Werk & Studie alle pijlers

2e kerstdag werken?

25-11-2015 17:19 58 berichten
Zouden jullie je vrijwilliger opgeven om op tweede kerstdag te gaan werken als dat in jouw branche kon?



Ik heb vandaag een email gekregen of ik 2e kerstdag wil werken, maar ik twijfel heel erg. Het verdient wel lekker (dubbel betaald) en ik kan bijvoorbeeld ook 4 uur komen werken. Aan de andere kant ook weer jammer om op die dag te werken, aangezien echt bijna iedereeen vrij is.



Ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen.

Werken op 2e kerstdag?

Totaal aantal stemmen: 109

Absoluut niet! (15%)
Ja, maar wel met bepaalde voorwaarden (66%)
Ja, ook als er niks extra´s tegenover staat (19%)
Alle reacties Link kopieren
Weet je welke dag/nacht ik vervelend vind om te werken, wanneer de zomer- of wintertijd in gaat. Zeker als ik nachtdienst heb, dat trek ik echt heel slecht. Verder heb ik totaal geen eisen door het jaar heen, roostermakers zijn volgens mij ook helemaal blij met me! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat niet. Ik wil gewoon niet werken met de kerstdagen, ook al ga ik niets doen. Ik vind dat gewoon bijzondere dagen en wil dan niet de helft van de dag (of de hele dag) moeten werken.

Werkte ooit als bijbaan in een callcenter, toen kon je inderdaad ook werken met kerst, ik heb dat nooit gedaan. Met pasen enzo maakt me dat niets uit, met kerst wel.

Heb nu een normale kantoorbaan op een kantoor dat gewoon gesloten is tijdens dat soort dagen.
Ik heb heel veel gewerkt op dat soort dagen. Nieuwjaarsdag nog vaker. En ik vond het altijd wel iets knus hebben, werken terwijl ieder normaal mens thuis zit. Geen idee waarom, maar ik hield er wel van
quote:Mietrot schreef op 25 november 2015 @ 18:46:

Hier in België is het normaal gezien een doodnormale werkdag.

Alleen valt ie deze keer in 't weekend, dus mensen met een job in de week werken niet.



Hier in BE wordt "Tweede Kerstdag" niet gevierd (ik heb het alleszins nog nooit iemand weten vieren).

Hier is het Kerstavond en Kerst zelf.Ow? Mijn schoonfamilie viert altijd Tweede Kerstdag. Maar ze wonen vlakbij de Nederlandse grens, misschien dat dat een verschil maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Maar dat komt omdat ik in het onderwijs werk: ik zou niet halverwege mijn vakantie terugkomen natuurlijk.



Mocht ik in een andere branche werken zou ik het wel doen als het van me gevraagd wordt, maar niet uit eigen beweging.
Alle reacties Link kopieren
Vond het voorgaande jaren wel prettig. Eén dag bij mijn ouders eten en de Tweede Kerstdag was ik 'aan huis gebonden' door werk.. heel vervelend
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf vind in de ochtend werken juist fijn op zo'n dag. Even rustig opstarten, erg ongedwongen en lekker. In de middag kan ik aanschuiven bij familie die langzaam wakker aan het worden is en 's avonds lekker gezellig eten en films kijken. Plus je hebt die dag wat verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel geld pakken en gewoon nulde of derde kerstdag vieren. Derde kerstdag valt dit jaar op zondag dus praktisch gezien zou je dingen die op 2e kerstdag zou doen gewoon op zondag kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven