Word bestand laten afdrukken bij drukker, help help help!!!!

21-11-2015 22:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben helaas niet zo een computer nerd maar hoop dat ik mijn probleem goed kan uitleggen en wie voor mij er een goede tip heeft.



Het gaat om het volgende,

Ik heb in Word 2010 een ontwerp gemaakt, vrij simpel maar nou wil ik dit ontwerp laten afdrukken bij een drukkerij, al omgezet in pfd bestand.

Het gaat om een zwarte achtergrond met witte tekst en of witte afbeelding daarbij.

Heb het ontwerp al bij 2 verschillende drukkerijen laten afdrukken om te testen zeg maar, maar beide keren krijg ik het terug maar niet naar mijn zin.

Je ziet duidelijk op de afbeelding waar de tekst en of plaatje gedrukt zijn, ook de zwarte achtergrond is niet diep zwart geworden, kortom niet mooi.

Nou is mijn vraag, is dit te voorkomen en zo ja hoe dan.

Het zijn beide keren professionele drukkerijen geweest dus die weten echt wel hoe het moet zeg maar of zal het komen omdat ik het bestand in Word 2010 gemaakt heb en niet in bijv Photoshop of Adobe Illustrator.

Ben zelf namelijk niet echt thuis in Photoshop, weet een heel klein beetje daarvan en Abobe Illustrator heb ik nog nooit mee gewerkt maar deze termen kom ik regelmatig tegen op internet dat je het beste een ontwerp bijv een uitnodiging daar in kan maken.

Mijn ontwerpen hebben het meeste tekst en ik las dat daar Photoshop dan weer niet het beste voor is.



Dus wie kan mij helpen om mijn ontwerp het mooiste en beste zoals het op de computer er uit ziet ook in het echt te laten afdrukken met een mooi diep zwarte achtergrond en witte letter zonder dat je op de kaart ziet dat het er echt op gedrukt is en dat er in het zwart rondom de witte tekst kleur verschil zit.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd want ik maak me zelf echt gek waarom het me gewoon niet lukt terwijl ik op internet genoeg voorbeelden hiervan voorbij zie komen waar het wel goed bij gelukt is, maar als ik bij die mensen verhaal ga halen zo gezegd hulp of tips krijg ik meestal geen antwoord.



Dus wie oh wie snapt mijn verhaal en heeft een tip voor me voordat ik nog meer geld over de balk smijt om bij verschillende drukkerijen mijn ontwerpen te laten afdrukken zonder het gewenste resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Dank iedereen voor de reacties.

Ik heb een foto gemaakt van het probleem alleen weet ik ff niet hoe ik dat hier kan laten zien.

Het probleem ligt niet zo zeer bij de afbeelding maar ook de tekst laat op het gedrukte kaartje een kader zien, dus zo gezegd je ziet dat de tekst er op gedrukt is.

Ik durf niet te zeggen hoe de drukker het geprint heeft, beetje naïef misschien van me om dat niet te vragen maar hey....ik ben een beginneling en moet op dit vak gebied nog veel leren!!

Ik had een idee in me hoofd en dat moest uitgevoerd worden, helaas is dus alleen bij de zwarte achtergrond met witte tekst dit niet goed uitgepakt.

De ontwerpen met witte achtergrond en gewone zwarte tekst met eventueel een zwarte afbeelding zijn wel goed gelukt.

Sommige afbeeldingen waren wat wazig geworden maar dit komt denk ik dan weer omdat ik het in Word had gemaakt en het plaatje daarin wat groter had gemaakt dan dat ik het op internet had gevonden.

Ik ben me er van bewust dat je niet zo maar alles mag en kan gebruiken ivm auteurs recht, daar ben ik dan ook erg voorzichtig mee.

Anyway...mijn probleem is dus nog steeds, hoe kan ik het beste mijn ontwerp maken??

Heeft het zin om mijn ontwerpen in Photoshop te openen en daar nogmaals in op te slaan, maakt dit verschil als ik het op die manier aanlever in pfd bestand aan de drukker?

Of moet ik het echt in Adobe Illustrator of een ander programma wat een beetje makkelijk in omgang is haha...aangezien ik er ( nog ) niet in thuis ben met alles.

Ik wil het me te zelf ook niet al te moeilijk maken, ben nog al van het simpele zeg maar vandaar dat ik in Word mijn gang kon gaan en zag er op de pc natuurlijk helemaal top uit en precies zoals ik het wou tot dat ik het ging laten drukken.



Wat ik al eerder zei, ik zal van de week met de ene drukker nog contact opnemen, ik had eerder van hem begrepen dat een bestand in Word gemaakt geen probleem was om te printen zo had die kennis van mij het ook gemaakt ( dit was een flyer ).

Het moet voor mij dus een A6 formaat kaart worden op 300 grams papier, dit even ter aanvullende info.

De drukker is geen hobbyist zeg maar, maar een professionele drukker.

Echter doet hij wel aan kleine oplage, dus ook al wou ik 1 kaartje laten drukken dan was dit geen probleem.

Ook de 2de drukker deed niet moeilijk over een kleine oplage, ik had bij ze 2 proef kaarten laten drukken om te vergelijken.

De 2de drukker was ik niet tevreden over omdat bij de zwarte kaart het nog meer te zien was dan bij de 1ste drukker.

Ook de zwaarte van de kaart was anders terwijl ik bij beide had aangegeven 300 grams papier.

De 1ste drukker is tot nu toe het beste uit de bus gekomen, de plaatselijke drukkers zijn duur en doen alleen per 100 afname en dat is voor mij ( voor nu ) toch te veel.

Ik ben al veel op internet aan het leren om met Photoshop om te gaan zeg maar, als ik de basis er maar in weet dan ben ik tevreden haha...maar zelfs dat weet ik nog niet.

Weet hoe je een afbeelding kan aanpassen aan pixels en hoe je met de lagen kan werken maar daar is dan ook alles wel een beetje mee gezegd, maar hey...al doende leert men toch??



Oh mocht iemand nog weten hoe ik hier op het forum een foto kan plaatsen in een reactie hoor ik dit ook graag, zie alleen dat ik verwezen word naar een URL....en nee ben niet blond hahah....!!
Alle reacties Link kopieren
quote:FlutterShyy schreef op 21 november 2015 @ 23:50:

O ja hier gaan mensen dus voor naar school bijvoorbeeld een grafische school om photoshop en illustrator te leren

Dan is het wel een beetje vergezocht dat je hier een simpele tip krijgt waardoor je dat ook ineens kan?





Dit dus!

Een fatsoenlijke drukker zal aanbieden het bestand voor jou te verbeteren. Reken op 50-60 euro per uur.

Een copyshop of print-shop is gewoon een bedrijf wat een lading printers heeft en verwacht dat diegene die iets laat maken de aanleverspecificaties goed leest.

Ik als grafisch ontwerper en krijg regelmatig te horen dat men mijn werk te duur vind..... en komen dan een maand later aanzetten dat het toch niet goed gaat en de drukker het niet maakt zoals ze willen. Word is niet het programma hiervoor dus je zal je verwachtingen moeten bijstellen of een professional moeten vragen die het in indesign maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koekie,



Ik zie op internet genoeg hobbyisten voorbij komen die ongeveer het zelfde ontwerpen als wat ik wil.

De meeste maken hun ontwerp met Adobe illustrstor en Photoshop, had al eens nagevraagd en laten het drukken bij plaatselijke drukker.

Dus je hoeft niet een speciale opleiding te hebben gevolgd om dit te kunnen doen, als je volgens mij dan maar een beetje weet hoe de programma's werken en een drukker hebt die met je mee denkt
Alle reacties Link kopieren
heb je dropbox waar je jouw foto in kan zetten?

en die link daan hierin plakken, dan kunnen we zien wat je probleem is
Alle reacties Link kopieren
quote:jannetje2014 schreef op 22 november 2015 @ 18:53:

Hoi Koekie,



Ik zie op internet genoeg hobbyisten voorbij komen die ongeveer het zelfde ontwerpen als wat ik wil.

De meeste maken hun ontwerp met Adobe illustrstor en Photoshop, had al eens nagevraagd en laten het drukken bij plaatselijke drukker.

Dus je hoeft niet een speciale opleiding te hebben gevolgd om dit te kunnen doen, als je volgens mij dan maar een beetje weet hoe de programma's werken en een drukker hebt die met je mee denkt



lol. Er zijn genoeg hobbisten die inderdaad goed met de programma's over weg kunnen, hoef je geen papiertje voor te hebben. Maar als je alles online aan anderen moet vragen die dus wel die opleiding hebben gevolgd, kun je het dus niet. Ik vind je opmerking dus niet zo aardig overkomen.



Iets alleen opslaan in Photoshop maar er verder niets mee doen, verandert niets aan je bestand. Kwaliteit van een plaatje kun ook niet omhoog gooien door het aantal pixels te verhogen. Misschien handig om te weten, als ik zo je opmerkingen uit je vorige post lees. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chocolol



Ik bedoelde mijn opmerking zeker niet verkeerd.

Maar ik ben een totale leek op dit gebied.

En als ik anderen zie waarvan ik weet dat zij hobby matig bezig zijn en zij het wel voor elkaar krijgen dan baal ik van me zelf dat ik gewoon niet weet hoe het werkt.

Een forum is naar mijn idee ook bedoeld om een vraag te stellen en antwoord te krijgen.

Zijn er profesionals die hierop reageren dan ben ik daar zeker blij mee, dit zijn de mensen met vak kennis en zo kan je elkaar helpen...anders moeten ze niet reageren toch...😆
Er zij genoeg hobbyisten die goed kunnen ontwerpen enzo zonder dat ze er voor geleerd hebben maar vaak heb ik ook zoiets van had dat aan een professional over gelaten. En dan met name de reclame folders/flyers van nieuwe kleine zelfstandigen in de buurt met prijslijsten etc. Vaak vol met technische fouten enzo wat zo jammer is want het is wel je visitekaartje natuurlijk als je klanten wilt werven. Niet dat professionals geen fouten maken, ben toen ik nog wel eens de Viva las ook genoeg foutjes tegen gekomen maar dat zal wel een stukje tijdsdruk zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 22 november 2015 @ 19:39:

[...]





lol. Er zijn genoeg hobbisten die inderdaad goed met de programma's over weg kunnen, hoef je geen papiertje voor te hebben. Maar als je alles online aan anderen moet vragen die dus wel die opleiding hebben gevolgd, kun je het dus niet. Ik vind je opmerking dus niet zo aardig overkomen.



Iets alleen opslaan in Photoshop maar er verder niets mee doen, verandert niets aan je bestand. Kwaliteit van een plaatje kun ook niet omhoog gooien door het aantal pixels te verhogen. Misschien handig om te weten, als ik zo je opmerkingen uit je vorige post lees. Succes ermee.



Dit dus!

Hobbyisten zijn niet voor niets hobbyisten.... die opleiding en werkervaring kun je niet effe online in een uurtje leren. Hetzelfde dat veel mensen denken dat ze zelf even een website in elkaar kunnen zetten via WordPress of soortgelijkend. En het dan gek vinden dat eea niet werkt of de website niet in Google gevonden wordt.



Nogmaals, zet t even online via dropbox en we kijken ff mee
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 22 november 2015 @ 20:48:

Er zij genoeg hobbyisten die goed kunnen ontwerpen enzo zonder dat ze er voor geleerd hebben maar vaak heb ik ook zoiets van had dat aan een professional over gelaten. En dan met name de reclame folders/flyers van nieuwe kleine zelfstandigen in de buurt met prijslijsten etc. Vaak vol met technische fouten enzo wat zo jammer is want het is wel je visitekaartje natuurlijk als je klanten wilt werven. Niet dat professionals geen fouten maken, ben toen ik nog wel eens de Viva las ook genoeg foutjes tegen gekomen maar dat zal wel een stukje tijdsdruk zijn geweest.Zie je vaak genoeg in reclamefolders of wel eens in tijdschriften. Denk dat af en toe een pagina door een stagiaire gemaakt wordt. En da's een prima manier om t te leren maar neem aan dat er toch een medewerker eindverantwoordelijk is
of van die advertenties voor (opvallend vaak) perzische tapijten, sowieso staan die nagenoeg altijd een kwartslag gedraaid omdat t liggend was aangeleverd voor een staand kader, en dan in een lekker klein Arial-letje :-)
heb je vandaag met een drukker gesproken, to?
Alle reacties Link kopieren
'@safari....... of erger nog comic sans of helvetica condensed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven