Internet ineens heel traag.

22-11-2015 22:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo~ Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen met dit probleem!

Ik woon in een eengezinswoning met 2 andere mensen. Laatst is er iemand verhuisd, en we hebben sinds kort een nieuw iemand bij ons wonen. Nu is ineens het internet super traag! Ik heb er nooit last van gehad, maar nu wel. Facebook foto's willen niet meer scherp worden, en video's blijven om de 5 seconden hangen.

Ik heb al aan die nieuwe jongen gevraagd of hij veel download, maar hij zegt dat hij niks download. Wel gamed hij, net zoals ik. De andere huisgenoot die doet niet zoveel op de computer. Wel gaf de nieuwe jongen aan dat hij ook last had van traag internet (niet kunnen gamen erdoor).

Maar nu dus de vraag: Hoe kan het dan dat nu ineens het internet zo belachelijk traag is, dat ik gewoon eigenlijk niks meer kan. Speedtest geeft volgens mij wel een redelijk resultaat (+- 30 mbps download, 12 mbps upload, 8 ms ping), maar dit zie ik dus totaal niet terug. Modem heb ik ook al gereset. Mijn computer zit niet via wifi, maar gewoon met een kabeltje in de muur.



Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Toch eens checken als hij niet thuis is. Eventueel (gemeen zonder overleg) via de router de game verkeersstromen blokkeren of knijpen)
En stop ermee om mensen saai te noemen die niet 24/7 achter hun computer zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 22 november 2015 @ 23:05:

En stop ermee om mensen saai te noemen die niet 24/7 achter hun computer zitten.Dat is niet de reden waarom hij saai is hoor! Maar hij is best autistisch, heel stijf, en heeft lege schilderijen hangen die het materialisme symboliseren (quoted). Daarom denk ik dat hij niet download oid.
Alle reacties Link kopieren
Draait er iets bijzonders op de achtergrond? Wordt de virusscanner bijgewerkt?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 22 november 2015 @ 23:20:

Draait er iets bijzonders op de achtergrond? Wordt de virusscanner bijgewerkt?Iedereen heeft er last van, dus ik denk niet dat het een virus is. Ik zal wel even een virusscanner draaien voor de zekerheid!
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik niet. Als het goed is wordt de virusscanner geregeld bijgewerkt, dat kun je bijv op een vast tijdstip instellen. Als die updraait kàn dat invloed hebbe
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ah op die manier. Maar voor zover ik weet draait er niets raars op de achtergrond. De gebruikelijke programma's waar ik nooit last van heb.
Alle reacties Link kopieren
Ziggo?
.
quote:Mepi schreef op 22 november 2015 @ 23:08:

[...]





Dat is niet de reden waarom hij saai is hoor! Maar hij is best autistisch, heel stijf, en heeft lege schilderijen hangen die het materialisme symboliseren (quoted). Daarom denk ik dat hij niet download oid.



Wat een onvolwassen houding. Laat iedereen lekker zichzelf zijn, zonder daar jouw waardeoordeel over te vellen. Wie weet ben jij wel arrogant, of onaardig. We hebben allemaal wat en wat jou niet aanspreekt, spreekt een ander misschien wel aan.



Niet over en voor anderen praten dus.
"Wel gamed hij, net zoals ik. De andere huisgenoot die doet niet zoveel op de computer (is een beetje een saaierd xD)."



Haha! Ik denk dat jij hier de saaiere bent, computernerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 23 november 2015 @ 08:37:

"Wel gamed hij, net zoals ik. De andere huisgenoot die doet niet zoveel op de computer (is een beetje een saaierd xD)."



Haha! Ik denk dat jij hier de saaiere bent, computernerd.En hoezo ben ik dan ineens een computernerd?
Alle reacties Link kopieren
Okee, ik heb het eruit gehaald. Kunnen mensen dan nu misschien helpen? Sorry als mensen het niet vonden kunnen!quote:impala schreef op 23 november 2015 @ 00:45:

Ziggo?Ja, we zitten bij Ziggo.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op hun site, wellicht staan er tips om problemen op te lossen/zaken uit te sluiten. Doe dit dan met je huisgenoten samen. Als daar niets uitkomt hun helpdesk bellen.
Je bent zelf een theepot
Gamen legt over het algemeen best wel beslag op de router, veel kleine pakketjes die in hoog tempo heen en weer moeten. Twee mensen die dat tegelijk doen, het kan best wel voor problemen zorgen. Vooral op een standaard Ziggo router (is mijn eigen ervaring). Was de vorige huisgenoot misschien ook een "saaierd"? :p
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je snelheid moeten zijn volgens het pakket to?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 23 november 2015 @ 12:47:

Gamen legt over het algemeen best wel beslag op de router, veel kleine pakketjes die in hoog tempo heen en weer moeten. Twee mensen die dat tegelijk doen, het kan best wel voor problemen zorgen. Vooral op een standaard Ziggo router (is mijn eigen ervaring). Was de vorige huisgenoot misschien ook een "saaierd"? :pHaha, ja :P Voor zover ik weet deed zij schoolopdrachten en facebook. Dat is inderdaad niet zo heftig. Maar huisgenoot gaf ook aan er last van te hebben toen ik er van het weekend niet was (en mijn computer staat dan uit). Ik ga wel even kijken op de site van Ziggo
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 23 november 2015 @ 13:12:

Wat zou je snelheid moeten zijn volgens het pakket to?Volgens mij 50 mbps

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven