van iPhone naar Samsung?

29-09-2015 20:48 63 berichten
Ik heb een iPhone 4s, en mijn abonnement loopt binnenkort af en mag ik een nieuwe telefoon 'uitzoeken'. Al jaren dweep ik met Apple. Alles wat digitaal is, is van Apple hier in huis en dat bevalt. Alle agenda' lopen sync, ik haal mijn mail overal en nergens op. etc. Perfect. Op een ding na. Met gepaste jaloezie kijk ik toch steeds vaker naar het scherm van een Samsung Galaxy s6. En dan vooral naar de foto en film kwaliteit. Daarin vind ik ook echt dat Apple achter blijft. Maar stel ik besluit te switchen. Komen mijn afspraken dan ook in mijn macbook als ik ze noteer op mijn Samsung? Zijn de foto's makkelijk over te zetten etc. En gaat het mij bevallen, Android? Wie is mij voorgegaan. verhalen (en tips!) welkom.



btw: ik twijfel dus nu tussen de Samsung Galaxy s6 / s6 Edge, en een iphone 6 / 6s
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Sony Xperia. Ik vind hem heel snel, ik heb de indruk dat er minder bloatware op zit dan ik van Samsung gewend was. Het toestel zelf is wel heel groot. De fotokwaliteit is inderdaad geweldig en de accu gaat 2 dagen mee. Ik vind het mijn fijnste Android tot nu toe.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Hier ooit gestart met Samsung en daarna over op IPhone. Ik wil nooit meer anders. Op het werk hebben ze Samsung en windowsphones maar altijd gedoe en veel gemopper. Ik denk als je zo Iphoneminded bent de overstap naar ander besturingssysteem altijd tegen valt.
Ik doe mijn best
Ze kunnen nog zoveel megapixels in een camera stoppen, maar zolang de sensoren klein blijven en de lens nog kleiner, is de camera op je telefoon alleen leuk voor een snelle foto onderweg..

Dus in dat opzicht zou ik kijken naar welke telefoon je fijn vindt.

Mijn voorkeur gaat uit naar Appel. Heb wel Android gehad een blauwe maandag, maar dat werkt toch niet zo logisch en gelikt als een iPhone.
Ik heb vorige week mijn Iphone 4S ingeruild voor een 6S. Geweldig!



Voor mijn werk heb ik een Samsung, wat een prutding! Ik kan er niet meer overweg, alles voelt zo instabiel en omslachtig.
quote:Woesjj schreef op 29 september 2015 @ 21:30:

[...]





Als ik je persoonlijk advies zou mogen geven dan zou ik voor een Sony, Motorola of een Nexus gaan. Het vervelende van zowel Apple als Samsung vind ik dat deze een besturingssysteem met ontzettend veel troep mee leveren. Allerlei apps die je, ik in ieder geval, nooit gebruikt. Vooral van Sony en Nexus zijn vaak de camera's van top kwaliteit.

Eens. Ik heb alle smaken al eens gehad, maar wilde nu gewoon een telefoon waarbij niet de hele telefoon een lading aan vervelende apps mee krijgt, zoals bij Samsung en Apple het geval is. Nu een Motorola en die draait op een bijna kale Android versie. Batterij gaat bijna 2 dagen mee (vind ik echt een pre) en is lekker snel. Ik vind het wel prettig als alles een beetje makkelijk met elkaar synchroniseert, de als je alles van Apple hebt zou ik ook een Apple toestel nemen, maar het voordeel van Android vind ik dat je veel meer keuze hebt aan toestellen. Bij Apple kun je kiezen uit een IPhone of...een Iphone.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een iPhone 4s. Toen wilde ik ook de overstap maken wat ik eng vond. Heb toen de Samsung S4 gekocht. Super wennen maar uiteindelijk vond ik m superfijn. Toen ik mijzelf een iMac kocht ging dat niet meer zo lekker samen met mn S4. Foto's erop zetten was me te omslachtig en is me ook niet gelukt. Vervolgens heb ik de iPhone 6s gekocht. Het loopt als een zonnetje met mn iMac maar als ik het weer kon doen dan ging de iPhone eruit en de Samsung erin! Ik mis veel zoals de terugknop, dat whatsapp beter geïntegreerd is overal. De optie's dat je android zo'n persoonlijk tintje kan geven. De iPhone is veel te duur voor wat je krijgt. Ik mis mn Samsung wel! Ben blijkbaar de enige!
Alle reacties Link kopieren
Met Android en Samsung is niets mis. Maar als je in huis alles van Apple hebt dan denk ik dat je het beste weer voor een iphone kan kiezen. De omschakeling naar Android zal je, denk ik, vies tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn abonnement verloopt dus ik krijg een telefoon. Dat is al een utopie. Los voor welk merk je gaat je betaald je telefoon dubbel terug. En de abonnement afsluitwaar je het zogenaamd gratis bij krijgt betaald je een abonnementen prijs/telefoontikken en internet gigabytes die je per maand niet opkrijgt. Een overkill wat alleen maar geld kost.



Erg: koop een telefoon zonder abonnement en neem een passend, veelal veel goedkoper, sim only abonnement. Dan wordt je portemonnee je vriend.
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:33:

Mijn abonnement verloopt dus ik krijg een telefoon. Dat is al een utopie. Los voor welk merk je gaat je betaald je telefoon dubbel terug. En de abonnement afsluitwaar je het zogenaamd gratis bij krijgt betaald je een abonnementen prijs/telefoontikken en internet gigabytes die je per maand niet opkrijgt. Een overkill wat alleen maar geld kost.



Erg: koop een telefoon zonder abonnement en neem een passend, veelal veel goedkoper, sim only abonnement. Dan wordt je portemonnee je vriend.



Ik heb het tot op de cent nagerekend, en een abonnement was voor mij weldegelijk goedkoper.



En daarbij, je zit oude topics te uppen.
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:33:

Mijn abonnement verloopt dus ik krijg een telefoon. Dat is al een utopie. Vervelend, een nooit verlopend abonnement
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde van die dure aanschafkosten af elke 2 jaar en ben van Samsung overgegaan maar Sony experia... Wat een fijn toestel en mooie fotos. Makkelijk in gebruik, goedkoop in aanschaf, waterdicht .Alleen jammer dat er geen otterbox voor te krijgen is en het orginele telefoonhoesje peperduur is en met de neppert krikg ik roze fotos met de flitser. (roze hoesje)
Alle reacties Link kopieren
Die android zijn altijd zo snel 'op' met een Iphone doe je gewoon langer.. dus mag het wat meer kosten.
quote:Famme schreef op 11 maart 2017 @ 00:22:

Die android zijn altijd zo snel 'op' met een Iphone doe je gewoon langer.. dus mag het wat meer kosten.



Ik gok zomaar dat men sinds 2015 al wel een nieuwe telefoon aangeschaft heeft

Oud topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven