Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol

06-02-2015 19:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik schrijf al meer dan 10 jaar mee maar zou dit graag anoniem willen doen, omdat ik me ergens toch schaam.



Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt, waar we na het werk altijd nog een drankje dronken. Later kwam ik in de reisbranche terecht. Vaak uiteten, altijd wel een reden voor een wijntje of een borrel. Heel normaal vond ik dat.

Thuis dronk ik meestal ook wel een paar wijntjes, net als al mijn vriendinnen wel deden.

Kortom: drinken was heel normaal en soms dacht ik wel eens: dit is niet gezond, maar dan negeerde ik dat stemmetje toch.



Wat jaren verder ben ik gaan samenwonen en kreeg ik wel vaker een opmerking over mijn drinkgedrag van vriend. Dat ik wel erg vaak een wijntje dronk, ook doordeweeks. Ik vond dat hij zeurde, twee glazen wijn, wat maakt dat nou uit? Maar het feit dat ik me aangevallen voelde zegt eigenlijk genoeg.



Inmiddels hebben we een gezin en beperken de avondjes met wijn zich tot max drie keer per week. Vaak een doordeweekse dag bij vriendinnen en een of twee avonden in het weekend.



Het is niet teveel, maar ik zit meestal wel net aan de grens van wat gezond, ongezond is, en als we een feestje hebben drink ik eigenlijk altijd teveel.

En eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Hoe lekker ik het ook vind, want ik hou echt van wijn ik voel me er steeds minder goed bij.

Ik weet altijd precies hoeveel ik heb gedronken en dat vind ik eigenlijk al ongezond. Dat ik precies weet wanneer ik, wat voor het laatst heb gedronken. Dat betekent dat ik er teveel mee bezig ben.



Ik zou eigenlijk wel gewoon willen stoppen met drinken, of echt alleen nog maar op feestjes oid.

Maar ik denk dat ik dit best moeilijk ga vinden. Ook kennen al mijn vrienden mij wel als een wijnliefhebber, ik voel me toch een beetje stom, durf niet te zeggen dat ik vind dat ik een ongezonde relatie heb met alcohol.



Zijn er hier meer mensen die dit herkennen en mee willen schrijven over het minderen of niet meer drinken van alcohol?
Ja hatseflats, zo alles op een rijtje is er weinig leuks aan...
Hatseflats komt dat allemaal door drank?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om hier een forum te vinden over dit onderwerp!

Ik worstel al lange tijd met wijn, de laatste tijd gaat het niet zo goed....de fles gaat altijd leeg, vanaf donderdag tot en met zaterdag. (En soms wat meer). Alcoholisme zit bij ons in de familie... En zo erg als ik me daar vroeger tegen af heb gezet, zo zit ik nu...

Nu wil ik dit al zo lang veranderen...., maar het is zo normaal in mijn omgeving om te drinken en bij het eerste glas vind ik het ook heel fijn en het begint ook altijd met even een momentje voor mijzelf! Of op een feestje.... Alleen blijft het nooit bij 1. Lange tijd gaat het goed, dan begin ik weer een beetje en dan krijg ik er last van. Diep in mijn hart wil ik gewoon af en toe een wijntje drinken, dus geheel stoppen vind ik wel een groot ding!

Nu kwam ik laatst het kruid Kudza tegen, een soort voeding supplement wat ook bij cluster hoofdpijn schijnt te helpen. Helaas is het in Nederland niet goed meer te verkrijgen, maar ik vroeg me af of er wellicht iemand eens van gehoord heeft. En zo niet... Wat vinden jullie er van? ( er van uitgaand, dat jullie het opzoeken)

Nogmaals, fijn dit forum te hebben gevonden en succes voor jullie allemaal in deze worsteling!
Strasna, welkom. Het kruid ken ik niet.



Gister ben ik de mist in gegaan. Flesje wijn opgedronken. Niet fijn. Vandaag vroeg op want kinderen moeten naar hun wedstrijd.. Gaap...
Strasna welkom! Ik geloof niet in een vervangend middel. Wel evt een zuchtremmer voor de eerste periode.

Sorry, heb gegoogeld maar vond het niet zo snel.

Een vervangend middel houd je m.i. verslaafd. Dwz ik spreek voor mezelf.

Ik ben verslavingsgevoelig en de enige manier voor mij is om helemaal te kappen, anders blijf ik mezelf een worst voorhouden.
Hoi dames, it's me zuipschuit.

Ik heb een Nick change gedaan.

Want ik heb klotenieuws gehad.

Necrose in mijn heup, gevolg van mezelf jarenlang vol laten lopen. Voel me een echte dumbella nu..

Hoe is het met jullie??
Wat..... wat erg! Sterkte!!!!!
Het is de prijs die ik betaal denk ik.
Jezus, pomona.. Wat erg.. Hier schrik ik toch erg van..
Er is niks meer aan te doen helaas. Nieuwe heup stellen ze blijkbaar uit tot ik niet meer kan lopen ofzo. Maar heb nu sterke pijnstillers en een of andere pijnstillende gel die ik voor ik ga pitten op mijn heup moet smeren. Maandag moet ik naar de huisarts terug voor de vervolg toestanden.

Echt balen hoor.

Met mijn moeder gaat het gelukkig beter. Ze mag nu thuis verder revalideren, ze kan ook alweer een goed woordje meepraten maar ze vergeet nog steeds heel veel. Iets met korte termijn geheugen denken ze.
quote:marjolein852 schreef op 28 november 2015 @ 08:19:

Strasna, welkom. Het kruid ken ik niet.



Gister ben ik de mist in gegaan. Flesje wijn opgedronken. Niet fijn. Vandaag vroeg op want kinderen moeten naar hun wedstrijd.. Gaap...Das balen! Heb je een kater?
Welkom Strasna, ik ken het kruid ook niet.



Pomona, wat erg!

Komt dat echt van het drinken?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig! Hoe weet je zo zeker dat het door alcohol komt? Kon dat niet vinden op Google.



Kudza kende ik niet, ben wel bekend met Carduus Marinius (ofzo), maar dat heeft wel dezelfde werking. Heb ik best lang gebruikt.

Merkte niet echt dat mijn zucht minder werd maar had wel goede leverwaarden toen ik een paar maanden geleden daarop gecheckt ben. Geen idee of het een iets met het ander te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Pomona wat heftig! Hebben ze gezegd dat het door de alcohol komt?



Bonuh. Dat weet ik niet. Maar vermoed het wel
Ja, dat zei de orthopeed, blijkbaar had ik er al aanleg voor maar het drinken heeft het proces versneld. Dus in zekere zin komt het door het drinken.

Maar ik was niet zoals jullie, ik was een rasechte, succesvolle alcoholiste. En ik heb me echt avond aan avond vol laten lopen met een drank waar 19%alcohol inzat, en om mezelf te trakteren kocht ik in het weekend nog wat sterkere. En het is de alcohol die dit proces in gang heeft gezet. Het is vrij bekend bij oudere alcoholisten. De prijs betaal je sowieso dus.
Alle reacties Link kopieren
Potverdorie pomona, jij krijgt ze ook wel op je bord hè.
Hatsjikideee...
Dit was idd niet mijn beste jaar nee! Hopelijk keert het tij nu Ten goede.

Maar ik weet nu dus ook waarom ik afgelopen jaar zoveel ontstekingen heb gehad. En dat is voor mij sowieso vreemd, want ik ben al in geen jaren echt ziek geweest. Maar ik heb dit jaar al de meest vervelende ontstekingen gehad. Maar dat kwam dus allemaal door mijn heup.
Heftig allemaal pomona... En hoe kon je de dagelijkse dingen nog doen als je zoveel dronk? En hoe ben je er vanaf gekomen? Neem aan dat je niet meer drinkt toch? Misschien heb je dat allemaal al een keer verteld, sorry dan.



Hier op het goede spoor verder, detox Yogi thee en anderhalve liter zelfgemaakt groentensap staan klaar voor vanavond. (En morgen)
Poeh, heftig die lichamelijke klachten. Ik ben ook heel bang voor wat ik mijn lichaam de laatste jaren heb aangedaan met drank en drugs. Hopelijk ben ik er nu op tijd bij. Mijn hele leven is in een rustiger vaarwater gekomen en ik leef nu heel erg gezond, maar ik heb wel 10 jaar slecht geleefd…



Vanavond 2 rode wijntjes rustig gedronken en kan het er heel goed bij laten. Nu ook maar een kopje detox (proost Bella) en naar bed.
Pomona struik, heftig zeg.

Beter dat je nu weet waar t door kwam, je ontstekingen. Maar jeetje pittig nieuws lijkt mij, om te horen.

Alle reacties Link kopieren
Goed bezig beide!



Een aanrader is docu YouTube drugged up on alcohol. Veel erger dan de mensen in deze groep, maar toch. Deze man had trouwens ook een probleem met z'n heup
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens Sana! Ik herken je verhaal. 1 is helaas nooit genoeg, ook voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Tzippa, verschillende boeken die ik heb gelezen geven aan hoe snel je cellen vernieuwen en eventuele schade wordt hersteld. Als je nu zo gezond leeft niet je trots op jezelf zijn en weten dat er nog een hoop goed te maken valt!
Pomoda, ja ik had een kater. Voor mijn gevoel wel goed, want die had ik lang niet gehad.. Kennelijk was ik zo gewend aan veel drinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivahatseflats schreef op 27 november 2015 @ 23:35:

Wat heftig boomschors, sterkte!



Je zegt waarschuwing van je lichaam. Denk je dat het volledig veroorzaakt is door de alcohol?



Hier gaat het niet zo lekker. Teveel en te vaak. Kan ook merken dat het slecht is voor mijn lijf...



Nee, niet alleen maar door de alcohol, want ik drink al een paar jaar niet meer dagelijks veel te veel.

Ik denk dat het voornamelijk door stress komt, stress op allerlei terreinen (werk, familie, vrienden)



De eenzaamheid waar jullie over schrijven heb ik ook last van. Heel erg.



Pomona, wat erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven