Gezondheid alle pijlers

Leven met Pijn gaat nog steeds verder

15-04-2015 17:48 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het volgende deel van 'leven met pijn'!

De link naar het vorige topic vind je hier: Dreamer in "Leven met pijn gaat verder, met uitleg o..."
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ambra, veel plezier! Heb je een zitplaats of neem je je eigen stoel mee?



Dreamer: Ik vind deze ook leuker, wel wat klein op de mobiel. Leek op de mobiel net tinkerbell, maar zie nu op de computer dat het een bloem is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 27 november 2015 @ 18:45:

Ambra, veel plezier! Heb je een zitplaats of neem je je eigen stoel mee?







eigen stoel mee. Ben blij dat ik weg mocht.. te hard te veel licht, te veel drinkende mensen boven mijn hoofd. Vind Blof echt leuk maar dit was een pop'tempel' en dat is dus duidelijk niet mijn plek. We moesten er om 19 uur al zijn anders had ik geen plek meer maar Blof begon pas om 20.30. Was er na het voorprogramma al klaar mee maar ja.. man stond daar lekker.

Prima zo, ik weet nu dat het niks voor mij is daar, en ik weet nu wel waar man graag heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het is raar met mij. Ik heb het geaccepteerd, denk ik, maar als ik lees dat hier geschreven wordt, dat je eraan moet wennen lichamelijk beperkt te zijn, dan denk ik dus "dat ben ik gelukkig niet"

Na zo'n 7 jaar zou dat er toch ergens ingezakt moeten zijn? Misschien is het omdat ik ook nog zoveel wél kan ofzo. Vooral vergeleken veel anderen. Dat is dan één van mijn zegeningen.



Jammer dat het te druk en vol was, Ambra. Heb je nog wel kunnen genieten van de muziek op zich?



Ik ben niet zomaar een bloem, Lientje, ik ben een flowerfairy



Fijn weekend iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 november 2015 @ 23:24:

Het is raar met mij. Ik heb het geaccepteerd, denk ik, maar als ik lees dat hier geschreven wordt, dat je eraan moet wennen lichamelijk beperkt te zijn, dan denk ik dus "dat ben ik gelukkig niet"

Na zo'n 7 jaar zou dat er toch ergens ingezakt moeten zijn? Misschien is het omdat ik ook nog zoveel wél kan ofzo. Vooral vergeleken veel anderen. Dat is dan één van mijn zegeningen.



Jammer dat het te druk en vol was, Ambra. Heb je nog wel kunnen genieten van de muziek op zich?



Ik ben niet zomaar een bloem, Lientje, ik ben een flowerfairy



Fijn weekend iedereen!





Volgens mij went dat nooit helemaal Dreamer. Dat je iets 'hebt". Alhoewel, toen ik ook in mijn dromen de rolstoel gebruikte concludeerde ik dat ik een heel eind was in de acceptatie .

Maar zoals vanavond voelde ik me weer heel erg anders dan de rest..

waardoor ik me niet kan overgeven ,de muziek niet binnenkomt en ik dus eigenlijk niet heb genoten. De rest vraagt dan teveel aandacht, en dan erger ik me aan de herrie en de drank enzo..
Alle reacties Link kopieren
Jammer..
Later is nu
Jammer Ambra!

Blof is inderdaad erg leuk, maar deze setting voor jou dus niet.

Ga je vaker naar concerten?



Ik had een hele goede dag vandaag, echt een cadeautje!

Misschien wel iets teveel gedaan, merk nu dat het alweer wat minder voelt, maar wat was het fijn om me gewoon weer klein stukje mens te voelen, na al die dagen van ellende.

Ik zal merken hoe het morgen gaat, of ik de prijs moet betalen, of dat het meevalt
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 november 2015 @ 23:37:

Jammer..





Ach. Geeft niet. Morgen een voorstelling in de keurig nette normale stadschouwburg.



Over twee weken in Lux, ook keurig. En over 3 weken in de st. stevenskerk. Dat zal weer rolstoel worden maar is wel Herman van Veen. Daar ga ik nog voor op mijn kop staan en dan hoor je me nog niet piepen.

En nu plat!

fijn weekend nogmaals.
Alle reacties Link kopieren
Oh je hebt nog lekker veel in het vooruitzicht! Ook fijn!



Jouw cadeautje van een goede dag ook fijn, Social.



Ik heb jeuk, niet te zuinig. Ineens van de week eczeem op m'n benen, dat heb ik echt nooit gehad, alleen toen ik allergisch was voor antibiotica. En dat heb ik niet geslikt, andere medicijnen ook niet echt. Zó raar!

Heb op de normale plekken ook eczeem en het gevoel dat er 'beestjes' lopen. Die lopen er niet, gecheckt, gecheckt en gedubbelcheckt, hoort ook bij fm. Ik hoop dat ik in slaap kan vallen zometeen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jammer Ambra dat het niet werd wat je hoopte.

Las ook dat Herman nog naar Noord-Holland komt volgend jaar. Ga je naar alle optredens van hem? Nee toch denk? Lijkt me wat veel.



Social: hoe is het vandaag ?



Dreamer: jeuk, vreselijk. Hoop dat je wat hebt kunnen slapen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft vandaag voorrondes voor het NK debatteren. Ga hem zo richting station brengen.Dochter weer naar manege en man heeft een klusje.



Dus ik heb het rijk alleen straks.

Denk dat ik nog maar even in bed terugkruip dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lientje69, ik ben ook katholiek en heb wat afgebeden, genezen zal ik niet maar heb wel een manier gevonden om ermee om te gaan en dat is ook veel waard.



@Mutsje78, ik snap wat jij bedoelt, ik ben geboren met een scheef bekken en moet altijd onder mijn linkerschoen onder de hak 1 cm verhoging laten maken bij een schoenmaker. Sinds dat ik schoenen draag al dus ben niet anders gewend, anders worden mijn pijnklachten nog erger.



@Ambra, wat jammer dat het concert niks voor jou was! Persoonlijk is Blof sowieso niet mijn smaak. Hopelijk heb jij vanavond een leuke avond.



@Dreamer, ik heb ook nog wel eens momenten dat ik denk alles te kunnen maar helaas komt al snel de realiteit terug.



@Social, fijn dat jij gisteren een goede dag had, hopelijk voel jij jou vandaag ook goed.
Alle reacties Link kopieren
" als ik mezelf vergelijk met anderen en zie wat ik nog allemaal kan"



Dat is het nou juist net Dreamer. Wie gebruik je als ijkpunt?

Als ik Ambra als vergelijking neem, heb ik totaal geen recht om te piepen.

Maar als ik mijn kerngezonde collega neem als ijkpunt, of mezelf vóórdat ik ziek werd, is dat alweer een heel ander verhaal.

Eigenlijk zou je dus voor de acceptatie altijd moeten kijken naar mensen die het minder goed hebben dan jezelf.



Helaas is een vervelende eigenschap van de mens het altijd beter willen/ meer willen.

Zeker als je dan, afgezet tegen gemiddelden, het minder hebt, al dan niet financieel of fysiek of qua wat voor omstandigheden dan ook.

Een goed streven, zeker als je in staat bent om die omstandigheden ook daadwerkelijk te verbeteren.

Maar in het geval van chronische pijn wordt dat lastig. Dáár kan je nl niets aan verbeteren ( wel soms op heel kleine schaal maar je kunt het niet weg laten gaan)



Ik denk dus ook dat dat het nu juist zo moeilijk maakt om het te accepteren. Voor mij in ieder geval.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hallo dames, hier weer even een berichtje van mij.

Ik lees nog steeds wel af en toe mee hoor, alleen veel mee schrijven moet ik niet doen want typen kost me vaak te veel pijn. Wat is er veel geschreven! En er zijn weer een paar nieuwe "lotgenoten" bij.

Het gaat hier op en af, soms heb ik veel meer pijn als toen ik nog werkte maar dan heb ik meestal te veel gedaan .En "te veel" is in de ogen van een ander echt niks.....maar voor mij geeft het heel snel overbelasting aan mijn goede arm maar nu ook vaak aan mijn slechte arm en dan ga je de mist in want dan moet mijn goede arm echt alles doen...Ook vaak nekkraag om en ik ga elke middag een uur liggen dan hou ik het langer vol en kan ik ook soms weer iets leuks doen.

Dat accepteren is een hele lastige, daar loop ik ook steeds nog tegen aan, want als het goed gaat doe je weer snel te veel...Het accepteren dat ik niet meer werk vind ik ook een hele lastige.....dat vind ik echt heel heftig vooral omdat ik nog zo jong ben en voel me dan soms schuldig en ik weet dat ik dat juist niet moet doen....maar @mama als ik bij jou lees dat het bij jou 3 jaar heeft geduurd dan probeer ik het maar los te laten....bij mij is het pas een paar maanden.....
Alle reacties Link kopieren
Hee Sanne IK dacht van de week nog aan je! Vergat het hier te plaatsen.

Accepteren niet meer te werken zou voor mij ook een lastige zijn. Niet dat ik nou zo heel graag werk (ik doe niet voor niets mee met de staatsloterij;-] ) maar het hoort er voor mijn gevoel zo bij. Werken om te leven. Als ik dat niet zou kunnen, zou ik daar ook echt problemen mee hebben, denk ik. Geen idee ook hoe je dat kunt accepteren. Ofnouja, je moet wel, natuurlijk, want je hebt helaas geen keus. En dat is dan weer lastig accepteren, lijkt me zo.

Rare vraag misschien, maar wat doe je nu? Zit je in een 'gat' of heb je iets anders wat je met regelmaat doet? Ik weet niet helemaal hoe ik die vraag goed moet stellen, maar snap je me?



Ik weet niet goed hoe ik mezelf moet zien, in vergelijking met anderen, Lientje. Als ik terugkijk naar mijn jeugd, was ik nooit echt heel actief. Toch heb ik in de horeca rustig werkdagen van 14 uur gemaakt, zo 2 weken lang met kerst, bijvoorbeeld. En daarna nog stappen he, dat hoorde erbij. Ook toen de kinderen jong waren was ik veel op pad. Aan de andere kant kan ik rustig een hele dag niets doen.

Mijn niet kunnen is heel geleidelijk gegaan. Bij revalidatie is me ook gevraagd wat ik opgegeven heb voor mijn ziekte en ik kon zo niets bedenken. Ik heb steeds een stukje ingeleverd en dat begon denk ik al bij mijn puberteit. Het tempo is alleen allemaal wat lager.

Maar goed, over accepteren gesproken, ik kwam er vannacht achter dat ik in mijn dromen dus nog steeds slank ben. Ook mijn dikkere lichaam heb ik kennelijk nog niet geaccepteerd. In mijn geest ben ik mijn eigen slanke actieve 27 jarige nog, en dat valt dan af en toe weer wat tegen. Verder gaat het goed hoor



hee Mutsje. Ik was gisteren vergeten je welkom te heten. Een scheef bekken, au!

Heb jij inderdaad ook een verhoogde hak, zoals Mama?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Waar ik trouwens echt van kan balen is de brainfog. En dat is ook waar ik bang voor ben in een nieuwe baan. Vroeger had ik ook hele actieve hersenen, die alles onthielden, snel dachten enzovoorts. Nu valt dat af en toe heel erg tegen, vooral als ik het druk heb. Ik vergeet dingen, weet dan echt niet meer dat ze gebeurd zijn, maar ik kan als er veel op me afkomt ook ineens niets meer combineren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sanne

Het kost gewoon heel veel tijd vrees ik. Kan je je een beetje vermaken of verveel je je veel?

Een nieuwe daginvulling vinden valt ook niet mee.

Maar je bent nog niet zo lang gestopt met werken, ik hoop dat je lichaam wat tot rust komt en je je snel wat beter gaat voelen.

Zodat je wat hobby's of vrijwilligers werk kunt oppakken en dan je draai kunt vinden zonder betaald werk.



Ik speel ook mee in de loterij Dreamer. En ik zou het niet zo erg vinden niet meer te hoeven werken, ik vermaak me thuis prima. Komt ook door hobby en kinderen thuis die voor het nodige werk zorgen uiteraard.

Bij jou is het dus blijkbaar langzaam achteruit gegaan. Ik was een sportief iemand, die heel veel werkte en weinig sliep.

En van het ene op andere moment niks meer kon. Heb toen in één keer heelveel moeten inleveren, werk, sport, huishouden, sociale dingen. Later weer een beetje eea terug kunnen schroeven maar over het geheel gezien herl veel in een klap moeten inleveren.

Dat maakt het voor mij ook moeilijker te accepteren. Van gezond en meer dan alles kunnen toen naar als een dood vogeltje op de bank liggen.

Het contrast was gewoon TE groot.

En dat blijft, zelfs na 25 ! Jaar ( ja, je leest het helaas goed Sanne ) nog steeds in mijn hoofd hangen.



De als een dood vogeltje op de bank liggen tijd heb ik inmiddels gelukkig achter me kunnen laten. En op zich een redelijk evenwicht kunnen vinden. Het zijn vaak bepaalde gebeurtenissen of ervaringen die me soms weer even ontevreden maken.

Verbeterpuntje voor me...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kan me wel voorstellen dat die omslag ineens groot was.



Ik denk trouwens altijd dat ik goed kan liggen nietsdoen, maar als ik een keer wat heb (knie/enkel) waarbij ik rust moet houden, blijkt dat ineens behoorlijk lastig

k ben eigenlijk bang dat ik zonder het ritme en de regelmaat van het werk steeds minder zou gaan doen, omdat ik dan niets meer 'hoef' en alles kan doorschuiven naar morgen. Werk als therapie
Later is nu
Ja dat is best lastig inderdaad om een dagindeling te krijgen. Ik sta gewoon om 08.00 u op en doe dan mijn oefeningen voor nek en rug en na douchen en ontbijt loop ik meestal een uur en dat liefst in de middag ook weer en ook nog een klein stukje fietsen. Zoveel mogelijk bewegen en afwisselende houding dan voel ik me het beste. Dan nog een uur rusten en dan is het al weer avond. Dus eigenlijk ben ik veel bezig met mijn lijf zo goed mogelijk houden. Ik wil straks wel gaan kijken naar vrijwilligers werk maar ook daar valt best veel af dat heb ik al uitgezocht. Maar misschien iets van voorlezen bij kinderen of ouderen of taalmaatje zoiets. Maar net wat je zegt @dreamer mijn lijf heeft ook echt rust nodig dus daarom doe ik het nu ook rustig aan. Ik ga wel regelmatig koffie drinken bij iemand in de buurt, zij is ernstig ziek en heeft wel behoefte aan een praatje en zo kan haar man ook even iets doen voor zichzelf. Dus ja eigenlijk ben ik best wel bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 28 november 2015 @ 08:22:

Jammer Ambra dat het niet werd wat je hoopte.

Las ook dat Herman nog naar Noord-Holland komt volgend jaar. Ga je naar alle optredens van hem? Nee toch denk? Lijkt me wat veel.

.Nee dat is niet te doen. We doen regelmatig een voorstelling, maar hij speelt 200 keer per jaar of zo, daar kunnen we niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: ik lees soms mee op het Postcrossing topic, jullie meet klonk geslaagd!

Bevalt de stage van je dochter?

Hoop dat je al minder jeuk hebt!



Social: heb jij je eerste Postcrossing kaartje al gekregen?

Ik herken je berichten wel, maar ik vind het lastig om er op te reageren. Toen mijn klachten net begonnen, dacht ik ook dat een diagnose zou helpen om het te accepteren. Ik ben lang bezig geweest met het zoeken naar een diagnose en kon niet accepteren dat er geen diagnose was. Ik denk dat ik het op die manier voor mezelf lastiger heb gemaakt, ik had beter kunnen werken aan accepteren dan blijven vechten. Ik weet niet of dit begrijpelijk klinkt, ik vind het momenteel lastig om gevoelens goed onder woorden te brengen.



Ambra: jammer dat Blof tegenviel.



Mutsje: ik heb ook een scheefstaand bekken. Ik heb hiervoor orthomanuele therapie gehad, ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Bij mij hielp het helaas niet (bekken ging heel snel weer scheef staan, dus ik had wel een paar dagen minder pijn, maar niet langdurig).



Lientje: hoe zijn de voorrondes bij je zoon gegaan? Hij deed vorig jaar ook mee volgens mij?

Heb je genoten van je dag met het rijk alleen?



Maiskip: hoe gaat het nu met jou?



Sanne, ik vroeg me ook af hoe het met jou gaat.



Hoe gaat het met jou Mama?
Alle reacties Link kopieren
Nes wat fijn dat je even langskomt!

De stage van m'n dochter bevalt heel goed. Ze is wel erg moe aan het eind van de dag, maar dat zou iedereen zijn denk ik. Het is toch ineens iets heel anders. Komende week moet ze 2 dagen stage lopen. Hoop dat het lukt!

De jeuk gaat op en neer.



Hoe gaat het verder met jou? Je reageert op iedereen, maar vertelt zelf niet?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Knuffels voor Nes en Sanne, en de rest natuurlijk.

Lig energie te sparen voor de dansles van vanavond, het is toch geen weer om er op uit te gaan.

Man bouwt aan kerstdorp, het is hier weer een piepschuimfeestje op mijn tapijt. Gelukkig heeft hij beloofd zelf te stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Nes!



Hoe is het met jou? En op het werk?

Zoon is dit jaar helaas niet door naar de finale. Vorig jaar idd wel.



Hier weer behoorlijk last van het slechte weer, harde wind en veel regen hier.

Gisteren lekker hele huis gesopt en opgeruimd. Vandaag een kook en bakdagje.

Had nog appels uit de tuin van mijn moeder en heb zojuist een grote schaal appelflappen gebakken.

Voor vanavond gevuld stokbrood en verse lente uisoep en wraps met zalm en roomkaas.

Heb nu al zin in het avondeten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 29 november 2015 @ 14:11:

Nes!



Hoe is het met jou? En op het werk?

Zoon is dit jaar helaas niet door naar de finale. Vorig jaar idd wel.



Hier weer behoorlijk last van het slechte weer, harde wind en veel regen hier.

Gisteren lekker hele huis gesopt en opgeruimd. Vandaag een kook en bakdagje.

Had nog appels uit de tuin van mijn moeder en heb zojuist een grote schaal appelflappen gebakken.

Voor vanavond gevuld stokbrood en verse lente uisoep en wraps met zalm en roomkaas.

Heb nu al zin in het avondeten.



Ach wilde het nog vragen van zoon.. wat jammer!

je avondeten klinkt goed ja! jammer dat je een eind weg woont
Alle reacties Link kopieren
En heb gisteren nog een tijd op de bank gezeten met benen languit.

Ondertussen kussens naaien.

Zowel zoon als dochter krijgen van mij een zelfgeborduurd kussen. Voor Sinterklaas.

Zal na de sint vragen of dochter even helpt met foto's uploaden, dan kunnen jullie zien waar ik zoal mijn vrije tijd mee doorbreng.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven