Rare gewoontes of tradities bij jullie thuis

26-11-2015 12:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of een soortgelijk topic al ooit gestart is, maar uit nieuwsgierigheid open ik hem toch.



Wat doe jij / jouw gezin of deed je wellicht bij je ouders thuis wat voor anderen waarschijnlijk raar is?



TO begint:



Eten en snacks "mogen" pas gegeten worden als de film of het programma wat we kijken begonnen is.

Ook tijdens de reclames nemen we bijvoorbeeld geen handje chips, dat doen we alleen tijdens de film.



Tijdens kerst worden er altijd dezelfde films en televisie programma's gekeken, deze films mogen de rest van het jaar niet gekeken worden. Dat is namelijk zonde van het kerstgevoel.

Vanaf 1 November wordt er hier in huis vol op kerstmuziek gedraaid.



De hond viert zijn verjaardag. Hij krijgt dan kadootjes, ingepakt en wel en krijgt een plakje cake.
Bij ons mocht de natte afwas niet op het aanrecht worden geplaatst. Het was een chromen aanrechtplaat en moeders was vies van de vlekken die daarop zouden ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier kreeg de hond geen verjaardag hoor! Wel met sinterklaas een 'chocolade' letter gemaakt van hondenvoer in zijn letter Dat was onze rare gewoonte!



Bij eten dat ik niet lekker vond moest ik altijd 3 happen proberen, als ik het dan nog steeds niet lekker vond mocht ik t laten staan en kreeg ik wat anders. Maar toch altijd die 3 happen!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Regels die je nooit begreep van je ouders



Vergelijkbaar topic, veel leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
In ons gezin noemen wij elkaar regelmatig bij de eerste twee letters van ons voor- en achternaam.

We hebben ook wel bepaalde uitspraken, zoals een gek woord voor welterusten.
quote:minnimouse schreef op 26 november 2015 @ 12:41:

In ons gezin noemen wij elkaar regelmatig bij de eerste twee letters van ons voor- en achternaam.

We hebben ook wel bepaalde uitspraken, zoals een gek woord voor welterusten.





Een van de jongens vond als kleuter zijn naam niet cool genoeg, en noemde zichzelf 'Johny'. Hij is nu 13 en nog steeds noemen we hem heel regelmatig zo, uiteraard bij voorkeur waar anderen bij zijn

Of we spreken zijn naam achterstevoren uit, gevolg door -io.

Zijn normale naam gebruiken we enkel als hij iets mispeuterd heeft.



De katten krijgen hun eten afgewogen - want anders veels te dik - en weten exact hoe laat het is, als wij durven uitslapen (ze krijgen hun ontbijt normaal om 8u) zijn ze zeer verontwaardigd.



We hebben allemaal onze vaste plek aan tafel en op de sofa.



1 kind heeft de gewoonte om in de auto tegen de gordel van degen voor zich te trappen, die mag dus nooit achter de chauffeur zitten.



Fluiten mag niet binnenshuis want rottige akoestiek en ik heb zeer gevoelige oren. Om dezelfde reden worden kinderprogramma's op tv (denk Nickolodeon etc.) alleen met koptelefoon op gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Op dinsdag ochtend drink je koffie met kibbeling. Simpel.
Papegaai heeft een ochtendritme . Als we het niet doen is ze de ganze dag chagerijnig.

'S avonds ook een bepaald ritme om naar 'nest' te gaan want anders klimt ze d'r kooi uit om opnieuw te beginnen.

(besef me nu dat t een verwend kreng is 😁)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder bakte altijd een taart als onze kat jarig was, die aten wij dan op want de kat bliefde hem niet. Was meer een excuus om een taart te bakken zonder geldige reden

Wij haalden nooit afhaaleten bij de snackbar, Chinees etc behalve op de dag dat wij terug kwamen van vakantie.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Regels zijn toch wat anders dan gewoontes en tradities?
Bij mijn ouders had het vaak met eten te maken, alleen patat op zaterdag enzo.



Ik heb schoonouders gehad, die hadden dat een tandje erger. Daar had het week menu echt een vast patroon incl de toetjes bij de juiste maaltijden.
quote:slekire schreef op 26 november 2015 @ 13:12:

Op dinsdag ochtend drink je koffie met kibbeling. Simpel.







wat een geweldige openingspost to!
Iedere schoolvakantie een keer ontbijten bij Ikea.



Verslapen of anderszins te laat? Dan voor vertrek verplicht ook nog de hond uitlaten. Het heeft de huispuber toch een paar weken gekost voor hij het onlogische daarvan toch even wilde bespreken Dat het verre van logisch is hebben we volmondig erkend maar de regel blijft. En werkt, want hij komt nooit meer te laat.



Zodra de chefkok van dienst begonnen is met koken moet iemand anders de tafel dekken. En degene die de tafel dekt mag bepalen of er aan de eettafel gegeten wordt of voor de tv. Gevolg: iedereen is op tijd thuis voor het avondeten en geen gezeur meer of er iemand alsjeblieft de tafel wil dekken.



Chips, koek, fris en/of andere snaai wordt alleen gekocht als er iemand met me mee gaat om te helpen als ik de weekboodschappen ga halen. Degene die mee gaat mag dan kiezen wat er precies voor snaai gehaald wordt. En mag ook mee kiezen wat voor vlees, groente, fruit etc er in huis komt.



Maar de raarste gewoonte schijnt volgens vrienden van de huispuber toch wel te zijn dat we zoveel lachen hier in huis. Tja, ook strakke regels kun je met een lach en een grapje handhaven.
TO, ik vind het trouwens heel lief dat jullie de verjaardag van jullie hond vierden. Compleet met ingepakte cadeautjes .

Alle reacties Link kopieren
Grappig topic :-) Ik zit even te denken, maar volgens mij hebben nog geen rare gewoontes
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wij vierden de verjaardag van de hond ook! En hij ging dan rondjes rennen als hij zijn cadeautjes zag. Dus ik denk dat hij het snapte...



Verder aten we altijd "stiekem" op de bank als mam niet thuis was. Vond pap gezellig en het was ons geheimpje. (Mam wist het trouwens...)
quote:Juul2014 schreef op 26 november 2015 @ 13:37:

Grappig topic :-) Ik zit even te denken, maar volgens mij hebben nog geen rare gewoontes



Ik zit ook te denken. Maar tot nu toe niets raars (voor mij dan )



Nog even graven...
Hier hebben veel producten een naam van de persoon die ze het meest gebruikt. Zo hebben we papamelk, papamuisjes, *naam zoon*brood, omasmeerworst etc. Dit wordt ook door de kinderen buitenshuis gebruikt waardoor anderen niet altijd snappen wat ze bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten op zaterdagavond altijd patat. Ik zou er ook niet aan moeten denken om echt te koken op zaterdagavond, lijkt me echt een straf. Grappig is dat mijn man en ik dat trouwens allebei van huis uit zo gewend zijn, dus het is hier ook nooit een punt van discussie geweest.



Verder waren we altijd gewend om op zondagmiddag warm te eten, ook van huis uit. De volgorde was altijd: ontbijt, kerk, koffie, warm eten, rondje wandelen, kerk. Sinds een aantal maanden hebben we alleen nog maar 's avonds een dienst. Maar we moeten er nog enorm aan wennen om onze zondagen nu anders in te delen, dus we lopen de halve dag met onze ziel onder onze arm tegenwoordig. Old habits are hard to break.

Oh, en die koffie op zondagmiddag rond 12 uur was altijd met een scheutje baileys erdoor, zondagskoffie noemden we het. Krijgen we nu ook niet meer :(



Verder zijn we best normaal volgens mij, kan geen rare gewoontes bedenken eigenlijk.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdens kerst worden er altijd dezelfde films en televisie programma's gekeken, deze films mogen de rest van het jaar niet gekeken worden. Dat is namelijk zonde van het kerstgevoel.Dit ja.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Popmuziek was uit ten boze op en rond kerst. Dat vond ik niet erg want ik hield niet van popmuziek. Wat op zich al een afwijking was. Ik hield van klassiek en evergreens. En easy listening.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij eten op zondag altijd soep en brood; er wordt dus geen warme maaltijd gekookt.

's Zaterdags overdag geen TV: we spelen gezellig spelletjes zoals Monopoly.

Vind dit echt leuk, gezellig! Zeker omdat de nodige (en onnodige) knabbels op tafel gezet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ragout was het meestvoorkomende gerecht op zon- en feestdagen (ook zaterdagen en voetbalwedstrijden op tv). Kerrieragout, kalfsragout, kipragout, runderragout, selderijragout, visragout, garnalenragout, kreeftragout, indische ragout, eierragout. Op pastijtjes en brood, in bitterballen en kroketten; ragout, ragout, ragout.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vroeger "thuis" was het op zaterdag altijd soep en brood met biefstuk. Bij mij thuis is zaterdag graasdag, soms ontbijt ik met Vietnamese loempiaatjes, een andere keer met een halve mokkataart of gefrituurde inktvisringetjes, de rest van de dag zien we dan wel, soms ook soep of stokbrood met iets lekkers, een enkele keer pannenkoeken maar doorgaans als de kleinkinderen er zijn.

Als mijn hond jarig is krijgt ze biefstuk, ik ben vast niet de enige die de verjaardag van de hond viert.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven