Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, digiborden. Ik kon even niet op de naam komen.

Werk ze!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 19 november 2015 @ 09:45:

En wat doe je om tot rust te komen van het kleuren..?

Slapen. Kleuren is echt rustgevend.



EV, super dat je je kaarsen kunt verkopen.



Gisteren op mijn vrijwilligerswerk op een nieuwe locatie (arme bewoners kunnen ze helemaal niet tegen) geen muziekmiddag meer maar een KNUTSELMIDDAG, wat een straf.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee zeg, een knutselmiddag!

Ik heb vandaag ook weer twee kaarsen beplakt met servetten.

Opbrengst is niet voor mij hoor, maar voor onze Huiskamer.



Oh ja, en: weekend!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ohja
Alle reacties Link kopieren
Ja dus.



Ik denk dat ik vanavond 's lekker ga stoken. Vuurtje in de kachel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



EV, goed van je om kaarsen te verkopen voor de HK.



Vriend is werken dus vanavond lekker haken.
Alle reacties Link kopieren
Haak ze, Steph.

Het is maar heel kleinschalig hoor. Ik had er gewoon twee gemaakt, eigenlijk voor mezelf. Ze stonden nog in de HK, en toen had iemand dat gezien, van de week. Vroeg of het te koop was. Vandaar. Ik ga zeker geen 'produktie' maken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Leuk, die kaarsen, EV....!

Je zou ook foto's kunnen uitprinten op tissue papier, en het dan op je kaars 'plakken' / smelten door tussen föhn en foto bakpapier te houden (zie foto)
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is wel heel apart zeg, met een foto.

Ik had gisteren nog wat zitten googlen. Je kunt vanalles kopen om kaarsen te decoreren. Wow!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Doe jij dat ook zo, met zo'n bakpapiertje ertussen..? Met een föhn? Of strijkijzer..?
Alle reacties Link kopieren




Nee, het zijn servetten. Die bestaan uit drie laagjes, twee laagjes haal ik weg (friemelwerk!) en vervolgens doe ik lijm op de kaars, en plak dan het laatste dunne laagje erop. Moet heel voorzichtig, want het scheurt heel gauw. Lijm komt van... jawel, daar is ie weer: Action. 89 cent!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh zo!

Ja, Hahaha, lang leve de Action
Alle reacties Link kopieren
Die servetten komen daar trouwens niet vandaan.

Die had iemand een keer meegenomen naar de HK. Met nog een hele hoop andere.

De andere twee kaarsen zijn met zonnebloemen beplakt. Die vind ik persoonlijk nog veel mooier dan deze.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 21-11-2015 20:03
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wilde even zeggen dat ik zojuist, in het uiterste geheim, sinterklaas heb gespeeld. Keek op een site wat er op het verlanglijstje van mijn vriend en mij stond. Een eigen account gemaakt en voor ieder twee kado's gekocht. En laten inpakken ook maar. Wilde ik even kwijt, gelukkig komt hij morgen later thuis zodat de pakketjes hopelijk al in huis zijn en dan verstoppen!
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 25 november 2015 @ 23:12:

Hallo,



Wilde even zeggen dat ik zojuist, in het uiterste geheim, sinterklaas heb gespeeld. Keek op een site wat er op het verlanglijstje van mijn vriend en mij stond. Een eigen account gemaakt en voor ieder twee kado's gekocht. En laten inpakken ook maar. Wilde ik even kwijt, gelukkig komt hij morgen later thuis zodat de pakketjes hopelijk al in huis zijn en dan verstoppen! leuk, Steph!
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



De kado's zijn in huis en verstopt.
Alle reacties Link kopieren
*steekt hoofd om het hoekje en zwaait voorzichtig *

Long time no see, maar, zoals ik eerder schreef, uit het is niet uit het , dit blijft mijn favoriete VF-topic! Bezig geweest met van alles en nog wat de afgelopen tijd, vooral veel gewerkt en dan 's avonds laat geen zin meer om nog een keer achter het scherm te duiken.

Op knutselgebied ben ik bezig geweest met een heel eenvoudig klusje maar wel een dat veel voldoening geeft: borduren van kussen in kruissteek. Zoiets: klik maar dan met een strakkere, meer moderne afbeelding. Leuk kitsch vind ik dat. Heb er één af, die ben ik nog op een bestaand kussen aan het naaien (met de hand). Heb nog zo'n projectje liggen, leuk werkje!



Verder, net als Steph (leuke verrassing trouwens voor vriend!!), druk met de Sint. Vooral creatieve ideeen bedenken bij het schoen zetten vind ik geweldig. Zo hadden we hier vorige week AndersomPiet op bezoek en hebben we al het meubilair van de woonkamer omgedraaid! Net heb ik de schoencadeaus ingepakt in 6 dozen, van klein naar groot, zodat we morgen een enorm cadeau bij de schoenen kunnen leggen... Leuk !



Zal de komende tijd weer eens wat vaker posten, nu eerst



WEEKEND!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Leuk Akakia, een kussen in kruissteek (geen geduld voor). En nog een gelovige met alles erom heen.

Trouwens dat is echt geen eenvoudig klusje hoor. De AndersomPiet Ik wil ook een kind (tijdelijk uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 29 november 2015 @ 17:02:

(...) Ik wil ook een kind (tijdelijk uiteraard) een lease- kind (tussen 4 en 5 december)
Alle reacties Link kopieren
Andersom-Piet



Ik ben ook wat aan het knutselen. Heel simpel: een stempel maken en vervolgens stempelen.

Je koopt een gum bij de winkel die begint met de A (je weet wel), voor 28 cent.

Ontwerpje op tekenen. Dan met van die gutsdingen de afbeelding tevoorschijn toveren.

Vel papier of kaartje pakken, en stempelen maar. Kleine moeite, groots resultaat.

Ik gebruik acrylverf. Ja, van dezelfde winkel. (Waar anders? haha)

(Bij mozaïekvriendin deze stempels gemaakt voor kinderworkshop druktechnieken. Zo leuk!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee EV! Foto??

*dwingt zich om dit idee meteen weer te vergeten als ze volgende week in de A. loopt...*
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 29 november 2015 @ 21:36:

Leuk idee EV! Foto??

*dwingt zich om dit idee meteen weer te vergeten als ze volgende week in de A. loopt...* wedden dat er binnen no time 26 gummen in je Action karretje liggen...?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel gummen hoef je niet eens te hebben. Je kunt van 1 gum 2 stempels maken.



Vanmorgen al aan iemand zo'n gestempeld kaartje en (ook gestempelde) envelop gegeven. Ze was erg verrast!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
*trots: gisteren bij de A*ction geweest en geen gum gekocht!!* Leuk dat je iemand ermee kon verrassen EV!



En: Weekend
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Weekend



Nou, origami valt nog niet mee, weet ik nu uit eigen ervaring.

Ik kreeg laatst héél mooi origamipapier cadeau. Van de week een boek uit de bieb gehaald met een aantal vouwvoorbeelden. Vanmiddag heb ik het voor het eerst geprobeerd. Het lukte niet.



Vroeger heb ik wel bootjes gevouwen, vliegtuigjes, en van die dingen voor op je vingers, dat je vragen moet stellen en dat daar dan antwoorden in staan (geen idee hoe zoiets heet). Maar kraanvogels, mezen en waterlelies is toch een heel ander verhaal!

Oké, morgen maar weer verder proberen. (Ik had natuurlijk ook niet het mooie papier al gebruikt..!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven