Geld & Recht alle pijlers

Aangetekend versturen PostNL

29-11-2015 14:52 9 berichten
Ik moet binnenkort iets duurs versturen naar iemand en ik zit er aan te denken om het aangetekend te doen zodat ik later zeker geen gezeur krijg mocht er toch ergens iets mis gaan. Heb op de site van postNL gezien dat het 8,60 kost en dat vind ik nog wel om te doen. Maar er staat ook "Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw)"

En daar zit dus het probleem, het gaat om 2de hands spullen die verkocht zijn via marktplaats. Er is dus geen sprake van een factuur.



Heeft iemand hier als particulier ervaring mee? Dat er aangetekend werd verstuurd en het mis ging? Heb wel vaker op verzoek aangetekend verstuurd maar er toen eigenlijk niet bij stil gestaan dat mocht het mis gaan postNL nog niks vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Aangetekend verzenden is leuk, maar je krijgt vergoed per kilo. Althans dat was bij mij toen er iets kwijt was. Dus vind t een wassen neus..
Mp is garantie tot de deur, ik vind het al netjes dat je het aangetekend wil versturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit mijn telefoon moeten opsturen ter reparatie en mijn pakketje is nooit aangekomen op plaats van bestemming.

Heeft echt behoorlijk wat voeten in de aarde gehad en flink wat tijd en energie gekost, voor er actie werd ondernomen en ik een vergoeding terug kreeg.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Ook al eens bij Kiala, DHL, GSL ed gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een traceerbaar brievenbuspakje gebruiken, dan heb je als verkoper een bewijs dat je het verstuurd hebt. Dat kost 3,95 dus iets duurder dan gewone brievenbuspost.
if we all light up, we can scare away the dark...
DHL for you is al goedkoper dan pakketpost Post.nl en kan je dat aangetekende nepveiligheidskosten laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn koeriersdiensten die specifiek in de voorwaarden hebben staan dat ze ook gebruikte goederen vergoeden. Je moet dan vooraf de waarde opgeven.

Bijkomend voordeel is dat ze allemaal wat voordeliger zijn.
Okee dan wordt het gewoon normaal verzonden. De koper wil dat ik met postNL verstuur en niet met DHL of Kalia, De koper gaat er trouwens ook gewoon vanuit dat het normaal verzonden wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven