Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - the sequel

14-10-2015 11:51 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het eerste topic is vol! Vol met eetlijstjes, maar ook met (offtopic) geklets én tips voor lekkere recepten.



Nu het vervolg, dus kom maar op met die eerlijke lijstjes!
Zolang je maar niet te streng bent voor jezelf Troela, maar dat heb ik al eens eerder tegen je gezegd geloof ik. Een beetje genieten en lief zijn voor jezelf is ook belangrijk!
Ik heb vandaag goed genoten.



Ik heb met 4 vriendinnen goed geluncht. Daarna wezen shoppen om vervolgens uit te rusten in een hip tentje waar ze allerlei lekkers verkochten, zowel eetbaar als drinkbaar. Van dat biologische en ueber hippe gedoe. Dacht stiekem aan Momo......het tentje waar ze de cartocake verkochten. Maar ons tentje verkocht goed spul.

Dus daar ook nog een tijdje gezeten en vervolgens onze shoppingtour voortgezet.

Ben geslaagd voor leuke kinderkleding en een leuk colbertje voor mezelf.

Zag ook een leuk kerstsetje voor dochter bij H&M, maar heb het nog even laten liggen. Eerst even goed nadenken wat we allemaal van plan zijn.



Dochter heeft haar eerste eigen kerstdiner dit jaar. En zag haar wel met dat setje daarnaar toe gaan.

Nog niet alle plannen zijn concreet. Die wacht ik nog even af. Er komt de komende periode genoeg moois in de winkels te hangen voor de feestdagen. En dan misschien beter iets kopen dat ze ook na de feestdagen kan dragen. Dit was toch echt kerstig.
Hee waarom is er ineens iemand anoniem geworden?



Troelala ik begrijp je gevoel zo goed, ik heb het ook. Sowieso zie ik mezelf veel dikker dan ik echt ben en de angst om weer dik te worden is altijd op de achtergrond. Ik ben vandaag ook een dag gaan shoppen en voor het eerst liep ik zonder schaamte alle winkels in. Voorheen dacht ik altijd dat mensen het dan gek zouden vinden dat ik daar kwam, omdat ik toch te dik was voor de kleren (ook toen ik er dus wel al in paste).



Ik droeg vandaag een donkere bootcut spijkerbroek en een wit/blauw gestreepte trui met v-hals en knoopjes bovenaan. Zwarte enkellaarsjes met een hak.



Heb voor de kinderen wat kleding gekocht, voor mezelf een skinny jeans en nieuwe enkellaarsjes van mustang met een vrij hoge hak in camelkleur. Heel blij mee! En een nieuwe bh, oude was alweer te groot geworden 😔.



O: volkoren boterham met 30+ kaas

T: plakje ontbijtkoek (zelf meegenomen) en fruitsap bij de v&d

L: uiensoep

T: plakje ontbijtkoek en cappuccino

D: broccoli en kipfilet

T: heb uit de stad een 1-persoons chocola-carameltaartje meegenomen en die eet ik vanavond (of een stuk ervan)....kan niet wachten 😄.
Momo, zo herkenbaar!



En je kleding van vandaag bevalt me ontzettend. Een donkere bootcut met blauw wit gestreept shirt erop...helemaal mijn ding. Ik ben van blauw en draag ook graag blauw wit gestreept. Skinny en bootcut zijn ook mijn favo's. Daar mee zie je er altijd gekleed uit vind ik.



Dat choco caramel taartje van de V&D? Zag het bord met foto en het water liep in mijn mond. Lijkt me erg lekker. Laat je weten hoe het smaakt? Of het hard of zacht is, en hoe het van binnen is. Hahaha. Erg he......ik wil wel altijd tot in detail weten hoe iets is en smaakt. Liefst zonder zelf te hoeven proeven.



Zie net dat net bericht boven mijn laatste bericht anoniem is. Schrik ervan, want paar minuten geleden was dat nog niet het geval.

Jammer! Mocht je nog meelezen....je bent van welkom om weer terug te komen onder andere naam of om over een tijdje nog eens te melden hoe het met je gaat. Je behoort voor mij toch tot een van "ons". Klinkt samenzweerderig, maar check iT out.....inclusief het eerste topic babbelen we toch al heel wat maanden met een vast aantal mensen. Soms komt er iemand bij en soms gaat er iemand weg.



Hoe zou het met LiefZ...... Gaan?? Vraag ik me ook af en toe af. Zij en Madel... Zullen vast nog via Facebook contact hebben. Maar ja, die kan geen verslag doen, want die is immers ook niet meer actief hier.



In ieder geval....laat het je goed gaan!
Oh, en voor ik het vergeet, je nieuwe aanwinsten heb je goed gescoord Momo.
Die idd Troela, ik stond ook bijna te kwijlen bij het plaatje haha!



Ja echt jammer van Isa.... En ik vroeg me laatst ook al af hoe het met Ma en LZ zou zijn. Hopelijk alles goed met iedereen!
Zal vast Momo. Sommige mensen creëeren meer rust door anoniem te gaan. En sommigen vinden het gewoon niet meer leuk hier.



Wanneer hier iemand niet anonimiseert en vervolgens niet meer schrijft lijkt me dat eerder een teken dat iets niet goed gaat. Anonimisering is eigen keuze.
Ik ben er nog/weer hoor. Soms wil ik een andere nick, zodat niet alles meer zo te loepen is. Ik zou hier niet weggegaan zijn zonder wat te zeggen hoor, ik vind jullie veel te gezellig



Maar ik moest dus even wachten tot mijn nick anoniem gemaakt was door de mods, geen zin in dubbelnicken en eventueel gezeur daarover. Je weet maar nooit. Dus jullie waren me net te snel af!
Gelukkig maar 😉
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben je er nog/weer Isabela, zou wel ongezellig zijn anders.



Troela, fijne middag gehad zo te horen! En momo ook, leuk. Ik had echt een ongekend luie dag... heerlijk op zijn tijd!



Eetlijstje werd na het ontbijt als volgt:

Tussendoor: sinaasappel, koekje, chocolaatje

Lunch: 2 boterhammen met pompoenpitpasta, kapje met appelstroop, bakje rauwkost, o.a. gemengde kiemen, paprika en komkommer

Avondeten: wrap van kikkererwtenmeel met gebakken gekruide bakbanaan, geprakte avocado, tomaat en nog meer gemengde kiemen. Experimentje maar erg lekker.

Nu twijfel ik over een stukje chocola want trek in iets zoets, maar ik zit nog erg vol van het avondeten.
Gebakken gekruide bakbanaan. Zijn bakbananen geen "gewone" bananen?



Klinkt erg lekker eigenlijk. Apart. Ken het niet.



Pannekoekje, mag ik vragen waarom jij wat moeite hebt met de feestmaand?
Isabela, leuk je terug te zien.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er nog/weer bent Isa!



Lijstje vandaag is kort: vrijwel niets gegeten want fikse buikgriep te pakken.

Nu lekker slapen!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een super mooi merk Elko!

Wat vervelend dat je ziek bent.. bah! Beterschap...



Ik snap troelalaaa ook wel met eten... Ik kan het de laatste tijd meer los laten en gewoon genieten... Maar vind het soms wel lastig hoor! Heb de weegschaal in ieder geval verbannen haha... maar inderdaad probeer te genieten en blij te zijn met jezelf!!



Wat een gezellige dagen komen er voorbij!



Hier ook gezellig pannenkoeken wezen eten met ouders en schoonouders... Was leuk.. Nu thuis op de bank!

O: bakje meloen

L: Italiaanse bol met gerookte zalm, bakje blauwe bessen

T: stuk speculaasbrok, 2 wijntjes

D: pannenkoek met tomaat, kaas, ham en Italiaanse kruiden, 1 wijntje, wafel met warme kersen en slagroom
Alle reacties Link kopieren
En Isabella wat fijn dat je er nog bent
Alle reacties Link kopieren
Kleding: grijze lange stretch rok (tot onder de knie) met een licht roze, grijs, zwart, wit gemêleerde blouse er in en zwarte sneakers!
Even kort: beterschap Elko.
Gezellig Pollewop!



Beterschap Elko, hoop dat je er snel vanaf bent.



Oke Troela, komt 'ie:

Taartje had een harde, brosse bodem (net iets te hard naar mijn zin) met daarop een laag nog vloeibare caramel en daarop een laag chocola die ook nog zacht was. Ik denk een soort ganache ofzo. Heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 28 november 2015 @ 21:07:

Gebakken gekruide bakbanaan. Zijn bakbananen geen "gewone" bananen?



Klinkt erg lekker eigenlijk. Apart. Ken het niet.



Pannekoekje, mag ik vragen waarom jij wat moeite hebt met de feestmaand?



Nee, bakbananen zijn echt wat anders! je gebruikt ze ook meer als zetmeelbron (zoals aardappels) dan als fruit. Je kunt ze ook niet rauw eten. Worden veel in de surinaamse en caribische keuken gebruikt. Je kunt je gewoon in plakjes bakken en met zout bestrooien, maar ik had gisteren ras el hanout (marokkaans specerijen mengsel) erover gestrooid voor het bakken, was erg lekker.



Moeite met de feestmaand... wil ik vanwege privacy niet teveel over uitweiden,
Pannekoekje, wat pittig voor je. Understatement vast. Maar wil uiting geven aan begrip voor je gevoel.

Zal er verder niet te veel op inzoomen dan.



Je eten doet regelmatig wat buitenlands aan. Ben je zelf NL-e?

Vind het altijd zo knap in indrukwekkend wanneer mensen andere gerechten maken dan vertrouwd Hollands. En dan doel ik niet op pasta (Italiaans) of Curry Wurst (Duits). 😜
Momo, dat taartje klinkt wel heel erg lekker zeg.



Bakbananen zijn erg lekker, ik heb ze nog nooit met zulk soort kruiden gegeten. Toch eens uitproberen.



Gember, dat is zeker herkenbaar. Genieten van de feestdagen, maar wel met een rauw randje, zo voel ik dat.
Haha Troela: pasta zie ik ondertussen ook gewoon als Nederlands eten. Dat is zo ontzettend ingeburgerd bij iedereen.
Gember herkenbaar hoor..... De feestdagen zijn voor mij ook heel dubbel dit jaar. Wellicht de laatste keer dat mijn moeder erbij is. Oud en nieuw ga ik ook gewoon om 10 uur naar bed. Proosten op een gelukkig nieuwjaar trek ik gewoon niet...
Momo, mij lijkt het gebakje eerlijk gezegd niet zo lekker. De zachte caramel spreekt me niet aan. Goed om te weten dat ik daar dus niet wakker van hoef te liggen.
Och Momo, wat lijkt me dat toch zwaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven