar leuke lappen. Heb een super geweldig paarse set gemaakt, alla thegladiator en moet zeggen ziet er goed uit. Uiteraard wel met eigen inbreng, klakkeloos copieren doen wij niet. En maak het vast aan brede leren riemen, die ik bij de kringloop koop, zo betaal ik uiteindelijk 20¤ voor een setje ipv over de 200¤

En wij hebben er lol in, heel leuk om zo te fröbelen.
Alle reacties Link kopieren
Korset zou ik wel op model knippen. Liefst ook met baleinen erin. Leuk om te doen, maar van dik leer niet te doen denk ik.



Leuk dat het fröbelen zo goed gaat!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven