Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 20 november 2015 @ 13:48:



Lattemachiato, in Azië kun je ook nog op Agoda kijken voor hotels. Ik heb al een paar keer gehad dat Agoda goedkoper was dan Booking. Maar ik heb ook al een paar keer gehad dat rechtstreeks boeken goedkoper was dan beide sites. Als ik via een site boek, boek ik vaak maar een nacht of soms 2 en als ik dan langer wil blijven kan dat ook weer via Agoda (liggend in bed ☺) of bij het hotel.Thnx voor de tip, ik ga ff kijken. Ik heb vorig jaar naar de VS ook vaak rechtstreeks geboekt. Dan zoek ik een leuk hotel uit op booking.com oid en ga dan ook ff op de site van het hotel zelf kijken en inderdaad is dat vaak goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 20 november 2015 @ 13:48:

Lattemachiato, in Azië kun je ook nog op Agoda kijken voor hotels. Ik heb al een paar keer gehad dat Agoda goedkoper was dan Booking. Maar ik heb ook al een paar keer gehad dat rechtstreeks boeken goedkoper was dan beide sites. Als ik via een site boek, boek ik vaak maar een nacht of soms 2 en als ik dan langer wil blijven kan dat ook weer via Agoda (liggend in bed ☺) of bij het hotel.Of via Agoda het hotel opzoeken met je tablet en dan naar binnen lopen bij het hotel, de prijs laten zien en om 15% korting vragen, dan is het hotel nog steeds goedkoper uit omdat ze ongeveer 20% aan Agoda moeten betalen
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 20 november 2015 @ 14:23:

[...]





Sorry, kun je dit verduidelijken? Ik zeg toch dat het waarschijnlijk Koh Samui wordt ivm de regen. Ik begrijp niet helemaal waar ik de fout in ga hier. Maar ik begin net met me te orienteren, dus ik hoor graag nuttige tips.



Dan het ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen, de Samui kant is top in Juli / Aug, ik vind alleen de keus wat beperkt aan die kant, het is er erg druk en de eilanden zijn groot, Tao gaat nog maar ook erg druk.



De andere kant Phuket kant (Phuket zelf is ook veel te druk) heeft veel meer keuze in kleine rustige eilanden zoals, Kradan, Ngai, Mook, Lanta enzovoort maar daar moet je in onze wintermaanden naar toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fireitup schreef op 20 november 2015 @ 15:03:

[...]





Dan het ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen, de Samui kant is top in Juli / Aug, ik vind alleen de keus wat beperkt aan die kant, het is er erg druk en de eilanden zijn groot, Tao gaat nog maar ook erg druk.



De andere kant Phuket kant (Phuket zelf is ook veel te druk) heeft veel meer keuze in kleine rustige eilanden zoals, Kradan, Ngai, Mook, Lanta enzovoort maar daar moet je in onze wintermaanden naar toe.



Ja, zo had ik het inmiddels ook begrepen en ook dat het een groot en wat drukker eiland is, maar ik hoop dat dat dan weer mee valt omdat het daar laagseizoen is.



Een leuk hotel uitzoeken op Agoda en dan binnen lopen en om korting vragen is ook een idee, maar ik ben niet zo'n held met dat soort dingen. Ik weet nog dat we ooit op rondreis waren door Mexico (voordat het helemaal volgebouwd was in 1996) en dat we in het gastenboek in het Nederlands lazen: "iedereen die bedrag X heeft betaald is afgezet, met onderhandelen hebben wij er bedrag X van weten te maken". Helaas hadden wij inderdaad al betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fireitup schreef op 20 november 2015 @ 15:03:

[...]





Dan het ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen, de Samui kant is top in Juli / Aug, ik vind alleen de keus wat beperkt aan die kant, het is er erg druk en de eilanden zijn groot, Tao gaat nog maar ook erg druk.

Ik zat afgelopen maart op Samui en vond het niet druk. Had 'n spahotel buiten het centrum en daar was het relaxt, dus zeker niet overvol. En op het eiland zelf is ook genoeg te bezichtigen en ze hebben in 'n ander dorp 'n leuke avondmarkt elke vrijdag.

Enige wat van mij niet had gehoeven waren de omroepwagens die door Chaweng rijden om vanalles aan te kondigen van boxwedstrijden tot missverkiezingen. Maar aan de andere kant heeft 't ook wel weer z'n charme.

Het hotel wat ik er had was Baan Haad Ngam en de kamers zijn echt schitterend. Er zit ook 'n heel goed restaurant bij met uitgebreide kaart. Lekkerste vond ik overigens de pizza met saté: 2 junkfoods gecombineerd, altijd goed
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag volgende week weer! Tweede keer naar Thailand, achtste keer Azië. 3,5 Week dit keer en heb totaal geen plan. Ja, vanuit Bangkok naar Chiang Mai en verder zie ik het wel.



Mocht iemand nog 'niet te missen' dingen in Chiang Mai/ Noorden hebben of tip voor een relaxed eiland waar het ook alleen goed toeven is, dan hoor ik het graag!



Vorige keer midden (Kanchanaburi/ Ayuthaya), Khao Sok en Koh Tao/Phangang/Chang gedaan. Nu dus weer wat anders denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je in Chiang Mai een massage bij de vrouwengevangenis aanraden! Zit in het oude centrum. Google even en je vindt het vast! Een van de beste massages die ik heb gehad. Kookcursus bij de Thai Farm Cooking School vond ik ook erg goed. En tot slot: elephant nature park, je kunt helpen bij de verzorging van geredde olifanten. Zo bijzonder! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fireitup schreef op 20 november 2015 @ 15:00:

[...]





Of via Agoda het hotel opzoeken met je tablet en dan naar binnen lopen bij het hotel, de prijs laten zien en om 15% korting vragen, dan is het hotel nog steeds goedkoper uit omdat ze ongeveer 20% aan Agoda moeten betalen Ja daar hou ik dus niet van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudere zoon heeft 3 maanden door Thailand en Myanmar getrokken, voornamelijk het noorden van Thailand. Als ik zo zijn verhalen hoor zou ik niets liever willen dan ook lekker genieten van de goedkope prijzen en de zon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bijenkoningin schreef op 20 november 2015 @ 19:04:

Ik mag volgende week weer! Tweede keer naar Thailand, achtste keer Azië. 3,5 Week dit keer en heb totaal geen plan. Ja, vanuit Bangkok naar Chiang Mai en verder zie ik het wel.



Mocht iemand nog 'niet te missen' dingen in Chiang Mai/ Noorden hebben of tip voor een relaxed eiland waar het ook alleen goed toeven is, dan hoor ik het graag!



Vorige keer midden (Kanchanaburi/ Ayuthaya), Khao Sok en Koh Tao/Phangang/Chang gedaan. Nu dus weer wat anders denk ik.Ik reis veel (alleen) naar de eilanden in Thailand, je kunt ze nooit allemaal bekijken maar de meeste heb ik wel gezien. Maar ook om alleen te reizen kun je bepaalde voorkeuren hebben, wat zoek je... drukte, uitgaan, groot eiland of rust en natuur op een klein eiland. Koh Lanta is wat groter maar is het tegenovergestelde van bv Samui, Koh Lanta is te verkennen op een scooter, heeft mooie stranden is rustig maar heeft toch een uitgaans leven, meer in de vorm van restaurants. Ik kan mij er prima vermaken in mijn 1-tje.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips! Ben nu in Chiang Mai, zo even naar de markt en morgen een kookcursus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu tickets aan het zoeken voor februari. Denk dat het Emirates wordt.



Mijn zoon vliegt donderdag weer terug naar NL, heeft in Cambodja rondgezworven en is nu weer op weg naar BKK. Hij vliegt met Aeroflot

Maar ja, is cheapass. Ik vind het niet leuk...
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Heb je Eva Air al bekeken Yasmijn? Die vliegen rechtstreeks van A'dam naar BKK en vorig jaar betaalde ik 530 voor m'n ticket.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme Aeroflot! Daar zou ik ook niet mee durven vliegen!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 29 november 2015 @ 12:34:

Gatverdamme Aeroflot! Daar zou ik ook niet mee durven vliegen!

De heenweg ging prima. Nieuwe toestellen, redelijk eten aan boord en vriendelijke crew. Hij vond er niks mis mee. Stop van 2 uur in Moskow. Hij gaat van BKK naar Moskow met Aeroflot op de terugweg en dan van Moskow naar AMS met KLM.

Edit:

Op dit moment is Emirates de goedkoopste.( buiten Aeroflot maar dat doe ik niet) En de A380 lijkt me wel wat 👌
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met Aeroflot dan??
Alle reacties Link kopieren
quote:Elandic schreef op 30 november 2015 @ 14:10:

Wat is er mis met Aeroflot dan??

Niets.



Maar omdat de Russen en de Turken mot hebben en een Russiche jager hebben neergehaald. Het zit allemaal in mijn hoofd

Zelf stap ik zo aan boord. Maar mijn kind, dat is gevoelsmatig anders.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil ook niet met Aeroflot. Dus daarom boek ik het niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh zo ja, begrijp t.

Dacht al, heb er afgelopen jaar nog mee gevlogen en vond t prima, haha. Voor E 300 naar HK voelt wel al snel goed

Moskou airport is wel bijzonder om t zo maar te zeggen.
Wij vliegen over 1.5 week naar Thailand en net nu is t gigantisch in m'n rug geschoven (vernauwing tussen wervels, zenuwen knel).

Hopelijk zijn de Thaise massages echt zo goed als dat ze zeggen



Iemand ervaring met jungletocht in chang mai? Is dat lichamelijk erg zwaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elandic schreef op 30 november 2015 @ 17:56:

Oh zo ja, begrijp t.

Dacht al, heb er afgelopen jaar nog mee gevlogen en vond t prima, haha. Voor E 300 naar HK voelt wel al snel goed

Moskou airport is wel bijzonder om t zo maar te zeggen.Dat zei mijn zoon ook al. Hij apte foto's. Echt wel bijzonder. 😝
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ga hier vast naar fysio! En daar de massages, die zijn echt goed. Bij mij schoot een paar jaar geleden daar ter plaatse mijn nek totaal op slot. Kon me niet meer bewegen. En ja, die mevrouw kreeg het zo weer los. Pure wetenschap!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ben al bij m'n arts geweest, maar spieren hebben klap gehad. Kijk nu al uit naar die massage dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 30 november 2015 @ 19:21:

Ben al bij m'n arts geweest, maar spieren hebben klap gehad. Kijk nu al uit naar die massage dan!Dat komt goed!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ai Shadowfax, hopelijk gaat een massage daar lekker verlichten en kun je zonder problemen gaan genieten!



Hier gaat het opschieten, vertrek over 24 dagen Ben nu even aan het zoeken naar een fijn hotelletje voor eind januari voor 2 nachten. Ik kom dan terug uit Myanmar (land op Don Muang) en vlieg twee dagen later vanaf Suvarnabhumi naar Nieuw Zeeland. Hoef niet zonodig hartje Bangkok weer in, maar wil gewoon even twee dagen beetje bijtanken, wat rondstruinen en indien mogelijk lekker aan ee zwembad hangen met een boek Wie heeft leuke, betaalbare opties, bij voorkeur in de buurt van een BTS/MRT station zodat ik daarmee naar de luchthaven kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven