Black Friday

27-11-2015 19:24 73 berichten
Sinds wanneer wordt er in Nederland ook zo massaal door (web)winkels aan Black Friday gedaan? ik weet wat het in Amerika is, maar was het vorig jaar ook al zo aanwezig hier? Kan me dat niet herinneren.
Aan de christelijke dankdag is weinig feest aan te beleven.
Euh nee, gesloten scholen en winkels, een stoet van zwarte kousen en hoedjes naar de kerk, zeker 2 keer op een dag.
Wat betreft Thanksgiving, dat is meer een familiedag geworden, dan dankdag voor het gewas (zoals in NL). Ik zou het wel willen: 1 dag in het jaar de hele familie bij elkaar. Onze familie woont door heel NL en het komt eigenlijk nooit voor dat iedereen op 1 dag bij elkaar is.



Black Friday mag van mij ook online
Alle reacties Link kopieren
Krijg je er vrij voor? Anders stik er maar in.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Schijnbaar was het dan vandaag ook nog black friday . Ik ken de toestanden vanuit de VS. Het is mij vorig jaar niet echt opgevallen in de stad of online. Maar toen ik vandaag mijn halfjaarlijkse voorraad make-up stond af te rekenen bij de Douglas heb ik geen nee gezegd tegen 25% korting.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vind het GEWELDIG! Heb alles online gekocht in de VS maar echt al een kapitaal bespaard nu op o.a. kleding, schoenen, electronica, speelgoed, Apple spul en boeken van alle bekende merken en winkels. Alles tussen de 40-60% korting, perfect zo voor de feestdagen!!! Zelf in een fysieke winkel gaan graaien zou ik nooit doen, maar dat heb je bij de Primark en Bijkenkorf Dolle Dagen net zo goed dus is weinig Amerikaans aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:FlutterShyy schreef op 28 november 2015 @ 08:26:

Hahah

Ik krijg nu mailtjes van winkels dat het black saturday is.

Mooi, mijn tv is vanochtend kapot gegaan en mijn moeder belde dat ik een nieuwe van haar krijg bij de Mediamarkt dus hoop dat ze een leuke korting hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor ik krijg zelfs black sunday mails nu. Wat de ....
Alle reacties Link kopieren
quote:FlutterShyy schreef op 29 november 2015 @ 14:17:

En ja hoor ik krijg zelfs black sunday mails nu. Wat de ....



Ja bij de Mediamarkt is het afgelopen vrijdag, vandaag en morgen.



Ik heb net van mijn moeder deze tv gekregen; http://www.mediamarkt.nl/ ... g-ue40h6240a-1352772.html en mijn moeder krijgt nog 100 euro terug.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mr khe is er toch maar op uit gegaan met de kleine man om een ps4 te kopen. Die kleine zit er al tijden om te zeuren en ze hadden schijnbaar een goede korting. Zal mij een rotzorg zijn. Ik winkel het liefst op een doordeweekse ochtend als er geen hond in de winkel is.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt zo vaak korting gegeven dat ik nu gewoon niets meer koop zonder korting. Ik wacht gewoon op zo'n dag als deze.

Maakt mij niet uit hoe ze het noemen, korting is korting.

En lang leve de webshop (ipv wachten voor de winkel).
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Black friday: wanneer mensen andere mensen overhoop trappen en van elkaar "stelen" in de winkels een paar uur nadat ze dankbaar zijn geweest voor alle dingen die ze hebben.........



Beschamend.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 29 november 2015 @ 09:12:

Ik vind het GEWELDIG! Heb alles online gekocht in de VS maar echt al een kapitaal bespaard nu op o.a. kleding, schoenen, electronica, speelgoed, Apple spul en boeken van alle bekende merken en winkels. Alles tussen de 40-60% korting, perfect zo voor de feestdagen!!! Zelf in een fysieke winkel gaan graaien zou ik nooit doen, maar dat heb je bij de Primark en Bijkenkorf Dolle Dagen net zo goed dus is weinig Amerikaans aan.



Verwacht ook leuke extra kosten in de vorm van invoerrechten



Of woon je in de VS?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet meer wat het was, vroeger was het rijen dik in Amerika. Sinds de online wereld is dit een stuk minder
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 29 november 2015 @ 21:29:

Black friday: wanneer mensen andere mensen overhoop trappen en van elkaar "stelen" in de winkels een paar uur nadat ze dankbaar zijn geweest voor alle dingen die ze hebben.........



Beschamend.



Dat is zo jammer van de media, dat ze dat beeld proberen neer te zetten.

De mensen staan gewoon netjes urenlang in de rij te wachten op de 300 dollar korting op hun MacBook (om maar een voorbeeld te noemen). Ik heb nog niemand zien duwen of vechten.
quote:yolo8 schreef op 29 november 2015 @ 21:31:

[...]





Verwacht ook leuke extra kosten in de vorm van invoerrechten



Of woon je in de VS?Nee ik woon in Hong Kong. Hier doen we niet aan invoerrechten gelukkig!
En nu is het Cybermonday in Amerika. Heb ook al 1 Nederlandse webwinkel het zien doe. Het zullen er vast meeer zijn maar ik ga niet op zoek, deze kwam langs.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 30 november 2015 @ 06:18:

[...]





Nee ik woon in Hong Kong. Hier doen we niet aan invoerrechten gelukkig! O wat heerlijk zeg!
Hebben sommigen van jullie onder een steen geleefd of zo? De Media Markt deed al tijden aan Black Friday, heb er ooit met 18% korting mijn Macbook gekocht. Dat scheelde honderden euro's. Laat maar overwaaien die Amerikaanse tradities!



Ik vind het wel bijzonder dat het dit jaar ineens wat massaler is toegepast. Alsof ze dat op de Bilderbergconferentie hebben besproken
Alle reacties Link kopieren
Een steen ook echt he.



Dat laatste verbaast me dus. Het massale. Ik kan mij niet herinneren ooit eerder zoveel emails gehad te hebben.
quote:yolo8 schreef op 29 november 2015 @ 21:29:

Black friday: wanneer mensen andere mensen overhoop trappen en van elkaar "stelen" in de winkels een paar uur nadat ze dankbaar zijn geweest voor alle dingen die ze hebben.........



Beschamend.Volgens mij drink je te veel cool aid.
quote:kadanz schreef op 01 december 2015 @ 11:11:

Hebben sommigen van jullie onder een steen geleefd of zo? De Media Markt deed al tijden aan Black Friday, Of je zoekt in een woordenboek het woord massaal op en kijkt of alleen de Media Markt voldoet aan die definitie...
quote:febag schreef op 01 december 2015 @ 11:44:

[...]



Of je zoekt in een woordenboek het woord massaal op en kijkt of alleen de Media Markt voldoet aan die definitie...



Of je kruipt een beetje onder de steen vandaan

Neem Black Friday niet zo serieus, je hebt gewoon wat goede koopjes gemist de afgelopen jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven