Ik wil meer opruimen, maar het blijft een rommel

22-11-2015 14:44 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ruim regelmatig op, maar het lijkt zichzelf maar aan te vullen, de vele spullen in huis.

Vooral in het kantoortje ligt er van alles. Vooral puzzels, spelletjes, tassen en papieren.

Als ik opgeruimd heb is het snel erna weer een troep.

Er komt meer in dan eruit gaat ben ik bang.

Voornamelijk dus kinderenspullen en we hebben helaas geen trapkast of schuur. Dressoir zit al propvol en heb ooit manden gekocht maar ook die vullen zich en vormen er weer andere stapeltjes met spullen.

Vaak krijg ik ook papieren van school en KDV die ik even moet bewaren, maar ook zulke dingen belanden op een hoop. Irritant!

Niks lijkt tot nu toe DE oplossing. Hoe doen anderen dit?

Iemand tips om meer stapeltjes op de eettafel en troep in kantoortje te kunnen voorkomen???

Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk werkt meer tijd hebben ook bij mij.

Had vandaag weinig werk, dus weinig werkuren gemaakt (normaal gesproken dinsdag wel meer uren aan het werk) dus bewust nu een keer tijd aan opruimen in huis besteed

Heb eerder al een lijstje gemaakt met uitzoek-taken die niet teveel tijd en energie kosten.

Vandaag kan ik nummer 1 afstrepen: alle schoenen uitzoeken en degene die ik echt nooit aandoe of er niet meer uitzien weggooien. (ja dit keer gooide ik het weg, andere dingen kan ik idd beter weggeven)

Smaakt naar meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Dit topic heeft me wel aan het denken en aan het werk gezet 😊 Heb deze week al mijn garderobe kast, bijkeuken, paar lades in de huiskamer uitgemest en opnieuw ingedeeld.

Wat bij mij helpt om dat soort rommelhoekjes te vermijden is dat alles een vaste plek moet hebben. Nu is er een probleem ...teveel spullen, te weinig plaats. Weet van mezelf door een vorig huis dat ik het wel kan ..lees 5 X zo groot...in het buitenland 😊 dat ik daar dus nooit last van rotzooi had...had gewoon kastruimte over daar.



Dus nu rigoureus te werk gegaan en veel weggedaan. In ieder lade of kastje een verdeling gemaakt door bv op te delen met doosjes en bakjes. Nu kan alles in ieder geval al niet meer door elkaar schuiven. Het zelfde gedaan in kledingkast. Wie weet werkt dit voor jou ook ?
Alle reacties Link kopieren
Oh oooorangetreeeeee... Is het lijstje al klaar?
Sorry dames, ik ben het helemaal vergeten door drukte! Wat erg!ik ga er morgen mee aan de slag van jullie. Ik heb het in een word document op de pc! Die geef ik morgen wel even een slinger om op te starten.
Alle reacties Link kopieren
Tof! :D
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Morgen een dagje vrij, hoop dat ik na in tandarts afspraak no G zij heb in het volgende deel van mijn opruimplanning 😊. Wat ik al gedaan had ligt er nog netjes en opgeruimd bi. En ik ben helema bij met de was ( moet morgen wel nog strijken )

Hopelijk vindt Orangetree een dezer dagen nog tijd om de tips te plaatsen 😛
Alle reacties Link kopieren
langlopend opruimtopic
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem
Alle reacties Link kopieren
Minameut hoe is het? Vordert het met opruimen?



Ik heb hier mijn man aangestoken geloof ik 😊. Hij was alvast begonnen met de zolder terwijl ik boodschappen ging doen. Mocht niet meer helpen zei hij ( hij had een punt... Ik bewaar teveel...) enfin vandaag gingen we naar de kringloop met een auto vol spulle". Joehoe !! Alles is keurig netjes ( geen idee wat hij echt weggegooid heeft ) 😁 maar ik ben Happy !!!



Hoe gaat het bij de rest ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen weken een deel van de zolder opgeruimd; een paar keer per week even een kwartiertje een klein stukje. Zo fijn om veel weg te doen en te weten wat er waar ligt.

Nu nog het andere (grotere) deel van de zolder...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic! Hoe gaat het met jullie meiden? Hier ook weer enorme opruim drang. Minimalisme trekt me wel, maar toch wat meer gehecht aan sommige dingen dan dat ik zou denken of zou willen.

Ook ik ben enorm benieuwd naar het lijstje van Orangetree; dus als je nog tijd en zin hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi inmiddels iets sneller iets weg. Kantoortje moet nog steeds qua papieren uitgezocht worden. Dressoir in woonkamer is goed uitgezocht, er was ruimte ontstaan en daarvoor in de plaats wat spellen gelegd. Praktisch bij de woonkamer waar het gebruikt wordt en niet snel een rommel als je het terug legt.

Door de feestdagen bleef het opruimen weer liggen, maar nu merk ik dat ik weer wat zin krijg.

Wil minder spullen overal, vooral na opruimen van de kerstspullen.

De eettafel is in de olie gezet, daardoor stapeltjes eraf gehaald. Nu ligt er enkel wat Lego op en een plant, meer niet. Maar.... wat er op lag ooit ligt nog 1/3e op een poef erachter. Zou ik vandaag uitzoeken, maar door drukke en aandachtvragende dochter en het altijd en eeuwige huishouden helaas vergeten en niet aan toe gekomen.... En dat is dus helaas vaak zo.

Al heb ik tijd (alleen) dan wil ik die graag ook gebruiken voor andere dingen.

Wel probeer ik niet teveel te willen, elke taak klein maken zodat ik het sneller aanpak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven