Advies gevraagd

27-11-2015 19:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren ik heb jullie advies nodig en een eerlijke mening



Wij gaan binnen kort ons huis te koop zetten omdat vooral ik er mij totaal niet thuis voel door een aantal privacy factoren.



We zijn een paar dagen geleden bij een ander huis wezen kijken. Op funda was ik al zowat verliefd, toen we zijn gaan kijken bevestigde dat mijn gevoel.

Er zit alleen één maar aan;



De woonkeuken (hele grote keuken met eettafel, en loopt gelijk door naar opslaande deuren naar de zonnige tuin).



En boven is de woonkamer, hier kom je doormiddel van trap van ongeveer 10 tredes. Daarnaast is een gang en twee slaapkamers.



Nog een trap naar boven heb je nog 3 slaapkamers. Dus ruimte in overvloed!



De toekomst js zeker gericht op kinderen, en mijn vraag was of jullie een realistische kijk hebben op mijn verhaaltje? En dan gaat het ons voornamelijk dat de keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping is.



Heeft iemand anders dit ook? En wat zijn de voor en nadelen hiervan?
Ik vind dat zelf wel gezellig. Mijn tante woont zo (ongeveer) maar dan zonder de bovenverdieping met slaapkamers. Begane grond is een halletje met enkele trapjes omhoog, dan de woonkamer met een aangrenzend logeerkamertje en het toilet ook op de begane grond. En dan een trap naar het souterrain waar de leefkeuken, slaapkamer en badkamer zijn. Leuke herinneringen aan logeren daar, maar zij woont er als kinderloze single en dus niet met kinderen. Ik wilde vroeger ook altijd zo'n woning maar tegenwoordig is de huur zo ongeveer 10x hoger geworden.
Aaaanne, ik kreeg juist een visioen van een heel modern huis met moderne lichte keuken met veel glas, donkere tegelvloer en betonnen brede trap naar woonkamer. Dus exact het tegenover getelde van jouw visioen. Zo zie je maar hoezeer je eigen smaak je beïnvloed. Voor mijn visioen loop ik warm. Van jouw visioen niet daar dat echt niet mijn smaak is.



TO, er zijn mensen die dit soort woning helemaal het einde vinden. Er zijn ook mensen die dit soort woningen totaal niets vinden.

Ik vind het wel mooi, maar niet praktisch.



Wat je verder met de reacties doet....tja....blijft toch kwestie van inschatting hoe jullie daar zelf in staan.



Ik ken trouwens mensen die tijdens de zwangerschap huis te koop aanboden juist vanwege kleine op komst.
Dat was mijn topic met dezelfde vraag. Wij gaan het 99% zeker niet doen. Niet eens omdat we het zelf niet zien zitten, maar om wat hier ook gezegd wordt: je komt er niet meer vanaf.
quote:Troelalaaaa schreef op 28 november 2015 @ 17:14:

Aaaanne, ik kreeg juist een visioen van een heel modern huis met moderne lichte keuken met veel glas, donkere tegelvloer en betonnen brede trap naar woonkamer. Dus exact het tegenover getelde van jouw visioen. Zo zie je maar hoezeer je eigen smaak je beïnvloed. Voor mijn visioen loop ik warm. Van jouw visioen niet daar dat echt niet mijn smaak is.

Ja, leuk is dat!

Ik vind het daarom ook zo grappig om af en toe op funda te kijken. Je ziet dan huizen in dezelfde straat die van buiten hetzelfde zijn maar van binnen totaal verschillend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven