Wat te doen? Kast niet leverbaar

25-11-2015 17:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast mijn excuses mocht dit een redelijk lange OP gaan worden.



Op 10 september hebben wij bij een winkel een aantal kasten gekocht. Te weten 1 TV kast en 2 vitrinekasten. Die laatste twee waren toen niet op voorraad en moesten besteld worden. De tv kast hebben we direct afgerekend en meegenomen, die staat dus al binnen.



Vitrine kast was die week in de actie, tv kast zou de week erna in de actie zijn maar uit coulance hebben we die al voor de aktieprijs meegekregen. Wij zijn eind september op vakantie gegaan en net daarvoor dacht ik; laat ik even bellen of die kasten binnen zijn, dan weten ze dat we ze de komende twee weken niet kunnen komen ophalen. Ik kreeg toen de reactie dat er 1 binnen was en dat ze nog wachtten op de 2e. Prima, ze konden daar zonder problemen blijven staan.



Wij zijn 2,5 week later terug gekomen van vakantie, weer gebeld of we de kasten op kunnen komen halen. 'Die zijn nog niet binnen' Ook die ene kast dus niet meer, nogal perplex heb ik opgehangen en ben ik een dag later naar de winkel gegaan om verhaal te halen waarom ook die ene kast er niet meer was. Konden ze me geen antwoord op geven, was hun fout, waarschijnlijk verkocht denk ik dan. Inmiddels half oktober, nog steeds geen kasten; door de actie was de voorraad op en zou het langer duren. Ok, kan ik mee leven, is vervelend maar kunnen zij ook niets aan veranderen. Meneer uit de winkel kon mij garanderen dat ze wel weer binnen zouden komen, zover hij kon zien eerste week van november. Dan moest ik er maar een week bij optellen en zouden ze dus de tweede week van november binnen zijn. Vervelend, maar dit werd netjes gecompenseerd dat ik deze 2 dan gratis thuisbezorgd zou krijgen.



Eerste week van november ging voorbij, tweede ook, niks gehoord. Weer zelf moeten bellen hoe het zat. Wat blijkt; kasten zijn niet meer leverbaar en zullen ook niet meer komen. Geven me 2 opties. Optie 1: Ik mag de tv kast terugbrengen en krijg mijn geld terug, maar zit dus zonder kasten. Optie 2: We krijgen een fikse korting (blijft er nog 160 euro per kast over) en ik krijg dan 2 showmodellen uit de winkel. Echter moeten die dan wel ergens anders vandaan komen en dat vervoer moet ik betalen. Daar was ik het al niet mee eens, hoofdkantoor gebeld; Jysk draait voor die vervoerskosten op. Oke, dan wil ik het wel overwegen. Er werd ons al gezegd dat als ze dan geleverd zijn ze er niets meer mee kunnen doen, waren we ook mee akkoord. Mijn vriend is vandaag dus naar de showmodel kast gaan kijken, een uur rijden, wat blijkt.... beschadigd, en niet een beetje. Precies in het zicht zit een deuk van zeker 2 cm. Daar gaan we dus niet mee akkoord, vind het schandalig dat ze die kast dan nog aan je proberen te verkopen.



Verder zijn er geen opties, dan maar alles teruggeven. En dan heb ik dus al die tijd gewacht op niks.... Ik weet even niet meer hoe of wat, wat zouden jullie doen? TV kast terug en van voor af aan beginnen? Tv kast houden en er een andere bij zoeken? Verder zoeken naar andere showmodellen? Ik vind het vooral belachelijk dat de winkel hier zo'n nonchalante houding over heeft: 'Dan maar geen kast' en dat ik er constant zelf achteraan heb gemoeten. Niet 1 keer hebben ze ons gebeld om te laten weten hoe het zat, en dan ben ik niet eens ongeduldig geweest en heb ik netjes alle 'deadlines' afgewacht.



Kasten genoeg zou je zeggen, maar dat is in de kleur die wij willen nogal lastig voor een beetje een redelijk budget helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 25 november 2015 @ 18:34:

Hoogglans meubels bij Yisk gezien. Alleen al van het ernaar kijken vielen er stukjes lak af. Zaten best leuke dingen bij, echter ik kreeg de kriebels van de staat van de showmodellen. Dat beloofde niet veel goeds. Ik denk dus dat je god mag danken dat deze winkel je onbewust beschermt tegen een miskoop. Want eenmaal die meubels in huis met krassen en hoekjes eraf zul jij niet genieten van je nieuwe meubeltjes.



En van mij hoeft echt niets duur te zijn. Je hoeft geen designwinkels te bezoeken om te slagen. Maar Yisk vond ik echt uitermate slecht ogen qua meubilair, zeker de hoogglans meubels.Ik heb het TV meubel binnen staan, als je hem goed in elkaar zet (niet a la in de winkel binnen een half uur) is het steviger en beter dan IKEA, uit ervaring. Dat ding staat dus al sing half sept in elkaar en gebruikt, niets aan te zien.
netjes dat je de TVkast mag terugbrengen

dat zou ik dus ook doen, en elders iets nieuws uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 25 november 2015 @ 17:40:

Zou het terugbrengen en naar IKEA gaan.Eens met Bull.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dit is juist reclame voor Jysk. Er zijn dus daadwerkelijk mensen die er iets leuks vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 18:24:

[...]





Nee klopt, ik ben ook altijd heel netjes geweest. Echter is het wel zo dat de verkoper uit de andere winkel aangaf dat de beschadiging was doorgegeven naar het filiaal die dit regelt. Maar zij hebben dat dus niet tegen ons gemeld, vooral dat vond ik niet netjes.



Maargoed keus is gemaakt. Kast mag terug.

Dat wordt shoppen. Iemand een tip voor een strakke witte hoogglans kast zonder al te veel poespas?



Het stikt overal van zulke kasten, dus het moet niet zo lastig zijn om zoiets te vinden lijkt me.

Wat voor iets zoek je precies? Want strak hoogglans zegt niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek vooral een woonkamer kast, tv meubels zijn er genoeg. Moet een grote kast zijn, of 2 hoge naast elkaar. Samen minimaal 1.60-1.80 breed. Hoogte minimaal ooghoogte. Wit hoogglans. Met deuren, glas of dicht maakt niet uit. Strak; dus geen handgreepjes midden op de deuren etc, en mag ook wel iets van chroom afwerkstrip inzitten maar hoeft niet perse.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 19:28:

Ik zoek vooral een woonkamer kast, tv meubels zijn er genoeg. Moet Meen grote kast zijn, of 2 hoge naast elkaar. Samen minimaal 1.60-1.80 breed. Hoogte minimaal ooghoogte. Wit hoogglans. Met deuren, glas of dicht maakt niet uit. Strak; dus geen handgreepjes midden op de deuren etc, en mag ook wel iets van chroom afwerkstrip inzitten maar hoeft niet perse.



Oh, die staat hier

Die was wel een stuk duurder dan Jysk.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, hoewel, de mijne is niet zo breed denk ik.
Ik zou alles terugbrengen, en toch voor een set gaan. De winkel die je noemt kende ik niet. Wel erg rot dat je nu steeds hebt moeten bellen e.d. en alsnog met lege handen staat.



Even op de site gekeken, ik ben nog op zoek naar een mega goedkope simpele boekenkast. Bij deze gevonden, thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 19:30:

[...]





Oh, die staat hier

Die was wel een stuk duurder dan Jysk.Nou vertel waar kan je hem kopen; ik heb toch nergens gezegd dat het niet duurder mocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 25 november 2015 @ 19:32:

[...]





Nou vertel waar kan je hem kopen; ik heb toch nergens gezegd dat het niet duurder mocht?



Ik zeg toch ook niet dat je dat zei? Ik deelde het alleen mede.

Mijne komt van een lokale winkel die hem niet meer heeft. Ik kan proberen of ik hem ergens online vind, maar zoals gezegd haalt de mijne de door jou gewenste breedte niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 19:36:

[...]





Ik zeg toch ook niet dat je dat zei? Ik deelde het alleen mede.

Mijne komt van een lokale winkel die hem niet meer heeft. Ik kan proberen of ik hem ergens online vind, maar zoals gezegd haalt de mijne de door jou gewenste breedte niet.Ok. Dus nog steeds geen idee waar ze zoiets wel hebben. Breedte hoeft niet exact te zijn, maar ik heb een muur van 9 meter, dan wil ik niet een kast van 1 meter zetten want dat vind ik niet mooi
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn kast en ik heb geen ervaring met de winkel, maar zit hier niet iets voor je bij?

https://www.aktiewonen.nl/
Alle reacties Link kopieren
Of zoiets?



https://www.trendymeubels ... -sas-deltino-wandkast.htm
Alle reacties Link kopieren
Trendhopper heeft ook strakke witte kasten en tv meubels.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede is leuk Soleil! Thanks. Die eerste; ben niet zo van de led verlichting in veel van die modellen :p



Trendhopper ken ik niet, ga ik ook even checken!
Alle reacties Link kopieren
De verlichting is een extra optie, niet standaard.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 20:35:

De verlichting is een extra optie, niet standaard.Aha. Zover had ik nog niet eens gekeken. *gaat opties nog eens goed doorspitten*
Alle reacties Link kopieren
Als het geld dan toch niet veel uit maakt, kijk eens bij hülsta. Precies war je zoekt maar je betaalt er wel naar
Alle reacties Link kopieren
Terugbrengen.



En lekker weer opnieuw beginnen met het inrichten van de woonkamer en de winkel uit je geheugen wissen.



Ik had direct geopteerd voor terugbrengen, of liever gezegd, ik had geprobeerd of ze die kast niet op konden halen bij een leverantie in de omgeving.



Wat een tijd en reiskosten hebben jullie al gespendeerd aan dit flutbedrijf.
De toekomst is niet meer wat het was
Ik zou de tv kast terugbrengen en ergens anders gaan kijken... als het niet bij elkaar past (of net niet) is het niet mooi.

Of je moet voor iets heel anders gaan. Wij hebben hier in huis bijvoorbeeld steiger houten meubelen in de zithoek, eikenhouten eettafel (gelakt) en een donker beuken dressoir. Klinkt als een bij elkaar geraapt zooitje, maar omdat het allemaal erg verschillend is en toch hout past het wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Is de Besta-serie van Ikea dan niet iets voor je? Strak, wit (of andere kleuren), geen greepjes, modulair dus net zo samen te stellen als je wil.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Besta van Ikea
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 26 november 2015 @ 22:15:

Is de Besta-serie van Ikea dan niet iets voor je? Strak, wit (of andere kleuren), geen greepjes, modulair dus net zo samen te stellen als je wil.Ja is een optie! Heb al heel wat keren google gebruikt intussen en verschillende webwinkels bekeken, gaat goed komen! Kast gaat zaterdag terug
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven