Zwanger worden met erectieproblemen man

28-11-2015 10:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben een kinderwens sinds een jaar. Vannacht ben ik opnieuw ongesteld geworden en dus staan we nu voor ronde 14. Het komt niet echt als een verrassing, maar het blijft wel balen. Het grootste probleem is dat mijn man erectieproblemen heeft en het voor hem steeds moeilijker wordt om stijf te worden/blijven en klaar te komen. We hebben het deze ronde maar één keer gedaan waarbij hij is kunnen klaarkomen en dit buiten mijn vruchtbare dagen.



We hadden ons voorgenomen om met anticonceptie te stoppen en dan de natuur zijn gang te laten gaan, dit om er zo weinig mogelijk druk op te zetten. De eerste zes maanden ging het goed, maar toen wilden we het één maand ‘goed’ doen en vrijden we om de 2-3 dagen. Sindsdien heeft hij toen een paar keer zijn erectie verloren, wat alsmaar erger wordt.



Ik probeer voor hem de druk zo laag mogelijk te houden en ons seksleven zo aangenaam mogelijk te houden, maar de laatste maanden lukt dit steeds minder. Ik vind het zo ontzettend frustrerend. Mijn man zit hier ook heel erg mee, wat de prestatiedruk alleen maar vergroot. Hij had hier nooit eerder last van en ik weet niet goed hoe ik hier het beste mee omga. Ik vraag mij af of we nu in aanmerking komen voor medische hulp, want uiteindelijk zijn we wel al een jaar gestopt met anticonceptie en nog niet zwanger. Herkent iemand dit? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om weer met condoom te seksen. Krijgt hij misschien wat meer zelfvertrouwen en voelt hij minder druk.

Anders advies; bespreek met hem wat jullie kunnen doen en wie weet wil hij zelf ook wel hulp van buitenaf.
TO, wij hadden een soortgelijk probleem en zijn zwanger geworden met zelfinseminatie. Wat dus ook al genoemd is.



Ik was er net als jij veel mee bezig en m'n vriend dacht: Het komt vanzelf wel een keer goed qua timing. Maar ik vond de seks niet meer zo leuk. En met onze eerste ZI poging was het raak. Heel fijn



Edit: Ik lees nu trouwens pas goed je OP en zie dat je man hier eerder geen last van had. Dat was bij mijn vriend niet het geval, die had altijd al moeite met - in ons geval - klaarkomen. Hij is gewoon minder gevoelig dan andere mannen denk ik. Maar voor jou man geldt zeker dat het tussen z'n oren zit. Neem jij sowieso wel vaker het initiatief? Je zou evt ovulatietsten kunnen overwegen zodat jij weet wanneer je eisprong is, maar je man niet. Of is hij al helemaal wijs in jouw cyclus?



Sowieso mag in je principe na een jaar onbeschermde seks naar de huisarts stappen. Maar misschien probeer je zelf eerst nog wat dingen.
Lastig. Ik zou naar de huisarts. Dit is toch een medisch probleem
Alle reacties Link kopieren
hoe kan je in vredesnaam zo'n advies geven Dreamer?! stiekem de pil laten staan, dat kan je niet menen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven