Mijn "held"....

06-10-2008 08:59 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was iets van 6 uur in de ochtend, mijn vriendin was al naar huis en ik ontdek dat mijn portemonnee gejat is. Nergens te bekennen natuurlijk....

Ik kon niemand bereiken en had dus geen taxigeld meer, waarop ik besloot om naar huis te lopen (lang verhaal kort). Onderweg begon ik steeds meer overstuur te raken, het regende, ik had erg hoge hakken aan, was niet bepaald nuchter en het was doodstil op straat. Met uitzondering van een hele enge man die een paar keer voorbij was gefietst, was er helemaal niemand. Ik had al bijna een half uur gelopen en moest nog minstens een uur voordat ik thuis was. Alles wat ik wou was naar huis en wel nu!

En daar was ie ineens....een jonge knul op de fiets. Ouder dan 20 zal hij niet geweest zijn. Hij fietste bijna voorij en zag toen mijn betraande gezicht, tranen van frustratie, en stopte. Of alles goed met mij was. Nou nee! Dus ik alles uitleggen. Gaandeweg het verhaal raakte ik steeds meer overstuur en ik begon op een gegeven moment echt te snikken. Dus hij zegt dat ie in een studentenhuis dichtbij woont en dat ik daar wel ff mocht wachten of een taxi mocht bellen of iets. Ik had dus geen geld meer dus ik zou dan wachten op de eerste bus, die niet lang daarna zou rijden.

Daar aangekomen gaf hij me wat water en ik kalmeerde een beetje, maar was nog wel verdrietig. Ik dacht nog wat apart het was dat zo'n jonge knul die moeite deed. Zag hem echt als een puppy zeg maar, realiseerde me niet dat een jongen van 19 a 20 ook gewoon een volwassen man is...

Op een gegeven moment sloeg hij "troostend" zijn arm om me heen en voordat ik het wist begon hij ineens aan me te zitten. Ik was compleet perplex, de alcohol hielp ook niet want mijn hersenen leken wel in slow motion te werken. Aangemoedigd door mijn gebrek aan reactie, denk ik, ging hij verder en uiteindelijk...nou ja....alles dus. Het ging erg snel, ik had een rok aan dus geen belemmeringen van dien, en ik was compleet verbaasd. Hij trok me daarna onder de deken en hield me vast. Ik moest maar lekker gaan slapen vond ie en dan zou hij me straks naar huis brengen. Ik heb nog eventjes als versteend gelegen en ben niet lang nadat hij sliep, hij was ook niet nuchter, weggeglipt.

Onderweg naar huis heb ik allerlei mensen proberen te bellen, maar ik kon niemand bereiken. Uiteindelijk was mijn beltegoed ook op en kon ik alleen nog smsen (ik heb apart sms tegoed). Ten einde raad heb ik Rosanna, ook van dit forum, gesmst en die heeft me meteen teruggebeld. Aan de telefoon kon ik bijna alleen maar huilen, was compleet onverstaanbaar volgens mij, en Roos besloot mij op te halen onderweg. Gelukkig! De lieverd :hug:

Thuis natuurlijk eerst gedouched en daarna meerdere bakken koffie naar binnen gegooid. De kinderen waren niet thuis op dat moment wat me behoorlijk goed uitkwam.

En nou weet ik niet wat ik voel.... Voel ik mij verkracht? Nee, dat niet helemaal. Ik heb geen nee gezegd, ik heb niks gezegd. Ik voel me wel erg ongemakkelijk met mijn lijf, anders kan ik het niet beschrijven. Was ik gisteren nog doordrenkt met alcohol, vanochtend dringt het helemaal door. Ik snap niet dat ik daar intrapte! Ik! Ik die altijd wantrouwend is tegenover werkelijk iedereen! En terecht blijkt nu....

Of hij zich van kwaad bewust is weet ik niet. Misschien dacht hij dat hij me overgehaald had of zo...geen idee. Maar wat zijn intenties ook waren, dat hij misbruik heeft gemaakt van de situatie staat voor mij buiten kijf. Ik heb ook de hele tijd daar zitten snikken dat ik zo graag naar huis wilde...dat was hem volkomen duidelijk. Zal nooit meer zo stom zijn...in wat voor situatie ik me ook bevind. Niemand vertrouwen, dat is wel duidelijk.

En nou weet ik dus niet helemaal wat ik voel....

Ga maar eens werken geloof ik.
O, mag ik hieraan toevoegen dat ik nog steeds over niet meer rep dan over 'ongewenste seks' en niks anders?
Int schreef op 08 oktober 2008 @ 09:50:

[...]

Wel, als ik dan toch reageer, laat ik dan meteen de kans aangrijpen om toe te voegen dat ik niet begrijp hoe mensen die zeggen dat 'dit een goeie les is' zichzelf in de spiegel aan kunnen kijken.

Int, ikzelf vind het verschrikkelijk dat je als vrouw altijd op je hoede moet zijn, dat je als vrouw niet in je eentje dronken moet worden omdat er dan misbruik van je gemaakt kan worden (waarbij dan het jatten van al je geld nog wel het minste is, uiteraard), en ik zal me ten alle tijden hard maken om dat te veranderen. Want het is machismo, het is ongelijkwaardigheid, het is onrecht.

Wat niet wegneemt dat ik een flink harde les heb geleerd toen ik misselijk werd tijdens een avondje uitgaan en in mijn eentje naar buiten ging, vervolgens aangerand werd door een groepje jongens, en niemand ingreep (ik durf ook niet zeker te zeggen of dat mensen het gezien hebben, ik denk het wel, misschien ook verkeerd ingeschat), ikzelf geen kant opging, en de manager van de club me een glaasje water aanbood en vervolgens meteen begon over dat het toch niet nodig was hier de politie bij te halen.

Ik ben begonnen met een vechtsport, kan me verdedigen, ben op mijn hoede voor onverwachte situaties, en word niet dronken als ik alleen ben / blijf niet alleen ergens achter als ik dronken ben (en overigens heb ik gelukkig ook zulke vrienden van samen uit samen thuis).

Een verkrachter zit er niet mee dat jij je rot voelt, dat jij dronken bent, dat jij je ziek voelt, of moe bent of spierpijn hebt of migraine. Niemand verdedigt jou behalve jijzelf. Dus ook in die situaties zou je automatisch moeten weten dat je moet vechten, en hoe je dat moet doen. Als je van jezelf denkt dat je dat niet automatisch doet, als je van jezelf weet dat je dan huilt en hoopt dat de ander compassie heeft (en daarmee dus de macht uit handen geeft), ga dan krav maga doen. Ga boksen.

Ik gun het absoluut niemand dat hen zoiets moet overkomen als Minny nu overkomen is.

Voor mij is het echter wél een les (en ik zou echt iedereen die hier meeleest door elkaar willen schudden zodat het voor hen ook een les is). Je kan die verantwoordelijkheid niet uit handen geven, je móet die zelf houden. In die wereld leven we nou eenmaal. En als je daar dan hard van wordt en argwanend, soit, beter dat dan mee te maken wat Minny nu meemaakt, of erger.

Ohja: en natuurlijk weet ik dat de meeste mensen wel te vertrouwen zijn, en wil ik absoluut niet de schuld bij vrouwen neerleggen wanneer ze slachtoffer worden van zoiets, alleen wij vrouwen kunnen die verantwoordelijkheid voor of ons wel of niet iets overkomt niet uit handen geven. Dat blijkt maar weer.
eleonora schreef op 08 oktober 2008 @ 15:24:

[...]

Zoals jij je nogal identificeert bij die ten onrechte 'beschuldigde' jongen bedoel je? Jij denkt toch ook precies te weten hoe hij zich voelde en wat hem triggerde in zijn handelen? Ook knap, aangezien dit nu juist de enige persoon is die echt helemaal niet meedoet in dit verhaal, aangezien hij hier niet post en jij dus helemaal niet weet welke signalen hij al dan niet heeft opgevangen of wat hem tot zijn actie bracht.

Niet nee zeggen betekent nog geen ja.

Eleonora. Wat jij hebt meegemaakt is net iets anders dan wat TO hierboven schrijft. TO is op geen enkel moment gedwongen door deze jongen, iets wat bij jou wel het geval was.

Ik weet niet wat de man in TO's verhaal voelde, ik ga 100% af op wat TO schrijft. Dat is al genoeg voor mij om niet op mijn handen te kunnen zitten als sommigen hier over verkrachting praten.

Nogmaals, afgaande van TO's verhaal had dit niet mogen gebeuren. Maar verkrachting?
Marghareta, een vechtsport kunnen beoefenen houdt niet in dat je niet kan freezen. Ik deed al ruim twee jaar aan jiu jitsu, beheerste de basis perfect, en ik wist niks meer toen ik bedreigd en aangerand werd. Niks.

Ik wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als mijn vriendin me niet heel slim uit de situatie had gered.

(En het werd nog leuker toen ik de volgende dag aangifte wilde doen en de politie me niet geloofde, terwijl jongens uit dezelfde groep nota bene iemand in elkaar hebben getimmerd terwijl ik bepoteld werd. Nee, ik zou er wel om gevraagd hebben. Dan voel je je nog erger gepakt.)
Margaretha, dat is een heldere en goede uiteenzetting. En ja, de wereld zit zo in elkaar en ja, dat is onrecht. De basisreacties in een dergelijke situatie zijn vechten, vluchten en verstijven. In mijn allereerste echte serieuze knokpartij overkwam dat verstijven mij ook, tot mijn overgrote (en pijnlijke) verbazing. Het is me nog steeds volkomen onduidelijk hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar het gebeurde. En daarna nooit weer.

Niettemin....

Mijn ex kan je bevestigen dat ik een ongelooflijke botte en ongevoelige hork ben. Maar zelfs ik vind dat je als reactie op een dergelijk topic niet zegt: Zo, dat is een goeie les voor je. Zelfs niet als dat je mening is.

Maar goed, ik weet het, openbaar forum en je mag mensen geen reacties voorschrijven. Niettemin kan ik me er niets bij voorstellen, bij hoe je je voelt als je dat opschrijft. En hoe je 's dan avonds in de spiegel kijkt.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Ik ben het helemaal met je eens JC.
Int schreef op 08 oktober 2008 @ 15:48:

Niettemin kan ik me er niets bij voorstellen, bij hoe je je voelt als je dat opschrijft. En hoe je 's dan avonds in de spiegel kijkt.
Ga je nu werkelijk wéér beginnen Int?
Nou, hoe je het ook wendt of keert Int, het blijft een situatie waar je lering uit kan trekken. Een les dus. En wedden dat Minny dat ook doet?

Ik hoop dat Minny snel weer internet heeft, het voelt vreemd om te reageren terwijl je weet dat ze feitelijk "monddood" is.
Johnny, je schrijft zelfs een scenario gezien vanuit die man....zó weet jij de situatie vanuit die man gezien te beschrijven. Terwijl je hem niet kent, niet meegemaakt hebt, niet weet hoe de situatie was. Dus je identificeert je wel degelijk met hem, want jóuw grootste angst is ten onrechte beschuldigd te worden van verkrachting, daar begin je je posting zo'n beetje me en vanuit dat point of view wil je nog even heel duidelijk maken dat die jongen in geen geval een verkrachter is.

Snap ik best maar jij gaat net zo goed in je hoofd aan de slag met informatie als ik dat doe en meer nog, want de jongen is geen partij in het verhaal, niemand van ons kent hem tenslotte en we kunnen voor hem dus nog minder denken en praten dan voor Minny.

Ík ga wél uit van de woorden van Minny, de slow motion in haar hoofd en ik voeg daar nog een paar sublimaties aan toe omdat ik snap hoe dat voelt. Ik neem het 'elastiek' en 'pap in de benen' terug bij deze, ik zal me houden aan de beschrijving die Minny zelf in de mond nam.
Evidenza schreef op 08 oktober 2008 @ 15:54:

Nou, hoe je het ook wendt of keert Int, het blijft een situatie waar je lering uit kan trekken. Een les dus. En wedden dat Minny dat ook doet?

Ik hoop dat Minny snel weer internet heeft, het voelt vreemd om te reageren terwijl je weet dat ze feitelijk "monddood" is.
Sterker nog, dat doet ze ook. Ze schrijft het zelfs in de OP. Nog een reden dus waarom het onnodig is zoiets te zeggen.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Kym schreef op 08 oktober 2008 @ 15:50:

[...]

Ga je nu werkelijk wéér beginnen Int?
Dat is precies wat ik denk als jij weer een posting hebt gedaan. Niet wéér he!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
eleonora schreef op 08 oktober 2008 @ 15:56:

Johnny, je schrijft zelfs een scenario gezien vanuit die man....zó weet jij de situatie vanuit die man gezien te beschrijven. Terwijl je hem niet kent, niet meegemaakt hebt, niet weet hoe de situatie was. Dus je identificeert je wel degelijk met hem, want jóuw grootste angst is ten onrechte beschuldigd te worden van verkrachting, daar begin je je posting zo'n beetje me en vanuit dat point of view wil je nog even heel duidelijk maken dat die jongen in geen geval een verkrachter is.

Snap ik best maar jij gaat net zo goed in je hoofd aan de slag met informatie als ik dat doe en meer nog, want de jongen is geen partij in het verhaal, niemand van ons kent hem tenslotte en we kunnen voor hem dus nog minder denken en praten dan voor Minny.

Ík ga wél uit van de woorden van Minny, de slow motion in haar hoofd en ik voeg daar nog een paar sublimaties aan toe omdat ik snap hoe dat voelt. Ik neem het 'elastiek' en 'pap in de benen' terug bij deze, ik zal me houden aan de beschrijving die Minny zelf in de mond nam.
Met een klein cruciaal verschil. Ik zeg niet dat hij onschuldig is, terwijl de mensen waar ik op reageer schreeuwen van verkrachting. Ik schets alleen een situatie waarin er sprake is van alles behalve verkrachting.
eleonora schreef op 08 oktober 2008 @ 15:56:

Wat mij betreft neem jij helemaal niets terug. Als er 1 iemand zinnig post ben jij dat wel, in mijn ogen.

Serieus, ik begin echt het spoor bijster te raken wie wie nou van wat wil overtuigen. Laat het nou maar gaan, jullie komen er toch niet uit en niemand heeft er wat aan. In mijn ogen dan.
Ik kan het niet meer dan eens zijn met JC.
zal ik even een topic openen voor jullie discussie? als minny straks weer internet heeft ziet ze door de bomen het bos niet meer...
Graag Lalein, Min heeft toch voorlopig nog geen internet als het tegen zit. En hier heeft ze niets aan. Laat dit gewoon haar topic blijven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tila, ikzelf heb krav maga gedaan (nu kan ik het hier niet meer doen omdat ik in het buitenland zit). Wij trainden met mannen, en heel concrete situaties: een man die op je zit terwijl jij op de grond ligt bijvoorbeeld, een man die jou mee wil nemen, van achteren in een bear hug vastpakt, of bv aan je haar naar beneden trekt. Die energie van mannen is héél anders dan wanneer je met alleen vrouwen traint (wat we ook wel deden). Daarnaast waren er oefeningen met bv. de hele groep om je heen die aan het schreeuwen was, met in het donker vechten, met in je eentje in het donker een zaal binnenkomen en niet weten waar het gevaar vandaan kwam, met in je eentje door een gebouw lopen waar achter elke deur, op elke kast, en achter elke hoek iemand tevoorschijn kon komen.

Behalve dat je héél concrete technieken leert die je in het echte leven makkelijker kan gebruiken dan oosterse trappen (waarbij bv. ook bijten, nagels gebruiken, knietjes geven ed. gewoon toegestaan zijn), oefen je ook met een verrassingsaanval, en dus ook hoe jij reageert op die schrik, en hoe jij vanuit een rot situatie tóch nog wat kan doen (bv. als je al op de grond ligt, of als je tóch in een auto gedwongen bent - dingen die je eigenlijk ten alle tijden wilt voorkomen, dan nóg ben je niet kansloos).

Wat ook mooi was, we begonnen heel mieterig, met echt van die vrouwenklapjes. De instructeur vertelde ons dat vrouwen véél agressiever kunnen zijn dan mannen, alleen dat ze een nogal lang lontje hebben. Pas toen we een paar oefeningen deden om die agressie op te wekken, leek het of we tot leven kwamen. Al die meiden en vrouwen hadden dat in zich, er werd geschreeuwd en gevochten en blauwe plekken en bloedneuzen uitgedeeld :-].

Wat Int aangeeft is waar: alleen bij zijn eerste vechtpartij verstijfde hij. De eerste keer dat ik een gebouw door moest in mijn eentje waarvan ik wist dat er mensen me aan het opwachten waren, alleen niet wist waar, was ik echt Bang (ik ben al bang als ik politieseries kijk en dat dan agenten een huis binnengaan waarvan ze niet weten of er nog iemand is :-]), maar na de eerste paar aanvallen niet meer. Ik wist dat ik kort zou schrikken, ik wist dat ik een seconde zou verstijven, en ik wist ook dat waar de aanval ook vandaan kwam, achter, opzij, voren, boven, met geweld of juist heel stil tot ze me in één keer in een houdgreep hadden, ik áltijd wat kan doen. Ik weet nu dat ik maar een seconde of minder nodig heb om tot een gruwelijke aanval over te gaan. En ik weet ook van mezelf dat ik een super oerkracht heb en héél agressief kan worden, en ik weet dat omdat ik dat gevoeld heb, en het dus ook kan oproepen als iemand me probeert te verkrachten.

Ik wil hiermee echt niet de verantwoordelijkheid of schuld bij de vrouw neerleggen, want die heeft zij echt niet. Ik wil alleen voorkomen dat ik nog een keer aangerand wordt, en al helemaal dat ik betast word (of nog erger, gruwelijk, ik moet er niet aan denken) en dat ik dan gewoon blijf liggen en men aan me laat zitten.

En eigenlijk zou ik willen dat alle vrouwen die empowerment doormaken. Natuurlijk kan je het dan niet altijd voorkomen (hoewel verkrachters geen moordenaars zijn, en dat ook niet willen, en verkrachters laf zijn en extra vrouwen uitzoeken waarvan zij denken dat ze niet terugvechten, en bij de eerste schreeuw of klap vaak weggaan), maar zelfs al word je verkracht, dan nog blijkt dat vrouwen die gevochten hebben en zich hebben geprobeerd te verdedigen dit veel beter kunnen verwerken dan vrouwen die zijn verstijfd en het zeg maar ondergaan hebben. Ik herken dat zelf ook, ik ben twee keer tegen mijn zin betast, waarvan ik één keer terugvocht en één keer niet.

Int: ik zou dat zelf ook nooit zo grof opschrijven en hoop ook niet dat mijn post zo opgepakt wordt. Wel wordt er hier nou heel regelmatig met de botte bijl gehakt (ook door Minny zelf overigens).
JohnnyCake schreef op 08 oktober 2008 @ 16:02:

[...]

Met een klein cruciaal verschil. Ik zeg niet dat hij onschuldig is, terwijl de mensen waar ik op reageer schreeuwen van verkrachting. Ik schets alleen een situatie waarin er sprake is van alles behalve verkrachting.
Jah, nah het zal wel allemaal.
Djiez.....misschien is een nieuw topic voor Minny nog een beter idee, dit gaat kwartjes kosten in de bieb.....
Lalein, doe maar hoor, open een ander topic.
ik heb even een discussietopic geopend voor de mensen die t niet kunnen laten ;)

Discussietopic n.a.v. het topic mijn "held"
Margaretha2 schreef op 08 oktober 2008 @ 16:10:

Tila, ikzelf heb krav maga gedaan (nu kan ik het hier niet meer doen omdat ik in het buitenland zit). Wij trainden met mannen, en heel concrete situaties: een man die op je zit terwijl jij op de grond ligt bijvoorbeeld, een man die jou mee wil nemen, van achteren in een bear hug vastpakt, of bv aan je haar naar beneden trekt. Die energie van mannen is héél anders dan wanneer je met alleen vrouwen traint (wat we ook wel deden). Daarnaast waren er oefeningen met bv. de hele groep om je heen die aan het schreeuwen was, met in het donker vechten, met in je eentje in het donker een zaal binnenkomen en niet weten waar het gevaar vandaan kwam, met in je eentje door een gebouw lopen waar achter elke deur, op elke kast, en achter elke hoek iemand tevoorschijn kon komen.

Behalve dat je héél concrete technieken leert die je in het echte leven makkelijker kan gebruiken dan oosterse trappen (waarbij bv. ook bijten, nagels gebruiken, knietjes geven ed. gewoon toegestaan zijn), oefen je ook met een verrassingsaanval, en dus ook hoe jij reageert op die schrik, en hoe jij vanuit een rot situatie tóch nog wat kan doen (bv. als je al op de grond ligt, of als je tóch in een auto gedwongen bent - dingen die je eigenlijk ten alle tijden wilt voorkomen, dan nóg ben je niet kansloos).

Wat ook mooi was, we begonnen heel mieterig, met echt van die vrouwenklapjes. De instructeur vertelde ons dat vrouwen véél agressiever kunnen zijn dan mannen, alleen dat ze een nogal lang lontje hebben. Pas toen we een paar oefeningen deden om die agressie op te wekken, leek het of we tot leven kwamen. Al die meiden en vrouwen hadden dat in zich, er werd geschreeuwd en gevochten en blauwe plekken en bloedneuzen uitgedeeld :-].

Jiu jitsu is ook venijnig ;-) en ik trainde ook met mannen (waaronder 2 ME-ers) maar het kan gewoon zijn dat je freezt. Ik ben een sterke vrouw, ik ben daarna nooit meer zo lastig gevallen. (Godzijdank. Want hoe gemeen ik ook kan vechten, ik kan nou eenmaal niet op tegen een groep jonge mannen.), maar wat er ook gebeurt, ook al vecht ik niet of wel, als ik niet wil is het NOOIT mijn schuld en al helemaal geen wijze les.

Vrouwen zijn al lang geen tweederangsburgers die wijze (harde) lessen nodig hebben om hun plaats te weten?
Ik vind dat het je eigen schuld is. Een verkrachting vind ik het niet en het is jammer als hij inderdaad misbruik heeft gemaakt van de situatie maar zoals je zelf al meldt, hij was ook niet nuchter. Je loopt niet bezopen over straat, in je eentje en zeker niet als moeder, dat recht heb je niet meer jezelf in zo'n situatie terecht te laten komen, hij had je keel wel door kunnen snijden. En alleen omdat jij niet nuchter genoeg was om na te kunnen denken.

Je hebt zeker ook geen condoom gebruikt.

Laat het inderdaad een wijze les voor je zijn.
NoYo er is een nieuw topic geopend om de discussie voort te zetten...
Mag hier nu niet meer gereageerd worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven