Sinterklaas of kerst?

27-11-2015 11:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar hecht jij het meeste waarde aan? Ik merk dat ik sinds een aantal jaar steeds meer tijd besteed aan kerst. Dit heeft deels te maken dat mijn kinderen al groot zijn, maar hoe leeft dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd i.v.m. dubbele post
Alle reacties Link kopieren
Kerst. Sinds mijn jongste broertje ook niet meer geloofde rijdt sinterklaas ons huisje voorbij.

Ook omdat mijn moeder is opgegroeid in Australië en dus altijd kerst heeft gevierd.



Wel gaan we meestal met sinterklaas steengrillen bij schoonouders en soms krijgen we een chocoladeletter oid. Cadeautjes doen we met kerst verder ook niet echt aan al koop ik meestal wel iets voor mijn (schoon)ouders(bloemen,mandje lekkers dat soort dingen).
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas is mijn lievelingsfeest. Wij vieren het met familie (zonder kinderen) en hebben de grootste lol met alle gedichten. Die traditie vind ik mooi. We geven ook best wel wat geld uit aan de cadeaus, willen mooie dingen geven. Met Kerst doen we niet aan cadeaus. Ik vind Kerst veel minder leuk, als je niet gelovig bent is het toch vooral een lamlendig vreetfestijn. Ik heb heel veel zin in Sint! Morgen gedichten schrijven met een zak kruidnootjes erbij....
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
kerst en sinterklaas, het zijn heel andere feesten voor mij.



ik heb twee tieners, voorheen vierden we heel uitgebreid sinterklaas met schoen zetten, intocht en sinterklaas journaal kijken, en een heel uitgebreide sinterklaas avond. nu kijken we de intocht nog steeds, uit traditie. altijd leuk om pietje paniek enzo te zien. daarnaast een sinterklaas avond met gourmet, kadootjes en een sint-spel oid. gezelligheid met ons eigen gezin.



kerst is voor mij een feest om met de rest van mijn familie samen te zijn. Kaarsjes, haardvuur, lekker eten, maar vooral samen zijn met de mensen waar ik veel om geef en die helaas wat verder weg wonen. We hebben meestal 1 'mooi' kadootje onder de boom voor de kinderen, zoals een zilveren armbandje. geen speelgoed oid, meer iets als herinnering aan een mooi jaar, iets wat emotionele waarde heeft.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik vind beide leuk maar heel anders. Sinterklaas vanwege de opwinding van de kinderen, de kadootjes.

Kerst vanwege de sfeer, gezellig eten met familie, vrije dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden/vonden jullie die Decemberdagen op z'n leukst, nu of vroeger als kind?

Ik als kind en grappig genoeg vind mijn moeder dat ook, toen ik kind was.
Sint! ik vind Vreten met Kerst vreselijk.
Wij vieren beide met familie, die eigenlijk allebei.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 en geen kinderen in de familie, maar toch vind ik sinterklaas veel leuker!

Gedichten, kado's en gezellig eten!



Kerst heb ik trouwens ook weinig mee, hier komt geen kerstboom of andere kerst versiering in huis!
Ik moet zeggen dat ik met beide vrij weinig heb. Vanwege schoonfamilie en een jong broertje vier ik Sint tot 2x toe vrij uitgebreid, al zijn we nu met jong broertje overgegaan op Sinterklaasspel, dus eens zien hoe dat bevalt (wordt dit jaar voor het eerst).

Schoonfamilie pakt echt uit met Sinterklaas, vreselijk. Ik heb helemaal geen zin in al die cadeautjes uitzoeken terwijl ze geen lijstje maken (wat koop je in godsnaam voor kerels van 25 die niet je eigen man zijn en die je niet zo goed kent), gedichten en surprise maken, allemaal veel gedoe en dat je dan cadeautjes terugkrijgt die net-niet op je verlanglijst stonden oh wat verwend maar het is wel zo. Ik krijg elk jaar weer cadeaus waarvan ik denk: hm, oké, dat was eigenlijk wat ik net NIET bedoelde maar goed



Met kerst heb ik eigenlijk ook niet zoveel. Het huis versieren vind ik wel leuk opzich en als het niet een al te grote groep is vind ik een etentje ook gezellig maar van hot naar her naar familie en die grote feesten, brrr niets voor mij. Liefst zou ik lekker 2 weken naar een zonnig oord, maar m'n vrije dagen zijn op
Kerst.



Geen kinderen, dus de Sint passeert hier niet.

(En hier in België is dat toch echt een kinderfeest. Lees als: De goedheilig man en zijn helper komen 's nachts.)
Kerst!



Vind ik veeeeeeeeel vrediger, gezelliger, rustiger, lekker eten, etc.



(Ik heb dan ook een Sinterklaas trauma overgehouden aan mijn kindertijd: er werd altijd een enorm lange brief van de Sint voorgelezen waarin al het kattenkwaad wat mijn tweelingzus en ik dat jaar hadden uitgehaald werd benoemd. Ieder jaar werd de hoop uitgesproken dat we volgend jaar liever zouden zijn maar die enorme zakken met cadeaus namen dat effect toch weer weg. Nu mijn tweelingzus zelf moeder is organiseren wij zelf pakjes avond en ondanks dat gedichten streng verboden zijn, zit het feest ons toch nog steeds niet helemaal lekker .)
Sinterklaas, we zijn het altijd blijven vieren ook zonder kleine kinderen. Kerst is ook leuk, altijd in Oostenrijk in de sneeuw, lekker skiën en uit eten. Ik ben twee keer in Nederland geweest met kerst, maar dat vind ik toch wel een beetje triest, meestal ligt er geen sneeuw en mis ik het vakantiegevoel.
Ik vind Sinterklaas niet zo leuk. Ik tel de jaren af tot dochter niet meer gelooft



Voor ik een kind kreeg, speelde ik bij een Pietenband. Dat zou ik wel weer willen doen.



Kerst vind ik fijn: veel vrij (zowel man als ik), een kerstboom met wat cadeautjes, lief zijn voor elkaar, filmpje, boswandeling, dat soort dingen. En samenzijn met familie op de kerstdagen. Sommige gruwelen er van, ik hou ervan. Net als van kerstmuziek. Wat dat betreft mag het van mij wel het hele jaar kerst zijn.
Ik versier mijn huis/voorgevel/tuin niet met kerstspullen! Gruwel.
Alle reacties Link kopieren
sinterklaas met mijn kinderen in puber- en jongvolwassenen leeftijd, met "aanhang". Erg leuk, lootjes trekken online, gedicht verplicht, cadeautjes max 15 euro. Zou het toch niet willen missen, is een echte traditie
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 27 november 2015 @ 12:33:

Sinterklaas is mijn lievelingsfeest. Wij vieren het met familie (zonder kinderen) en hebben de grootste lol met alle gedichten. Die traditie vind ik mooi. We geven ook best wel wat geld uit aan de cadeaus, willen mooie dingen geven. Met Kerst doen we niet aan cadeaus. Ik vind Kerst veel minder leuk, als je niet gelovig bent is het toch vooral een lamlendig vreetfestijn. Ik heb heel veel zin in Sint! Morgen gedichten schrijven met een zak kruidnootjes erbij....enquote:itismee schreef op 27 november 2015 @ 11:56:

Sinterklaas! (en een beetje kerst )

Nu zijn er (weer) kleine kinderen bij, maar ook toen die er niet waren hebben we trouw elk jaar pakjesavond gevierd. (en ook elk jaar mijn schoen gezet )Ik vind het het mooiste feest van het jaar!

Ik denk dat kerst mij te 'verplicht gezellig' en opgedoft is. Zal per familie verschillen.



Vandaag was de intocht in onze wijk. Sint, pieten, fanfare, pepernoten, het hele circus. Ik liep de hele route met kind met een grijns op mijn gezicht

De vluchtelingen die hier tijdelijk gehuisvest zijn bekeken het vol verbazing maar liepen evengoed mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven