vernieler is niet verzekerd en nu?

29-11-2015 09:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie?



Ik heb een wasdroger verkocht en degene die hem heeft gekocht heeft hem met een kennis naar beneden getild. Ik stond wel onderaan te trap mee te kijken maar heb niet alles gezien toen ze hem naar beneden tilden omdat mijn telefoon ook ging. Ik kreeg keurig betaald. Toen ze wegwaren (niet direct tijdje later) zag ik dat er in mijn spacwand bij de trap diepe sleuven zitten, forse beschadigingen dus. Ik heb de koper erover gebeld maar die zei tien keer sorry, hij kon er niets aan doen maar hij is niet verzekerd (zielig verhaal...ik ben zo arm ik heb geen geld ik koop niet voor niets tweedehandsspullen). ik weet nu niet wat ik moet doen. feit is dat ik niet wil dat die muur zo blijft! voor mijn gevoel is het zo dat als je iets van iemand vernielt dat je moet betalen. ben je verzekerd dan heb je op dat moment geluk en ben je niet verzekerd dan kan je nog weleens dikke pech hebben maar ja dat is het risico dat je neemt door je niet te verzekeren.



toch een offerte laten maken bij een bedrijf en naar hem opsturen? ik betaal mezelf ook echt blauw elke maand aan verzekeringen en heb het zelf ook echt niet breed maar neem wel altijd mijn verantwoordelijkheden in dit soort gevallen ook vroeger toen ik nog niet verzekerd was voor alles.
quote:celpa schreef op 29 november 2015 @ 09:56:

Mogelijk valt deze schade ook onder je eigen opstal- of inboedelverzekering. Sterker nog, deze gaat zelfs voor. Een aansprakelijkheidsverzekering keert volgens de polisvoorwaarden alleen uit als er op een andere verzekering geen dekking is. Zeker het nakijken waard dus.



Natuurlijk gaat je eigen inboedelverzekering niet voor een aansprakelijkheidsverzekering van de persoon die de schade bij jou heeft toegebracht.

Als die persoon niet verzekerd is, kun je waarschijnlijk naar je centen fluiten. Je kunt hem aansprakelijk stellen, maar zoals gezegd, van een kale kip kun je niet plukken.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel geld. Hij heeft je droger gekocht toch? Dat doe je niet met je laatste rooie cent, een droger is niet onmisbaar. Hij kan m ook weer verkopen.

Ik zou m laten weten dat hij over de brug moet komen, zelf of via een verzekering, eb dat je anders stappen gaat ondernemen (even in het midden laten wat dat dan voor stappen zijn).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hij is aansprakelijk, maar heeft geen geld en geen verzekering. Dan kun je zelfs een rechtzaak starten, maar hij heeft geen geld. Uiteindelijk draai je dan toch voor je eigen kosten op. Eerlijk? Nee. Maar zo werkt het helaas wel.
Jij kunt nu wel je verzekeringne opzeggen, maar helaas heb jij wel gewoon wat geld of werk, en dus mag jij wel met eigen geld voor eventueel door jou veroorzaakte schade opdraaien. Roepen dat je niks hebt is niet voldoende natuurlijk. Je zou er een civiele zaak van moeten maken. Maar snij je niet in de vingers!
quote:HelgaV schreef op 29 november 2015 @ 10:14:

WA is toch wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Ik heb er geen verstand van, maar ik dacht altijd dat die verplicht was. Ook als je geen geld hebt.



Ja klopt. En WA auto is verplicht, gewone WA niet.



Maar wat een onzin dat hij geen geld heeft voor een verzekering? Ik betaal 4 euro per maand voor de WA-verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je het het beste claimen bij je eigen verzekering.

Zij zullen dan daarna gaan proberen de kosten te verhalen bij de veroorzaker.
Alle reacties Link kopieren
nee natuurlijk zet ik hem niet stop. maar wat ik wel gewoon weet is dat ik in 99,9999999999999999999 van de gevallen dat ik schade maak dat moet betalen bij andere mensen! of dat nou familieleden zijn of vrienden, dat is toch ook logisch? en het kan zijn dat een aardig iemand mij het niet laat betalen omdat ze me zo zielig of aardig vinden.



ik ben ook bang dat het echt duur gaat worden, het is dus een spacmuur, dus dat moet echt mooi opgevuld worden, misschien moet de hele wand wel overgespact worden, maar ik wil er zelf eigenlijk geen cent aan uitgeven.
quote:huidprobleem schreef op 29 november 2015 @ 10:26:

nee natuurlijk zet ik hem niet stop. maar wat ik wel gewoon weet is dat ik in 99,9999999999999999999 van de gevallen dat ik schade maak dat moet betalen bij andere mensen! of dat nou familieleden zijn of vrienden, dat is toch ook logisch? en het kan zijn dat een aardig iemand mij het niet laat betalen omdat ze me zo zielig of aardig vinden.



ik ben ook bang dat het echt duur gaat worden, het is dus een spacmuur, dus dat moet echt mooi opgevuld worden, misschien moet de hele wand wel overgespact worden, maar ik wil er zelf eigenlijk geen cent aan uitgeven.Ik zou even wat foto's maken van de beschadigde muur en bij je eigen verzekeraar vragen of dit gedekt is.
Van een kale kip kan je niet plukken? Nou, deze man heeft toevallig een hele mooie wasdroger die hij kan verkopen om wat geld te verdienen... En gezien het feit dat hij een auto heeft èn de bezine kan betalen om zoiets overbodigs als een wasdroger op te halen (neem in ieder geval niet aan dat ze het apparaat te voet verplaatst hebben) zal het met de rest van de financiële situatie ook nog wel meevallen.



Ik zou gewoon wat offertes aanvragen, TO, wellicht is de man ook zo huiverig omdat hij niet weet of het grapje hem honderd of duizend euro gaat kosten en gooit hij daarom al bij voorbaat de kont in de krib. En dan de offerte sturen met een brief erbij dat je juridische stappen onderneemt als hij niet betaalt. Hoeft niet eens echt je plan te zijn, maar de dreiging alleen al doet bij veel mensen wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Dit valt toch onder de opstalverzekering en niet de inboedelverzekering?
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 29 november 2015 @ 10:39:

Van een kale kip kan je niet plukken? Nou, deze man heeft toevallig een hele mooie wasdroger die hij kan verkopen om wat geld te verdienen... En gezien het feit dat hij een auto heeft èn de bezine kan betalen om zoiets overbodigs als een wasdroger op te halen (neem in ieder geval niet aan dat ze het apparaat te voet verplaatst hebben) zal het met de rest van de financiële situatie ook nog wel meevallen.



Ik zou gewoon wat offertes aanvragen, TO, wellicht is de man ook zo huiverig omdat hij niet weet of het grapje hem honderd of duizend euro gaat kosten en gooit hij daarom al bij voorbaat de kont in de krib. En dan de offerte sturen met een brief erbij dat je juridische stappen onderneemt als hij niet betaalt. Hoeft niet eens echt je plan te zijn, maar de dreiging alleen al doet bij veel mensen wonderen.Wat heb je daar nu aan. TO moet dan toch eerst bewijzen dat hij het heeft gedaan! Heeft ze daar bewijs van? Nee! Tenzij ze het telefoongesprek heeft opgenomen. Maar ik denk dat hij daar zelf nog wel een punt aan kan lullen met wat hij bedoelde.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
ik heb het op de sms. en de vriend die hem hielp heeft het telefonisch ook toegegeven alleen wil die geen verantwoording omdat hij zegt ik heb alleen geholpen. tja...
quote:IBAOHI schreef op 29 november 2015 @ 11:18:

[...]





Wat heb je daar nu aan. TO moet dan toch eerst bewijzen dat hij het heeft gedaan! Heeft ze daar bewijs van? Nee! Tenzij ze het telefoongesprek heeft opgenomen. Maar ik denk dat hij daar zelf nog wel een punt aan kan lullen met wat hij bedoelde.



Ik zeg ook niet dat ze die stappen daadwerkelijk moet ondernemen? Ik zeg alleen: dreig ermee.



Deze man is gewoon opportunistisch bezig; hij hoopt dat TO zijn smoes accepteert en het er dan maar bij laat zitten. En als TO een duidelijk signaal geeft dat zij het er dus niet bij laat zitten, is de kans groot dat hij zelf ook wel de afweging maakt dat nu betalen goedkoper is dan een mogelijke rechtsgang.



Ik heb zelf niet zo heel lang geleden in een situatie gezeten waarbij een andere partij niet wilde betalen en daarvoor rechtsbijstand ingeschakeld en volgens die advocaat was het eerste dreigbriefje bij veel mensen al voldoende om wel over de brug te komen.



Mocht dat bij hem niet werken, dan kan je vanaf daar weer verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 29 november 2015 @ 10:20:

[...]





Natuurlijk gaat je eigen inboedelverzekering niet voor een aansprakelijkheidsverzekering van de persoon die de schade bij jou heeft toegebracht.

Als die persoon niet verzekerd is, kun je waarschijnlijk naar je centen fluiten. Je kunt hem aansprakelijk stellen, maar zoals gezegd, van een kale kip kun je niet plukken.Zeker wel dat een inboedelverzekering voor gaat, lees de voorwaarden van je aansprakelijkheidsverzekering maar eens (de zogenaamde secundaire dekking). Een eventueel eigen risico zou je dan wel kunnen verhalen, maar dat kan lastig worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestwelmooieman schreef op 29 november 2015 @ 11:01:

Dit valt toch onder de opstalverzekering en niet de inboedelverzekering?Afhankelijk of het een koophuis of huurwoning betreft.
Is de vriend " die alleen maar geholpen heeft" wel WA verzekerd? Dan kan hij het mooi op zijn verzekering melden. Ze hebben toch samen de wasdroger naar beneden getild? Volgens mij ben je bij WA geen eigen risico kwijt dus het kost hem niets en jij bent er mee geholpen! En mocht er wel een eigen risico zijn dan deelt hij dat maar mooi met zijn vriend.
quote:peerke77 schreef op 29 november 2015 @ 13:41:

Is de vriend " die alleen maar geholpen heeft" wel WA verzekerd? Dan kan hij het mooi op zijn verzekering melden. Ze hebben toch samen de wasdroger naar beneden getild? Volgens mij ben je bij WA geen eigen risico kwijt dus het kost hem niets en jij bent er mee geholpen! En mocht er wel een eigen risico zijn dan deelt hij dat maar mooi met zijn vriend.Het lijkt allemaal zo simpel, maar het punt is als beide mannen de aansprakelijkheid en kosten afwijzen, je niets anders kan doen, dan naar de rechter te stappen om je gelijk te halen. En de vraag is dus of je dat gaat doen in deze situatie.
quote:gismo72 schreef op 29 november 2015 @ 13:43:

[...]





Het lijkt allemaal zo simpel, maar het punt is als beide mannen de aansprakelijkheid en kosten afwijzen, je niets anders kan doen, dan naar de rechter te stappen om je gelijk te halen. En de vraag is dus of je dat gaat doen in deze situatie.Helemaal mee eens! Maar wellicht dat vriend dit toch wil melden. Is het proberen waard, anders inderdaad pech helaas....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven