Indeling huis

27-11-2015 11:59 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een opknappertje gekocht, super spannend! Van de begane grond blijven alleen de buitenmuren staan, binnen gaan we alles aanpassen. Hieronder een plaatje wat ik heb gemaakt met floorplanner. Hebben jullie nog geniale ingevingen van inrichtingen, plek van keuken, minimale afmetingen? Is het wel mogelijk hoe ik het nu getekend heb?



Het huis is 5 meter breed en 11,50 m lang. Bij de eettafel is het 2,5 m X 4 m. Ik heb de keuken nu in het midden getekend; de keuken zou dan 3,3 m breed zijn, de woonkamer 4,30 m.



[img]http://uploadenfoto.nl/pictures/7f5f3bc ... 238706.jpg[/img]



Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 13:04:

[...]





Ja, dat is bij ons ook het geval. Enige twijfel; zit je bij 2,5 meter niet te dicht voor de televisie? Ik vind het wel een onwijs leuk idee!Dat is wel een beetje zo, het is dan vooral zaak je meubels hier op aan te passen. Volgens mij is het bij ons zelfs nog 10 cm smaller en met niet al te diepe bank en ook een smal tv meubel ziet het er heel leuk uit nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 13:04:

[...]





Ja, dat is bij ons ook het geval. Enige twijfel; zit je bij 2,5 meter niet te dicht voor de televisie? Ik vind het wel een onwijs leuk idee!



Ligt ook aan de grote van de TV.



http://www.consumentenbond.nl/tv/extra/ ... jkafstand/
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?

http://www.upl.co/uploads/plattegrond1448627770.jpg



Wordt wel krap in de woonkamer, maar ja, het is 2,5 m dus behalve misschien de saaie u of hoek keuken wordt alles daar redelijk krap. Kan wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heikje schreef op 27 november 2015 @ 13:36:

Zoiets?

http://www.upl.co/uploads/plattegrond1448627770.jpg



Wordt wel krap in de woonkamer, maar ja, het is 2,5 m dus behalve misschien de saaie u of hoek keuken wordt alles daar redelijk krap. Kan wel denk ik.Dat vind ik echt onwijs leuk! Ik ga hiermee verder, super leuk!!!!! Mochten jullie nog ideeen hebben, hoor ik het graag.
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 14:04:

[...]





Dat vind ik echt onwijs leuk! Ik ga hiermee verder, super leuk!!!!! Mochten jullie nog ideeen hebben, hoor ik het graag.Mocht je in de omgeving 030 wonen, mag je bij ons komen kijken. Wij hebben bovenstaande ongeveer.
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 14:04:

[...]





Dat vind ik echt onwijs leuk! Ik ga hiermee verder, super leuk!!!!! Mochten jullie nog ideeen hebben, hoor ik het graag.Ik zou overwegen het kookeiland 90 graden te draaien zodat je bij het koken uitzicht heb op de tuin in plaats van een muur. En als je gasten aan de eettafel hebt, kijk je ze makkelijker aan bij het koken.
Alle reacties Link kopieren
De deur van de hal naar de keukenkant verplaatsen dan kan de nieuwe woonkamer naar de kant van de voormalige eethoek maar dan groter.

De keuken in 1 grote rechte opstelling langs die wand,heb ik eens bij tv makelaar gezien,als je de keuken niet gebruikte kon deze geheel dicht door een schuifkast methode en leek het een kastenwand zag er fantastisch uit.

Je kunt dan aan de andere kant de eethoek plaatsen met fauteuils die je ook bij de woonkamer bij kunt zetten als je veel bezoek hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 27 november 2015 @ 14:12:

[...]





Ik zou overwegen het kookeiland 90 graden te draaien zodat je bij het koken uitzicht heb op de tuin in plaats van een muur. En als je gasten aan de eettafel hebt, kijk je ze makkelijker aan bij het koken.Kan, wordt het met deze afmetingen (spoelen en koken) wel een schiereiland

http://www.upl.co/uploads/plattegrond21448630261.jpg

Wordt alleen je koelkast-spoelbak-kookplaat driehoek wat minder...
Alle reacties Link kopieren
En je staat misschien een beetje in de woonkamer te koken dan...
Ik zou iets minder hoge kasten tegen de muur aan zetten en daar mogelijk ook aanrechtruimte. Als je daar je gasfornuis maakt dan heb je gelijk een makkelijke manier om je afzuigkap aan te sluiten en daarbij extra aanrechtruimte.

Snijden e.d. doe je dan vooral op het eiland-deel, met uitzicht op de eettafel.
quote:Heikje schreef op 27 november 2015 @ 14:18:

[...]





Kan, wordt het met deze afmetingen (spoelen en koken) wel een schiereiland

http://www.upl.co/uploads/plattegrond21448630261.jpg

Wordt alleen je koelkast-spoelbak-kookplaat driehoek wat minder...Handig, die on demand plaatjes! Voor allebei is wat te zeggen. In het originele plaatje sta je meer midden in de keuken en dichter bij je ovens, koelkast e.d.
Alle reacties Link kopieren
Dat voorstel van Heikje is mooi. Ik heb maar één maar. De plek van de eettafel blokkeert nu de loop naar de openslaande deuren. Dat lijkt me niet zo handig.



Ik vind het wel al veel beter dan eerst. Zelf hou ik van zoveel mogelijk licht in huis en dat was bij de eerste opstelling biet het geval. Je houdt van nissen enzo maar dan zou ik met iets verplaatsbaarst gaan werken. Roomdivider ofzo.



Wij leven ook vooral in de keuken. Ook met visite zitten we uren aan onze megagrote eettafel. Wij hebben de eettafel redelijk dicht tegen een lange muur staan. Aan de muurkant een hele lange bank met kussens. Aan de andere kant van de tafel losse, comfortabele stoelen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Voordeel van de eerste opstelling van Heikje is dat je ook veel overzicht hebt over spelende kinderen in zowel woonkamer als tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 27 november 2015 @ 14:23:

Voordeel van de eerste opstelling van Heikje is dat je ook veel overzicht hebt over spelende kinderen in zowel woonkamer als tuin.Ja, ik vind het ook een hele mooie opstelling! Mijn vriends enige maar is dat hij bang is dat het net te smal is. Wellicht moeten we eens naar voorbeelden gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven