Het grote klus topic!

31-10-2015 11:39 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me te herinneren dat er ooit een klustopic was, laatste was alweer een paar jaar geleden. Vond het wel een mooi moment voor een nieuwe haha!



Voor alle veredelde klusvrouwen, diy'ers en dubbel-linkshandigen!
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel hoe is het met alle klussers hier?



Ik zit eraan te denken om een gereedschapsbord te gaan maken, het past niet meer allemaal in de bak die ik had, en ik word gek van het grabbelen de hele tijd. Dus misschien is dat wel een mooi klusje voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met planken ophangen. En ondanks mijn waterpas hangen ze toch scheef -_-'
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je je waterpas om de boorgaten mee af te tekenen? Lijkt me ingewikkeld. Ik zou meten vanaf de grond of het plafond.
Alle reacties Link kopieren
Nee om te controleren of de rails recht hangt, zat er twee graden naast. Maar maakt niet uit, het kon schever zeggen we dan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk aem!

Jouw deuren zitten erop he? Bij mij vallen ze erin zodat je overal kleurcontrast hebt.

Ik heb ook een gereedschapsbord, echt ideaal hoor.

Zelf even niet aan het klussen, op suprise maken na, maar dat telt niet he?

Heb veel te veel overuren op het werk op het moment om echt iets op te pakken verder.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een soort knutselen toch

Ja mijn deurtjes zitten erop inderdaad, hier en daar wat scheef maar goed genoeg haha!



Tja werk moet ook gebeuren, voor mij begint over anderhalve week de drukke periode. Zal dan ook niet meer kunnen klussen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik ze erin, dan kan het niet scheef
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel druk. Al het schilderwerk ed in ons nieuwe huis is inmiddels (zo goed als) af. Nu eerst verhuizen en dan nadenken over het volgende project!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Iss, moet er nog veel gebeuren na het verhuizen of ben je dan gewoon klaar?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet klaar. Vriend en ik grappen dat we een hobby hebben gekocht ipv een huis. Het is wel bewoonbaar maar we moeten nog veel doen, gaan gewoon gestaag door. Met welke projecten zijn jullie allemaal bezig of even een decemberstop?
Alle reacties Link kopieren
Heeft ook z'n charmes, dan heb je wel straks een huis dat helemaal van jullie is omdat jullie er zoveel energie in gestoken hebben.



Ik ben bezig met een bar/opklaptafel combi. Ben nu bezig met het tafelblad van het bar-gedeelte, maar bij geen enkele bouwmarkt zagen ze die planken nog voor je, dus ik heb net een uur in de bouwmarkt staan zagen -_- en ik wil niet naar een houthandel voor iets wat gigantisch kan mislukken. Wanneer ik wat meer zelfvertrouwen heb met klussen zal ik op kwalitatief beter materiaal over gaan, dus nu ben ik overgeleverd aan het zelf (schots en scheef) zagen van mijn planken haha!
Alle reacties Link kopieren
Doen ze dat niet meer? Wat suf! (En goed om te weten want ik wil nog planken op maat voor een kast). Het wordt vast heel mooi en anders heb je er veel van geleerd
Alle reacties Link kopieren
Bij onze karwei en gamma zagen ze nog wel. Op de site van gamma staat het ook nog.

Waar ben je geweest aemateur?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn stad alles af geweest. Maar ze vertelden me dat ze alleen plaatmateriaal zagen, geen planken, ondat ze geen goede zaag (meer) hadden voor planken. Maar ik bedacht me wel net dat ze bij de Praxis een klushoek hebben en daar misschien wel een cirkelzaag ligt die ik kan gebruiken. Ik ga morgen wel even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben ze planken, balken en plaat materiaal gezaagd. (Alleen tuinhout doen ze niet vanwege hars)



Wel allemaal in de grote zaagmachine....

Alleen vind ik het niet zo nauwkeurig, over het algemeen (ligt er beetje aan wie je helpt)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
De meeste DHZ zaken zullen alleen plaatmateriaal zagen. Dit heeft inderdaad te maken met het zaagblad wat in de machine zit.

Daarnaast zijn de planken in de DHZ vaak erg krom, wat niet echt bevoordelijk is voor je zaag(blad).

Zagen met een handcirkelzaag met grof zaagblad is goed te doen.

Maak je een tafel, kun je het beste de losse planken van het blad aan elkaar verbinden en daarna het blad op de gewenste maat zagen.
Alle reacties Link kopieren
Ben vandaag naar een Praxis in een andere stad geweest, daar konden ze me wel helpen gelukkig. Helaas kwam ik er net achter dat er iets mis is met mijn berekeningen en ik dus eigenlijk nog een paar cm mis, wellicht dat ik onder de poten nog een lat maak. Maar ben er op dit moment helemaal klaar mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven