onzekere zwangerschap

28-11-2015 09:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik weet sinds 11 november dat ik zwanger ben voor de vijfde keer. Ik heb 3 mooie mannen van 8, 7 en 4 en heb vorig jaar een missed abortion gehad met nogal wat medische gevolgen. We hebben bewust lang gewacht om te proberen zo onbevangen mogelijk een nieuwe zwangerschap in te gaan. Helaas kreeg ik een week na de positieve test extreme buikpijn. Ik ben toen naar de dokterswacht gegaan en de dokter vertelde me dat ik ervan uit moest gaan dat ik een miskraam kreeg. Ik had geen bloedverlies en de buikpijn werd minder maar was er wel. Ik ben een paar dagen later naar mijn eigen huisarts gegaan die constateerde dat mijn darmen vol lucht zaten en dat ik een blaasontsteking had. Vervolgens heeft een andere huisarts in dezelfde praktijk een inwendige echo gemaakt om er zeker van te zijn dat het niet een bbz was. Deze huisarts vertelde me dat het op de goede plek zat en er een dooierzakje te zien was maar het er heel troebel uit zag en ze dacht dat het aan het afbreken was. Ik zou op dat moment rond de 5 weken moeten zijn. Als ik geen bloedverlies had in de tussentijd moest ik over 2 weken maar terug komen.



Ik heb een mail gestuurd naar het echo bureau waar ik een afspraak had gemaakt voor een eerste echo dat ik wilde afzeggen met de hele uitleg waarom. Hij mailde terug dat de huisarts met zoon vroege echo helemaal niet kan bepalen dat het een miskraam wordt en hij toch graag zelf wilde kijken. Gister heb ik deze echo gehad. Hij gaf aan dat het er normaal uitzag voor een zwangerschap van rond de 5,5 a 6 weken. Helaas was er nog geen hartje te zien. Ik heb aankomende woensdag weer een nieuwe afspraak bij het echo bureau en vrijdag de afspraak bij de huisarts die de eerste echo heeft gedaan. Ik maak mezelf gek en wordt heen en weer gesleurd door hoop en vrees.



Ik hoop op ervaringen van anderen, positief of negatief.



Mama_van3
Alle reacties Link kopieren
Zolang je geen bloedverlies hebt is er goede kans dat het hartje nog komt. Buikpijn kan er goed bij horen en de termijn van het zakje was ook goed bij de echo. Keep the faith!
Tot nu toe ziet er dus normaal uit voor een zwangerschap van die termijn. Ik zou de meeste waarde hechten aan de uitspraak van het echo bureau, die is het meest recent en zij hebben de meeste kennis. Jammer dat er nog geen hartje te zien was, maar dat kan. Nu is het afwachten tot de volgende echo, net als andere zwangeren. En dat wachten duurt lang en dat is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Kun je afleiding zoeken?

Het is heel rot en vervelend om zo te moeten wachten, maar het is echt niet anders. Je kunt nu eenmaal pas meer zeggen over een paar weken als er een hartje is...

Bedenk je dat je - als je er al invloed op kan uitoefenen, vrijwel geen - dat het toch het beste is om de rust te bewaren.

Als je een miskraam krijgt, dient deze zich vanzelf aan. Ga er niet op wachten. Probeer de rijd nu goed door te komen met sintcadeautjes kopen, afspreken met een vriendin voor een bak thee, ander dingen waar je afleiding in kunt vinden. Dan gaat de tijd hopelijk snelller voorbij voor je gevoel.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
De innesteling kan ook pijn geven en elke zwangerschap kan anders zijn!
Only dead fish go with the flow
Pff, wat een verschillende meningen allemaal over wat er met je aan de hand is, door de verschillende artsen en dan het echobureau.



Ik zou ook het meeste waarde hechten aan het echobureau, zoals reisa ook zei.

Is er normaal gesproken al wel een hartje te zien bij zo'n vroege echo?



Verder is het afwachten gewoon heel vervelend. Succes alvast voor woensdag!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik moet idd afwachten er zit niks anders op. Ik ben momenteel thuis en heb geen zin in wat dan ook. Ik probeer vast te houden aan de laatste echo maar heb de MA nog vers in het geheugen waar totaal geen aanleiding was om te denken dat het niet goed ging. Uiteindelijk heeft die zwangerschap ervoor gezorgd dat ik in het ziekenhuis terecht kwam en een bloedtransfusie nodig had. Het heeft me ruim een half jaar gekost om er lichamelijk weer wat boven op te komen en heel veel gesprekken met mijn man om hem ervan te overtuigen dat het heus niet nog een keer zo fout zou gaan. Ben bang dat ik nooit meer zo onbevangen een zwangerschap kan beleven als met mijn eerste 3 zwangerschappen. Dank voor jullie lieve woorden, doet me goed😊
Alle reacties Link kopieren
Marie89

Het hartje zou met 6 weken ongeveer moeten gaan kloppen volgens degene die de echo bij het echo bureau heeft gemaakt. Zit op het randje dus.
Alle reacties Link kopieren
Met 5,4 gaat t hartje kloppen maar meestal is het dan nog heel slecht te zien, soms zit t verstopt want het is nog zo klein.



Mijn eerste echo was met 6,5 en dat was al zooo klein!
Alle reacties Link kopieren
Hoe hard het ook klinkt, maar geen enkele echo door wie dan ook gemaakt kan jou de zekerheid geven waar je nu naar op zoek bent.



Het verloop van iedere zwangerschap én miskraam is anders.

Je zult geduld moeten hebben en idd een onbevangen zwangerschap is na een miskraam heel moeilijk......helaas!



Ga van het positieve uit en probeer te ontspannen.
Houdt hoop! Zoek afleiding!

Ik vond die eerste weken moeilijker dan de rest van de zwangerschap en/of bevalling danwel de eerste tijd erna met baby. De onzekerheid... de blijdschap aan de ene kant en het niet durven blij te zijn (voor het geval het mis gaat) aan de andere kant... pffff

soms ben ik jaloers op vrouwen die er pas na 2 keer niet ongesteld achterkomen dat ze zwanger zijn, en dan dus meteen een echo kunnen krijgen. Pfff... zware weken, maar hou je taai
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de adviezen. Ik ben even op bed gegaan en ga vanavond langs een goede vriendin.



Voor nu even genieten van mn mooie mannen en proberen los te laten hoe moeilijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven