Mijn "held"....

06-10-2008 08:59 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was iets van 6 uur in de ochtend, mijn vriendin was al naar huis en ik ontdek dat mijn portemonnee gejat is. Nergens te bekennen natuurlijk....

Ik kon niemand bereiken en had dus geen taxigeld meer, waarop ik besloot om naar huis te lopen (lang verhaal kort). Onderweg begon ik steeds meer overstuur te raken, het regende, ik had erg hoge hakken aan, was niet bepaald nuchter en het was doodstil op straat. Met uitzondering van een hele enge man die een paar keer voorbij was gefietst, was er helemaal niemand. Ik had al bijna een half uur gelopen en moest nog minstens een uur voordat ik thuis was. Alles wat ik wou was naar huis en wel nu!

En daar was ie ineens....een jonge knul op de fiets. Ouder dan 20 zal hij niet geweest zijn. Hij fietste bijna voorij en zag toen mijn betraande gezicht, tranen van frustratie, en stopte. Of alles goed met mij was. Nou nee! Dus ik alles uitleggen. Gaandeweg het verhaal raakte ik steeds meer overstuur en ik begon op een gegeven moment echt te snikken. Dus hij zegt dat ie in een studentenhuis dichtbij woont en dat ik daar wel ff mocht wachten of een taxi mocht bellen of iets. Ik had dus geen geld meer dus ik zou dan wachten op de eerste bus, die niet lang daarna zou rijden.

Daar aangekomen gaf hij me wat water en ik kalmeerde een beetje, maar was nog wel verdrietig. Ik dacht nog wat apart het was dat zo'n jonge knul die moeite deed. Zag hem echt als een puppy zeg maar, realiseerde me niet dat een jongen van 19 a 20 ook gewoon een volwassen man is...

Op een gegeven moment sloeg hij "troostend" zijn arm om me heen en voordat ik het wist begon hij ineens aan me te zitten. Ik was compleet perplex, de alcohol hielp ook niet want mijn hersenen leken wel in slow motion te werken. Aangemoedigd door mijn gebrek aan reactie, denk ik, ging hij verder en uiteindelijk...nou ja....alles dus. Het ging erg snel, ik had een rok aan dus geen belemmeringen van dien, en ik was compleet verbaasd. Hij trok me daarna onder de deken en hield me vast. Ik moest maar lekker gaan slapen vond ie en dan zou hij me straks naar huis brengen. Ik heb nog eventjes als versteend gelegen en ben niet lang nadat hij sliep, hij was ook niet nuchter, weggeglipt.

Onderweg naar huis heb ik allerlei mensen proberen te bellen, maar ik kon niemand bereiken. Uiteindelijk was mijn beltegoed ook op en kon ik alleen nog smsen (ik heb apart sms tegoed). Ten einde raad heb ik Rosanna, ook van dit forum, gesmst en die heeft me meteen teruggebeld. Aan de telefoon kon ik bijna alleen maar huilen, was compleet onverstaanbaar volgens mij, en Roos besloot mij op te halen onderweg. Gelukkig! De lieverd :hug:

Thuis natuurlijk eerst gedouched en daarna meerdere bakken koffie naar binnen gegooid. De kinderen waren niet thuis op dat moment wat me behoorlijk goed uitkwam.

En nou weet ik niet wat ik voel.... Voel ik mij verkracht? Nee, dat niet helemaal. Ik heb geen nee gezegd, ik heb niks gezegd. Ik voel me wel erg ongemakkelijk met mijn lijf, anders kan ik het niet beschrijven. Was ik gisteren nog doordrenkt met alcohol, vanochtend dringt het helemaal door. Ik snap niet dat ik daar intrapte! Ik! Ik die altijd wantrouwend is tegenover werkelijk iedereen! En terecht blijkt nu....

Of hij zich van kwaad bewust is weet ik niet. Misschien dacht hij dat hij me overgehaald had of zo...geen idee. Maar wat zijn intenties ook waren, dat hij misbruik heeft gemaakt van de situatie staat voor mij buiten kijf. Ik heb ook de hele tijd daar zitten snikken dat ik zo graag naar huis wilde...dat was hem volkomen duidelijk. Zal nooit meer zo stom zijn...in wat voor situatie ik me ook bevind. Niemand vertrouwen, dat is wel duidelijk.

En nou weet ik dus niet helemaal wat ik voel....

Ga maar eens werken geloof ik.
Minny, ik lees gek genoeg je verhaal nú pas (op de een of andere manier had ik een ander idee over de titel van je topic). Wat naar voor je. :hug:
Peas on earth!
[quote]minny schreef op 06 oktober 2008 @ 08:59:

Lees dit allemaal nog eens. Dit heeft helemaal niets meer te maken met de zogenaamde duscussie of het wel of geen verkrachting of misbruik is. Ik persoonlijk denk van niet maar het is wel avond die je je liever niet herinnert. En postings worden hier echt gekleurd.
Ik begrijp niet zo goed waarom sommigen het persé verkrachting willen noemen.

Ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat het een misbruik van de situatie was, en dat dit nooit was gebeurd mocht Minny niet dronken, verdrietig en geschrokken zijn.

Iedereen is het er ook over eens dat bruut van je fiets gerukt worden zoals Lindy beschrijft héél wat anders is, neem ik aan.

Dat daar dan nog een schemergebied tussen zit, waarom kunnen we dat niet gewoon accepteren? Je kan het niet zo zwart/wit stellen, zeker niet bij situaties als deze.

Als Minny zich niet verkracht voelt, dan vind ik niet dat we haar een verkrachting moeten aanpraten.
Wel, als ik dit zo lees. Zoveel mensen die zeker weten hoe het zit. Een groep die zeker weet dat Minny verkracht is, een groep die zeker weet dat er niets aan de hand was (al was het een vervelende ervaring, natuurlijk natuurlijk)

Dan lijkt het er bijna op alsof Minny de persoon is die er nog het meest genuanceerd over denkt!

Dat kan niet goed zijn.

Ik ben het met de mensen eens die zeggen dat we deze discussie moeten staken en gewoon Minny opvangen en steunen (en dat van een man, woeha, even geen oplossingen of goede raad of verwijten, maar gewoon luisteren en moral support geven)
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Int? Viva-angel? Je veranderde ineens van naam..?
Het leek me beter dit onder mijn eigen naam te doen. Zie verder het raad de engel topic :)
miele schreef op 07 oktober 2008 @ 19:27:

[...]

Dat die jongen daarna voor de rest van zn leven een stigma draagt en nooit meer een verklaring goed gedrag gaat krijgen en een aantal landen niet meer in mag komen en de advocatuur vaarwel kan zeggen en/of de diplomatieke wereld... wel eigenlijk fuck... zn leven min of meer naar de klote is doet niet terzake. Die jongen heeft haar niet verkracht. Minny had nee moeten zeggen. Ze heeft NIETS gezegd en NIETS geweigerd.

Voor ik bijgelezen ben wil ik ff kwijt dat dit natuurlijk dikke onzin is. Je kunt gewoon overleggen met de politie, dat betekent helemaal niet dat er 'geen verlaring van goed gedrag meer afgegeven kan worden' en dat iemand 'voor de rest van zijn leven een sigma heeft'. Dat gebeurt pas op het moment dat iemand veróórdeeld is (en dan is dat nog wat overdreven daar je er van velen nooit achter komt dat ze ooit veroordeeld zijn), en voordat het zover is zijn we al heeeel veel verder. Het is ieders goed recht iets te overléggen met de politie, omdat je erover wilt praten of omdat je wilt weten hoe zij ertegenaan kijken. Het is dan aan de politie om te bepalen of zij wel of niet kunnen vervolgen en in een zaak waarin heel weinig tot geen bewijs is zal dat niet snel gebeuren. Het kan iemand die dit is overkomen echter wel helpen (maar alleen als dat persoon dat zelf wil) om erover te praten,e n stel nu dat deze jongen al een aantekening heeft - dan is dit ook informatie waar de politie wél iets aan heeft.

Je stelt het e.e.a. echt ontzettend overdreven er zijn nog vele stappen te gaan voor zo'n jongen alleen al vervolgd wordt, laat staan veroordeeld.
mamzelle schreef op 07 oktober 2008 @ 22:46:

Ze werkte niet tegen. Hoe noemde Bianca dat ook weer, voor levend lijk erbij liggen of zo iets.

Ja, zoiets ; opgewarmd / opgebaard lijk , als ik het me goed herinner . Niet dat ik er naast heb gestaan en kan bevestigen dat het zo is gegaan , net zomin als jij dat kan . ( maar jij doet het dan weer wel )

Ik kap er ook mee voor vanavond. Als ik een flink aantal bijdragen hier lees zie ik zo onderhand de meerwaarde niet meer van je verhaal doen aan een vrouwelijke politie-agente. Je zal er maar zo één treffen die alleen uitdrukkelijk nee nee genoeg vindt.

Stel nou he , dat je wél een autist treft als oorspronkelijke held . Nou is autist zijn niet strafbaar en dienen autisten niet uit voorzorg opgesloten te worden . Hoe moet een autist en/ of seksueel onervaren jongeman en/of seksueel niet bijster kundig voorgelichte jonge man nou weten dat niet actief deelnemen aan seks vrijwel zeker een teken is van geen sex willen ?

Is een serieuze vraag , is geen verwijt naar Minny of iets dergelijks ( als ik al wat te verwijten zou hebben ) , maar écht ; ga jij je - eventuele - zoons dit wetende nu ook daadwerkelijk vertellen hoe het zit met apatisch reagerende potentiele eh.... sexpartners ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, Minny.. wat vind ik dit naar voor je!
Wat wilde ik nou toch typen?
Verder vind ik de discussie een beetje zonde eigenlijk.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat je je hier rot over kunt voelen, wat voor stempeltje je er ook precies op wil plakken. Minny mag zich toch gewoon rot voelen hierover? Nogmaals, ik vind hoe dan ook dat deze jongen moreel fout zit. Minny weet zelf hartstikke goed dat ze niet het slimste ooit heeft gedaan ('niet met vreemde mensen meegaan'), aan de andere kant maakt iedereen wel eens een inschattingsfout en deze heeft wel een hele nare afloop. Seks tegen je zin (hoe je het ook wil noemen) vind ik persoonlijk een bijzonder heftige 'straf' voor een stommiteit. Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het 'eigen schuld dikke bult' gevoel uitstralen en de discussie wat wel of niet verkrachting is vind ik ook wat vergaand in dit topic. Het is tenslotte absoluut niet waar dit topic voor bedoeld is en de rechters hebben er al genoeg hoofdbrekers over, dus dat lossen we toch niet in een avondje op.

Minny meis, wat naar dat je zo rot slaapt, ik hoop dat het vanavond iets beter gaat. Ik hoop echt dat je iig je schuldgevoel naar jezelf toe opzij kan zetten. Praat desnoods met je huisarts en eventueel kun je dus ook je verhaal doen bij de politie, je moet toch aangifte doen van die portomonnee. Alleen als je zelf wil/ je verhaal kwijt wilt natuurlijk. Het is gewoon een nare ervaring en ik kan niet vaak genoeg herhalen dat ik die jongen moreel hartstikke fout vind.
BGB, ik denk zelf dat je niet héél begaafd hoeft te zijn om te begrijpen dat seks en huilend versteend liggen niet echt.... tekenen zijn van wilde passie. Om het mild uit te drukken... Vind het wel heel triest gesteld met de wereld als je dat ook al op moet nemen in biologieboekjes op de middelbare school.

"Als je partner huilt en niet beweegt, is het waarschijnlijk een teken dat hij of zij zich er niet goed bij voelt."

Kom op zeg, dat moet toch niet nodig zijn .... :-(
Allereerst aan Minny! Het lijkt me een heel enge, nachtmerrieachtige ervaring die je hebt opgedaan. Het had me zeker kunnen overkomen, goed van vertrouwen als ik ben, en daarom lijkt het me heel erg naar voor je en niet makkelijk om het een plek te geven. Het is tenslotte jouw lijf, waar iemand dingen mee gedaan heeft zonder dat je dat wilde en het lijkt me vreselijk moeilijk om dat lichaam even kwijt te zijn. Wees er maar heel lief voor en vertroetel het goed. En probeer er snel weer vrienden mee te worden.

Maar na het lezen dan de discussie denk ik dit;

Maarmaarmaar, tóch! Wat moet die jongen nu wel niet denken? Hoe zit die nu thuis? Hier op het forum lijkt iedereen het er wel over eens te zijn dat hij weinig empathisch vermogen heeft, teveel spuitende hormonen (ofzo). iig was er geen opzet in het spel maar louter dommigheid en geilheid. En ik persoonlijk denk dat dat in grote lijnen wel zou kunnen kloppen.

Maar we leven hier toch zeker in een land waarin een gezonde moraal zou moeten heersen? Moslimmannen die vrouwen geen hand willen geven accepteren we niet, maar studenten die vrouwen neuken die daar totaal geen medewerking aan verlenen zijn 'onempatisch en stom' maar niet meer dan dat?

In Afrika worden vrouwen bij bosjes verkracht en die verzetten zich vast niet altijd met hand en tand omdat het er daar 'nu eenmaal bijhoort'. Maar die boodschap willen we hier toch niet uitdragen?

Die jongen zit nu thuis met vagen herinneringen aan die nacht en er komt geen enkele reprimande, er wordt geen enkele consequentie verbonden aan wat hij gedaan heeft. Natuurlijk is hij geen monster. Maar als niémand hem nu vertelt dat er een vrouw is die het heel moeilijk heeft met zijn acties, als dat écht niet tot hem doordringt (en hoe zou het doordringen?) dan is er voor hem wel een grens overschreden vind ik. Hij heeft iets gedaan, misschien in alle onschuld en dronkenschap, wat een ander pijn en verdriet berokkend heeft. Dat moet hij toch wéten? Daar moet iemand hem toch op wijzen, als hij zelf te stom is om die conclusies te trekken?

Je kunt het jammer vinden voor Minny, een nare ervaring, en dat is het lijkt me, maar hoe is het voor hem? Gaat hij nu door met zn leventje en bralt tegen zn vrienden dat hij gisteren toch een dronken lor in huis had gehaald en dat daar verder niet zoveel aan was want ze zat maar te janken dat ze naar huis wilde en deed niet echt leuk mee, maar hé, wel even geneukt? Wat voor man wordt dat?

Daarom denk ik; wél melden bij de politie. Al is het alleen maar voor dat gesprekje, waarbij hij misschien denkt; oeps, dat had ik beter niet kunnen doen. Misschien is het een eye-opener, misschien niet maar geeft het genoeg schaamte om te onthouden. Misschien is het echt een klootzakje en is het goed dat hij bij de politie geregistreerd staat.

De focus hier is zo op Minny, of zij een inschattingsfout heeft gemaakt ja dan nee, hoe zij dit moet verwerken etc. En dat is allemaal okee. Maar er waren er twee, en er is volgens mij nog iemand die moet weten wat dit nu eigenlijk was en die moet weten dat het niet zomaar een neukpartijtje was. En zo te lezen in Minny's verhaal is het geen jongen die zelf de conclusie zal trekken dat Minny dit allemaal eigenlijk helemaal niet zo leuk heeft gevonden.
.
Kym schreef op 07 oktober 2008 @ 22:39:

[...]

Hier gaat het nu net om geloof ik. Ze werkte wel degelijk voldoende mee blijkbaar, want er heeft gemeenschap plaatsgevonden.

(Indien ze tegenstribbelde door te bewegen, hem van zich af te duwen, nee te zeggen en/of haar benen bijv. bijeen te houden, dat maakt het verhaal anders ja, maar dit blijkt niet het geval)
Ze werkte voldoende mee, omdat ze niet tegen stribbelde. En that's it.

Ik vind dit echt om misselijk van te worden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
tangerine schreef op 07 oktober 2008 @ 23:42:

"Als je partner huilt en niet beweegt, is het waarschijnlijk een teken dat hij of zij zich er niet goed bij voelt."

Kom op zeg, dat moet toch niet nodig zijn .... :-(

Nou maak ik me sterk dat dat huilend onderop liggen iets is wat door een forummer die niet Minny is in het leven is geroepen en dat iedereen ineens in de openingspost meent te lezen dat Minny al huilende geslachtsgemeenschap heeft gehad .

Als Minny had liggen huilen tijdens de daad , dan had ze zelf - schat ik zo in - gevonden dat die knul niet anders had gekund dan weten dat ze niet wou .

Minny verwijt zichzelf - of nee ; zégt zelf - dat ze niets heeft gedaan . Niets . Wie zwijgt stemt toe is natuurlijk niet altijd van toepassing , maar maakt misschien net dat nuanceverschil ( voor degene die " het " wil doen met/ op je ) , ook als je het niet met lichaamstaal hebt geseind .
Poez, lieverd, laat het gaan...
.
moem schreef op 07 oktober 2008 @ 23:42:

En zo te lezen in Minny's verhaal is het geen jongen die zelf de conclusie zal trekken dat Minny dit allemaal eigenlijk helemaal niet zo leuk heeft gevonden.

Eh........... waar haal jij dat uit dan ?

Nou heb ik net zomin een glazen bol als jij , maar er is een kans dat die jongen de andere morgen zijn ogen open deed , en met een barstende koppijn zich met moeite het een en ander héél anders herinnert . Waarmee ik ( hoe voorzichtig moet je zijn , zeg ) niet wil zeggen dat wat en hoe hij het zich herinnert de waarheid is ..... Maar of die jongen gaat staan brallen ....dat jij dat zo zeker weet , zeg . Zullen we hem zelf maar stenigen , of in de brand steken ? Vierendelen , is dat wat ?
lindy schreef op 07 oktober 2008 @ 23:50:

Bi, er zijn zelfs vrouwen die huilen van gelukzaligheid. Dus ook dat valt op meerdere manieren te interpreteren.
Ja, je kan ook janken van het lachen . Zo blijven we aan de gang.....
tangerine schreef op 07 oktober 2008 @ 23:40:

Verder vind ik de discussie een beetje zonde eigenlijk.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat je je hier rot over kunt voelen, wat voor stempeltje je er ook precies op wil plakken. Minny mag zich toch gewoon rot voelen hierover?.
Absoluut .
lindy schreef op 07 oktober 2008 @ 23:50:

Bi, er zijn zelfs vrouwen die huilen van gelukzaligheid. Dus ook dat valt op meerdere manieren te interpreteren.

Tip: niet op reageren. Gewoon niet doen, heeft geen zin.

Doel: Minny steunen en uitlaatklep bieden.

Mijn vingers jeuken ook, maar als je op je handen zitten worden ze plat. Als je het vaak genoeg doet worden ze zo plat dat het vleugels worden.

Hoop dat je goed hebt geslapen Minny.
.
blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2008 @ 23:49:

[...]

Nou maak ik me sterk dat dat huilend onderop liggen iets is wat door een forummer die niet Minny is in het leven is geroepen en dat iedereen ineens in de openingspost meent te lezen dat Minny al huilende geslachtsgemeenschap heeft gehad .

.
Nee, Minny heeft dat in een latere posting zelf verteld. Ze huilde, en heeft snikkend gezegd dat ze naar huis wilde.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes schreef op 08 oktober 2008 @ 00:01:

[...]

Nee, Minny heeft dat in een latere posting zelf verteld. Ze huilde, en heeft snikkend gezegd dat ze naar huis wilde.
TIJDENS de sex ? Of ervoor en dat hij haar toen ging troosten en dat hij toen ....etc . ?
lindy schreef op 07 oktober 2008 @ 23:47:

[...]

En dat moet de politie hem dan gaan vertellen? Als er al iemand is die hem moet vertellen, als ze daar behoefte aan heeft, dan is dat Minny zelf. Het is toch van de gekken dat al dan niet beroerde spijtseks een overheidszaak moet worden?
Waarom zal de politie hem dat niet hoeven vertellen, maar Minny zelf? De overheid is toch een soort 'vader' van de maatschappij? Zo kun je het toch beschouwen? Die mag hem daar toch op wijzen? En hoezo spijtseks? Minny wilde toch helemaal geen seks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven