De voordelen van een depressie.

28-11-2015 18:35 3013 berichten
Een depressie heeft nadelen, heel veel. Maar hoeveel voordelen heeft een depressie nou eigenlijk?

Deze vond ik op Als een raket.

Wat vinden jullie de fantastische kanten van een depressie?





* Tijdens een depressie hoef je nauwelijks tot geen tijd meer te besteden aan je verzorging en uiterlijk.

* Maak je niet gek om die mode of uitverkoop, loop gewoon lekker 3 maanden in een joggingbroek

* Om je weerzin tegen het testen op dieren door fabrikanten kracht bij te zetten, gebruik je al half jaar geen make-up of parfum meer.

* Bespaar geld bij de kapper en ga niet meer. Creëer helemaal zelf, net als ik de “Coupe Depression on the couch.”

* Haar wassen schijnt behoorlijk slecht te zijn voor je haar. En is dat even mooi, want dat gebeurt alleen nog als je er een ei op kan bakken

* Ook altijd zo koud in de winter, ook al zet je de verwarming op 23? De ruim 4 maanden niet geschoren benen zorgen voor een natuurlijke isolatielaag

* Je ontwikkelt een geheel nieuw profiel! Ronder van alle kanten. Door te beginnen met Lithium, de depressie, de enorme teklenbehoefte aan pasta bij ontbijt, lunch avondeten en tussen door, en het zeer nieuwe fitnessprogramma uit Amerika “0% BEWEGEN” kom je in amper 2 maand 7kg aan. En treft dat, die joggingbroek heeft een heerlijk elastieken boord!

(als jij er zo 1 bent die geen hap meer door de keel krijgt, lucky bastard! Modellen moeten er voor aan de cocaine, overgeven en staan er 5 uur per dag voor in de sportschool!)

* Tandenpoetsen, van 2 keer per dag naar 1 keer per week? Vroeger poetsten ze nooit hun tanden. Allemaal marketing. En het water dat je bespaart door niet te poetsen!
Ah ja. Het kind is blij en het is echt makkelijker dan een potje monopolie
quote:Cateautje schreef op 29 november 2015 @ 14:12:

Sorry Chief, maar ik kom niet door je lappen tekst heen.



Geeft niks. Laat mij maar blaten. Als ik depressief ben, ga ik lange lappen schrijven. Echt waar. En dan zit ik ook continue te forummen. Schrijven lukt dan prima, maar de rest niet. Ik heb wel geleerd om mezelf te uiten maar soms gebruik ik het forum als klankbord. Sorry. Ik zeg ook wel zinnige dingen hoor, ergens tussendoor.



Missstanley, die reactie had ik al verwacht. Ik zou best willen weten hoe jij irl bent eigenlijk, ik ken je idd niet. En ik zou je kunnen mailen, als je wilt, in barre tijden. Dat doe ik met wel meer mensen en zelf kan ik dan ook mijn hart luchten als ik het zwaar heb. Meestal met mensen die dezelfde problemen hebben als ik, niet iedereen begrijpt het nu eenmaal. Dat gaat ook nooit gebeuren hoor. O ja, zwevers denken bijna altijd holistisch, dus ik snap niet dat jij een hekel hebt aan zwevers omdat ze geest en lichaam scheiden? Ik herken dat juist helemaal niet. Of begrijp ik je verkeerd? Meestal zijn het juist de reguliere geneeskunde mensen die niet holistisch denken. Ik vind dat eigenlijk een heel slecht idee, denken dat lichaam en geest geen invloed op elkaar hebben. Tegenwoordig wordt er ook vanuit de holistische zienswijze in de verpleging gewerkt maar artsen en psychiaters, ik vind dat die nog erg technisch naar het hele verhaal kijken. Te technisch. Een mens is toch meer dan een verzameling hersencellen. Of niet?



Tof Moi, het is je toch weer gelukt! Veel plezier toegewenst!
quote:Aubree schreef op 29 november 2015 @ 13:32:

[...]





Wat is dan de oplossing volgens jou?

Of bestaat die niet?



Inderdaad. Die bestaat in heel veel gevallen niet. Er is geen behandeling of medicatie die een chronische depressie laat genezen.



En dingen die wel kunnen helpen met het soort van dragelijk maken van je leven.. maar dat is voor ieder persoon anders.

Dus geen pasklaar draaiboek.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 november 2015 @ 13:38:

[...]





Uit je comfortzone komen is zo'n lege managerskreet. Net zoals in je kracht staan, ook zo'n braakopmerking.



Ik kan niks met dat soort opmerkingen, behalve me erover opwinden.En terecht. En zolang niemand aangeeft dat het loos gelul is blijven ze dat soort dingen zeggen.
quote:Moiren_ schreef op 29 november 2015 @ 14:24:

Ah ja. Het kind is blij en het is echt makkelijker dan een potje monopolie Succes!
quote:Moiren_ schreef op 29 november 2015 @ 14:24:

Ah ja. Het kind is blij en het is echt makkelijker dan een potje monopolie Is het wel een leuke film? Of in ieder geval eentje die te volgen is.
Alle reacties Link kopieren
Lichaam en geest is één ding net zoals tijd en ruimte ook één ding is. We zien het tijdruimte-continuüm wel als twee verschillende dingen omdat onze waarneming zo nu eenmaal in elkaar steekt, maar het is één ding en zo zit het met lichaam en psyche ook. Kan het niet duidelijker uitleggen en dat is geen holistische visie in elk geval, want die zien het wel als twee entiteiten die elkaar beïnvloeden. je hersenen zijn nu eenmaal een orgaan, niet anders dan je lever bijvoorbeeld. En andere lichamelijke processen kunnen je hersenen beïnvloeden en vice versa uiteraard, maar het is allemaal van dezelfde biologische aard. Ik denk niet dat de reguliere geneeskunde dat ontkent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 29 november 2015 @ 14:35:

[...]





Inderdaad. Die bestaat in heel veel gevallen niet. Er is geen behandeling of medicatie die een chronische depressie laat genezen.



En dingen die wel kunnen helpen met het soort van dragelijk maken van je leven.. maar dat is voor ieder persoon anders.

Dus geen pasklaar draaiboek.Klopt. Wat voor de één werkt kan bij de volgende niks doen. Bij sommigen is therapie volgen voldoende, sommigen knappen op van medicatie of van een combinatie van beiden en bij anderen is er niks aan te doen. Het is voor psychiaters ook niet veel meer dan trial-and-error, ook zij kunnen niet voorspellen welk middel bij je zal aanslaan of überhaupt medicijnen aanslaan. Was het maar zo simpel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Moiren_ schreef op 29 november 2015 @ 14:11:

Yggdrasil, in het begin van dit topic ging je flink los. Vooral tegen mij.

Ik vind het op zijn minst bijzonder dat je nu meeschrijft alsof dat niet gebeurd is.

Oh ok vandaar dat ik word genegeerd. Voor de duidelijkheid: ik ging niet 'los' op jou maar op je openingspost. Daar ben ik het niet mee eens. Het is nog steeds niet mijn humor! Maar daar ging dit topic allang niet meer over mijns inziens. En.....

Nou ja. Never mind.



Het beste dan maar. Ik zal jullie laten. X



Groetjes ygg.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 november 2015 @ 14:54:

Lichaam en geest is één ding net zoals tijd en ruimte ook één ding is. We zien het tijdruimte-continuüm wel als twee verschillende dingen omdat onze waarneming zo nu eenmaal in elkaar steekt, maar het is één ding en zo zit het met lichaam en psyche ook. Kan het niet duidelijker uitleggen en dat is geen holistische visie in elk geval, want die zien het wel als twee entiteiten die elkaar beïnvloeden. je hersenen zijn nu eenmaal een orgaan, niet anders dan je lever bijvoorbeeld. En andere lichamelijke processen kunnen je hersenen beïnvloeden en vice versa uiteraard, maar het is allemaal van dezelfde biologische aard. Ik denk niet dat de reguliere geneeskunde dat ontkent.



Wat interessant, die zienswijze kende ik nog niet. Ik ben erg geinteresseerd in wetenschap en lees en kijk ook wel veel. Of iets meer dan de gemiddelde mens, denk ik, ook gewoon omdat ik wil weten of er nieuwe ontwikkelingen zijn. Ik weet dat er in de Vs nu een echte trial loopt, tenzij hij gestopt is, zo 'bij' ben ik nu ook weer niet met mdma voor ptss patienten. Met mdma schijn je een doorbraak te kunnen afdwingen omdat je geen of nauwelijks angst kunt ervaren in euforische toestand. Waardoor de zwaarste dingen verwerkbaarder worden. Kan ook averechts werken, denk ik, daarom is het ook erg discutabel. Wat vind jij daarvan eigenlijk?



Ik heb een tijdje geleden een artikel in de krant gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat mensen met cptss, de chronische versie dus, een stof in het brein missen die het makkelijker maakt nare herinneringen te vergeten. Die stof schijnt erg belangrijk te zijn. Bv omdat vrouwen anders waarschijnlijk na 1 kind nooit meer zouden baren. Is echt zo, ik maak er een grap van maar je vergeet de pijn en de ellende voor een groot deel. Anders zou je het nooit meer willen doen en zou je vermijdingsgedrag gaan vertonen, zoals bij de meeste cptss patienten. En dan kan de mensheid uitsterven. Ik mis die stof, dat weet ik, want ik kan me nare dingen altijd tot in detail herinneren terwijl anderen zich dan op het hoofd krabben. Levert soms ook problemen op met mijn vriend, omdat hij de details is vergeten en ik niet. Hij is er dan van overtuigd dat hij het zich goed herinnert, en ik ook! Maar dat komt waarschijnlijk door die stof.



Het is ook niet te genezen bij mij maar dat deprimeert me niet. Ik weet al sinds mijn jeugd dat ik een andere levensloop heb dan wat men normaal noemt. Dus ik ben er allang aan gewend eigenlijk. Ik vond het wel vervelend om het altijd geheim te houden voor anderen, dat deed ik om aan het werk te kunnen blijven. Stel dat het uitlekt, ben ik waarschijnlijk mijn baan kwijt. Daarom wist ik ook dat mijn tijd op de arbeidsmarkt eindig was. Ik ben ook twee keer afgekeurd, echt waar, en ik heb de eerste keer terug laten draaien. Ik was 27 en wilde niet achter de geraniums komen te zitten. Maar ik heb het nu gered om mezelf als een nuttig mens te zien, ook al kan ik niet meer werken. Ik ben iemand die de zaken van een andere kant heeft leren bekijken en ik kan dat doorgeven. Dat vind ik mooi want iemand kan hoop en moed uit mijn woorden putten. En ik heb mijn eigen stadsboerderijtje die me ook een gevoel geeft van nut en nodig zijn. Ik probeer er gewoon wat van te maken en het lukt mij meestal, dus dat kunnen anderen ook. De plakker chronisch vinden de meeste mensen horror, maar er is mee te leren leven. Ook al lukt dat sommige niet, don't let it bring you down. Iedereen doet wat ie kan.



voor iedereen die hem nodig heeft. Ik heb vandaag een goeie dag, tot nu toe, maar dat kan snel veranderen. Alleen meestal post ik dan niet meer. Dus alvast nog een voor reserve, als het slechter met me gaat.
https://www.ted.com/talks ... tanding_of_mental_illness
Ik heb als student jaaaaren geleden een depressie gehad als gevolg van een slaapstoornis. Ik kan wel wat voordelen opnoemen hoor Maar daar kan ik NU zo naar kijken, toen lukte me dat ook minder goed. Toen mijn vriend kanker kreeg, konden we daar beide grappen over maken, maar bij mijn depressie lukte me dat echt niet. Dat is voor velen toch ook wel juist onderdeel van de ziekte. Knap dat er mensen zijn die er wel de humor van in kunnen zien, ondanks dat ze er midden in zitten. Voor een ieder van jullie een dikke knuffel en sterkte met uitzitten.



Anyway:

- Als student mocht ik langer over mijn studie doen, scheelt weer twee jaar minder werken tot mijn aow

- Nieuwe kleding uitzoeken, want nieuwe kledingmaat

- Lagere gasrekening, ik lag immers toch halve dagen in bed onder de dekens



Afvallen was trouwens bij mij wel vervelend. Ik had echt behoorlijk ondergewicht. Dat maakte het weer heel gevaarlijk. Maar als je overgewicht hebt, snap ik dat het bijkomend voordeel is
Ik denk niet dat je genegeerd wordt, tenzij je alleen Moi bedoelt. Ik lees alles wat je schrijft, alleen heb ik er niet altijd wat op te zeggen. Maar ik herken veel van wat je schrijft, van anderen ook.:hug:
Is goed lieverd. Dankjewel 😘
Ik ben ook afgevallen, maar ik vind dat vreselijk, want het tekent in mijn gezicht. Jarenlang een slecht zelfbeeld gehad, hard gewerkt aan mezelf, eindelijk een goed zelfbeeld, en dan nu die depressie. Ik voelde me mooier met maat 46 dan nu met 42. Maar ik weet dus niet of ik me mijn lelijkheid inbeeld door die depressie, of dat ik echt lelijk ben. Heel verwarrend is dat.
Dat was voor yggdrassil trouwens, mijn vorige post.



Julien, herkenbaar, ik moest wel nieuwe kleren bestellen want alles hangt om me heen als een tent. Ik kan altijd om mezelf lachen, maar als ik dieper dip, ook niet meer hoor. Vandaag heb ik een goeie dag maar dat kan zo veranderen. Ik gebruik nu ook ontstekingremmers omdat ik last heb van artritis in mijn handen en daar word ik iets minder depressief van. Hoe zou dat nou komen he, alsik depressief ben, ga ik lange lappen tekst schrijven. Echt waar. Maar goed, ik heb ook reuma.



En we hebben hier een hele verzameling dekens, plaids en we hebben veel zachte, warme kleding dus de cv kan dan op 19 graden de hele dag, ipv op 21. Scheelt een boel centjes.
Ik hou van zwarte humor, zelfspot.

Ben momenteel ( sinds jaren in deze periode) niet depressief. Maar kan er echt maar dan ook echt niks grappigs in ontdekken...

Omdat veel niet eens klopt voor mij en als het wel klopt het niet leuk is.

Maar goed ieder zijn ding..
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 29 november 2015 @ 15:43:

Ik hou van zwarte humor, zelfspot.

Ben momenteel ( sinds jaren in deze periode) niet depressief. Maar kan er echt maar dan ook echt niks grappigs in ontdekken...

Omdat veel niet eens klopt voor mij en als het wel klopt het niet leuk is.

Maar goed ieder zijn ding..Hoe heb je ervoor gezorgd dat je nu niet depressief bent?
Pfhoe heej! Zit nu op bladzijde 16 dus mss ben ik op een aantal punten overjarige of harige mosterd. Om over de op te beginnen; Hilarisch! Herkenbaar! Ik moet na een depressie ook een ontstopper laten komen omdat mijn douche putje verstopt zit met mijn depressieve wintervacht. Ik woon soms maaaaanden in mijn badjas, zo erg dat nieuwe bewoners mijn naam niet kennen en mij de vrouw in de badjas noemen omdat de kliko ook weleens buiten moet natuurlijk.



Ik heb een grondige hekel aan tskaaaa goeroe's en (hun| boeken over waar een wil is is een weg en positief denken. Een depressie laat zich niet weg denken, net zoals welke ziekte dan ook zich weg laat denken. Verder ben ik een voorstander van euthanasie, ook bij psychisch lijden.



Ik heb ook (volwassen) kinderen, dus ik vecht, worstel, besta maar leef niet meer. Ik ben lid van de NVVE, heb het boek de uitweg, meerdere keren gesproken met een counselor en zelfs op een veilig adres nembutal. Het idee een exit te hebben voor aqls het echt niet meer gaat maakt dat ik steeds weer mijn grenzen kan verleggen voor mijn kinderen. Want puur op kracht en liefde lukt het me niet, zo sterk is dat zwarte monster geworden in mijn 49 jarige bestaan dat zelfs de immense liefde voor mijn kinderen mij niet meer lijmt aan dit bestaan.



Dit alles door misbruik vanaf mijn 4e door mijn stiefvader, mijn moeder koos voor hem. En nee, ik ben niet zielig maar het is eenh feit dat ik verkeerd geprogammeerd ben en dat dat nooit meer te herstellen is. Noem een ad of therapie en ik heb hem gehad.



Lieve vrouwen, dank je voor het delen, het is de reden waarom ik weer een account geopend heb, ik licht dit later nader toe.

Catoo, ik zie jouw plan helemaal zitten, ik dacht het al voor je het schreef!! Hoe geven we dit vorm voor degenen die hier aan mee willen doen?? Het zou mij zeker helpen want het voelt altijd beter om iets gedaan te hebben wat je alsmaar uitstelt. Ziets als 7/8uur opstaan, kopje koffie oid en dan om een bepaalde tijd beginnen met een klus enh verder kletsen als je iets af hebt?? Alle suggesties zijn welkom! Voor iedereen hier een welgemeende virtuele knuf!
Ik ben ook bekend met depressie. En nu het buiten al dagen zo donker en vies is, schurk ik er oncomfortabel dicht tegenaan. Op een of andere manier doet het lezen van dit topic me goed, terwijl het me tegelijkertijd onnoemelijk verdrietig maakt. Wat lijden mensen toch veel en lang. Verder vind ik dat alles wat een mens door dergelijke periodes heen sleept, bij voorbaat geoorloofd is. Dus ook er snoeiharde grappen over maken.
quote:samsara1966 schreef op 29 november 2015 @ 16:12:

Pfhoe heej! Zit nu op bladzijde 16 dus mss ben ik op een aantal punten overjarige of harige mosterd. Om over de op te beginnen; Hilarisch! Herkenbaar! Ik moet na een depressie ook een ontstopper laten komen omdat mijn douche putje verstopt zit met mijn depressieve wintervacht. Ik woon soms maaaaanden in mijn badjas, zo erg dat nieuwe bewoners mijn naam niet kennen en mij de vrouw in de badjas noemen omdat de kliko ook weleens buiten moet natuurlijk.



Ik heb een grondige hekel aan tskaaaa goeroe's en (hun| boeken over waar een wil is is een weg en positief denken. Een depressie laat zich niet weg denken, net zoals welke ziekte dan ook zich weg laat denken. Verder ben ik een voorstander van euthanasie, ook bij psychisch lijden.



Ik heb ook (volwassen) kinderen, dus ik vecht, worstel, besta maar leef niet meer. Ik ben lid van de NVVE, heb het boek de uitweg, meerdere keren gesproken met een counselor en zelfs op een veilig adres nembutal. Het idee een exit te hebben voor aqls het echt niet meer gaat maakt dat ik steeds weer mijn grenzen kan verleggen voor mijn kinderen. Want puur op kracht en liefde lukt het me niet, zo sterk is dat zwarte monster geworden in mijn 49 jarige bestaan dat zelfs de immense liefde voor mijn kinderen mij niet meer lijmt aan dit bestaan.



Dit alles door misbruik vanaf mijn 4e door mijn stiefvader, mijn moeder koos voor hem. En nee, ik ben niet zielig maar het is eenh feit dat ik verkeerd geprogammeerd ben en dat dat nooit meer te herstellen is. Noem een ad of therapie en ik heb hem gehad.



Lieve vrouwen, dank je voor het delen, het is de reden waarom ik weer een account geopend heb, ik licht dit later nader toe.

Catoo, ik zie jouw plan helemaal zitten, ik dacht het al voor je het schreef!! Hoe geven we dit vorm voor degenen die hier aan mee willen doen?? Het zou mij zeker helpen want het voelt altijd beter om iets gedaan te hebben wat je alsmaar uitstelt. Ziets als 7/8uur opstaan, kopje koffie oid en dan om een bepaalde tijd beginnen met een klus enh verder kletsen als je iets af hebt?? Alle suggesties zijn welkom! Voor iedereen hier een welgemeende virtuele knuf!





En echt, het is een paar minuten werk, maar toch teveel moeite.

Jij ook sterkte!
quote:Yggdrasil- schreef op 29 november 2015 @ 15:08:

[...]



Oh ok vandaar dat ik word genegeerd. Voor de duidelijkheid: ik ging niet 'los' op jou maar op je openingspost. Daar ben ik het niet mee eens. Het is nog steeds niet mijn humor! Maar daar ging dit topic allang niet meer over mijns inziens. En.....

Nou ja. Never mind.



Het beste dan maar. Ik zal jullie laten. X



Groetjes ygg.

Roepen dat ik niet weet wat een depressie is, is best persoonlijk toch? Dan vind ik het best raar als je hier ineens wél mee komt schrijven.

Ik negeer je niet. Je teksten zijn te lang, net als van Chief. Ik kom gewoon niet verder dan een paar regels. Bij niemand. Daar ben jij niet de uitzondering op.
Morien_ je bent een kanjer! Je komt er wel!
Ik ben wel eens depressief geweest door het gebruik van Clomid maar ik had dus niet dat ik mezelf niet goed meer verzorgde wat uiterlijk betreft.
quote:Blondie456 schreef op 29 november 2015 @ 18:00:

Ik ben wel eens depressief geweest door het gebruik van Clomid maar ik had dus niet dat ik mezelf niet goed meer verzorgde wat uiterlijk betreft.

Fijn toch.



Dank je Samsara

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven