Kerst 🎄🎄

10-11-2015 08:38 150 berichten
Ik ben gister de hele middag bezig geweest op zolder, kerst spullen uitzoeken lampjes uit elkaar halen dat is elk jaar weer een bezigheidje. Ik heb de kerst spullen beneden vandaag zet ik alles op. Zijn jullie ook al met kerst bezig? Kerst is mijn favoriete thema 🎄
Haha, het mooie van de kersttijd vind ik vooral al die relatiekado's die mijn man krijgt. Laat ze maar komen hoor die kistjes wijn en kaasplankjes en mini kerstpakketjes. Ja, wij geven ook veel weg behalve de drank.
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 12 november 2015 @ 13:12:

Ik was net even bij de Intratuin....nou, ik zou m'n maandloon daar wel kunnen spenderen hoor!

Breek me de bek niet open. Maar ik heb nu de mooiste kerstspullen en alles wat ik heb wil ik ook in de bomen hangen. Want ik heb twee kerstbomen. Erg he.....

Een in blauw, en een nostalgische met hoofdzakelijk rood. Een komt in de woonkamer, en eentje in de serre. Misschien moet ik die in de woonkamer gewoon al zetten... dat ziet nog niemand hier. Anders zul je het overal horen in het dorp, dat hier de kerstboom al staat en dan kom ik straks in het carnavalsgala....



Maar ik vind het altijd leuk om in tuincentra te kijken naar kerstbomen met kerstspullen. Dat is een tic van mij.
Volgens mij is de thema van kerst wit



Ik ben vanmorgen de stad ingeweest en tuincentrum bezocht. Veel wit met lichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Wit suggereert sneeuw en winter! Dat is wel mooi.



Hier staan al twee kleine kerstboompjes en hangt al het een en ander.... Het wordt mondjesmaat tevoorschijn gehaald.
de voortaan en achtertuin opfleuren en dan ben ik kerst ready.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 14 november 2015 @ 21:00:

Haha, het mooie van de kersttijd vind ik vooral al die relatiekado's die mijn man krijgt. Laat ze maar komen hoor die kistjes wijn en kaasplankjes en mini kerstpakketjes. Ja, wij geven ook veel weg behalve de drank.Haha geweldig! Toen ik nog thuis woonde kreeg mijn vader ook ontzettend veel relatiegeschenken en dat was het echt een feestje als hij weer thuis kwam met wat lekkers. Wij gaven toen ook veel weg aan vrienden, maar blijft een leuke herinnering.
My bags under my eyes are couture
quote:fleetfox schreef op 11 november 2015 @ 14:11:

[...]



Wat verdrietig Xandora. Gelukkig kun je dit jaar met plezier naar Kerst uitkijken. Ik hoop wel dat de longuitslag van je schoonmoeder goed is.



Mijn moeder heeft dit jaar weer eerste Kerstdag en gaan we lekker bij haar eten, hopelijk voelt ze zich dan goed genoeg. 2de Kerstdag rouleren wij met schoonfamilie en regelt diegene die dat jaar aan de beurt is broodjes, salades en nog wat anders lekkers wat makkelijk te bereiden is. Dat vind ik altijd zo heerlijk, ik eet met liefde bij mijn moeder maar het is wel altijd een beetje 'geregisseerd' voor mijn gevoel. Worden we verwacht in mooie kleding en wordt er volgens de etiquette getafeld. Ik ben het meer gaan waarderen sinds mijn moeder ziek is, maar die tegenhanger van tweede Kerstdag maakt dat het fijn in balans is.



Kerstavond vieren we dit jaar zelf thuis, ik ga op mijn gemak koken en als het goed is komen dan een tante van mijn man en mijn onlangs weduwe tante. Tante van mijn man is onlangs zijn zoon verloren dus hopen we wat fijns voor beiden tantes te kunnen doen.



Maar de Kerstboom gaat hier standaard 1 of 2 januari weer de zolder op. Na Nieuwjaar voelt het voor mij echt als het einde van de feestdagen en ga ik niet nog een week tegen die boom aankijken. Kerst is leuk, maar voorbij = voorbij.

Fleetfox, altijd als ik jouw berichten lees voelt het heel goed.

Je lijkt me een onwijs leuk mens!



Overigens is bij ons ook heel snel na nieuwjaar einde kerstversiering. Klaar is klaar en weg is weg principe. Dan aan een nieuwe werkweek beginnen met de wetenschap dat huis weer klaar is voor gebruik in het nieuwe jaar. Ik kan dan op gegeven moment echt tegen het werk aan zitten hikken dat ik heb met alles opruimen en weer inpakken. Haha
Alle reacties Link kopieren
Eerst de Sint dan kerst..
Alle reacties Link kopieren
Voor de kerstliefhebbers: http://www.beekwilder.com/nl/search/?q=kerst
Alle reacties Link kopieren
Die vaas met takken en wat subtiele kleine kerstballen er in vind ik wel mooi eigenlijk EmmaSwan, en ik ben niet zo erg van de kersttrends



Hier ook nog niks kerstigs in huis. Eerst de Sint het land weer uit voordat ik daar over na ga denken. Heck, mijn Halloween slinger hangt ook nog voor het raam haha.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
Alle reacties Link kopieren
Morgen begin ik aan het kerstdorp. Daar ben ik bijna een week mee bezig, dan vind ik dat deze ook een tijd mag staan.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we vooral nog bezig met Sinterklaas, kerst komt daarna (ergens) wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vrijdag mijn kerstboom kopen, een echte. Ik hou niet van neppers, ik hoop dat mijn pup er vanaf kan blijven. Zal onder maar geen ballen ophangen.

Ik koop altijd de grootste bij de Hornbach, die past nog net in mijn auto. Aan een klein boompje heb ik niks, ik moet wel al mijn ballen kwijt kunnen.

Ik kan niet wachten, verder heb ik al aardig wat kerstspulletjes neer gezet en binnenkort ook nog maar even langs de intratuin
Its beginning to look a lot like Christmas

Everywhere you go





Mooi gezicht als je s'avonds door de straten rijdt en je ziet de verlichting. 😄😊
Even mn vader vragen m'n spullen te halen. En het topic doornemen voor trends..
quote:Troelalaaaa schreef op 21 november 2015 @ 09:00:

[...]



Fleetfox, altijd als ik jouw berichten lees voelt het heel goed.

Je lijkt me een onwijs leuk mens!



Overigens is bij ons ook heel snel na nieuwjaar einde kerstversiering. Klaar is klaar en weg is weg principe. Dan aan een nieuwe werkweek beginnen met de wetenschap dat huis weer klaar is voor gebruik in het nieuwe jaar. Ik kan dan op gegeven moment echt tegen het werk aan zitten hikken dat ik heb met alles opruimen en weer inpakken. Haha



Awww, wat lief Troelalaaa! Ik bloos er helemaal van!

Maar dat je even weet: het is geheel wederzijds. Je komt heel lief en geduldig over, mooi vind ik dat!
quote:EmmaSwan86 schreef op 24 november 2015 @ 08:00:

Its beginning to look a lot like Christmas

Everywhere you go





Mooi gezicht als je s'avonds door de straten rijdt en je ziet de verlichting. 😄😊

Ik moet toegeven, nu Sinterklaas er is vind ik het wel heel gezellig. Bij ons hebben de ondernemers van het dorp onlangs de Kerstmarkt gehouden en alle boompjes met verlichting en versiering laten staan. Is mooi het dorp binnenkomen!



Hier overigens nog geen Kerstboom, maar wel bij Intratuin geweest. Als ik nu geen dreumes en baby op komst had wist ik het wel...
Alle reacties Link kopieren
Ik begin er zowaar zin in te krijgen als ik al die plaatjes hier zie.



Gisteren afgesproken dat we eerste kerstdag naar mijn ouders gaan,de rest van de (stief) familie gaat altijd nogal duur uit eten en dat vind ik niks en mijn moeder ook niet dus gaan we daarheen. Ze maakt waarschijnlijk traditioneel kalkoen oid. Hoop wel dat we dan vroeg gaan eten zodat man en ik ook bijtijds weer thuis zijn om nog een stukje gezellige avond samen te hebben.

Dus kerstavond of 2e kerstdag naar schoonouders en ik hoop dat zwager en schoonzus met de kinderen op een andere dag komen. Schoonvader zei zaterdag nog dat het zo gezellig was met zijn allen... bleh ik vind er niks aan als die kleinkinderen er bij zijn,veel te druk(vooral opa wordt nogal druk en afgeleid dan).
Alle reacties Link kopieren
ben dol op kerst!!en het begint al zwaar te rommelen hierzo,komen toch weer eens wat nieuwe spullen mee uit de winkel,dus ja...
quote:fleetfox schreef op 24 november 2015 @ 12:15:

[...]



Ik moet toegeven, nu Sinterklaas er is vind ik het wel heel gezellig. Bij ons hebben de ondernemers van het dorp onlangs de Kerstmarkt gehouden en alle boompjes met verlichting en versiering laten staan. Is mooi het dorp binnenkomen!



Hier overigens nog geen Kerstboom, maar wel bij Intratuin geweest. Als ik nu geen dreumes en baby op komst had wist ik het wel...Ja zeker, gefeliciteerd met baby op komst
quote:dolfje schreef op 24 november 2015 @ 12:32:

Ik begin er zowaar zin in te krijgen als ik al die plaatjes hier zie.



Gisteren afgesproken dat we eerste kerstdag naar mijn ouders gaan,de rest van de (stief) familie gaat altijd nogal duur uit eten en dat vind ik niks en mijn moeder ook niet dus gaan we daarheen. Ze maakt waarschijnlijk traditioneel kalkoen oid. Hoop wel dat we dan vroeg gaan eten zodat man en ik ook bijtijds weer thuis zijn om nog een stukje gezellige avond samen te hebben.

Dus kerstavond of 2e kerstdag naar schoonouders en ik hoop dat zwager en schoonzus met de kinderen op een andere dag komen. Schoonvader zei zaterdag nog dat het zo gezellig was met zijn allen... bleh ik vind er niks aan als die kleinkinderen er bij zijn,veel te druk(vooral opa wordt nogal druk en afgeleid dan).Ik heb het dit jaar ook heel leuk mijn zus uit London komt met de kids eerste kersdag met mijn familie 2de kerstdag met vriendliefs familie. En ik ben 24 december jarig dus 3 dagen feest ik heb er helemaal zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik vanavond m'n kerstboom al kopen, heb onverwacht toch tijd vandaag.

Ik denk wel dat ik de eerste ben in de straat.
Oooh, ik heb enorm veel zin in kerst

Hoewel mijn man liever ook heeft dat er na Sinterklaas pas versierd wordt, wil ik lekker dit weekend al aan de slag gaan. Het is dan advent, dus hij moet niet zeuren vind ik Ondertussen ben ik alweer bezig met hoe ik dan wil versieren; ik heb van m'n opa een leuke wijnmaakfles gekregen die hij op zolder had staan (zo een die enorm hip is nu, en die dus van een zolder afkomt waar hij al decennialang staat ghehe, hij lijkt een beetje op de linker van dit plaatje). Daar wil ik wat takken inzetten, met wat kleine en evt. zelfgemaakte ballen. Maar we hebben ook een wat grotere nepboom nu, dus eerst maar eens kijken hoe ik die kwijt kan
Vroeger was kerst niet zo leuk, kwam door thuissituatie. Sinds ik mag horen (en dat ook zo voel) bij mijn man en zijn familie, en nu zelf een gezin heb, begin ik de feestdagen te waarderen. Voelt wel wat onwennig, maar ik ga ervoor. Dit wordt de eerste kerst voor en met m'n zoontje en dus wil ik het heel speciaal maken. Weet alleen niet zo goed hoe.



Ik heb iig bij de kringloop tassen vol met glazen handgemaakte ballen gekocht in goud en koper en bruin en crème. Zilver had ik nog maar is niet mooi genoeg. Ik wil dag na Sint het hele moois mooi en gezellig maken. Nog even inspiratie op doen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven