Ervaringen seksuoloog

22-11-2015 21:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een wat domme vraag, maar ik vroeg mij af of hier mensen op het forum ervaringen hebben met een seksuoloog (ik lees dat dit hier vaak als advies gegeven wordt).



Mijn man heeft sinds jaren op- en afgaande erectieproblemen, die nu al een jaar lang voorkomen bij elke vrijpartij. We hebben al medicatie geprobeerd, dit helaas zonder veel succes. Hij zou graag de stap zetten naar een seksuoloog. Hij is van mening dat we niets te verliezen hebben, het kan alleen maar beter worden. Ik vind het wel moeilijk om mijn hele hebben en houden bloot te geven bij een ‘vreemde’ en ik vind het wat gênant om toe te geven dat het niet lukt. Ik wil het wel een eerlijke kans geven om mijn man te steunen, maar ik zou mij graag voorbereiden op wat ik precies kan verwachten.



Hoe hebben jullie beslist bij wie je terechtkomt of is dit met doorverwijzing via de huisarts? Ik heb op het internet gelezen dat er eerst een intake plaatsvindt met beide partners apart en hierna met beiden samen. Hoe intiem zijn de vragen en is dit niet vreemd om je bloot te geven? Ik heb ook iets gelezen dat er thuisopdrachten gegeven worden, wat kan ik mij hierbij voorstellen?

En de belangrijkste vraag: was het een positieve ervaring? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon denken 'na X sessies zie ik deze man/vrouw nooit meer'. Bovendien is het zijn/haar werk, en zullen ze niet opkijken van jullie probleem.



Is een lichamelijke oorzaak al uitgesloten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb er geen ervaring mee maar een seksuoloog heeft denk ik héél vaak te maken met stelletjes met erectieproblemen.



Als jullie hier samen aan willen werken zul je je toch echt even over die schaamte heen moeten zetten. En ik denk dat de seksuoloog er ook wel alles aan zal doen om jou je op je gemak te laten voelen, die weet ook heus wel dat seks een gevoelig onderwerp is.



Succes en hopelijk helpt het!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet tot in detail te bespreken wat jullie in bed doen?

Verder wat himalaya zegt, is bijvoorbeeld zijn cholesterolgehalte gemeten?

Wil je niet bang maken, maar zag laatst op tv dat erectieproblemen een voorbode van een hartaanval KUNNEN zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 november 2015 @ 21:46:

Je moet gewoon denken 'na X sessies zie ik deze man/vrouw nooit meer'. Bovendien is het zijn/haar werk, en zullen ze niet opkijken van jullie probleem.



Is een lichamelijke oorzaak al uitgesloten?Hij is ermee naar de huisarts (hij heeft medicatie voorgeschreven) en hij denkt eerder aan een psychische oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
De invloed van een ongezonde leefstijl op erectiestoornissen in een overzicht



Overgewicht (BMI > 30): 4x grotere kans

Roken: 4x grotere kans

Roken en overgewicht: 16x grotere kans

Hoge bloeddruk, roken en overgewicht: >16x grotere kans
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 november 2015 @ 22:11:

De invloed van een ongezonde leefstijl op erectiestoornissen in een overzicht



Overgewicht (BMI > 30): 4x grotere kans

Roken: 4x grotere kans

Roken en overgewicht: 16x grotere kans

Hoge bloeddruk, roken en overgewicht: >16x grotere kansDat heeft mijn man gelukkig allemaal niet .De arts denkt dat het psychisch is omdat hij er niet altijd last van geeft, maar op- en afgaand. 's Nachts heeft hij ook nog af en toe een erectie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven