Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
10 jarig hardloop jubileum!!!! 🎉🎉🎉 gefeliciteerd baukje



Hoe is het Anky? Niet ziek geworden?



Gisteren dik een uur kei kei hard gelopen gesprint top interval was het. Had er uren later nog de energieflow van.



Kijk al weer uit naar morgen lekker lange duurloop door bos en duinen.



Even om te Zeggen maar Vind dit groepje toch zo motiverend en stimulerend!!
Lekker Jac!



Gefeliciteerd met je 10 jaar hardlopen Baukje. Op naar de volgende 10 jaar.



Ja, rare blessure. Tijdens het lopen en afgezien van die 10 min na de training voel ik niets, ik kan ook geen zere plekken ontdekken. Maar die 10 min worden wel steeds pijnlijker. Nou ja, ik was sowieso voornemens de kracht- en coretraining goed op te pakken, want ik voelde ook wel dat ik veel spierkracht verloren ben. Nou loopt mijn jongste dochter voor heel andere problematiek bij een kinderfysiotherapeute en krijgt allerlei fantastische core-oefeningen, dus inspiratie genoeg.



Gelukkig ben ik niet ziek geworden, dochter hangt nog wel voor de TV op de bank, ik ga straks maar even de tuin in (ben echt allergisch voor de programma's die dochter kijkt).
Alle reacties Link kopieren
Espresso, lekker bezig. Toen ik regelmatig ging lopen (zo'n drie jaar geleden?) ben ik iets van 4 kilo afgevallen en nu stabiel met een bmi van 21. Hardlopen is een sport waarbij je een paar kilo minder echt goed merkt en dat motiveert ook weer.

Qua eten... tja, dat vind ik moeilijk te zeggen voor iemand anders. Het is handig om bij te houden wat je binnen krijgt. Maar hoe je het beste genoeg maar niet te veel eet, is best persoonlijk. Sommige mensen zweren bij low-carb, maar dat zou ik met deze sport niet doen. Anderen doen aan gefaseerd vasten, dus twee dagen per week zeer beperkt eten en de rest van de dagen niet zo opletten, of alleen tussen 10.00 en 18.00 uur eten. Ouderwets calorieën tellen kan natuurlijk ook.

Ik zelf drink geen alcohol, eet geen vlees en bijna nooit chips enzo. Dat scheelt best wel, maar bijvoorbeeld chocolade vind ik erg lekker en ga ik mezelf ook niet ontzeggen. Ik zorg dan gewoon dat het past binnen mijn dagelijkse patroon. Genoeg eiwitten eten is ook belangrijk, zorgt voor spieropbouw en geeft een voldaan gevoel.



Mother, hoe is het met je knie?

Grappig hè, mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je vrijwillig in de regen/kou/het weekend/vroeg in de ochtend gaat lopen.



jac, goed dat je gegaan bent! Klinkt als fijne intensieve trainingen.

Ik vind het ook motiverend om hier te lezen en te schrijven. Er is bijna altijd wel iemand die met je mee kan denken of herkent wat je schrijft of die een schop onder je kont geeft als je die nodig hebt.



gioia, jij nog gaan duurlopen vandaag? Het is redelijk zonnig dus mooi weer ervoor, al waait het wel flink.



Springding goed bezig, en ja als het gaat plenzen is een auto wel zo fijn natuurlijk! Pittig hoor, lopen op het strand.



Baukje, wat ga je goed! Geen na-de-wedstrijd dip bij jou dus. Gefeliciteerd met je jubileum!



anky, vreemd ook die kortdurende pijn, hopelijk helpen de oefeningen. De Runner's World van deze maand heeft ook een uitgebreid artikel over versterkende oefeningen, maar daar is op internet natuurlijk ook genoeg over te vinden.



Ik heb donderdag overgeslagen omdat ik me niet zo lekker voelde en vooral heel erg aan het hoesten was. Zo'n kriebelhoest die overgaat in een aanval, heel irritant. Gelukkig kon ik gisteren gewoon gaan werken en vandaag heb ik een duurloop gedaan van 75 minuten. Net geen 13 km, en ook lekker wat zon kunnen meepakken. Ik moet nu nog 60 km tot ik mijn doel van 1000 heb gehaald, dus ik kan in december lekker rustig aan doen (al ben ik dat niet van plan want ik heb juist zin om het aantal kilometers wat op te schroeven na deze kwakkelende en regenachtige maand).
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft eten eet ik gewoon oudersets via de schijf van vijf. Wel redelijk veel. Maar ik snoep dus nooit, geen koek/taart/snoep/ zoutjes ed. Drink nooit fris (wel aanmaak limonade na het lopen) of alcohol. Niet omdat ik vind dat dat helemaal niet mag maar ik ben slecht in doseren en dan is het voor mij veel gemakkelijker iets niet dan met mate/af en toe te eten.

Wil ik bewust afvallen voor een wedstrijd dan neem ik dus een maand van alles net wat minder. (bv ip van 4 eetlepels muesli in mijn yoghurt maar 3 eetlepels en geen tweede of zelfs derde bord warm eten).



Vanmorgen een klein half uurtje wedstrijdvoorbereiding gedaan. Een rustig duurloopje van ruim 6km met daarin 3x2mn snel.

Een na wedstrijd dip heb ik eigenlijk nooit gehad, ik zit altijd gelijk weer vol met nieuwe plannen. Maar de afgelopen jaren heeft of een griep of een blessure nogal eens roet gegooid in mijn voorjaarsplannen. Hoop dat me dat dit jaar bespaard blijft.
Alle reacties Link kopieren
@Blij_ei: Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan! Ik heb nooit last van hartkloppingen na het hardlopen, lijkt me maar eng!



@Tyche: Ja het was best lekker vandaag, ik ben inderdaad de duinen in gegaan voor een duurloop! Dat doel voor 2015 ga je wel halen!



@Baukje: Gefeliciteerd met je 10 jarig jubileum! Ik hoop dat je nog vele jaren kunt blijven hardlopen!



@Jac: Ik vind dit ook een inspirerend groepje! Het is toch leuk om je hardloopverhalen te delen en tips uit te wisselen!



@Anky: Klinkt als een gekke blessure, en ook wel iets om voorzichtig mee te zijn. Spierversterkende oefeningen kunnen nooit kwaad denk ik, maar ik zou het ook wel in de gaten houden!



Ik ben dus lekker de duinen in gegaan vandaag, uiteindelijk 18 km gelopen! Ik wilde van tevoren korter lopen maar het was zo lekker dat ik toch maar voor de langere route naar huis ben gegaan! Het is zo'n lekker gevoel dat ik nu gewoon zo'n afstand kan lopen zonder dat ik er echt moe van word, dat had ik een paar jaar geleden echt niet gekund!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Vanmorgen lekker uurtje samen met dochter op de fiets gelopen.ze mocht rondje bepalen dus heerlijk langs het water gelopen.niet lang niet snel maar gewoon een gezellig rondje ook best is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gioia heerlijk is dat he dat je gewoon even zo'n 'rondje' kunt lopen. Op sommige momenten besef ik zelf ook ineens hoe bevoorrecht ik ben dat ik dat gewoon kan.

Jac gezellig zo samen met je dochter.

Ik heb vandaag geploeterd tegen de elementen wind en modder. Het parcours van de halve marathon wat nog net zo mooi als vorig jaar alleen moest ik vandaag wel wat beter opletten waar ik liep want sommige stukken waren echt moeizaam begaanbaar. De eerste helft grotendeels wind mee hetgeen betekende de tweede helft bijna continu wind pal tegen en dat was pittig. Had er twee minuten meer dan vorig jaar voor nodig om de finish te bereiken. Maar tevreden hoor. Heb een pittige tempo training gehad, heb alvast een beetje kunnen wennen aan wat mij over twee weken te wachten staat. En ik voelde me net zoals waar Gioia denk ik een beetje op doelde bevoorrecht daar gewoon zomaar dat rondje te kunnen lopen en de schoonheid van de omgeving te kunnen zien en weten te waarderen.
Jullie nog leuke adressen voor sportkleding? Heb een nieuwe broek nodig en wil eigenlijk ook nog een extra jasje.
Hier dit weekeinde weer gecrosst. We rijden dan altijd gelijk naar de wedstrijd vanuit een andere training en ik was kennelijk nog niet zo wakker toen ik om 7 uur 's ochtends mijn loopschoenen pakte, want ik koos mijn wedstrijdschoenen zonder profiel en dat was gezien het parkoers (drek tot de enkels, gecombineerd met veel hoogteverschil en bochten) geen optimale keuze. Ik heb genoten van alle modder en ben wandelend en met behulp van bomen langs de kant naar beneden gegleden en ook het omhoog lopen was enigszins lachwekkend. Mijn snelheidsprofiel op de telefoon zeg er ook erg grappig uit.

Uiteindelijk maar 20 sec langzamer dan vorig jaar, toen er geen modder was, dus dat viel enorm mee. Thuis gelijk de wasmachine aangezet, want we kwamen alle zes bemodderd thuis (jongste had heerlijk in het bos en de modder gespeeld). Met het weer hadden we enorm geluk, want het was redelijk droog en natuurlijk vrij warm.

'Gek genoeg nu geen last van mijn knieën, maar het zit me niet helemaal lekker. Het stadium van lichte pijn bij blessures ken ik niet, het gaat bij mij altijd van hooguit een wat stijf gevoel naar niet meer kunnen wandelen van de pijn. Vanavond maar weer braaf mijn oefeningen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn gioia dat je zo lekker gelopen hebt. Ik herken wat jij en baukje noemen, het gevoel bevoorrecht te zijn dat je kunt en mag lopen, en dat je lichaam dit kan.



Anky goed zeg, dat je onder zulke omstandigheden toch op snelheid blijft. Ik deel je liefde voor modder niet maar kan me wel voorstellen dat zo'n cross meer voldoening geeft dan bijvoorbeeld een rondje op de baan.



Jac, hardloopspeciaalzaken zijn altijd goed voorzien van de beste merken. Wil je liever wat anoniemer rondstruinen dan vind ik Intersport een fijne winkel. Ik heb een compressiebroek van asics; dat merk valt vrij klein maar ik vind het wel een erg fijne broek en heb het idee dat ik er ook warmer in blijf dan een gewone tight, terwijl het toch goed ademt.



Net terug van bijna 7 km na het werk. Ik had geen zin want was al door de regen naar huis gefietst, dan is het niet erg aanlokkelijk het warme huis weer uit te gaan... maar toch gegaan. Dacht dat ik wel wat regen gewend was, maar dit was wel extreem. Onwijs harde vindvlagen, overal plassen; mijn voeten zijn nog nooit zo nat geworden. Toch genoten van het lopen. Alleen het stukje op de fiets was drie keer niks; ben blij dat ik gedoucht en opgewarmd aan mijn avocadosalade zit. Met zo frietjes uit de oven, hmmm!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tyche hier dus ook zo. Nat geregend op de fiets maar mij daardoor niet laten weerhouden om door diezelfde wind en regen nog een rondje van ruim 10km gaan uitlopen. De eerste 4 km had ik de wind pal tegen maar dat had wel tot gevolg dat ik op de terugweg gewoon naar huis geduwd werd.



Anky je zou je dan bijna afvragen wat je vorig jaar op dat parcours gedaan hebt. Ik zie het al helemaal voor me. Heb het zelf ook weleens tijdens een trail gehad dat ik op mijn kont naar beneden ben geschoven maar daar is itt een cross geen publiek.



Jac bij hardloopaanbiedingenpuntnl heb je vaak goed merkspul voor een betaalbare prijs.
Tyche en Baukje, wat goed van jullie! Ik had vage plannen, maar uiteindelijk niets gedaan, ik heb een beetje zere hamstring, ik denk toch een een rare glijer gemaakt . Net al even samen met dochter oefeningen meegedaan. (planken met 16 kilo peuter op mijn rug: best zwaar) en dan morgen weer een duurloopje.



Baukje, hoe zwaarder, hoe beter bij mij meestal. Afgezien van het geglibber liep ik wel lekker. Vriend wat minder, die was 6 min langzamer op de 10 km vergeleken met vorig jaar (toen was zijn vorm ook iets beter vermoed ik).



Kleding geen tips helaas: vriend heeft veel oude sponsorkleding en die gebruik ik meestal (is nog prima, dus zonde om niets mee te doen).
quote:anky schreef op 30 november 2015 @ 18:07:

Tyche en Baukje, wat goed van jullie! Ik had vage plannen, maar uiteindelijk niets gedaan, ik heb een beetje zere hamstring, ik denk toch een een rare glijer gemaakt . Net al even samen met dochter oefeningen meegedaan. (planken met 16 kilo peuter op mijn rug: best zwaar) en dan morgen weer een duurloopje.



Baukje, hoe zwaarder, hoe beter bij mij meestal. Afgezien van het geglibber liep ik wel lekker. Vriend wat minder, die was 6 min langzamer op de 10 km vergeleken met vorig jaar (toen was zijn vorm ook iets beter vermoed ik).



Kleding geen tips helaas: vriend heeft veel oude sponsorkleding en die gebruik ik meestal (is nog prima, dus zonde om niets mee te doen).



hier ook wel veel sponsor kleding maar wil eigenlijk gewoon echt hardloop kleding.



ga eens op de site kijken en bij intersport. thks
Ergens zo ver in mijn onderbuik broeit er een klein gevoel dat ik ook wel een marathon zou willen lopen ☺️



Maar nu vraag ik me zo af: wat loop je dan qua snelheid ongeveer?



Of moet het doel van je eerste marathon zijn om hem uit te lopen en maakt snelheid en eindtijd niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Daar staat iedereen heel persoonlijk in jac. iedere marathon heeft zijn tijdslimiet en de grotere soms zelfs zo ruim dat je hem drie kwart wandelend kan afleggen. Voor mezelf heb ik de norm genomen dat ik pas een afstand in een wedstrijd ga lopen als ik er aan toe ben, series erna toe heb getraind en dus door die serieuze training die vooraf ging een concreet tijdsdoel had.

En ik denk dat je pas toe bent aan een hele marathon als je uit de 10km en de halve marathon al bijna alles gehaald hebt wat er mogelijk is wat betreft snelheid. Maar ik ben dus iemand die een wedstrijd ook echt als wedstrijd ziet en een uitlopertje wel anoniem vanuit mijn huis zou doen.

Maar zo had ik voor elke afstand voor mezelf ook een echt absolute maximale tijd waarover ik vond dat ik zou mogen doen alvorens ikzelf mee zou doen. dat is verder geen oordeel over een ander maar puur omdat ik voor mezelf vind dat als die doelen niet echt haalbaar zijn ik er duidelijk nog niet aan toe ben. En dan kan er natuurlijk altijd nog wat gebeuren in de loop van de race dat je het niet zou halen.

De ultra's loop ik overigens anders, ik ga niet alleen voor het uitlopen maar ook voor een mooie tijd maar als ik vertrek hoop ik in ieder geval voor de sluitingstijd binnen te zijn en vind dat dan dus ook al een prima prestatie. En ik zou dan ook niet beledigd zijn als de finish net voor mijn neus wordt dichtgegooid want limiet niet gehaald is ultra niet gelopen. Dat is tenslotte de uitdaging want ultra's kunnen we allemaal lopen als we er maar eindeloos over mogen doen.

En dan zijn er natuurlijk nog de parcours verschillen he. Je hebt in de ardennen trails van bv 30 km waar ik een stuk langer over doe dan de hele marathon op goed begaanbare ondergrond. Dus die limiettijden die ik in mijn hoofd heb bedoel ik dan voor de 'gewone' wedstrijden.

De meeste mensen zullen je echter gaan vertellen dat eindtijd bij de eerste marathon niet uit maakt. Het is dus maar net hoe gedreven en fanatiek je van jezelf bent welk voorwaardes je aan jezelf stelt.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren vanuit het bos zelf vertrokken om mijn trail schoenen nog een keer uit te proberen (staan nu inmiddels al bijna weer een jaar in de kast). Mooi rondje bos van ruim 15km en of de schoenen nu echt zo goed bevallen dat weet ik eigenlijk niet. inderdaad meer grip op de slecht stukken maar op de iets minder slechte stukken prefereer ik eigenlijk mijn gewone loopschoenen.

Vanavond weer intervallen op de baan.

De uitslagen van de loop van afgelopen zondag staan inmiddels on line. Zag dat ik toch nog tweede was geworden bij de dames overall. Als ik dat geweten had had ik in het laatste stuk wel geprobeerd nog bij de vrouw voor me te komen want die had ik wel in zicht. zelfs tussen de mannen had ik het niet slecht gedaan want er waren er maar 20 voor mij geëindigd.

Inmiddels ben ik ook toegevoegd aan de marathon ranglijst. Maar 5 Nederlandse 50 plus dames die dit jaar de marathon sneller hebben gelopen. Van alle leeftijden op de 77ste plaats.
Netjes hoor Baukje! Bij de cross afgelopen weekeinde zag ik ook veel trailschoenen.



Jac, het hangt er denk ik een beetje vanaf met welk doel je de marathon in gaat: uitlopen of voor een goede tijd. De trainingsschema's zullen dan ook anders zijn: ga je voor uitlopen, dan moet je vooral meters maken en is snelheid in je training van ondergeschikt belang. Belangrijkste is in ieder geval dat je je belastbaarheid vergroot: ik vermoed dat het met jouw conditie en uithoudingsvermogen wel goed is en dan is het dus zaak pezen en andere structuren te trainen, zodat je geen overbelastingsblessures krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Jac, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze of je gaat voor uitlopen of een tijdsdoel.

Ik vind zelf een marathon een te lange afstand om nog leuk te zijn, maar als ik er een zou lopen, zou ik hem zeker binnen vier uur willen lopen. Als ik denk dat ik dat niet haal, zou ik dus niet meedoen.



Net terug van een uurtje door het bos (10.6 km). Begon langzaam en heb daarna heel constant gelopen, met de laatste 0,6 km wat sneller. Het was wel lekker, eindelijk weer droog. Het begint er wel steeds kaler uit te zien nu.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@Jac: Ik wilde mijn eerste marathon vooral "uitlopen", maar ik was echt niet tevreden geweest als ik niet binnen de 4,5 uur was gefinisht. Eigenlijk wilde ik binnen de 4 uur lopen maar dat is dus 2 keer niet gelukt, komend jaar poging 3

Wat voor afstanden loop je nu? Heb je weleens een halve marathon gelopen? Zo nee dan zou ik daar eens mee beginnen (of zelfs een 10 mijl-wedstrijd), dan kun je daarna wel gaan uitbouwen. Trainen voor een marathon is super belastend, dus je lichaam moet al wel gewend zijn om aardig wat kilometers te lopen!



@Tyche: Fijn he, dat het weer even droog is! Het is inderdaad wel kaal aan het worden, jammer want die herfstkleuren zijn altijd zo mooi!



@Baukje: Wow 2e! En 6e van Nederland, wat een prestaties weer!



Ik heb gisteravond gelopen, helaas in het donker dus. Ik wilde eigenlijk op m'n werk gaan lopen maar het was zo druk dat ik er niet aan toe gekomen ben. Dan is het toch wel lekker om even je hoofd leeg te lopen! Morgen hoop ik weer op m'n werk te kunnen lopen, dit weekend zit vol met sinterklaasverplichtingen dus ik weet niet of ik dat nog een gaatje vind om te gaan rennen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ja het wordt nu echt kaal. Maar hopelijk blijft het nog een tijdje zo zacht zodat we gewoon door kunnen trainen zonder te glibberen en glijden.

Gisterenavond een fijne baantraining. maar mijn pittige tempo's waren niet terug te zien op de garmin. Volgens de garmin is de baan gekrompen. Nu geeft hij op de baan altijd minder aan dan ik heb gelopen maar gisteren zat die er op 2000m 150m naast. Dat is toch wel heel erg veel. Daarna korte intervallen gedaan maar op de 600tjes scheelde het ook steevast een 40-50m. Ja dan kom je ineens aan hele andere tempo's. Maar daar had ik tijdens het lopen natuurlijk geen last van , dan kijk ik enkel naar de stopwatch functie en de lijnen op de baan.

Blijkt maar weer dat je niet echt op gps kunt vertrouwen. (en dan ga ik er maar vanuit dat de baan inderdaad niet te heet gewassen is).

Hier voor het weekend juist weer stevige trainingen op het programma.

Moet het helaas de komende maanden zonder de trainer gaan doen. Maakt nog wel mijn schema's maar dat dus op afstand.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een heuveltraining van ruim 17km. Het was best pittig de heuvels met de wind tegen te trotseren. Dubbele krachttraining zullen we maar denken. Heb mijn nieuwe waterrugzak gelijk uitgeprobeerd. Bevalt wel goed, loopt fijner dan de vorige die ik had terwijl ik daar ook erg tevreden over was (maar helaas gestolen) .Deze is ook wel veel gemakkelijker schoon te maken en bij te vullen.

Morgen een lange duurloop met vele versnellingen , zal wel een beproeving gaan worden met die ook voor morgen voorspelde wind.

Jullie allemaal sinterklaas aan het vieren. Wij hebben dit jaar overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier werd Sinterklaas gevierd gisteren.

Wel 's ochtends nog gelopen, 8 km. Harde wind inderdaad! Ging niet zo lekker, mijn spieren voelde een beetje stijfjes en dat werd niet echt minder. Was echt even een moetje, dat heb je soms. Daarna voelde het wel lekker dat ik gegaan was.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend ook weer pittig getraind. Inlopen, tempoblok van 3km op 4min40 en daarna 20keer 1min snel -2 min rustig om vervolgens nog eens 20min uit te lopen. Nou dat uitlopen ging wel snel want inmiddels had de wind besloten mij maar een zetje te geven ipv steeds tegen te werken.

Bij elkaar bijna 23,5km in 1hr52. Die versnellingen van 1 minuut met wel 2 minuten op rustig duurloop tempo lijken een makkie maar ik kan je verzekeren dat het aardig buffelen is. Zeker omdat ik de eerste 15 keer nog wind tegen had. Maar ik heb ze toch op een gemiddeld zeer stevig tempo kunnen lopen (4min20-4min25/km). Dit weekend toch weer meer dan 40km op de teller.

Waarschijnlijk voor jan nog een leuk trainingsweekend in de Ardennen geregeld. Iemand van hier nog interesse want er is geloof ik nog plaats vrij. Gaat over het weekend van 8 t/m10 jan. Niet iets commercieels maar gewoon persoonlijk initiatief van iemand en lekker low budget.
Alle reacties Link kopieren
@jac: Ik ben het wel met Baukje eens dat je een marathon een beetje op tempo moet kunnen lopen, want als je wil wandelen, dan is de Vierdaagse van Nijmegen misschien een betere uitdaging... De uitdaging is eigenlijk niet de marathon zelf, maar de trainingen daar naartoe: die vragen veel meer van je tijd, gezinsleven en doorzettingsvermogen. Als je dat serieus neemt, dan doet de uiteindelijke tijd er niet zoveel toe (stel dat je net je dag niet hebt). Ik haal mijn kleding vaak bij het Kruidvat of de Lidl. Niet te duur en ik voel me er prima in. En een miskoop kost me niet zoveel.

@baukje: Lijkt me heel leuk, dat trainingsweekend in de Ardennen. Ik weet niet of iedereen jouw tempo's loopt daar, maar dan durf ik niet mee hoor! Ik ben blij dat mijn weekteller weer eens boven de 40 kilometer is gekomen!

@tyche: komt je 1000 kilometer al in zicht? Wel een lekker drempeltje om toch even een paar kilometer mee te pikken voor de pepernootjes en surprises uit toch?

Ik heb vandaag een wedstrijd geskipt om huiselijk organisatorische redenen. Eerst mijn kind aangemoedigd die wel de wedstrijd rende en toen ben ik naar huis gerend, terwijl de heren met de auto konden. Mijn persoonlijke wedstrijdje zeg maar... Ik had wel last van een ernstig lage bloeddruk meteen na de loop: sterretjes zien en bijna flauwvallen. Iets te snel gestopt geloof ik. Kennen jullie dat: dat je sinds je hardloopt niet meer snel op kunt springen?! Sinterklaas heeft mij verblijd met het 1001 hardlooptips boek van RunnersWorld, waarmee ik 'middags lekker op de bank kon kruipen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks alle sinterklaasfestiviteiten gisteren (eindelijk) de hardloopschoenen weer aangedaan en een heerlijke ontspannen 10 km gelopen. Ontzettend veel hardlopers tegengekomen die waarschijnlijk ook alle speculaas en chocolade er weer wilden lopen ;).

@Anke: ook Sint heeft mij verblijd met het RunnersWorldboek 1001 hardlooptips. Haal ik weer de nodige motivatie uit.

@Baukje; leuk zo'n trainingsweekend in de Ardennen maar met alle sportactiviteiten van de kids ben ik blij als ik toekom aan mijn gebruikelijke rondje. Waterrugzak staat hier ook nog op het wensenlijstje.

@Jac; heb stiekem ook altijd nog de droom om ooit een marathon te lopen maar dat zit er komend jaar zeker nog niet in. Doel voor het voorjaar is 10 kilometertijd aanscherpen en in het najaar mijn allereerste halve marathon (wel 10EM eerder gelopen).

@Tyche; hier ook erg veel wind gisteren om wel goed voor wat extra trainingsweerstand. Wel goed dat je toch bent gegaan!

@Gioia; in het donker lopen is niets voor mij. Ben ontzettend bang aangelegd.....Hoop dat het lukt om nog even te lopen tijdens je werk. Werk ook veel vanuit huis en in de lunchpauze even een rondje maken is toch wel erg fijn!

@Anky; een cross lijkt mij ook erg leuk, heerlijk door de bossen struinen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven