Doorgaan na leugens en bedrog

29-11-2015 14:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet wat de meesten me gaan zeggen maar ik wil enkel wat tips en antwoorden om te vergeven en misschien zelfs te vergeten.



Ik ben 21jaar en ik ken mijn vriend nu ongeveer 5jaar we hebben samen een zoontje van bijna 8maanden. Tijdens mijn zwangerschap heeft hij mij met verschillende vrouwen bedrogen me belogen over vanalles en nog wat en dan nog de schuld helemaal op mij willen steken, nu heeft hij zo'n 3maanden geleden een zwaar ongeluk gehad en een dikke maand in het ziekenhuis gelegen daar heeft hij vanalles gezegt dat hij beter zou zijn voor me mij op de eerste plaats ging zetten in plaats van zijn vrienden of wat dan ook. Ik dacht dat hij echt zou veranderen.. Maar de laatste tijd heeft hij geen behoefte om te vrijen , kijkt hij amper naar me en betrap ik hem alweer op leugens (kleintjes welliswaar maar toch..) ik heb weer steeds het gevoel dat hij vreemdgaat ik neem weer meer afstand van hem twijfel aan elk woord dat uit zijn mond komt echt alles.. Ik wil mijn zoontje laten opgroeien met 2liefhebbende ouders , mama en papa samen maar op deze manier is het ook geen goede basis voor hem. Zou therapie kunnen helpen of wat dan ook?

Alvast dankjewel
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 november 2015 @ 14:31:

Lieve Milla, je bent niet verantwoordelijk voor wat anderen jou aangedaan hebben. Daar kun je niets meer aan doen. Je bent wel verantwoordelijk voor wat je er nu mee doet. Als je je zoontje een stabiele opvoeding wilt geven zul je aan je eigenwaarde moeten gaan werken. Een kind leert door naar zijn ouders te kijken en je wilt hem leren om een sterk en gelukkig mens te worden, toch? Dat begint met een sterke moeder worden.

In de praktijk hebben deze meiden met geen eigenwaarde, rond hun 25 ste 3 kinderen van 3 verschillende droeftoeters.

En vaak geen opleiding gevolg en geen werk.
Alle reacties Link kopieren
Zielig. Voor dat kind.

Óf gescheiden ouders en je pa nooit meer zien óf een pa die elk weekend een ander wijf heeft terwijl ma zielig doet op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Je partner heeft een zwaar ongeval gehad en is nog druk bezig met revalideren. Geen idee wat zijn verwonding zijn geweest, zowel lichamelijk als geestelijk. Maar seks kan nu even echt geen prioriteit zijn. Of omdat hij er lichamelijk niet aan toe is of omdat het tussen zijn oren nog niet 100% is (schrik, angst, zware hersenschudding)



Het kan zijn dat dit ongeluk een ware eye opening voor hem is geweest. En dat hij echt spijt heeft van zijn oud leventje. Maar nu niet weet hoe hij het moet aanpakken.



Nu verwachten dat hij je als prinsesje gaat behandelen is niet helemaal bevorderend voor jullie relatie.



Een zwaar ongeval kan een mens echt doen veranderen en de klap kan hard aankomen.



Het kan ook zijn dat hij een big loser is. Niet de beste keuze om een kind mee te krijgen.



Mijn advies; GA PRATEN. Wat houdt jou bezig? Hoe ziet hij dit? Wil hij veranderen? Wil jij veranderen? Wat gaan jullie samen doen? Vraag hier eventueel hulp bij.



Herstel kan lang duren!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 29 november 2015 @ 14:40:

[...]

In de praktijk hebben deze meiden met geen eigenwaarde, rond hun 25 ste 3 kinderen van 3 verschillende droeftoeters.

En vaak geen opleiding gevolg en geen werk.Dit is natuurlijk een vooroordeel. Milla kan haar eigen beslissingen maken als zij dit zelf wil. Je kunt een negatieve cyclus doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 november 2015 @ 14:39:

We houden je een spiegel voor Milla, durf je ook eerlijk te zijn? Je schiet namelijk in de verdediging, het foute voorbeeld van je ouders hebben gekregen en dat andere vrouwen ook bij eikels blijven is geen excuus om dat ook te doen.

Therapie werkt alleen als beide partijen bereid zijn om eerlijk naar zichzelf te kijken en om te veranderen. Hij klinkt mij erg onvolwassen en onbetrouwbaar in de ogen, ik denk dus niet dat hij daar voor open staat. Jij wel?

Een mens kan alleen echt veranderen als dat vanuit hemzelf komt. Misschien wordt hij op een gegeven moment volwassener, maar dat moet zijn eigen keuze zijn. Erg jammer dat het ongeluk zijn ogen niet echt geopend heeft.Nee tuurlijk is dat geen excuus en ik weet dat ik echt wel wat aan mezelf moet gaan werken maar iedereen gaat overal anders mee om he, en dan bedoel ik niets ivm dit en mijn vriend he dan heb ik het enkel over mijn eigenwaarde sommigen komen sterker uit sommige situaties terwijl anderen het tegenovergestelde zijn . Ik weet heus wel dat deze situatie niet oké is en vooral voor mijn zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat je een tik hebt meegekregen van je verleden, dat heb ik ook. Ik hoop alleen bij jou wakker te maken dat je daar geen genoegen mee neemt. Durf meer te willen! Ga vandaag eens kijken wat je zorgverzekering vergoed qua psychologische zorg, of bel morgen even. Daarna kun je dan een afspraak maken voor een vrijblijvend eerste gesprek.

Woon je in het huis van je vriend, of hij bij jou?
Een zoon leert van zijn vader hoe hij met vrouwen om moet gaan. Wil je dat hij later ook zo word? Het is moeilijk! Maar je kan nu nog een beter voorbeeld worden. Je bent nog jong en je hoeft geen andere relatie als je hem niet uit je hoofd krijgt. Geen relatie is ook prima. Word weer jezelf. Ga zelf in therapie. Leer voor je zelf op te komen. Kinderen zijn niet de taak van de vrouw. En jij hebt geen taak als deurmat..



Werk jij? Heb je familie of vrienden die je een beetje op weg kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 november 2015 @ 14:49:

Het is logisch dat je een tik hebt meegekregen van je verleden, dat heb ik ook. Ik hoop alleen bij jou wakker te maken dat je daar geen genoegen mee neemt. Durf meer te willen! Ga vandaag eens kijken wat je zorgverzekering vergoed qua psychologische zorg, of bel morgen even. Daarna kun je dan een afspraak maken voor een vrijblijvend eerste gesprek.

Woon je in het huis van je vriend, of hij bij jou?Ik woon bij mijn vriend, ik denk er al een tijd over om psychologische hulp te zoeken maar het leek na een tijd altijd beter te gaan je hebt gelijk ik moet dit echt eens doorzetten zeker voor mijn zoontje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niks meer van verwachten op vriendschaps- liefdes- of genegenheidsgebied maar aangezien jullie een kind hebben zou ik (terwijl ik op een huis wacht) wel nog de voordelen proberen te pikken van zijn aanwezigheid. Op gebied van inkomen, huisvesting, lasten, misschien van gezelligheid. kinderoppas e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 29 november 2015 @ 14:49:

Een zoon leert van zijn vader hoe hij met vrouwen om moet gaan. Wil je dat hij later ook zo word? Het is moeilijk! Maar je kan nu nog een beter voorbeeld worden. Je bent nog jong en je hoeft geen andere relatie als je hem niet uit je hoofd krijgt. Geen relatie is ook prima. Word weer jezelf. Ga zelf in therapie. Leer voor je zelf op te komen. Kinderen zijn niet de taak van de vrouw. En jij hebt geen taak als deurmat..



Werk jij? Heb je familie of vrienden die je een beetje op weg kunnen helpen?Nee ik wil zeker niet dat hij zo word, ik heb eigenlijk niemand buiten mijn zoontje en dat maakt me denk ik bang maar dit is zoiezo geen goede situatie voor mijn zoon
Alle reacties Link kopieren
quote:Milla21 schreef op 29 november 2015 @ 14:57:

[...]





Nee ik wil zeker niet dat hij zo word, ik heb eigenlijk niemand buiten mijn zoontje en dat maakt me denk ik bang maar dit is zoiezo geen goede situatie voor mijn zoon

Dan kun jij het best is bij maatschappelijkwerk of humanitas langs gaan.

Er zijn projecten waarbij vrijwillgers(vrouwen met levenservaring) jonge tienermoeders met raad en daad helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Milla21 schreef op 29 november 2015 @ 14:34:

[...]





Zoals ik al zei als iedereen over je heen heeft gelopen je het foute voorbeeld van je ouders hebt gekregen dan begin je dat normaal te vinden ,het is moeilijk te begrijpen maar ja ik ben niet de enige hoorTuurlijk ben je niet de enige. Maar bij mij waren de slechte voorbeelden inspiratie om het juist beter te doen. Dus wat is nu werkelijk jouw excuus om met deze man opgescheept te blijven zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:FlutterShyy schreef op 29 november 2015 @ 15:04:

[...]



Tuurlijk ben je niet de enige. Maar bij mij waren de slechte voorbeelden inspiratie om het juist beter te doen. Dus wat is nu werkelijk jouw excuus om met deze man opgescheept te blijven zitten?Er is geen excuus, mijn vraag was of therapie nog zou kunnen helpen maar zoals iemand heeft gezegt moet de persoon zelf dit willen en er achter staan
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees is de enige therapie die gaat helpen puur op jou gericht. Om sterker en weerbaarder te worden. Want in je relatie zou ik geen energie meer steken.
Alle reacties Link kopieren
Ook handig om in therapie te leren dat dit soort mannen geen relatiemateriaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:FlutterShyy schreef op 29 november 2015 @ 15:04:

[...]



Tuurlijk ben je niet de enige. Maar bij mij waren de slechte voorbeelden inspiratie om het juist beter te doen. Dus wat is nu werkelijk jouw excuus om met deze man opgescheept te blijven zitten?



Joh, doe eens een wilde gok. Het begint met een k.



Nee, ik ben geen voorstander van eindeloos in een kutrelatie blijven hangen. Maar na drie zinnen op een forum besluiten de vader van je kind te dumpen vind ik vele malen erger dan jezelf af en toe verliezen in gamen enz.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Milla21 schreef op 29 november 2015 @ 14:57:

[...]





Nee ik wil zeker niet dat hij zo word, ik heb eigenlijk niemand buiten mijn zoontje en dat maakt me denk ik bang maar dit is zoiezo geen goede situatie voor mijn zoonHeb je wel een baan? Sta je ingeschreven voor een woning?
Milla, werk je? Ben je financieel zelfstandig? Je moet je kind niet deze lamlul als voorbeeld geven. Nog geen drie maanden na zijn ongeluk is hij alles wat hij je heeft gezegd al weer vergeten. En rijden zonder rijbewijs en 'wat andere zaakjes'? Je wilt je kind toch niet zo'n kansloos figuur als hem als voorbeeld geven? Dit gaat echt nooit goed komen met deze 'pauper'. Jij bent nog jong genoeg om zelf een amder pad voor jezelf en je kindje te kiezen en nemen. Doe dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 november 2015 @ 15:20:

[...] Joh, doe eens een wilde gok. Het begint met een k.



Nee, ik ben geen voorstander van eindeloos in een kutrelatie blijven hangen. Maar na drie zinnen op een forum besluiten de vader van je kind te dumpen vind ik vele malen erger dan jezelf af en toe verliezen in gamen enz.Als je goed leest is dat zeker niet het probleem. De vader liegt en heeft haar vele malen bedrogen. Hij neemt de rol van vader gewoon niet op zich en behandelt TO slecht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mila,



Goed van je dat je er nu over nadenkt, o dit wel goed is voor jullie zoontje!

Iedereen roept al gauw snel, ga van hem weg. Zo makkelijk gaat dat niet als je een kindje hebt samen, je zult samen een oplossing moeten vinden. Want hij blijft voor altijd in jullie leven ivm jullie zoon. Zorg dat als je uit elkaar gaat, het goed gebeurd! en niet halsoverkop vertrekken zonder goede afspraken naar elkaar. Dat zijn jullie verplicht aan jullie zoon, ongeacht wat er tussen jullie gaande is!



Wens jullie veel geluk toe in de toekomst! Dat je een wijs besluit mag maken waar jij en je zoon gelukkig mee zijn! kopop meid!!! komt allemaal wel weer goed uiteindelijk, met of zonder man hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 november 2015 @ 15:20:

[...]





Joh, doe eens een wilde gok. Het begint met een k.



Nee, ik ben geen voorstander van eindeloos in een kutrelatie blijven hangen. Maar na drie zinnen op een forum besluiten de vader van je kind te dumpen vind ik vele malen erger dan jezelf af en toe verliezen in gamen enz.



Gamen? Vreemdgaan liegen en criminele akkefietjes lees ik. Waarbij ik dan niet snap dat je dan denkt 'ja laat ik daar een kind mee krijgen'.

Maar goed dat is achteraf.

Dan is het nu dus zaak om hier zo snel mogelijk mee te stoppen en in plaats van investeren in een bodemloze put het heft in eigen handen te nemen.
Mijn vriendin had ook zo'n relatie. Wij zijn ouder, in de 40.

Haar jongen is nu een respectvolle, lieve partner en vader met een prachtige vrouw.

Zij zegt dat dat komt omdat ze de kracht heeft gehad weg te gaan bij zijn vader.

Zij heeft later nog gestudeerd en een mooie carrière.

Maar zij is letterlijk op een eenkamerflat via haar werk (ik weet nog hoe ze zich schaamde. Ze had met die jongen een mooie babykamer en vond het zo erg dat ze dat haar kind niet kon bieden) begonnen, nul eigenwaarde want haar ex ging niet netjes met haar om.

Echt, het kan. Wat wil je voor je kind?

Dat gezinnetje is er niet, niet met deze jongen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen therapie nodig, jij hebt dat. Jij moet leren om genoeg eigenwaarde te krijgen om op je eigen benen te durven staan. Daar heeft jouw zoontje 100x meer aan dan aan twee ouders waarvan de moeder over zich heen laat lopen om maar koste wat kost een gezin met een papa en een mama te mogen vormen.



Jouw partner klinkt erg onverantwoordelijk, onvolwassen en ronduit respectloos. Hij is over al jouw grenzen gegaan en jij hebt dit toegelaten. Het resultaat is dat je dus nu met een partner zit die weet dat hij zich niet hoeft te storen aan jouw grenzen of behoeftes. En hij zit met een partner die er niet uit durft te stappen. Hij heeft geen winst te behalen aan die therapie, jij dus wel.



Help jezelf! Dan help je je zoontje het best, echt.
Alle reacties Link kopieren
Heb zo'n gevoel dat het ook echt jouw eigen schuld is! Je zal je wel hebben misdragen, dat hij over de schreef is gegaan. Waarom zou hij dat anders doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagarcon schreef op 29 november 2015 @ 17:54:

Heb zo'n gevoel dat het ook echt jouw eigen schuld is! Je zal je wel hebben misdragen, dat hij over de schreef is gegaan. Waarom zou hij dat anders doen? Gast, je bent echt kansloos.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven