Zou jij nu naar een concert in Brussel gaan?

17-11-2015 18:13 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.v.m. de terreurdreiging?

Waarom ik dat vraag... ik zou met een vriendin naar een concert van Beth Hart in Brussel gaan. Door wat er nu allemaal speelt heb ik mijn twijfels of dit verstandig is. Ik ben niet snel bang en over hier in Nederland naar een concert gaan zou ik niet twijfelen... maar om het nou op te gaan zoeken in Brussel, waar de daders van de aanslagen in Parijs voor een groot deel (waarschijnlijk) vandaan kwamen., en waar een voetbalwedstrijd wordt afgelast omdat ze bang zijn dat een van de daders daar nog rondloopt... ik weet het niet.

Wat zouden jullie doen?
quote:bungaa schreef op 23 november 2015 @ 10:19:

[...]



Belgie is een broedhaard voor moslimextremisten.

Een beetje de harde kern daar geloof ik.

Begin dit jaar was Belgie er op tijd bij om een grote aanslag te voorkomen.Nou nou... Er zijn voldoende plaatsen in België waar alles koek en ei is hoor. Er zijn een aantal plaatsen in het BHG waar velen onder de radar blijven door - denk ik - het naast elkaar werken van politiediensten en de geringe opvolging in het verleden door o.m. de lokale besturen. Daar wordt nu zo goed als het kan aan gewerkt, maar zoals in De Zevende Dag (geloof ik, kan ook journaal zijn geweest zondagmiddag) werd gezegd, waren (zijn) er veel doorgedraaide extremisten die naar de gemeenten rond Brussel trekken om zo in de anonimiteit verdwijnen en dat los je niet in 1-2-3 op. Sowieso zal het niet eenvoudig zijn om bijv. naar één politiezone te gaan of om het aantal burgemeesters in het BHG te verminderen.
quote:doornroosje9 schreef op 23 november 2015 @ 10:58:

[...]



Bij jou mss, in mijn omgeving, kennissen, vrienden absoluut geen angst of paniek.Mijn ouders in het verre Nederland zijn volgens mij banger dan ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 23 november 2015 @ 10:58:

[...]



Bij jou mss, in mijn omgeving, kennissen, vrienden absoluut geen angst of paniek.



Hier hetzelfde. Mijn moeder (die anders meteen met dichtgeknepen billen zit als er iets is) heeft mij zelfs nog niet gezegd dat ik niet mag gaan werken deze week (ik werk in Brussel).



En mijn vriend moet straks in Brussel centrum zijn voor een afspraak. Ik heb hem gezegd dat hij altijd kan bellen naar de instantie om de afspraak te verzetten als hij dat wil. Maar hij heeft meer schrik om te telefoneren dan om te gaan, de held.
Alle reacties Link kopieren
Pff,
Alle reacties Link kopieren
Angst heb ik ook wel, eigenlijk wil ik er niet aan toegeven maar doe dat met grote regelmaat toch.. . De jaarlijkse kerstmarkt in Duitslang nog niet niet ingepland terwijl ik er normaal zo graag naartoe ga.



Morgen moet ik voor mijn werk naar een meeting in een ziekenhuis in Brussel. Mijn leidinggevende is van mening dat er geen probleem is. Toch ben ik er nog niet van overtuigd dat ik ga. Vandaag de berichten maar even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef deze week niet in Brussel te zijn, maar ik denk dat ik me nu er meer op mijn gemak voel dan anders met al die militairen en agenten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:SaaaarSaar schreef op 23 november 2015 @ 12:17:

Angst heb ik ook wel, eigenlijk wil ik er niet aan toegeven maar doe dat met grote regelmaat toch.. . De jaarlijkse kerstmarkt in Duitslang nog niet niet ingepland terwijl ik er normaal zo graag naartoe ga.



Morgen moet ik voor mijn werk naar een meeting in een ziekenhuis in Brussel. Mijn leidinggevende is van mening dat er geen probleem is. Toch ben ik er nog niet van overtuigd dat ik ga. Vandaag de berichten maar even afwachten.Bij ons zaten alle collega's die normaal in Brussel werken, in Nederland en het ziet ernaar uit dat ze dat de rest van de week ook zullen doen indien mogelijk. Dat was niet zomaar natuurlijk, het werd afgeraden om naar Brussel te komen.
Dreigingsniveau blijft 4 in Brussel tot volgende maandag, vanaf woensdag gaan de scholen en metro (stapsgewijs) weer open.
Alle reacties Link kopieren
Bomgordel



In het Franse Montrouge, in Hauts-de-Seine, is een bomgordel gevonden die gelinkt zou zijn aan de aanslagen in Parijs. Dat heeft de Franse politie bevestigd.



De bomgordel heeft explosieven aan de voor- en achterkant. De mannen die op 13 november een reeks aanslagen pleegden in Parijs droegen vergelijkbare bomgordels.
Bron?



Laat maar, zie het al op de Televaagsite staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 november 2015 @ 09:47:

[...]





Gezien de historie in Nederland en Frankrijk/Belgie heb ik toch het idee dat we het hier beter voor elkaar hebben. In Belgie en Frankrijk treedt de politie/veiligheidsdiensten heel snel op NADAT er wat gebeurt is. Dan kunnen ze in no-time de boel in kaart brengen en de daders vinden (in ieder geval weten ze wie het zijn). Het lijkt er op dat het Nederlandse beleid effectiever is omdat dingen worden voorkomen. Er is hier nog nooit een grote aanslag gepleegd. Er zijn maar weinig landen waar dat het geval is. Kennelijk doen we iets goed.Zoals Opstelten zegt uh we hebben alles onder controle en Mark zegt ga gewoon u ding doen . Slaap verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 23 november 2015 @ 20:01:

Bron?



Laat maar, zie het al op de Televaagsite staan.Mijn bron was een Belgische krant, maar het staat overal.
quote:minnimouse schreef op 23 november 2015 @ 22:21:

[...]





Mijn bron was een Belgische krant, maar het staat overal.Klopt, maar dit was de eerste NL site die ik bezocht om te zien hoe ze reageerden op de verlenging van niveau 4.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 23 november 2015 @ 19:41:

Dreigingsniveau blijft 4 in Brussel tot volgende maandag, vanaf woensdag gaan de scholen en metro (stapsgewijs) weer open.Dat is lang. Ik benijd de Brusselaren niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 23 november 2015 @ 10:58:

[...]



Bij jou mss, in mijn omgeving, kennissen, vrienden absoluut geen angst of paniek.Dat is raar. Bij het hoogste dreigingsniveau. Lijkt me heel realistisch om dan bang te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 23 november 2015 @ 22:07:

[...]





Zoals Opstelten zegt uh we hebben alles onder controle en Mark zegt ga gewoon u ding doen . Slaap verder.Opstelten zegt niet zoveel meer. Die is met pensioen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 23 november 2015 @ 10:19:

[...]



Belgie is een broedhaard voor moslimextremisten.

Een beetje de harde kern daar geloof ik.

Begin dit jaar was Belgie er op tijd bij om een grote aanslag te voorkomen.Er is aanslag geweest op joods museum door een moslimterrorist. Die aanslag was groot qua impact, niet qua aantal doden.
quote:tvandattum schreef op 24 november 2015 @ 02:48:

[...]





Er is aanslag geweest op joods museum door een moslimterrorist. Die aanslag was groot qua impact, niet qua aantal doden.Juist! Door het kleine aantal slachtoffers heb ik dat helemaal over het hoofd gezien
Moest Mapti dit nog lezen, het is nog niet duidelijk of de kerstmarkt al open gaat omdat er 1,5 miljoen mensen op afkomen. De burgemeester moet nog beslissen, zeiden ze net op het nieuws.
Alle reacties Link kopieren
do 26 nov 2015, 08:40

Kiezen: Salah pakken of levens redden



BRUSSEL - De terreurdreiging in Brussel was afgelopen weekeinde zo ernstig, dat autoriteiten besloten meteen in te grijpen. Daardoor kon terrorist Salah Abdeslam echter ontkomen.



Veiligheidsbronnen melden aan Het Laatste Nieuws dat er mailverkeer tussen jihadisten werd onderschept waarin concrete plannen werden besproken voor een aanslag in Brussel zoals die in Parijs een week eerder. Ook in afgeluisterde telefoongesprekken werd de geplande aanslag besproken. De plannen werden bovendien bevestigd door infiltranten én verdachten.

Uit de communicatie bleek dat er voor maandagochtend meerdere aanslagen tegelijkertijd zouden plaatsvinden in Brussel, waarbij "veel slachtoffers"moesten vallen.



"Omdat de regering geen enkel mensenleven op het spel wilde zetten, moést het gerecht wel ingrijpen. Vandaar de overhaaste huiszoekingen", zegt een veiligheidsbron tegen de krant. "Iedereen wist dat de politie de harde kern van de terreurcel niet zou aantreffen, omdat ze op dat moment nog niet op hun uitvalsbasis in Brussel waren. Er was echter geen marge meer om te wachten. Er werd gekozen voor de veiligste oplossing."



Het resultaat was dat er drie mensen zijn opgepakt, en dat er geen explosieven of wapens zijn gevonden. De vrees blijft daarom bestaan dat er nog een aanslag zal plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een klootzakken zijn het toch, die vuile terroristen! Kunnen mensen op deze wereld elkaar niet gewoon met rust laten?

En ik ben nog steeds benieuwd waar die Abdeslam verblijft.
Is het raar om een evenement te mailen om te vragen naar de beveiliging? Ik merk dat ik tegen het evenement opzie.
Ik denk dat je niet de enige zal zijn die zich de afgelopen week zorgen maakt, Marthe. Maar verwacht maar een standaardantwoord, denk niet dat ze te veel kwijt willen over hoe ze beveiligen via mail/telefoon/....
Heb toch maar even gemaild. Ben benieuwd naar de reactie. Aan de ene kant vind ik het enorm overdreven van mezelf, maar aan de andere kant zit het me totaal niet lekker en blijf ik liever thuis.
Alle reacties Link kopieren
Dag Koeka,



Kan ik je via dit forum op één of andere manier een privébericht sturen aub?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven